Babi guling in Nederland

Subforum IndonesiŽ op z'n Nederlands 
534 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
rob the golfer
Gebruiker
User icon of rob the golfer
spacer line

Waar kan ik babi guling eten in Nederland?
Het liefst een restaurant in de buurt van Utrecht

Hitami
Gebruiker
spacer line

Babi guling, zou wel moeilijk zijn om die te vinden maar BANTAL GULING, kun je wel bij Ikea kopen !!!!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Oei Hitami sayang,
Dit is een ondeugend antwoord, hahahaha.
Weet u het nederlandse woord van een bantal guling?
Althans, zo als ie circuleerd onder Nederlandse mannen die getrouwd zijn met een Indonesische?
Neh ik zeg het niet, u wordt boos op Malam en daar vind ik u veels te lief voor.
Hahahaha

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Die bantal guling= guling.
Werd ook Dutch Wife genoemd.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 10-10-2006 16:43 sidia wrote:
Die bantal guling= guling.
Werd ook Dutch Wife genoemd.

Maar ook het liefje van de weduwe, ha,ha 1-1 Emoticon: Laugh out loud

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Potverdorrie Om Sid U maait het gras voor mijn voeten weg.
Hetzelfde als Tante Yo. Emoticon: Angry

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 10-10-2006 17:31 Malam wrote:
Potverdorrie Om Sid U maait het gras voor mijn voeten weg.
Hetzelfde als Tante Yo. Emoticon: Angry

Hť, waar is Merapi ?
Haar lief is zeker terug dus die kan de guling in de ban doen, ha,ha ! Emoticon: Very funny
ff een grapje
Emoticon: Puh!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 10-10-2006 17:45 4yoke4 wrote:

...

Hť, waar is Merapi ?
Haar lief is zeker terug dus die kan de guling in de ban doen, ha,ha ! Emoticon: Very funny
ff een grapje
Emoticon: Puh!

Awas Tante,
Laat het liefdestel Merapi en haar Lief met rust.
Toen mijn Poppy na een maand uit IndonesiŽ kwam, had ik maar ŤŤn belang, haar vijf dagen verliefd aankijken en mijn computer als mijn tweede vrouw zonder alimentatie op zij zetten hahahaha.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 10-10-2006 18:04 Malam wrote:

...

Awas Tante,
Toen mijn Poppy na een maand uit IndonesiŽ kwam, had ik maar ŤŤn belang, haar vijf dagen verliefd aankijken en mijn computer als mijn tweede vrouw zonder alimentatie op zij zetten hahahaha.

Tuurlijk alle verliefde mensen zijn gelijk en dan maakt het niet uit hoe oud je bent. Emoticon: Yes!

balangan
Gebruiker
spacer line

On 10-10-2006 18:04 Malam wrote:

...

Awas Tante,

Sorry hoor ik wil er niet mee bemoeien maar maakt u in uw berichten niet steeds een typfout. Moet het niet zijn "puppie" ivp "poppy"? Het scheelt maar ťťn letter, maar toch...

closje
Gebruiker
spacer line

On 10-10-2006 20:02 balangan wrote:

...

Sorry hoor ik wil er niet mee bemoeien maar maakt u in uw berichten niet steeds een typfout. Moet het niet zijn "puppie" ivp "poppy"? Het scheelt maar ťťn letter, maar toch...

Hoor jij niet op een ander forum te Fokken?

closje
Gebruiker
spacer line

Mensen,

Even aan mijn vader gevraagd Emoticon: Smile
Babi guling schijnt een balinese specialiteit te zijn, een of ander geel papperig gerecht, maar blijkbaar moet je er echt een liefhebber van zijn.
Lijkt op opor daging of opor ayam.

Voor wat betreft mijn guling: "die zegt nooit nee" Emoticon: Laugh out loud

balangan
Gebruiker
spacer line

On 10-10-2006 20:11 closje wrote:

...

Hoor jij niet op een ander forum te Fokken?

Je bedoelt waarschijnlijk "fucken" Emoticon: Very funny

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ontopic maar weer mensen Emoticon: Smile

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Selamat, hier is Merapi,
Het liefje, dat net terug is uit Indonesie vervangt echt niet een guling hoor!
zou vreemd zijn want ik gebruik mn guling onder mn lnek als ik lig te lezen in bed, haha, en niet waarvoor die bedoeld is in de tropen.
Dutch wife is de bijnaam las ik , omdat blanda vrouwen kennelijk de naam hadden hard en koel te zijn....
Maar ik heb uit het boek van Lonny Gerungan ""De stille kracht van de Indonesische keuken"" een recept van Babi Guling gevonden.
Zal ik het recept voor jullie straks typen?

Jantje
Gebruiker
spacer line

Babi Guling? Gewoon varkensrollade uit varkensland. Maar dan met Sembel Emoticon: Yawn

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Babi guling of Be Guling is geroosterd speenvarken en wordt op Bali boven kokosbast geroosterd.tenminste in de versie van Lonny G.

Joop Tebbens
Gebruiker
spacer line

niet alleen in Lonny's versie.
in de traditionele Balinese versie is Babi Guling ÚÚk geroosterd speenvarken

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

hallo Joop,
Het is een heerlijk recept,alleen jammer dat Lonny G bepaalde ingredienten opgeeft, die in Nederland niet te krijgen zijn,bambu, o.a

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 10-12-2006 21:47 merapi wrote:
hallo Joop,
Het is een heerlijk recept,alleen jammer dat Lonny G bepaalde ingredienten opgeeft, die in Nederland niet te krijgen zijn,bambu, o.a

Natuurlijk is hier bambu te koop, in blik in fijne reepjes gesneden ( bamboo shoots) of in grove stukken. IK dacht dat het in het bahasa rebung heet.

succes Yoke Emoticon: Smile

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ha Yoke, ik bedoen geen rebung, maar Lonny G gebruikt soms bambustammen om gerechten in te stoven vamn 10 a 12cm dik

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,761,567 pageviews Een website van indahnesia.com