Ook Heimwee?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
manon
Gebruiker
User icon of manon
spacer line

he-hallo, ik wil alleen even zeggen dat ik heimwee heb naar dat mooie geweldige Noord-Sulawesi! Doeg Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

albertstoop
Gebruiker
spacer line

Ik heb a grote drang om naar noord-sulawesi tegaan.... maar ik moet nog 2 maanden wachten....

waarom woont mijn vriendin daar?

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

On 21-10-2006 09:34 manon wrote:
he-hallo, ik wil alleen even zeggen dat ik heimwee heb naar dat mooie geweldige Noord-Sulawesi! Doeg Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Kan ik me indenken kom zelf 1 keer per jaar in Manado...enne het is net een tikkie anders als andere streken Emoticon: Wink

Live life to the max.......

upieks
Gebruiker
spacer line

saya kangen yogya!!!! Emoticon: Shiny Eh mau tanya nih, ada yg tahu perkumpulan orang indo di eindhoven gak? bingung nih mau sholat ied di masjid mana (di eindhoven), kalo ada teman di eindhoven kan bisa tanya2,. thanks

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Upieks, graag in het Nederlands Emoticon: Smile Eventjes de FAQ lezen

manon
Gebruiker
User icon of manon
spacer line

JOEPIE!!! Over 3 weken gaan wij weer...... Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Gisteren zagen we de TV Joris Linssen van Hello Goodbye.

Daar zagen we een vrouw uit Lombok die na 17 jaar getrouwd, kinderen, gescheiden, weer terug ging voor goed, naar IndonesiŽ
Ze liet haar kinderen achter, het was dramatisch te zien, ze was echt verdrietig.
Ze kon het in Nederland niet meer aan.
Nu wil ik niet kinderachtig zijn, maar ze was een echte Lombokse, hoe noem je iemand uit Lombok.
Dat zijn geen wereld mensen, je moet een wereld mens zijn en je eigen roots kunnen verlaten en vergeet je tradities.
Meestal zijn dat de chinees Indische vrouw/man die dat wel kunnen. Emoticon: Blush Emoticon: Very funny Emoticon: Yes!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 20-04-2012 14:57 schreef zieleffe:
Ze liet haar kinderen achter, het was dramatisch te zien, ze was echt verdrietig.
Ze kon het in Nederland niet meer aan.
Nu wil ik niet kinderachtig zijn, maar ze was een echte Lombokse, hoe noem je iemand uit Lombok.

Bedoel je de "Sasak"

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 20-04-2012 14:57 zieleffe wrote: Meestal zijn dat de chinees Indische vrouw/man die dat wel kunnen.
Tja, die zijn al ontheemd en worden niet geaccepteerd als mede-Indonesier. Dus is het makkelijk je elders aan te passen, zeker waar men je wel waardeert.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 20-04-2012 15:29 schreef siebjans:

[quote verwijderd]

Bedoel je de "Sasak"

Ik weet niet wat dat betekend maar ik bedoel iemand uit IndonesiŽ noem je IndonesiŽr.
Iemand uit Nederland noem je of Hollander-ser of Nederlander-ser???? Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Lombokse, Lombokerin, Lombokeres, Lombokenese, zoek maar uit Ziel als het beesie maar een naam heeft, maar ik denk het eerste.
Ik heb uiteraard dat programma niet gezien, maar ik kan me er wat bij voorstellen, IndonesiŽrs hebben een geweldig gevoel voor dramatiek, dagelijks op de tv te zien.

Dat deze dame haar kinderen achter laat is hier in IndonesiŽ vrij normaal.
Honderdduizenden vrouwen laten hun kinderen bij opoe achter en gaan ergens op de archipel werken.
Met een beetje geluk, ťťn maal per jaar met Idul Fitri naar huis.
Werken ze in de grote zandbak dan kan het wel eens 2 tot 3 jaar aanlopen voor ze huiswaarts keren.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 21-04-2012 03:35 Malam wrote: [BR
Dat deze dame haar kinderen achter laat is hier in IndonesiŽ vrij normaal.
Honderdduizenden vrouwen laten hun kinderen bij opoe achter en gaan ergens op de archipel werken.
.

Ziel , je bent kennelijk vergeten dat vorige eeuw , van (vlak) voor de oorlog "arme" plattelanders vaak hun kinderen "achterlaten", al dan niet buiten de streek .

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 20-04-2012 15:29 siebjans wrote:

[quote removed]

Bedoel je de "Sasak"
Klopt. Oorspronkelijke autochtone bevolking zijn de Sasak, ca.80% van de bewoners op Lombok. Dan nog ruim 10% Balinese kolonisten uit de eeuwen van Balinese kolonisatie. En nog een aantal etnische Chinezen, Arabieren en Bugis. Non-Sasak vnl. in West-Lombok. Lombokkers, Lombokezen en Lombokkerinnen bestaan niet.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,485,291 pageviews Een website van indahnesia.com