De VOC gedachte van Balkende

Subforum Andere praat 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Tijdens de algemene beschouwingen maakte Balkenende een opmerking die nogal vreemd klonk, toen ik dat las. "Wij moeten terug naar de VOC gedachte, toen Nederland nog groot was".

VOC gedachte? Hmmm.... is dat niet die tijd waar wij als stoere zeelieden duizenden mensen om zeep hielpen alleen voor onze expansiedrift, voor onze gestolen waar uit verre landen? Is dat niet die tijd waar wij oppermachtig, niets ontziend, elk land dat ons niet aankon onderwierpen aan ons gezag? Is dat niet ook die tijd waar wij andere mensen omdat ze niet tegen ons opgewassen waren en omdat ze een andere huidskleur hadden deporteerden naar andere landen om ze daar als slaaf te verkopen?
Is dat niet die geweldige tijd waarop ons huidige systeem gebaseerd is?

Balkenende, ik moet toegeven, je hebt ballen om zoiets publiekelijk uit te spreken. Met deze uitspraak, begrijp ik nu waarom deze overheid steun geeft aan een van de meest misdadige regimes ter wereld.

Ik begrijp nu waarom het nieuws verdraaid wordt en de media meer een spreekbuis van jullie is als een onafhankelijke organisatie die zelf onderzoek doet in plaats van klakkeloos alles over te nemen wat jullie dicteren. Ik begrijp het nu, ik hoop dat ik niet alleen sta in mijn begrip!

Doch ik vraag mijzelf wel eens af wŠt er in Nederland moet gebeuren alvorens we de straat opgaan...

Nou eigenlijk demonstreren we wel +_ enkele keren per jaar(tegen oorlog e.d.), maar misschien hebben mensen het gevoel onmachtig te zijn om het systeem werkelijk te kunnen beinvloeden en veranderen en zich er maar bij neerleggen en 'voorlopig' maar low-profile bezig houden...

Het leven is al ingewikkeld genoeg met alle te verichten arbeid, de vele regeltjes, kosten en burocratische rompslomp... jip dat alleen kost al een hoop energieen het grootste deel van je tijd... en dan is het extra moeilijk om nog een vuist te maken tegen het hypocriete systeem(een goede truuk)

kijk nu eens na het kwartje van Kok. Er is openlijk gezegd dsat we het niet meer terug krijgen, ik weet helaas niet meer waarom. Maar ginigen we met zijn allen de straat op? Stapten we met zijn allen de trein in? Horde ik kreten als nieuwe verkiezingen, dit is bedrog diefstal....? STIL bleef het.

maar toch zal er hopelijk een 'genoeg is genoeg' situatie ontstaan... maar ik vraag me ook af wat er moet gebeuren alvorens mensen 'super barrio's' worden..
http://www.youtube.com/watch?v=nk0YOqlASuM

het moet denk ik toch 'beginnen' met een samenwerkingsverband met de mensen die de truukjes doorhebben, zoals hopenlijk velen hier op deze site en de vele soortgelijke sites...en de hypocriete, politiestaat-wordende-maatschappij een halt toe kunnen roepen maar zelfs dan blijft het behoorlijk moeilijk iets georganiseerd te krijgen... In Indonesie zijn het meestal de studenten die voorop lopen zie ook China. maar in Nederland.........?

gelukkig is het laatst weer eens gelukt met een aardige symposium omtrent de 9-11 leugens van de organisators ditkannietwaar zijn... of b.v. NewFrontier die al enkele jaren de mensen probeert bewuster te maken d.m.v. een 2 maandelijks blad en een eigen jaarlijkse symposium... en ok nieuwe politieke partijen(lijstU/pvdW) dienen zich aan...

dat in zijn geheel zijn tiig lichtpuntjes, ik hoop dat het aantal blijft groeien,wat er voor zorgt er meer middelen ontstaan om het nietsvermoedende 'gehypnotiseerde' volk wakker te krijgen ťn wakker te houden!...

TJa ik geloof dat het aantal wakkeren nog steeds groeit...
en ik geloof wel degelijk dat de macht werkelijk bij het volk ligt we moeten er allemaal nog meer voorover hebben(m.a.w. akties buiten het beeldscherm om) en dus niet alleen demonstraties alleen...
ook op een manier zoals de Greenpeace-aktievoerders het nieuws welleens halen, (enorme spandoeken ophangen op lastige plekken)...

lastig lastig allemaal...concreet is het allemaal een stuk moeilijker

Maar om de misleiding te stoppen is Samenwerking is het Toverwoord...

Let there be Power to the People to achieve Peace

Droevig wordt ik als ik de groeiende groep buitenlandhaters zie. Ze laten zich verleiden door de overheid en sommige media tot het veroordelen van enkele bevolkingsgroepen, zij zijn het allemaal schuld. kijk die ellende in Irak en Afghanistan, die mensen verdienen niet beter, misschien beter een a-bom op gooien. Dit soort teksten worden door o.a. de telegraaf als NIET verkeerd beschouwd en gewoon geplaatst.

Media, media , media, ik kan het niet vaak genoeg schrijven, roepen, etc. De Media speelt een heel belangrijke rol in dit gebeuren. Als de media eens echt zou gaan werken in plaats van overnemen wat hen gedicteerd wordt zou de beweging al een stuk groter zijn, veel groter. Eigenlijk zou heel nederland naar de media moeten schrijven, stop met die onzin.

Maar ja aan de andere kant, denk ik dagelijks de Nederlander wil gepakt worden door de media en Den Haag. Weinig aktie tot op heden.
Gaat Nederland weer terug naar Indonesie met Balkenende. Ten aanval Tjakaaaaa. Lang Leve VOCII.....? Was hij laatst in Indonesie om te spioneren, kijken hoe sterk ze zijn? Het is wel ver varen met een fregat en vliegdek schepen hebben wij niet.....

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Beste Albert,
Een hele goede situatieschets, zeker wat u zegt over de strijdbaarheid van de studenten in andere landen, het lijkt er op dat de studenten alleen belangstelling hebben bij zuippartijen tijdens de ontgroening, voor de rest zijn ze schijndood.
Bij de grote protestactie op het Museumplein waar tienduizenden mensen demonstreerden tegen het afbraakbeleid van de regering Balkenende, schitterden zij ook van afwezigheid.
Dat er ouwetjes in Nederland zijn die het uiterst moeilijk hebben is voor deze mannen een ver van mijn bed show.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 03-10-2006 10:59 Albert wrote:

Gaat Nederland weer terug naar Indonesie met Balkenende. Ten aanval Tjakaaaaa. Lang Leve VOCII.....? Was hij laatst in Indonesie om te spioneren, kijken hoe sterk ze zijn? Het is wel ver varen met een fregat en vliegdek schepen hebben wij niet.....

Je moet natuurlijk verschil maken tussen binnenlandse politieke/verkiezingen gebral , dus voor binnenlandse gebruik en of buitenlandse gebruik.
Ik vind dat er niks mis met het terug gaan naar de tijd toen de nederlanders nog keihard willen en kunnen werken.

JPB heeft al zijn meester spion,de grote vereffenaar gestuurd , namelijk den heer Bernard Bot.
Hij was in 2005 naar den Oosten gegaan om zijn "jongere broeders"te paaien.De kwestie van erkennen of niet erkennen van 60 thn Indonesia merdeka op 17 Augustus 1945 ipv de Nederlandse versie.Maar om excuus aan te bieden is het nog te vroeg.
Mss kan Koning Willem dat t.z.t doen.
Gelukkig zijn de Jongere Broeder(s) al volwassen / en slimmer geworden.
Ze zijn niet ingetrapt voor de dooie mus van toean Bot.
Maar als teken van goodwil kregen de nederlanders weer hun VOA .
Mogen de nederlandse bedrijfsleven ook weer gaan handelen en de miliaire industiele complex van nederland krijgen ook de kans om wapens en oorlogschepen te leveren.
Prachtig toch , de nederlanders blij , de indonesiers blij.
Iedereen blij dus.
Lang leve de vriendschap tussen de 2 volkeren.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 03-10-2006 12:14 Malam wrote:
Beste Albert,
.
Bij de grote protestactie op het Museumplein waar tienduizenden mensen demonstreerden tegen het afbraakbeleid van de regering Balkenende, schitterden zij ook van afwezigheid.

Ze zijn ook niet blind , daar komen alleen maar oude(re) mensen die alleen maar bang zijn dat hun "gevestigde"belangen worden "bedreigd".

Ik kan me best voorstellen dat de jongeren ook gaan denken , en wij dan ?
Strakjes moeten we alleen maar werken voor die oudjes , en tegen die tijd is de pot leeg.

En bijna iedereen wil op zijn 55ste met pension gaan.
Wie moet dan de centen opbrengen.
Leuke jongens de vakbondsleden , vooral de (sommige) oudjes.
In nederland is het een gedwongen solidariteit.

PS: ben niet anti vakbond , ben(nog steeds) lid. Al 27 jaar lang.
In het begin jaren veel ge- kwek2 en ook op mijn manier kleine bijdrage geleverd voor de maatschappij .
In een tijdelijke toestand van verstandverbijstering zelfs lid geworden van een O.R in een multinationaal bedrijf . Wat erg zeg. Emoticon: Blush

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

"Mašf b. "Sid" beta ini suda ada rambut puti ...... VOA .... sebenarnya apa itu ..... (een nieuwe geslachtsziekte) (oftewel waar is de 'gebruiksaanwijzing ???) Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

'Ahu kura ahia, mansia nia'

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

VOA ies Pisa on arrival of zoiets.

En denollandse turisten gaan zingen, wij gaan allemaal naar den Oosten.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 03-10-2006 12:25 sidia wrote:

...

Je moet natuurlijk verschil maken tussen binnenlandse politieke/verkiezingen gebral , dus voor binnenlandse gebruik en of buitenlandse gebruik.
Ik vind dat er niks mis met het terug gaan naar de tijd toen de nederlanders nog keihard willen en kunnen werken.
.

Om Sid we moeten inderdaad verschil maken tussen verkiezingsgebral en binnen/buitenland, het is helaas zo dat het buitenland ook naar dat verkiezingsgebral kijkt, deze uitspraak van JP is dan ook niet verstandig.

Niks mis om terug te gaan naar de tijd dat de Nederlanders nog keihard wilden en konden werken?
Proef ik daaruit dat de huidige Nederlander dat niet meer kan of wil?
Dat meent u toch niet Om Sid, als ik in mijn eigen regio kijk(Rijnmond) waar honderduizenden mensen dag, avond en nacht in hun tuig staan in een slopende volcontinuedienst, waar ze elke week een keer tegen een jetlag oplopen.
Voorbeeld:
Malam begint woensdag en donderdag met twee dagdiensten, vrijdag avonddienst, zaterdag sta ik om 9 uur op vervolgens ga ik s`avonds de nachtdienst in en kom ik zondagmorgen om 8 uur thuis, dan heb ik 23 uur niet geslapen, voorslapen heeft geen zin, zo ook zondagnacht, dan kom ik maandagochtend thuis en dan heb ik een vrije dag(an me hoela)dan ga ik 5 uurtjes slapen, om vervolgens de verdere dag als een dood volgeltje op de bank te zitten, om weer in mijn normale ritme te komen.
Na twee dagen mag ik weer in dagdienst beginnen, deze diensten zijn zeer zwaar en slecht voor de gezondheid.
Zo lopen er honderdduizenden, havens, petrochemie, ziekenhuizen, zorginstellingen enz. enz.
Wat te denken van winkel personeel elke dag tot 6 uur of 8 uur ook op zaterdag.
Nee Om Sid vertel mij niet dat Nederlanders in onze 24 uurs maatschappij niet hard willen of kunnen werken, want dan nodig ik u uit, Malam een dag, avond of nacht te vergezellen en met eigen ogen te zien hoe hard er gewerkt wordt, ondanks de inkomens achteruitgang die we aan JP en consorten te danken hebben.
VOC, hoe durft ie het woord in de mond te nemen, allereerst heeft deze meneer op kosten van de gemeenschap gestudeerd en vervolgens is het zwaarste wat hij in zijn leven heeft opgepakt, zijn pen om een streep te zetten door loon en arbeidsvoorwaarden, zorg en AOW.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Malam alweer over je zelf!, maar goed even een antwoord denk je wat die IndonesiŽrs doen 24 uur economie de winkels zijn elke dag open ook zondag ze kennen daar geen zins een goed vrije dag.
Alleen zij doen met meerdere het werk wat ze hier met mindere doen dat is het verschil.
Je kunt daar geen verschil van dagen, hier wel zondag is een rustdag weinig verkeer en rustiger van geluid althans in de ochtend.
Maar goed ik ben het weer aan het vergelijken met elkaar, en dat kon niet volgens velen.
Maar ik ben wel hier geboren, en ben een beetje bekent in Indonoss. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Talk to the hand

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Heb het topic toch eventjes verplaatst naar 'Andere praat'.

Yerun

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 03-10-2006 14:07 zieleffe wrote:
Malam alweer over je zelf!, Emoticon: Talk to the hand

Duidelijk Om Ziel,
Jeroen heeft dit naar ,andere praat verplaatst, bedankt Jeroen.
Ja Om Ziel dit is nu zo`n typisch voorbeeld, om inhoudelijk in te gaan op de posting van Om Sid, kan ik alleen en met nadruk alleen maar mijn eigen ervaring en wat ik om mij heen zie ventileren, dit is wat ik zelf doe en om mij heen zie en is een waarheid als een koe.
Ik kan niet oordelen hoe het in andere sectoren toe gaat, alhoewel ik denk dat er in Nederland keihard gewerkt wordt.
Maar dat kan ik niet staven met bewijs, ik kan alleen maar mijn eigen ervaring en wat ik om mij heen ziet inbrengen als bewijs, wat is daar mis mee?
Moet ik bijvoorbeeld Sapolidi als ambtenaar aan halen? dan zeg ik Hooooo Om Sid maar onze ambtenaren werken zich ook te pletter, gegarandeerd dat Sapolidi zegt, hmmm Malam je hebt wel gelijk maar waar haal je die wetenschap vandaan?
Dan sta ik ogenblikkelijk met een mond vol tanden, want dat neem ik aan, maar kan het niet uit ervaring verklaren.
Is het U nu duidelijk hoe Malam denkt? en natuurlijk maak ik fouten en geef wel eens een mening als een losse flodder, maar ja, kijk eens naar hoog ontwikkelde mensen die ons bestuur vormen in den Haag, daar komen veel meer losse flodders vandaan.
Ik ben maar gewoon een havenarbeider, die vanaf zijn 15e jaar werkt, ik ben trots dat ik geleerd heb met een kepeutertje om te gaan en blij dat ik kan communiceren met andere mensen middels dit medium.
Fouten? Om Ziel? Ik ben Moslim, maar heb ook kennis van de Bijbel, daar staat ergens geschreven, "Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen,"
Verdomd jammer trouwens dat ik dat niet in de Koran kan terug vinden hahahaha

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Lieve sobats, ik houd mij even in deze discussie op de vlakte.
Maar de uitspraak van Balkenende: we moeten terug naar de VOC gedachte, bezorgde mij kippenvel!
Balk komt uit een zwaar gereformeerd nest, en juist die aanhang[Heeren 17] heeft Indie leeggeplunderd gedurende 350jaar.
Balkenezel heeft een uitstekende opleiding, maar weet weinig over de geschiedenis van Indie, zn hele aanhang van voorouders heeft het koloniale beleid tot het uiterste gesteund

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 03-10-2006 17:08 merapi wrote:
Lieve sobats, ik houd mij even in deze discussie op de vlakte.
Maar de uitspraak van Balkenende: we moeten terug naar de VOC gedachte, bezorgde mij kippenvel!
Balk komt uit een zwaar gereformeerd nest, en juist die aanhang[Heeren 17] heeft Indie leeggeplunderd gedurende 350jaar.
Balkenezel heeft een uitstekende opleiding, maar weet weinig over de geschiedenis van Indie, zn hele aanhang van voorouders heeft het koloniale beleid tot het uiterste gesteund

Lieve Merapi,
Kaste bescherming en niet anders als dat.
Wij dachten dat kaste`s nog enkel in India bestonden, welnu ook in ons polderlandje bestaan ze nog.
Een doorn in het oog van Balk dat die enge arbeiderskinderen ook studeren en ons straks uit onze bevoorrechte positie verstoten.
Antwoord: afbraak van lonen en onderwijssysteem.
Als van ouds, de rijken worden steeds rijker en de armen worden steeds armer.
Ik heb mij gelukkig een positie kunnen verwerven waarin ik mij voor de laatste 15 jaartjes mij geen zorgen hoef te maken, maar oh God oh God mijn kinderen en kleinkinderen, daar ben ik vuurbang voor als dit zich zo voortzet.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 03-10-2006 17:24 Malam wrote:

...

Een doorn in het oog van Balk dat die enge arbeiderskinderen ook studeren en ons straks uit onze bevoorrechte positie verstoten.
Antwoord: afbraak van lonen en onderwijssysteem.

Als van ouds, de rijken worden steeds rijker en de armen worden steeds armer.

Ik heb mij gelukkig een positie kunnen verwerven waarin ik mij voor de laatste 15 jaartjes mij geen zorgen hoef te maken, maar oh God oh God mijn kinderen en kleinkinderen, daar ben ik vuurbang voor als dit zich zo voortzet.

*Ben eens dat de Nederlandse onderwijssysteem onder de maat is.
Hebt altijd mijn vrienden / familie uit Indosenia geadviseerd om hun kinderen niet naar Nederland te laten studeren.

(Zonder gekheid , als iedereen gaat studeren en dokterandussen worden , wie moet dan de eenvoudige werk doen ? Emoticon: Smile
De produktiewerk , de vuilnis ophalen , de toilletten te bemensen ?.
Je kan ook niet ongestraft gastarbeiders meer importeren, de gevolgen zie je nu al.)

* Ik dacht dat naast de rijken rijker worden dat de armen minder arm worden(dus rijker). Emoticon: Blush

* Daar ben ik ook een beetje bang voor , voor mijn kind , en t.z.t mijn kleinkinderen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 03-10-2006 17:52 sidia wrote:

...

*Ben eens dat de Nederlandse onderwijssysteem onder de maat is.
Hebt altijd mijn vrienden / familie uit Indosenia geadviseerd om hun kinderen niet naar Nederland te laten studeren.

(Zonder gekheid , als iedereen gaat studeren en dokterandussen worden , wie moet dan de eenvoudige werk doen ? Emoticon: Smile
De produktiewerk , de vuilnis ophalen , de toilletten te bemensen ?.
Je kan ook niet ongestraft gastarbeiders meer importeren, de gevolgen zie je nu al.)

* Ik dacht dat naast de rijken rijker worden dat de armen minder arm worden(dus rijker). Emoticon: Blush

* Daar ben ik ook een beetje bang voor , voor mijn kind , en t.z.t mijn kleinkinderen.

Alhamdulillah Om Sid u deelt mijn zorg, er is een beperkt aantal mensen die het IQ hebben om te studeren, ik vind dan ook dat deze groep, rijk of arm dezelfde kansen moeten krijgen om te studeren.
Zonder het kaste beschermingsprogramma van JP en consorten.
Mensen die het zware en vuile werk kunnen doen?
In Nederland hebben we een enorme grote groep jongeren die niet verder willen studeren en als de werkgevers niet alleen zouden denken aan hun eigen belang en met wat minder decadente winsten zouden willen doen dan zou het best aantrekkelijk zijn voor jongeren zo`n baan aan te nemen, mits de betaling ook navenant is, neeeeeee het is gemakkelijker Polen in te zetten.

In de havens zijn de afgelopen 30 jaar 10.000 banen verdwenen door containerisatie en automatisering, eindelijk ann0 2006 ontstaat er een krapte en kunnen we weer schooljongens van de havenvakschool tewerkstellen.
Wij hebben inmiddels 40% van deze knapen in dienst, mooi toch!
Nee, zegt onze regering we moeten de arbeidsmarkt vrijgeven voor Oosteuropeanen, jaaaaaaa zeggen de werkgevers, want dat is goedkoper.
Hoe je een land naar de sodemieter helpt, jongeren die thuis zitten en goedkope Oosteuropeanen laat werken.
Ik ben zoals we dat in alle havens in de wereld noemt een proud docker, en de eerste Pool die in de haven komt werken zal de Pool zijn nadat alle schooljongens een baan hebben, bovendien zal deze Pool goed Nederlands moeten kunnen spreken, zoals alle turken, spanjolen en marokanen in de haven, want zonder goede communicatie ligt met ons gevaarlijke werk het havenziekenhuis binnen een mum van tijd vol door de ongelukken die gaan gebeuren.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 03-10-2006 15:17 Malam wrote:
Ik kan niet oordelen hoe het in andere sectoren toe gaat, alhoewel ik denk dat er in Nederland keihard gewerkt wordt.
Maar dat kan ik niet staven met bewijs, ik kan alleen maar mijn eigen ervaring en wat ik om mij heen ziet inbrengen als bewijs, wat is daar mis mee?
Moet ik bijvoorbeeld Sapolidi als ambtenaar aan halen? dan zeg ik Hooooo Om Sid maar onze ambtenaren werken zich ook te pletter, gegarandeerd dat Sapolidi zegt, hmmm Malam je hebt wel gelijk maar waar haal je die wetenschap vandaan?

Beste Malam,
over ambtenaren wordt altijd lacherig gedaan. Je zult me inderdaad op mijn werk nooit zien zweten (of de airco moet in de zomer kapot zijn) en ik ga nooit lichamelijk uitgeput naar huis. Ik denk dat alleen de geestelijke belasting iets groter is. En thuis ben je vaak ook nog bezig met je werkzaamheden. Want je zult het werk wel af moeten hebben, er zijn deadlines die niet overschreden kunnen worden. Bovendien ben je verplicht om je steeds bij te scholen, dat betekent dus cursussen volgen. Maar ik klaag niet over mijn werk, ben er best tevreden mee en bovendien hoef ik nog maar een jaar of 5 te werken voordat ik met pensioen mag.
Ik ben, net als jij, ervan overtuigd dat iedereen zijn werk naar behoren doet hier in Nederland. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen op de regel, maar die zal je overal tegenkomen. Emoticon: Bye bye

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 03-10-2006 22:32 sapolidi wrote:

...

Beste Malam,
over ambtenaren wordt altijd lacherig gedaan. Je zult me inderdaad op mijn werk nooit zien zweten (of de airco moet in de zomer kapot zijn) en ik ga nooit lichamelijk uitgeput naar huis. Ik denk dat alleen de geestelijke belasting iets groter is. En thuis ben je vaak ook nog bezig met je werkzaamheden. Want je zult het werk wel af moeten hebben, er zijn deadlines die niet overschreden kunnen worden. Bovendien ben je verplicht om je steeds bij te scholen, dat betekent dus cursussen volgen. Maar ik klaag niet over mijn werk, ben er best tevreden mee en bovendien hoef ik nog maar een jaar of 5 te werken voordat ik met pensioen mag.
Ik ben, net als jij, ervan overtuigd dat iedereen zijn werk naar behoren doet hier in Nederland. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen op de regel, maar die zal je overal tegenkomen. Emoticon: Bye bye

Sorry sapolidi dat ik U aanhaalde in mijn betoog, ik ben van mening dat een ieder hard werkt in Nederland.
Ieder op zijn manier toch!
Om Sid was even het spoor bijster, moest even gezegt worden.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 03-10-2006 22:39 Malam wrote:

Sorry sapolidi dat ik U aanhaalde in mijn betoog, ik ben van mening dat een ieder hard werkt in Nederland.
Ieder op zijn manier toch!

is totaal geen probleem hoor Malam. Ik heb me ook niet gestoord aan hetgeen Sidia vertelde. Vindt trouwens dat die man (hoewel ik het niet altijd met hem eens ben) met goede verhalen komt. Emoticon: Bye bye

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 03-10-2006 22:39 Malam wrote:

...

Door de veel bomen zie ik het Bos niet meer.
Hoop dat ik niet tegen ene Menir W.Bos gaat botsen .Cilaka seh.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. sapolidi : jammer dat je soms niet eens bent , anders zal Nederland ook welvarend worden , geen klassestrijd meer , geen gedwongen solidariteit.
Geen massa demonstraties meer .
Heb in mijn jonge jaren ook vaak gedemonstreerd , zelfs in Indosenia .
Maar er is wel een verschil van de deelnemers van vroeger en nu.
Vroeger zijn het bijna allemaal jongeren die de straat op gingen , behalve met de demonstraties tegen de kernkoppen.Daar is bijna iedereen vertegenwoordigd.
Tegenwoordig zie je vaak alleen maar oudere jongeren(ook mijn leeftijd genoten) die "aktie"gingen voeren.
Maar eigenlijk is het actie voeren om je eigen belangen (vested interest) te behouden.
Of zie ik het verkeerd ?
Ik denk dat ik maar verder gaat slapen. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 03-10-2006 23:11 sidia wrote:

...

Door de veel bomen zie ik het Bos niet meer.
Hoop dat ik niet tegen ene Menir W.Bos gaat botsen .Cilaka seh.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. sapolidi : jammer dat je soms niet eens bent , anders zal Nederland ook welvarend worden , geen klassestrijd meer , geen gedwongen solidariteit.
Geen massa demonstraties meer .
Heb in mijn jonge jaren ook vaak gedemonstreerd , zelfs in Indosenia .
Maar er is wel een verschil van de deelnemers van vroeger en nu.
Vroeger zijn het bijna allemaal jongeren die de straat op gingen , behalve met de demonstraties tegen de kernkoppen.Daar is bijna iedereen vertegenwoordigd.
Tegenwoordig zie je vaak alleen maar oudere jongeren(ook mijn leeftijd genoten) die "aktie"gingen voeren.
Maar eigenlijk is het actie voeren om je eigen belangen (vested interest) te behouden.
Of zie ik het verkeerd ?
Ik denk dat ik maar verder gaat slapen. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

Ya Om Sid slaap maar lekker verder, zoals de meeste Nederlanders die zich in slaap laten sussen door JP en Zalm.
OOOOOOH effe terugkomend op actie voeren voor eigen belang, tja tja tja dat is de mening van de gemiddelde Nederlandse bevolking.
Neeeeeeeeeh Om Sid, mijn kostje is gekocht, nog 18 loonstrookjes en dan is het klaar voor Malam, maar ik blijf strijden, Museumplein, Coolsingel, tweemaal een veldslag in Straatsburg en Brussel, ik ga er voor.

Ik heb vast gezeten voor bezetting van het kantoor van de werkgeversvereniging, voor mij zelf Om Sid?????? Neh voor mijn jonge collega`s die ook recht hebben op een toekomst.
Demonstraties voor eigen belang?????? Neh Om Sid, zo steken havenarbeiders niet in elkaar.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ik heb natuurlijk niet over de havenarbeiders , ya ik kan nog herineren van de havenstaking.Dat zijn echt militante jongens.
En terecht hebben ze gevochten voor hun banen en toekomst.
Maar ya , de stukarbeid verdwijnt , dus heb je ook minder mensen nodig.
Vroeger heb je duizenden mensen nodig om een paar schepen te lossen, nu hebt je een kraanmachinist , een paar mensen die de containers binnen een paar uur lossen en laden.
Tijdens de stakingen liep ook ene Menir Kok , later werd hij MP , en later komisaris .
Het kan raar lopen met de (salon) socialisten.
Weet je wat mij opvalt , de leiders van de PvdA hebben ook korte namen zoals Uil, Kok en Bos.
Is het toeval? Emoticon: Smile

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 03-10-2006 23:52 sidia wrote:

Het kan raar lopen met de (salon) socialisten.
Weet je wat mij opvalt , de leiders van de PvdA hebben ook korte namen zoals Uil, Kok en Bos.

Hahaha Om sid , is mij nooit opgevallen, u hebt gelijk, hmmm brengt me op een idee, daar kan ik wat mee. Emoticon: Yes!

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 03-10-2006 23:52 sidia wrote:
Tijdens de stakingen liep ook ene Menir Kok , later werd hij MP , en later komisaris .
Het kan raar lopen met de (salon) socialisten .

Vindt het toch altijd vreemd om te horen dat er van socialisten verwacht wordt dat ze ergens onderaan op de maatschappelijke ladder thuis horen. Ik vind het juist knap dat je ondanks een riant salaris er toch socialistische gedachten op na houdt. Wat dat betreft kun je beter VVD-er worden. Dan ben je er zeker van dat er aan de hoogte van je salaris niet getornd wordt. Je hebt dan zelfs de kans dat je nog meer gaat verdienen. Emoticon: Bye bye

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 03-10-2006 12:25 sidia wrote:

Als je hiermee de VOC tijd bedoelt Sidia, even een stukje geschiedenis.
Er wordt nu wel gepraat over de Gouden Eeuw als de periode van ongekende welvaart. Maar voor wie was het nu wel een Gouden Eeuw? Niet voor iedereen zoals we in de geschiedenisboeken kunnen nalezen. Behoorde je tot de adel en de gegoede burgerij , dan zat je snor. Zat je in de categorie kleine burgerij , dan verdiende je genoeg om te leven en je gezin te onderhouden. Het gewone volk daarentegen moest hard werken en kreeg vaak weinig loon. Er was meestal niet genoeg geld om een gezin te kunnen onderhouden. En dan had je nog de grote groep werkelozen die met bedelen hun dagelijkse portie brood moesten verdienen of door het land trokken op zoek naar werk. Uit deze laatste groep werden ook meestal de bemaningsleden geronseld die de VOC schepen bemanden op weg naar onbekende bestemmingen. Mensen met een beetje inkomen begonnen niet aan zo'n avontuurlijke en gevaarlijke tocht overzee.
We moeten de geschiedenis niet romantischer laten overkomen dan het is.
Keihard werken was dus helemaal geen garantie dat je er ook de vruchten van kon plukken. En bovendien was het geen keuze van keihard willen werken, maar eerder van keihard moeten werken wilde je overleven. Emoticon: Bye bye

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 04-10-2006 01:19 sapolidi wrote:

...

Als je hiermee de VOC tijd bedoelt Sidia, even een stukje geschiedenis.
Er wordt nu wel gepraat over de Gouden Eeuw als de periode van ongekende welvaart. Maar voor wie was het nu wel een Gouden Eeuw? Niet voor iedereen zoals we in de geschiedenisboeken kunnen nalezen.

adel en de gegoede burgerij ,
kleine burgerij ,
gewone volk

werkelozen die met bedelen hun dagelijkse portie brood moesten verdienen of door het land trokken op zoek naar werk.

Ik denk dat de geschiedenis van Nederland en Indonesia veel gemeenschappelijke punten.

Zonder de geest/mentaliteit van C.v.V (later VOC) was Nederland gewoon een achterlijke Spaanse of Franse provincie gebleven.
Zonder de inkomsten van de specerijen , de cultuurstelsel en de geroofde (bodem)schatten uit Indosenia beleven de Nederlanders geen Gouden Eeuw.
Daarom kan ik begrijpen dat men " terug" moet gaan naar de tijd waar men nog wil en kan denken en of werken.
Alleen de methode(n) moet anders zijn.

Zelfs de gewone volk , de werklozen , de bedelaars , avonturiers etc hebben direct of indirect meegenoten van de opbrengsten.
De rol van de adel en gegoede burgers is gewoon noodzakelijk , daar komen de leiders vandaan , de denkers etc. Ze hebben de voortrekkersrol.
Zonder hun zijn de grote masa " gewone" burgerij een beetje onthoofd. Het is gewoon een feit.

De onderliggende " klassen" (bah , vies woord Emoticon: Smile ) hebben altijd mee kunnen profiteren van de slimmigheid van boven hun gelegen klassen.
Kunnen ze in dienst gaan , werk vinden , in de fabriek werken , hun kinderen eten geven , naar school sturen etc.
Ook een feit.

Ya het is bij mij ook bekend dat tot begin van de vorige eeuw nog veel arme werklozen gingen rondtrekken om te kunnen overleven.
En in welke levensomstandigheden ze verkeren ( zag ooit film over de turfstekers of de rondtrekkende landarbeiders van boerderij tot boerderij).
Kan je tegenwoordig niet voorstellen.
Zelfs hun " jongere broeders " in den Oosten ( de toenmalige inlanders) hebben het soms beter .

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

On 03-10-2006 14:41 Jeroen wrote:
Heb het topic toch eventjes verplaatst naar Andere praat.

Yerun

"Aduh kitaorong punya moderator Y. kerja sekali ........... asal yang 'overwerkt/burn-out' lagi Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! nanti dia musti pi INDOSnesos lagi ......."

Hoi Yerunce, niet vergeten ........ cendol eten Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! !!!

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,699,953 pageviews Een website van indahnesia.com