Fraude met stemcomputers in EenVandaag

Subforum Andere praat 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

EenVandaag, het nieuws- en actualiteiten programma van de TROS en AVRO, komt in de uitzending van vanavond met "opmerkelijk nieuws" over de stemcomputer. Het programma onderzocht de stemcomputers die op 22 november tijdens de komende Tweede Kamer verkiezingen gebruikt worden. Wat er precies ontdekt werd is niet bekend, maar de teaser is veelbelovend.

De uitzending begint om 18.20 op Nederland 1. Zie ook onze stelling over het onderwerp: Verzegeling stemmachines maakt stemmen betrouwbaarder.
Verzegeling stemmachines maakt stemmen betrouwbaarder.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Beveiliging stemcomputer zo lek als een mandje

De stemcomputer die in 90 procent van de Nederlandse gemeenten wordt gebruikt voor de verkiezingen is slecht beveiligd. Dat blijkt uit onderzoek van EťnVandaag, in samenwerking met de actiegroep Wij vertrouwen stemcomputers niet. Bekijk hier alvast een voorproefje

EťnVandaag heeft een stemcomputer (Nedap ES3B) geleend van een gemeente. De software en hardware van de stemcomputer is door onafhankelijke deskundigen onderzocht. Dat is nooit eerder gebeurd in Nederland.

Rop Gonggrijp, woordvoerder van de actiegroep Wij vertrouwen stemcomputers niet: "Frauderen met een stemcomputer is vreselijk makkelijk. Als je de stemcomputer in handen hebt is het een kwestie van een nieuw programma er in stoppen". Bart Jacobs, hoogleraar computerbeveiliging aan de Radboud Universiteit Nijmegen: "Zeker, je kunt fraude plegen met de stemcomputer, op het moment dat je controle hebt over het apparaat en dus overal bij kunt".

Kamerleden van VVD, CDA en PVDA hebben de reportage van EťnVandaag gezien en zijn geschrokken. Ze willen een betere beveiliging van de stemcomputer. Verantwoordelijk minister Atso Nicolai moet snel tekst en uitleg geven aan de kamer.

EťnVandaag laat vanavond stap voor stap zien hoe makkelijk je kan frauderen met een stemcomputer. Voor een geslaagde verkiezingsfraude heb je toegang nodig tot meerdere stemcomputers tegelijk. Dat kan in Rotterdam, de opslag van de 400 stemcomputers in Rotterdam is slecht beveiligd. Geen bewakingscamera's en geen alarmsysteem. Dat is een overtreding van de kieswet, die eist strenge bewaking.

De stemcomputer start met een sleutel. Alle 8000 stemcomputers in Nederland hebben exact dezelfde sleutel en die is makkelijk na te maken. En TNO in Delft test elke vier jaar slechts ťťn van de 8000 stemcomputers.

Naar aanleiding van de reportage van EťnVandaag geeft de actiegroep Wij vertrouwen stemcomputers niet een persconferentie. Donderdag 5 oktober, 10 uur in Nieuwspoort Den Haag.

Bron: eenvandaag
Tros Radar 1

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Misschien is het goed het hele politieke getouwtrek in Nederland maar te laten voor wat het is, en ons wat meer bezig gaan houden met 'IndonesiŽ'. Er zijn vast andere fora waar men met deze zaken terecht kan. Een beetje offtopic is prima, maar het wordt steeds meer. Dat schiet niet op.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ja Yerun, ben het het je eens, laten we ons meer orienteren op Indonesia, dit is ten slotte Indahnesia.
Dit gekke land telt momenteel 35 partijen, de een nog idioter dan de ander,
We hebben inmiddels de Pedofielenpartij, de partij voor de dieren etc, de meest gekke onzin.
Wanneer komt er een partij, die voor Indische ouderen en hun nazaten opkomt?
Ik hoor niks,....
Wel een enorme groei van moslimpartijtjes, die het onderling niet met elkaar eens zijn,
Yerun, in Nederland wordt het nog een lange weg,
Lieve groet uit een koud en nat Nederland

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

ja Yeun, we gaan on toppic, anders wordt het een onoverzichtelijk rommeltje

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 05-10-2006 16:43 merapi wrote:

Wanneer komt er een partij, die voor Indische ouderen en hun nazaten opkomt?
Ik hoor niks,....

Wel een enorme groei van moslimpartijtjes, die het onderling niet met elkaar eens zijn,

Er is een tijdje geleden een Indische Partij geweest.
De probleem is dat de Indische mensen vaak niet met elkaar kunnen samenwerken.

Het zal niet meer lang duren dat er een paar grote moslim partij komen .
Dankzij dat getrapt van anti islam mensen.
Zelfs de vaak links stemmende turken worden nu wakker dat ze alleen maar stemvee zijn voor de PvdA en CDA.
Hebben jullie de protest van de turkse studenten gezien op tv ?
Dat zal ook de ogen van de marokanen en andere groepen ook openen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 05-10-2006 14:34 Jeroen wrote:
Misschien is het goed het hele politieke getouwtrek in Nederland maar te laten voor wat het is, en ons wat meer bezig gaan houden met IndonesiŽ. Er zijn vast andere fora waar men met deze zaken terecht kan. Een beetje offtopic is prima, maar het wordt steeds meer. Dat schiet niet op.

Jeroen bedoel jij dat andere praat ook over IndonesiŽ moet gaan??????
Kan je beter andere praat sluiten toch?
Of moeten we het hebben over Indonesische pannenkoeken bakken.
Blijf is met je beiden benen op de grond staan, OOK mensen die een sterke binding hebben met IndonesiŽ, die in Nederland wonen, kunnen niet elk uur van de dag aan IndonesiŽ denken, zij leven immers in Nederland.
Als het jou dus stoord dat er in andere praat over iets in Nederland wordt gesproken, wat misschien een iete pietje belangrijk is, zoals de verkiezingen.
Gewoon afhakken Jeroen, alleen maar postings met Indonesia, hmmmmm effe een moment met bezinning jongen, en daarna horen we het wel.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 05-10-2006 23:39 Malam wrote:

...

Jeroen bedoel jij dat andere praat ook over IndonesiŽ moet gaan??????
Kan je beter andere praat sluiten toch

Klopt helemaal Malam.
Onder de kop "Andere Praat" staat: Ook Nederlanders hebben wel eens wat anders te bespreken. Dat kan hier uiteraard zonder problemen.
Dus mag het over alles en nog wat gaan, dacht ik zo. Emoticon: Bye bye

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Afwachten maar Sapolidi, misschien mogen we ook in " andere praat " het alleen maar over IndonesiŽ hebben en is sinds Jeroen merendeel in IndonesiŽ zit Nederland niet meer zo belangrijk, en wordt het straks Indahnesia.id in plaats van Indahnesia.com.
Neeeeeeeh teveel reclame pleite he Jeroen?
Waar ben je mee bezig jongen?
Je mooie forum de nek om te draaien?
Nederlanders die een draadje met IndonesiŽ hebben mogen niet meer over Nederland praten?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 05-10-2006 14:34 Jeroen wrote:
Misschien is het goed het hele politieke getouwtrek in Nederland maar te laten voor wat het is, en ons wat meer bezig gaan houden met IndonesiŽ. Er zijn vast andere fora waar men met deze zaken terecht kan. Een beetje offtopic is prima, maar het wordt steeds meer. Dat schiet niet op.

Nou ik ben het helemaal met hem eens.
Andere praat wil zeggen dat je wel op een site zit wat bedoeld is om over IndonesiŽ te hebben.
Zijdelinks zou je vergelijkingen kunnen maken, hoe dat wij hier dat zouden oplossen.
Er is nog zo veel te melden waarop er actueel gereageerd zou kunnen worden.
Vanavond nog over die bosbranden op Sumatra en Sulawesi , waarop er in Maleisie grote problemen zijn met de gezondheid van die smok waarop mensen op hun luchtwegen batuk krijgen,daar veel last van hebben.
Verders Pak Sidia dat de Turken, en de Marokkanen niet willen stemmen is niet erg.
Dat houd de stabiliteit in Holland niet uit hun voegen.
Dit is de afwijking van die zijdelinks discussie
Als de IndonesiŽrs maar wel stemmen dat maakt dat ook die gemeenschap er bij zijn en er bij horen.
Ik ga altijd met ons drieŽn stemmen, en ik geef wel advies omdat ze dat vragen waar moet ik op stemmen.
Maar ik weet dat mijn schoonmoeder wil stemmen, en dat doet ze altijd op CDA katholieken die echt religieus zijn, die stemmen daarop.
En dat moet je zo laten, dus Oude mensen, en oude Indische mensen stemmen meestal op CDA.
Kijk wij kunnen hen niet zo beÔnvloeden dat ze met hun religieuze gevoel moeten beÔnvloeden met verhalen wat goed begrijp baar is voor jongeren.
Althans dat is mijn gevoel , ik heb het gevoel u stemt op VVD dat liet u een beetje blijken,dat is u goed recht. Emoticon: Wink Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Beste Om Ziel.
Ik heb in de weinig tijd die ik heb een innig genot om met u te discusseren, wat uw stem is of wat de stem van opoe is, zal mij een zorg zijn, als er maar gestemd wordt dat is belangrijk, in grote lijnen volg ik u in de topic`s, ik geef volgens U niet altijd inhoudelijk commentaar, ok dan verschillen wij van mening, klaar.
Daar kan u, maar ik ook mee omgaan, en soms kruisen wij de degens, zoals je dat noemt, perfect.
Maar uw gezeik dat dit een Indonesiaforum is en dat er in "andere praat " ook over Indonesia gesproken moet worden gaat mij iets te ver, dan zeg ik OmZiel U moet niet zo zeiken, na 22 november is het klaar en dan is alles weer wat de klok in IndonesiŽ slaat.
Dit slaat ook op de opmerking van Jeroen, verwijder dan maar "andere praat" klaar over uit.
Mijn sate en rendang vreet ik toch wel, mijn leven heeft een draadje met IndonesiŽ maar potverdrie de poen om dat draadje sterk te houden komt wel uit Nederland, het heeft dan ook geen pas om enkel en alleen over IndonesiŽ te praten, want zonder poen in Nederland is mijn draadje met IndonesiŽ ook pleiten.
Doen jullie er maar mee wat jullie willen, tracht er wel achter te komen hoeveel draadjes met IndonesiŽ en nederland afhangen van de economische situatie in Nederland, waar we wel in "andere praat "over kunnen discusserenn

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

lezen mensen:

Een beetje offtopic is prima, maar het wordt steeds meer.

Deze gaat dus maar op slot.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,179,383 pageviews Een website van indahnesia.com