Balinees huisje Te koop

Subforum Bali, het godeneiland 
79 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Raffel
Gebruiker
spacer line

Lovina Banyualit btn area

Volledig gerenoveerd, nieuw dak, keuken, badkamer, nieuwe ramen en voordeur, terras vooraan, volledig geschilderd (binnen en buiten), enzÖÖ
Instapklaar
Indeling: woonkamer, ruime keuken, badkamer, 3 slaapkamers, overdekt terras vooraan en achteraan, tuintje, oprit met plaats voor een auto
Rechtstreeks van eigenaar te koop.
Met certificaat.
Totale oppervlakte 180m≤
Elektriciteit, stromend water, telefoon aansluiting mogelijk
Kleine tuin, nog aan te leggen.
Rustige buurt, geen doorgaand verkeer.
Mogelijkheid tot uitbreiding, aangrenzend perceel staat eveneens te koop. ( opp. 90m≤ )

Prijs : 15000 Euro

Voor verdere inlichtingen en fotoís zie website : http://users.telenet.be/raffels/

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Raffel,
Welk certificaat??
Als je de kans hebt lees dan vandaag eens de Jawa Pos, er word geschreven over het verkrijgen van een Hak Milik, daarvoor schijn je 10 bureau's nodig te hebben met natuurlijk per bureau de nodige kosten.
Normale termijn is ongeveer 2 jaar.
Succes,
Jan

Raffel
Gebruiker
spacer line

Hallo Jan,

Met certificaat bedoel ik de Hak Milik.
Zelfs de bouwvergunning van toen (1998) is er bij (Hak Bangunan)

Dus, de persoon die het koopt moet geen 10 bureau's aflopen zoals je aangeeft. Enkel de naam laten veranderen op de Hak Milik en klaar is kees.

Groeten,
Raffel.

balangan
Gebruiker
spacer line

On 10-10-2006 09:35 Tuti & Jan wrote:
Beste Raffel,
Welk certificaat??
Als je de kans hebt lees dan vandaag eens de Jawa Pos, er word geschreven over het verkrijgen van een Hak Milik, daarvoor schijn je 10 bureaus nodig te hebben met natuurlijk per bureau de nodige kosten.
Normale termijn is ongeveer 2 jaar.
Succes,
Jan

Jan & Tuti zijn een beetje allergisch voor alles wat met koophuizen op Bali te maken heeft.
Daarom wordt Jan steeds achterdochtig als er een huis wordt aangeboden.
Lijkt mij een prima aanbieding, EUR 15.000,00 voor een huis op Bali. Emoticon: I love it

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Jan & Tuti zijn een beetje allergisch voor alles wat met koophuizen op Bali te maken heeft.
Beste Balangan,
Wij zijn heus niet allergisch voor koophuizen alleen in Bali maar dit geld voor heel Indonesie.
Het kopen van een huis kent wel zoveel (ongeschreven) regels en wetten dat je gewoon niet weet waar je aan begint als je een huis koopt.
Zodra je wil verkopen kom je veel meer aan de weet van de mensen die uiteindelijk niet willen kopen om een of andere reden.
Om een huis te kopen met de 4 aktes-constructie is gewoon linke koek en niet echt volgens de wet.
Over de verkoopprijs van 15.000 Euro valt niets te zeggen, in Zuid-Bali koop je voor dat geld vaak alleen maar de grond.
Noord-Bali is mij niet echt bekend, het enige wat ik weet is dat veel zaken daar (nog) veel goedkoper zijn, echter niet te vergeten is dat je voor heel veel zaken toch weer naar Zuid-Bali moet wat iedere keer weer een ritje is van 4 uur enkele reis.
Verder kijk ik naar het financiele plaatje, zet ik die 15.000 Euro op een bankrekening kan ik van de rente een huis huren en ben verder zo vrij als een vogel.
Als eerste word er dan gedacht aan de inflatie, met een hoge inflatie word je geld op een Indonesische bankrekening per jaar minder waard, met een huis zou dat niet zijn volgens sommige mensen, echter in de jaren dat ik nu in Indonesie woon zijn de prijzen van huizen in Indonesie nauwelijks gestegen, dit heeft te maken met vraag en aanbod, er is wel zo'n groot aanbod dat de huizenprijzen niet kunnen stijgen.

Wat ik ondertussen ook weet is dat er in Java in de grotere steden facaliteiten worden aangeboden in een woonwijk waar Bali nog nooit heeft gehoord, een simpel voorbeeld zijn de wegen naar sommige woonwijken in Bali, die zijn vaak zo slecht dat je in de regentijd een tractor nodig hebt om bij je huis te komen.
Het betalen van je maandelijkse rekeningen is een drama in Bali, security is alleen in de echt dure wijken tegen tarieven waar je van schrikt.

Voor iedereen, zeker als je op leeftijd bent komt er een tijd dat je te maken krijgt met de gezondheidszorg, de tarieven in Bali zijn vele malen hoger dan in de steden in (Oost) Java en ik kan niet zeggen dat hetgeen wat geboden word slechter is, ik denk zelfs dat de apparatuur in de ziekenhuizen veel moderner zijn.

Internet is een media wat in Europa al lang ingeburgerd is en waar de bezoekers van dit forum veelvuldig gebruik van maken, Bali loopt wat dat betreft ver achter op Java met voorzieningen.
Jan

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ben eens met Jan ,
je moet als buitenlanders voorzichtig zijn .
Sommigen weten niets over de wetten(en sociale verhoudingen) of erger nog er zijn ook die niks willen weten.
Denken nog steeds dat ze bijna alles kunnen maken.

Vwb de prijs is het een schijntje , de foto's zien er goed uit. Papieren is volgens opgave ook O.K.
De vraag is of een buitenlander dat huisje kan kopen.

groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 10-10-2006 20:35 balangan wrote:

...

Lijkt mij een prima aanbieding, EUR 15.000,00 voor een huis op Bali. Emoticon: I love it

Vind ik ook.
Ik zou het best 10 jaar willen huren voor dat geld... Emoticon: Talk to the hand

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Jantje,
Wat houd je tegen om in Bali een huis te huren, voor 1500 Euro per jaar zijn er genoeg huizen te vinden en goekoper ook nog.
Het door mij gehuurde huis in Jimbaran is ook voor een leuke prijs over te nemen voor 3,5 jaar en voor veel minder dan 1500 Euro, voor de liefhebber zelfs met meubels etc.
Groetjes,
Jan

balangan
Gebruiker
spacer line

On 11-10-2006 08:13 Tuti & Jan wrote:
echter in de jaren dat ik nu in Indonesie woon zijn de prijzen van huizen in Indonesie nauwelijks gestegen.

/

Hi Jan,
Ben het met bovenstaande niet helemaal eens. Volgens mij zijn de huizen daar de afgelopen jaren wel degelijk gestegen.
Kijk bijv. maar eens op deze site: www.balipropertyinfo.com/Residences.cfm
Ik weet niet of ik deze mensen nou als slimme zakenlieden of gewoon als een stelletje ordinaire oplichters moet beschouwen.

Voor de rest heb je helemaal gelijk. Zodra er aktes en notarisen bijkomen dan moet je als buitebnlander 1000% scherp en alert blijven!

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Ik weet wel zeker dat de prijzen van huizen stijgen, hier in Jakarta vliegen ze omhoog......

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Zeker weten al gaat het slecht met de economie de grondprijzen zullen altijd blijven stijgen dus de waarde van je huis gaat mee.
Dus wat Jan zegt berust op onzin.
Ik heb nog nooit een huis op bali of grond in waarde zien dalen,wel dat ze niet zo exorbitant stijgen zoals in de goede gouden tijd,vooral in seminyak en renon betaal je nog steeds 3000 Ä per metertje vierkant dus tel uit je winst.
Een huis huis van van Ä 15000 euro zoals aangeboden op dit dit forum ziet er lelijk uit,meer een schuur dan een woning.,maar dat is mijn mening voor die prijs krijg je een betere.,sorry raffie

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Je kan Renon met Lovina --btn niet gaan vergelijken.
Is btn ook een aanduiding van de type woning .?
Voor 15.000 in Lovina is het redelijk goed.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Dus wat Jan zegt berust op onzin.
Beste ....
In Bali en ook in Java hebben ze makelaars en andere personen die er belang bij hebben om de prijzen voor huizen op te drijven, dit is in Europa net zo.
Ik zie te veel huizen te lang leeg staan en weet daardoor dat hetgeen word aangeboden vaak veel en veel te duur is.
Ook in Indonesie hebben we te maken met 3 verschillende tarieven:
1. De vraagprijs van de eigenaar.
2. De prijs in het roddelcircuit.
3. De uiteindelijke prijs waar het huis voor word verkocht.
Groetjes,
Jan

P.S. Ik heb er geen enkel commercieel belang bij of de prijzen nu (te) hoog of normale prijzen zijn.

tomysu
Gebruiker
spacer line

grond en huizen stijgen gemiddeld 10 % per jaar na de aardbeving in Yogya gingen de bouwmaterialen 2 tot 3 maal extra over de kop gevolg was dat de huizen met maar liefst 20 to 30 % stegen maar dit is al wel redelijk gecorrigeerd.

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Beste Jan,
De huizen en grond worden niet bepaald door makelaars en andere personen (wie) die de prijs kunstmatig opdrijven.
Als ik mijn huis zou willen verkopen voor een bepaald bedrag,en brengt het onder bij een makelaar,dan gaat hij niet nog eens de prijs verhogen,dat is de reinste kolder,ze krijgen allemaal gemiddeld 5 % als bemiddelaar.
Hij is er niet bij gebaat en ik ook niet,omdat je je zelf uit de markt gaat prijzen.
Natuurlijk ben je zelf de enige die over de uiteindelijke prijs beslist.
Wat hier boven beschreven is geeft een juist beeld 7 tot 10 % is waar.
Dat je geen belang heb hierbij hebt kan ik begrijpen anders zou je allang een huis of grond gekocht hebben,jammer voor je ja laat wat liggen,maar vind het onterecht om zulks informatie te geven,ondanks je eigen site waar vele goede dingen in staan ,dus zou ik zeggen schoenmaker blijf bij je lees.....
Natuurlijk staan er veel huizen leeg op dit moment in Bali ,maar dat heeft een andere oorzaak,je zou kunnen zeggen om juist nu je slag te slaan als je het geld bezit en je op lange termijn wil investeren.
Juist op plaatsen waar de grond het duurst zijn moet je nu kopen !!!!!!!!!
Succes op Java en hoop dat je daar je draai gevonden hebt met je tuti !!!!!groetjes uit Bali

balangan
Gebruiker
spacer line

On 12-10-2006 18:54 tukad ganga wrote:
Natuurlijk staan er veel huizen leeg op dit moment in Bali ,maar dat heeft een andere oorzaak,je zou kunnen zeggen om juist nu je slag te slaan als je het geld bezit en je op lange termijn wil investeren.
Juist op plaatsen waar de grond het duurst zijn moet je nu kopen !!!!!!!!!
Succes op Java en hoop dat je daar je draai gevonden hebt met je tuti !!!!!groetjes uit Bali

Inderdaad nu je slag slaan want let op mijn woorden: Bali wordt in de toekomst het "Monaco" van Zuid-oost AziŽ, bevolkt door rijke buitenlanders en hard werkende Javanen.
De luie en alsmaar klagende Balinees zal van zijn eiland worden verdrongen!

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

dus zou ik zeggen schoenmaker blijf bij je lees.....
Beste Tukad Ganga,
Ik heb prive twee keer een huis gerenoveerd, verder veel vrienden geholpen met renoveren, voor mijn werk heb ik 5 jaar lang
meerjarenonderhoudsplannen gemaakt met calculatie van de kosten.
Ik heb een keer 20 jaar in een huis gewoond en het toen met een leuke winst kunnen verkopen waardoor leven in Indonesie een stuk gemakkelijker is.
Ik dacht een beetje kijkt te hebben op hetgeen te koop word aangeboden in Bali en Indonesie, bouwtechnisch is het vaak een ramp , zeker de elektrische installatie is gewoon niet meer van deze tijd met computers en andere elektrische apparaten.
Lekkende daken komt op de tweede plaats.

Als ik mijn huis zou willen verkopen voor een bepaald bedrag,en brengt het onder bij een makelaar,dan gaat hij niet nog eens de prijs verhogen,dat is de reinste kolder,ze krijgen allemaal gemiddeld 5 % als bemiddelaar
Dit is voor mij de grootste onzin, ik heb vaker makelaars bezocht in Zuid-Bali, zij bieden huizen te koop aan voor meer dan het dubbele van de gangbare prijs.
Met huurwoningen is het nog veel erger, daar zijn het vaak 3-voudige huurprijzen van hetgeen je betaald als je particulier huurt.
Als er dan een perfecte service word gegeven door bijvoorbeeld een goed huurcontract te verzorgen en enige nazorg te geven als je eenmaal woont is het nog een pleister op de wonde, maar wat service dient te zijn schijnt men in Bali niet te weten of gewoon te zijn vergeten.

Van forums op internet net als dit forum moeten de zakenlui al helemaal niets weten, er komen hier te veel zaken aan de orde waar zij nu niet direct hun voordeel mee doen.

Met de informatie op onze website is ook niet iedereen erg blij, om die informatie bij elkaar te te krijgen is niet eenvoudig zeker als je niet commercieel bezig bent.
Ik hoop over een tijd toch een pagina te kunnen besteden aan het kopen van een huis met duidelijke voor iedereen te begrijpen taal.
Groetjes,
Jan

tomysu
Gebruiker
spacer line

jan zo moeilijk is het niet hoor om een bestaand huis te kopen je gaat met de surats en ktp naar de notaris je betaalt de afgesproken prijs aan de verkoper die tekent dat hij verkoopt en eigenaar is als dat dan gedaan is laat je alles achter bij de notaris en die verandert de akte door jou de nieuwe eigenaar te maken op de akte >>>>> en jij ben de eigenaar met akte van eigendom.
niet meer en niet minder that's all heb al meerdere huizen en grond zo aangekocht altijd zonder problemen en alle certificaten netjes op naam in de kluis

gr. tomy

.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Tomy,
En die notaris controleert ook of de verkoper zijn huis wel kan/mag verkopen ivm met zijn crediet?
De notaris controleert ook of de verkoper betalingsachterstand heeft bij zijn bank?
Heeft die verkoper een betalingsachterstand kan zo maar een keer de bank beslag laten leggen op de woning.
Dit zijn zaken die een notaris in Nederland verzorgt, in Indonesie is dit voor mij een vraag.

Met het huren van een huis zijn zo al mensen opgelicht omdat ze te goed van vertrouwen waren.
Jan

tomysu
Gebruiker
spacer line

ja jan dat klopt dit wordt allemaal door de notaris gekontroleerd en bij twijfel kun je altijd langs kantor agraria gaan om zelf na te vragen en ook is het zo dat bij een lening met huis/grond/auto/moter als onderpand je het eigendomsbewijs moet afgeven dus kopen is een goede optie die best wel veilig is.
nogmaals kopen is een goed optie en zoals eerder gezegd ook een goede investering wordt gemiddeld 10 % per jaar meer waard.

gr. tomy

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 13-10-2006 02:25 Tuti & Jan wrote:
Beste Tomy,
Dit zijn zaken die een notaris in Nederland verzorgt, in Indonesie is dit voor mij een vraag.

Jan

Als het goed is gebeurd het ook in Indonesia.
De probleem is dat er soms onbetrouwbare notarissen rondlopen, en ook de zgn AsPal papieren.

tomysu
Gebruiker
spacer line

kwestie van de goede notaris zoeken en ook hier geld goedkoop is duurkoop

Raffel
Gebruiker
spacer line

Allez mannekes zoals we in Belgie zeggen. Het staat nog steeds te koop.
't is een prachtige aanbieding. Doe het cadeau aan je vriendin, 't is een koopje, en ze zal je eeuwig dankbaar zijn....

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Allez manneke wat let het je, om daar zelf in te trappen.
vergis je niet in de euro of dollar??? Emoticon: Cooool Emoticon: Stupid je weet maar nooit van die Belgen???? Emoticon: Yummie! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 11-10-2006 08:13 Tuti & Jan wrote:
Noord-Bali is mij niet echt bekend, het enige wat ik weet is dat veel zaken daar (nog) veel goedkoper zijn, echter niet te vergeten is dat je voor heel veel zaken toch weer naar Zuid-Bali moet wat iedere keer weer een ritje is van 4 uur enkele reis.

Nou beste Jan nou niet overdrijven he met de brommer ben je in 2-3u in Kuta vanuit Lovina/Singaraja via Bedugul in Kuta (nog sneller in DPS). Met de auto waarschijnlijk nog sneller.

Als ik overigens nu centen zou hebben zou ik ook grond of huizen kopen in Noord-Bali. 15.000 euro is echt niet vergeleken met de langzamerhand schandalige prijzen in Zuid-Bali...

Verder blijft het natuurlijk nog steeds een gigantisch risico, investeren of onroerend goed kopen in Indo. Een tikje en de hele economie ligt weer op zijn gat zoals in 1998 en dan kan je weer fluiten naar je geld, de roepiahs zijn dan nog minder waard dan pleepapier. Wat dat betreft deel ik de zorg van Jan. Huren is in ieder geval een stuk veiliger.

Gracias. Sama sama

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,179,194 pageviews Een website van indahnesia.com