Hoe gaan we na de verkiezingen verder?

Subforum Andere praat 
84 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
alfa156
Gebruiker
User icon of alfa156
spacer line

Ik geef toe het is een beetje lang maar het lezen waard. Waarom denkt men dat de PVDA de verkeerde weg is ingeslagen.

Vrienden, vriendinnen, partijgenoten,

U heeft mij gevraagd wederom uw lijsttrekker te zijn.

Ik geloof dat ik dat formeel ook nog moet accepteren.

Welnu, ik zal u niet langer in spanning houden: ja, ik wil!

U heeft mij ook een opdracht meegegeven.

Niet alleen om de verkiezingen te winnen maar ook om Nederland na die verkiezingen sterker en socialer te maken.

Dat is een opdracht die niet alleen vraagt om ambitie en vasthoudendheid, maar vooral ook om bescheidenheid en dienstbaarheid.

Deze verkiezingen draaien niet om het premierschap van mij of het aantal zetels van de Partij van de Arbeid maar om de toekomst van ons land.

Steve Stevaert vatte dat ooit heel mooi samen:

het gaat niet om de banen voor de politici, het gaat om de banen voor de mensen in het land.

En zo is het!

Beste mensen, de campagne begint, ik heb er zin in en ik denk dat we met elkaar tot grootse dingen in staat zijn.

En ik zeg dat ook omdat ik weet dat ik het niet alleen doe.

We hebben 80 mensen op de lijst die zich de komende weken en maanden het vuur uit de sloffen zullen lopen om onze idealen dichterbij te brengen.

80 mensen die hun land willen dienen omdat ze geloven dat het beter kan.

Zij weten zich door u gesteund.

Dat geldt voor al die 80.

Ook voor dat leuke meisje dat ik in 1998 ontmoette.

Zij zat naast me op het congres, was ook kandidaat en was net zo onwennig.

We raakten in gesprek en ze vroeg me of ik ook zo bang was gemaakt met verhalen over de politiek als wespennest en slangenkuil.

En we maakten toen als twee PvdA-beginnelingen de afspraak dat wij daar niet aan mee zouden doen, dat wij erin geloofden dat je in de politiek ook op een normale en loyale manier met elkaar om kon gaan.

Dat leuke meisje van toen is inmiddels een trotse vrouw geworden.

En weer slaan we de handen ineen.

Nebahat Albayrak ik dank je voor je vertrouwen en steun in al die jaren en ik vind het fantastisch dat we nu samen deze gaan klaren!

Nou denkt u, hij gaat toch niet bij alle 80 zo’n verhaal vertellen?

Nee, maakt u zich geen zorgen, dat doe ik niet.

Maar er zijn een paar anderen die ik toch wil noemen.

Want met het vaststellen van de lijst van nieuwe Kamerkandidaten, nemen we ook afscheid van een grote groep mensen die jarenlang als Kamerlid voor de Partij van de Arbeid keihard gewerkt hebben maar er de volgende periode niet meer bij zullen zijn.

Ik bedank vandaag dus ook, wij bedanken vandaag dus ook de volgende collega’s voor het goede werk dat zij de afgelopen jaren hebben geleverd.

Ik vraag u om een daverend applaus voor Hans Wagner, Peter Meyer, Piet Straub, Thea Fierens, Joanneke Kruyssen, Kris Douma, Hannie Stuurman, Varina Tjon a Ten, Godelieve van Heteren en José Smits.

En dan, hier haal ik bewust even adem, want nu komen we bij drie mensen die al heel lang mee lopen, overal hun sporen hebben achtergelaten, verknocht waren aan dit vak maar nu toch het stokje doorgeven.

Ella Kalsbeek, die als geen ander in de Kamer heeft gevochten voor meer geld en kortere wachtlijsten bij de jeugdzorg.

Saskia Noorman-Den Uyl de vrouw voor wie elk kind in armoe er één te veel is;

En Klaas de Vries, Kamerlid, Minister en weer Kamerlid, jong van geest met het populairste weblog van Den Haag, de man die strijdt voor een streng maar humaan vreemdelingenbeleid, Klaas we bedanken je en we zullen je missen.

Beste mensen, gisteren waren de congressen van CDA en VVD.

Jan Peter Balkenende werd gekozen tot lijsttrekker van het CDA.

Tot op dit moment weigert hij in debat te gaan over de plannen die het CDA heeft.

Ook gisteren weer.

Niets over waarom ouderen in verzorgings- en verpleeghuizen honderden euro’s huur moeten gaan betalen,

niets over de ingrepen in het basispakket,

niets over de versoepelingen van het ontslagrecht,

niets over waarom de huren worden vrijgegeven,

niets over waarom zoveel mooie woorden worden besteed aan onderwijs maar er nauwelijks geld voor wordt uitgetrokken.

Beste Jan Peter Balkenende, de PvdA vertelt mensen al voor de verkiezingen wat ze van ons kunnen verwachten, ook als het gaat om de minder populaire voorstellen.

Daar hebben ze recht op.

Maar over de gevolgen voor heel gewone mensen van de CDA-plannen voor de zorg, de huren en de sociale zekerheid zeg je niets en ontloop je elk debat.

Nu ben je lijsttrekker.

Nu moet je kiezers duidelijkheid bieden.

Dat gebeurt wat mij betreft op een faire en inhoudelijke wijze.

Morgen stuur ik een bos rozen naar Jan Peter Balkenende.

Bij die rozen zit ook een kaartje:

“Beste Jan Peter, ik feliciteer je met je lijsttrekkerschap. Ik hoop op een faire campagne. Ik nodig je uit om in alle twaalf provincies met mij in debat te gaan over de toekomst van Nederland. Doe je mee?”

De afgelopen dagen hebben CDA en VVD weer veel onzin over de PvdA verteld.

Vanuit de kennelijke gedachte dat als er maar hard genoeg iets over de AOW en de middeninkomens wordt geroepen, mensen vanzelf zo bang zijn gemaakt dat ze niet meer op ons gaan stemmen.
Maar de mensen zijn niet gek.

Ze kennen onze geschiedenis.

En ze weten waar wij voor staan.

Beste mensen, wij staan in de traditie van Willem Drees, de man die Nederland de AOW heeft gegeven.

En wij zullen er voor zorgen dat die AOW ook in de toekomst overeind blijft. Door van jongeren te vragen langer door te werken.

En door van ouderen die na 1945 zijn geboren naar draagkracht te vragen hun steentje bij te dragen.

Dat is geen makkelijk verhaal maar wel een sociaal verhaal.

Want, beste mensen, de AOW is niet in gevaar bij politici die voor de verkiezingen eerlijk zeggen hoe ze de AOW in stand willen houden.

De AOW is wel in gevaar bij politici die stijf hun kaken op elkaar houden om na de verkiezingen plotseling de uitkeringen te gaan bevriezen.

Zoals de afgelopen jaren is gebeurd.

En bij politici die bij de voordeur zeggen de AOW in stand te houden maar bij de achterdeur ouderen genadeloos pakken door verdere bezuinigingen op de zorg of de huursubsidie.

Wij kiezen voor een verhaal dat eerlijker en socialer is.

En vele malen geloofwaardiger dan voor de verkiezingen mooi weer spelen om na de verkiezingen toe te slaan!

En dan nog even die middeninkomens.

Volgens de VVD zijn zelfs miljonairs middeninkomens en ja, ik geef toe, miljonairs zijn inderdaad niet onze grootste zorg.

Maar waar hebben we het eigenlijk over als we het hebben over middeninkomens?

We hebben het over de hardwerkende mensen die het net wel of net niet goed gaat.

Die weten dat ze bij werkloosheid in één keer in de problemen komen, die goede betaalbare zorg willen, een veilige buurt, een goede school.

Die graag een huis zouden willen kopen maar voor wie dat gewoon veel te duur is.

Deze gewone hardwerkende mensen hebben altijd de ruggengraat van de Partij van de Arbeid gevormd.

Die mensen zullen wij nooit in de steek laten.

Het is een gotspe dat politici die juist deze mensen het hardste hebben laten inleveren nu roepen dat hun lot bij hen in goede handen is.

Om vervolgens hun mond te houden over wat er in hun eigen programma staat: hogere huren, hogere eigen bijdragen in de zorg en een lagere en korter durende uitkering als je werkloos wordt.

De Partij van de Arbeid is niet voor niets de Partij van de Arbeid.

We zijn groot geworden omdat we een partij waren waar hardwerkende mensen zich thuis voelen.

In die traditie staan we en in die traditie blijven we staan.

Beste mensen, de economie kruipt uit het dal, en ik ben blij met elke procent groei, elke uitkering minder en elke baan erbij.

Er is reden voor blijheid, maar geen reden voor zelfgenoegzaamheid.

Jan Peter Balkenende moest deze week toegeven dat er nog altijd bijna 120.000 mensen méér werkloos zijn dan toen hij begon.

Hij verwees naar de kleine lettertjes, maar dat was zo’n gedoe…..

Beste mensen, soms hoef je zelf niet te bedenken hoe je het verschil met je grootste tegenstanders het beste kunt neerzetten.

Soms doen ze dat zelf namelijk al!

Want inderdaad, voor ons zijn werklozen geen kleine lettertjes maar mensen van vlees en bloed, waarvan hun wereld instort als ze hun baan kwijtraken.

Mensen met een gezin, een eigen huis of studerende kinderen.

Zij moeten wat ons betreft zo snel mogelijk weer aan de slag.

Liefst op eigen kracht, maar als het moet met een zetje in de rug.

Achter alle getallen gaan mensen schuil.

Honderdduizenden mensen – vergeten mensen.

Laat anderen maar campagne voeren over cijfers, wij voeren campagne voor mensen.

Laat anderen maar belachelijk maken dat wij steeds weer terugkeren in koffiehuizen, maar ik ben er trots op dat onze politici niet alleen in verkiezingstijd de mensen opzoeken!

Laat andere partijen vooral de bezuinigingen op gesubsidieerde arbeid verdedigen.

Dan laat ik zien dat het hier in Rotterdam gewoon betekent dat 200 toezichthouders bij speeltuinen ontslagen dreigen te worden.

Laat anderen maar praten over best practices en benchmarks en dat er daarom geen geld bij kan voor de verpleeghuizen.

Dan gaan wij wel praten met Corrie en Halil, die als verpleegkundigen in de Schildershoek in Den Haag zich nu al de benen onder het lijf vandaan lopen en het verschrikkelijk vinden dat zij niet meer tijd aan hun bewoners kunnen geven.

Laat anderen maar triomfantelijk zeggen dat 26.000 dossiers worden afgehandeld.

Dan hebben wij het wel over hoe dat Chinese jongetje Hui in de cel terecht kwam.

Of liever nog: hoe hij er weer zo snel mogelijk uit komt.

Ja, het gaat beter met de Nederlandse economie maar nog lang niet goed genoeg met de samenleving.

De zelfgenoegzaamheid van ‘Nederland werkt’ komt voort uit de cynische gedachte dat als sommige Nederlanders goed gaat, het ook wel goed zal gaan met Nederland.

Het is ook precies op dit punt dat ik dit kabinet een gebrek aan moreel leiderschap verwijt.

Dat heeft ook te maken met dat mantra van de eigen verantwoordelijkheid.

Want als iedereen alleen maar bezig is met de eigen verantwoordelijkheid, wie kijkt er dan nog naar hoe het met de ander gaat?

Eigen verantwoordelijkheid is al heel snel verantwoordelijkheid voor je eigen. Dan kijken we alleen maar naar onszelf bij de vraag of het goed gaat met Nederland.

Maar ik ben ervan overtuigd dat de meeste mensen verder willen kijken dan die neus lang is.

Ik kom elke dag zat mensen tegen die solidair willen zijn met anderen.

Mensen die vinden dat Nederland een killer land is geworden.

Die graag iets doen om mensen die in de hoek zitten waar de klappen vallen er bovenop te helpen.

Die willen dat het henzelf goed gaat, maar dat ook een ander gunnen.

Toch zeggen zij er wel steeds twee dingen bij: ze willen zich gesteund voelen door de politiek en het geld moet goed terecht komen.

Als er iets is dat mij aanspreekt in ons verkiezingsprogramma dan is het precies dat.

Wij spreken mensen niet alleen aan op hun verantwoordelijkheid voor hun eigen leven maar ook op de verantwoordelijkheid die ze voor de samenleving als geheel willen nemen.

Wij vragen mensen om solidariteit.

Maar we stellen daar twee dingen tegenover.

Allereerst een snoeiharde aanpak van alles wat riekt naar misbruik, asociaal gedrag en fraude.

En ten tweede een overheid waar goedwillende burgers onvoorwaardelijk op kunnen rekenen.

Gisteren hoorde ik Jan Peter Balkenende vertellen dat mensen vooral hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen om de problemen in de samenleving op te lossen.

Ik moet dan denken aan Jannie uit de Utrechtse wijk Ondiep.

Zij was zo’n burger die zelf initiatief nam.

Zij startte met een aantal bewoners een project buurtpreventie om haar buurt weer veilig en leefbaar te maken.

Inmiddels woont Jannie niet meer in Ondiep.

Weggepest, bedreigd en geïntimideerd omdat de buurt vergeven was van illegale wietplantages.

Zij bond de strijd tegen de overlast aan, maar de criminelen bleken uiteindelijk de sterkste.

Er zijn heel veel Jannies in Nederland.

Mensen die niet te beroerd zijn om iets van hun buurt te maken maar op een gegeven moment gefrustreerd en ook gewoon: bang, opgeven.

Als de bedreigende of de overlastveroorzakende of de asociale buurtbewoner steeds weer aan het langste eind trekt, laat je het wel uit je hoofd.

En als de politie er niet is als je ze nodig hebt of meewarig zegt dat het geen zin heeft om aangifte te doen, zakt je de moed in de schoenen.

Je komt er dus niet met mensen alleen maar aan te spreken op hun eigen verantwoordelijkheid.

Er is meer nodig.

De Partij van de Arbeid is geen partij die de overheid alle problemen op wil laten lossen.

Maar twee dingen doen we wel.

We kiezen partij tegen de asocialen, de fraudeurs en de overlastveroorzakers.

En we kiezen voor mensen zoals Jannie.

De actieve buurtbewoner, de leraar die net wat meer tijd uittrekt voor een moeilijke leerling, de verpleegkundige die tegen de klippen op vrijwilligers weet te mobiliseren en inspireren, de moslim die met zorg de radicalisering onder jongeren ziet en probeert dat tij te keren, de innovatieve ondernemers die banen schept en stages aanbiedt.

Dát zijn de helden die ons land beter maken.

Niet de politici.

Maar ze kunnen het niet alleen.

Ze weten dat goede wil niet altijd op kan tegen intimidatie, geweld en asociaal gedrag.

Juist op zo’n moment moeten wij naast hen staan.

Zij hebben geen behoefte aan een overheid die alle problemen voor ze oplost. Maar ze willen zich gesteund weten als ze zelf hun verantwoordelijkheid nemen. Een politiek die niet alle zegen van boven verwacht maar een politiek die naast mensen staat.

Dat is de politiek waar wij voor staan.

Dat is de Partij van de Arbeid.

Beste mensen, Amerikanen groeien op met dat prachtige beeld van The American Dream.

Dat het niet uitmaakt waar je geboren bent of hoe rijk je ouders zijn:

je kunt het van krantenjongen tot miljonair schoppen.

Zo’n droom hebben we in Nederland ook.

Maar wij voegen er iets aan toe.

Namelijk dat als het je op eigen kracht niet lukt of als je pech hebt, dat we dan niet zeggen ‘eigen verantwoordelijkheid, eigen schuld’ maar dat we het als een gemeenschappelijke verantwoordelijkheid zien om je er bij te houden.

Dat is onze Nederlandse droom.

De Partij van de Arbeid is een partij die al sinds haar oprichting strijdt voor emancipatie en solidariteit.

Die opdracht is nu actueler dan ooit.

Want de Nederlandse droom dreigt voor veel te veel mensen een droom te blijven.

Bijvoorbeeld omdat de verschillen tussen arm en rijk steeds groter worden, achterstanden hardnekkig zijn en van generatie op generatie worden overgedragen, en de plek waar je geboren wordt ook in Nederland helaas steeds beter voorspelt hoe het je zal vergaan in het leven.

Ik leg mij daar niet bij neer.

De Partij van de Arbeid legt zich daar niet bij neer.

Onze missie voor de komende jaren is die Nederlandse Droom voor zoveel mogelijk mensen levend te houden.

Dat kan door de handen op drie gebieden uit de mouwen de steken.

In mijn agenda voor Nederland staan drie afspraken met heel vette letters gedrukt.

Allereerst: We willen alle talent benutten.

We kunnen de concurrentie met China en India aan.

We kunnen de solidariteit in een vergrijzende samenleving behouden.

Ik geloof in onze kracht maar, maar dan hebben we wel iedereen nodig.

Dus investeren we in onderwijs en stoppen we de schooluitval.

We brengen de jeugdwerkloosheid terug en we stimuleren werkgevers om oudere mensen in dienst te houden.

We geven ondernemers de ruimte om te ondernemen en belonen initiatief en talent.

En we durven visie te tonen en vol te houden.

Ik wil dat Nederland in 2020 de schoonste en meest efficiënte energievoorziening van Europa heeft.

Dat leidt tot innovatie, dat leidt tot banen, dat leidt tot enthousiasme op universiteiten en hogescholen, dat trekt uit de hele wereld talent aan.

En het leidt bovenal ertoe dat we de wereld schoner achterlaten voor onze kinderen en kleinkinderen.

Twee: van probleemwijken maken we kansenzones.

De problemen waar iedereen in 2002 zijn mond van vol had zijn alleen maar groter geworden.

Dus is er geen reden om achterover te leunen maar is het juist nu tijd voor ambitie en visie.

Laat ik het maar op zijn John-de-Mols zeggen:

wij willen een extreme makeover van probleemwijken.

Door ondernemers daar minder belasting te laten betalen. Door stadsvernieuwing.

Door leraren op scholen in die wijken meer te betalen.

Door de buurtagent op een voetstuk te plaatsen.

En door onzichtbare en falende ouders uit de anonimiteit te halen, ze op hun verantwoordelijkheid te wijzen en ze –desnoods met harde hand- te helpen die verantwoordelijkheid te nemen.

Alles met als doel dat over acht jaar de succesvolle mensen niet meer uit die wijken wegtrekken maar dat alles wat hip, ondernemend en creatief is, juist daar gezien wil worden!

Drie: herstel van de solidariteit.

We maken de verschillen tussen arm en rijk kleiner door de armoede te bestrijden.

We beschermen de koopkracht van de lagere en de middeninkomens.

We stellen paal en perk aan gouden handdrukken.

We gaan open eerlijk om met de solidariteit tussen generaties door te investeren in de ouderenzorg van iedereen een bijdrage te vragen om de AOW ook voor toekomstige generaties in stand te houden.

En dat alles, en zo hoort het ook, in het voortdurende besef dat we niet alleen op de wereld zijn.

Dat we hoe groot we onze problemen hier ook achten, ons realiseren dat velen op deze wereld het stukken slechter hebben.

Ook zij mogen mee delen nu het ons weer wat beter gaat.

Zoals Bono dat vorig jaar op het Labour congres zei: dat is geen kwestie van liefdadigheid, maar van rechtvaardigheid.

Beste mensen, dat is ons verhaal voor Nederland.

Al het talent benutten.

Van probleemwijken naar kansenzones.

En herstel van de solidariteit.

Met die opdracht gaan we de verkiezingen in.

Omdat we denken dat dat het leven van alledag voor heel veel mensen kan verbeteren.

Bij ons dus geen bezuinigingen op de gezondheidszorg, maar geld erbij voor die verpleeghuizen.

Bij ons geen bezuinigingen op de sociale zekerheid maar mensen aan het werk helpen die nu aan de kant staan.

Bij ons niet alleen mooie woorden over onderwijs, jeugd, jongeren, kinderen maar harde euro’s om het onderwijs te verbeteren, de schooluitval te stoppen en de status van het leraarsvak te verhogen.

Bij ons geen hogere belasting als ouders besluiten hun kind niet naar de kinderopvang te brengen, maar wel investeringen in kwaliteit en betaalbaarheid van die kinderopvang zodat ouders echte keuzevrijheid hebben.

Dat zijn keuzes die Nederland echt sterk en sociaal maken.

Beste mensen, juist nu de economische groei aantrekt hebben we een Gouden Kans om orde op zaken te stellen.

En juist omdat de economische groei aantrekt vind ik dat we ook de morele plicht hebben om zoveel mogelijk mensen daarin mee te laten delen.

Ik geloof er heilig in dat mensen juist omdat het weer wat beter gaat aanspreekbaar zijn op solidariteit met elkaar, op zorg voor de allerkwetsbaarsten, op hoe we de samenleving overdragen aan onze kinderen. Omdat ze weten dat goedwillende burgers altijd op ons kunnen rekenen en lanterfanters, fraudeurs en asocialen altijd een kwaaie aan ons zullen hebben.

22 november valt er wat te kiezen.

In Rotterdam geven ze het goede voorbeeld.

Vier jaar geleden begon hier onze nederlaag, vandaag begint hier de overwinning.

De PvdA kwam hier een paar maanden geleden terug in het stadsbestuur.

Zij hadden hun Rotterdamse Droom:

het mag niet uit maken aan welke kant van de rivier je woont voor de kansen die je krijgt om te slagen in het leven.

En dus werken Jantien Kriens, Hamit Karakus en Dominic Schrijer nu aan een ongedeelde stad volgens het Rotterdamse motto: geen woorden maar daden.

Een streng veiligheidsbeleid, geen pardon voor asociaal gedrag, investeren in stadsvernieuwing, ondersteuning van actieve buurtbewoners, een grote aanval op de schooluitval en gerichte armoedebestrijding.

Wie wil weten wat wij met Nederland willen, moet nu naar Rotterdam komen kijken!

Laat dat ons verhaal zijn dat we de komende maanden met elkaar en met overtuiging uitdragen.

We hebben een missie.

Op de straten, in de buurten en op de marktpleinen gaan we die uitdragen.

Met alle 80 kandidaten voor de Tweede Kamer, met al onze mensen in de gemeenten en provincies, en met onze ruim 60.000 leden.

Wij gaan nu 52 dagen voluit campagne voeren voor iedere stem.

Want dan kunnen we Nederland echt sterk en sociaal maken.

Een beter Nederland ligt binnen handbereik.

Dank u wel.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 01-10-2006 14:49 Malam wrote:
Bedroevend weinig reacties op deze topic, daar aan kan ik zien hoe het met politiek Nederland is gesteld, bovendien vrij kinderlijke reacties.

Tante Yo, trekt zich de bijnamen van de roofridders in de Haag aan.

Om Sid gaat er inhoudelijk op in en ziet de dingen heel scherp, waarschijnlijk is Om Sid de enige die gebeten wordt door deze politieke kaalslag van de afgelopen jaren.

Malam is dat het enige wat je gelezen hebt van mijn posting ?
Nou, dat heeft dus niets met politiek te maken, het was alleen een toevoeging op het geven van bijnamen aan politici, ik vind dat niet passen of jij dat nou leuk vindt of niet het is mijn mening. Het slaat niet alleen op politici maar ik houd niet van bijnamen die de betekenis hebben van een scheldnaam en dat geldt voor ieder ander mens die men via het geven van een scheldnaam aan het beledigen is. Kijk, dat ik soms tante Yo heet dat is leuk daar trapt men mij niet mee op mijn tenen, maar toen die azijn pisser mij voor een volendams viswijf uitschold toen raakte dat mij wel, Volendamse visvrouwen zijn hardwerkende mensen.
Stel je voor dat ik jou nu in al mijn postings Dickertje Dap of iets dergelijks zou noemen, dan is dat nog niet eens een gemene naam maar ik denk dat je er op den duur wel zat van zou worden.

Haal mijn posting dus niet uit zijn verband door een zinnetje er uit te halen Dickertje Dap.

Om even te verduidelijken ik ben sinds de jaren tachtig al de dupe van overheidsmaatregelen ,dus ook van die van de PVDA.
Dat is ook de reden dat ik zo'n hekel heb aan politieke discussies het is dus één pot nat, het hele zootje bij elkaar.
De groeten van Tante Yo Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Hoeveel solidariteit moet je wensen of willen geven?
Indahnesiagangers hebben gezien met hoe weinig je kan leven of overleven. Dan maakt het ook weinig meer uit.
Mijn vader heb ik vanuit een verpleeghuis naar het graf gebracht, ondanks dat het thuis financieel op te brengen was. De minst slechte keuze, maar wel een keuze.
Waar moeten we uit kiezen? Soladiriteit of ondernemerszin? Terugsturen of een kans geven? Nu inleveren of straks niet kunnen onderhouden?
Denken dat Balkenende de welvaart heeft gebracht of alleen geen schade heeft veroorzaakt?
Ik weet het niet. Soladariteit staat voor mij wel als een huis, dus rechts is geen optie.

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 02-10-2006 19:10 4yoke4 wrote:

...

Malam is dat het enige wat je gelezen hebt van mijn posting ?
Nou, dat heeft dus niets met politiek te maken, het was alleen een toevoeging op het geven van bijnamen aan politici, ik vind dat niet passen of jij dat nou leuk vindt of niet het is mijn mening. Het slaat niet alleen op politici maar ik houd niet van bijnamen die de betekenis hebben van een scheldnaam en dat geldt voor ieder ander mens die men via het geven van een scheldnaam aan het beledigen is. Kijk, dat ik soms tante Yo heet dat is leuk daar trapt men mij niet mee op mijn tenen, maar toen die azijn pisser mij voor een volendams viswijf uitschold toen raakte dat mij wel, Volendamse visvrouwen zijn hardwerkende mensen.
Stel je voor dat ik jou nu in al mijn postings Dickertje Dap of iets dergelijks zou noemen, dan is dat nog niet eens een gemene naam maar ik denk dat je er op den duur wel zat van zou worden.

Haal mijn posting dus niet uit zijn verband door een zinnetje er uit te halen Dickertje Dap.

Om even te verduidelijken ik ben sinds de jaren tachtig al de dupe van overheidsmaatregelen ,dus ook van die van de PVDA.
Dat is ook de reden dat ik zon hekel heb aan politieke discussies het is dus één pot nat, het hele zootje bij elkaar.
De groeten van Tante Yo Emoticon: Bye bye

Beste tante Yo, en als ik zeg, tante Yo is dat voor mij een kwestie van beleefdheid en eerbied(ssst ik weet dat iets ouder bent als ik)
Ik heb inderdaad de onhebbelijke gewoonte om tegen een ieder u te zeggen, ik heb een leidinggevende functie in de Rotterdamse haven en ik zeg tegen vreemde mensen die bij ons zijn te werkgesteld, ondanks dat ze veel jonger zijn dan ik U, ook sta ik op, als ongeacht iemand mij een hand geeft.
Dat is door mijn vader er ouderwets ingeramd.

Waar u het over schreef dat u viswijf werd genoemd, ja daar heb ik een blauwe vinger aan overgehouden om Jeroen te waarschuwen, dat zal hij ongetwijfeld kunnen bevestigen, daar schaam ik mij dan ook niet voor, dat ik dat bij de moderator heb aangegeven, dit was een grove belediging.
Als u het fijner vindt dat ik Yoke zeg, ok als u maar weet dat het uit eerbied is.

Ik vindt het wel grappig dat u een beetje boos overkomt, u spreekt dan ook ogenblikkelijk uit dat u sinds de jaren tachtig de dupe bent, en dat is nu precies, waar het in deze topic om gaat.
Tante Yo ik werk sind 1968 in de haven, dus nu 38 jaar, u wil niet weten hoe hard ik in het verleden heb moeten werken, ik heb de tijd nog meegemaakt dat ik een 80 kilo baal op mijn rug gedumpt kreeg die ik dan 50 meter verder af moest leveren,het heeft mijn lichaam in een vroeg stadium kapot gemaakt.

Door studie in mijn eigen tijd heb ik mij kunnen ontworstelen aan die zware arbeid, en gelukkig behoord deze arbeid inmiddels tot het verleden, niettemin is haven arbeid nog zwaar, het zou te ver gaan om alles te vertellen, u moet mij op mijn woord geloven, elke week heb dagdienst, avonddienst en nachtdienst, u weet wat een jetlag is, nou tante yo, die hebben wij elke week, in de volcontinuedienst, ook ik met mijn haast 59 jaar.

Ons sociale leven ligt in puin in de havens, 17 weekenden vrij in een jaar en zeg niet ga dagdienst lopen want dan zegt mijn baas, oprotten jij, dan heb ik niets aan jouw.
Sinds 1998 hadden wij in de Rotterdamse haven dat wij eruit konden met onze zestigste jaar, dit betaalde ik zelf en ook de jongere collega`s die zagen dat dit rechtvaardig was, vervolgens draaien die roofridders dit terug(weer dat woord) terwijl het de staat NIETS kost.

Ondanks dat ik een leidinggevende functie heb in de haven heb ik mij aangesloten bij wat de havenbond noemt, de workingclass, ik heb mee gedaan aan de protestactie op de Coolsingel,het Museumplein, zelfs ben ik gearresteerd bij de bezetting van het werkgeverskantoor in den Haag en heb ik twee maal gevochten als een leeuw in Straatsburg tegen de zelfafhandeling in de havens.

De havens van Rotterdam en Amsterdam zijn geen jonge meisjes kostschool, we komen op voor onze rechten en als dat hard tegen hard gaat, het zij zo.
Als ik die mannen in den Haag roofridders noemt, dan is dat nog redelijk, u wil niet weten hoe die dievenbende in de kantine`s van de Rotterdamse haven worden genoemd.
Overigens draag ik een bril dus mijn naam is in de haven schele, ik ben leidinggevende, dus ook nog kankerlijer en uitvreter, mag allemaal, zolang het maar niet gemeen is bedoeld.
Begrijp u nu mijn uitspraken?
Wij havenarbeiders zijn nu èènmaal een strijdbaar volkje, dus tante Yo we worden al jarenlang genaaid door die roofridders.
Ik hoop dat ik mijn gedachten en uitspraken heb kunnen verklaren aan u, mijn Pop noemt ze bloedzuigers.
Dikkertje dap, hmmm staat dap voor dapper?
Mijn kinderen zeggen dikkiedik, als het beestje maar een naampje heeft, maakt voor mij niets uit, maar die stinkerds in den Haag, die al jarenlang Nederland uitzuigen, daar is geen scheldnaam goed genoeg voor.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Mijn waarde malam,
Heb met belangstelling Uw betoog gelezen en ja dikkertje dap is dan niet eens zo gek bedacht.
Het klinkt wel anders dan kankerlijer (rotwoord, ik heb huidkanker gehad)
Dat havenarbeiders een strijdbaar volk is dat weet ik wel, mijn man zat in de scheepsbouw, ook strijdbaar en we zijn alletwee ook nog lid van de vakbond.
Dat ik niet van schelden houd dat komt omdat mij dat met de paplepel is ingegoten zowel thuis als bij de nonnen op school en daar houd ik me ook bij. Ik tik mijn kinderen en kleinkinderen ook op de vingers als ik vind dat ze een woord gebruiken dat niet door de beugel kan. Het is nou eenmaal mijn manier van leven.
Natuurlijk ben ik het met een hoop niet eens wat er allemaal gebeurt in het huidige en vorige kabinetten, het zijn allemaal draaikonten, zodra ze in de regering zitten veranderd het hele verkiezingsprogramma in nieuwe bezuinigingen. Ik voel me niet alleen genaaid door dit kabinet maar ook door het paarse kabinet. Ik wil best bezuinigen als mijn kinderen er later ook wat aan hebben maar niet ten koste van alles, wij hebben al meebetaald aan de AOW van ouders en grootouders dus nu we zelf aan de beurt zijn zou het mooi zijn om ook een beetje leuk te leven van de AOW maar het lijkt ons niet gegunt. Als ik kijk wat mijn ouders zaliger aan AOW ontvingen en dan kijk naar hoe het onze is dan zijn we alleen maar achteruit gegaan maar wel 40 jaar premie betaald om de vorige generatie een goede oude dag te geven. Nu zouden onze kinderen voor onze AOW moeten betalen maar die moeten nu ook al aan hun eigen pensioen denken en allerlei regelingen treffen om zelf niet de dupe te worden. Spaarloon ? mooi voorgesteld, allemaal een lijfrenteverzekering en nu is dat ook al weer veranderd. Ach, zo zou ik wel door kunnen gaan maar U weet zelf wel wat er speelt.
Ik weet nu wel wat meer van Uw achtergrond en dat is niet verkeerd natuurlijk maar blijf schelden niet netjes vinden, het is net zo iets als U nog steeds U gebruikt ook tegen jongere personen. Normaal gesproken ben ik ook een U mens en jij en jou niet zo gauw. En ja U hebt Uw uitspraken verduidelijkt. OK ?
En U mag Tante Yo en Yoke rustig door elkaar gooien, vind het geen scheldnaam. Groeten aan mijn kakak.
Yoke Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

ja Yoke groot deel mee eens,
Met dit kabinet weet je echt niet waar je aan toe bent,
-kindererbijslag wordt verhoogd, maar de AOWers gaan er 4 euro per maand op vooruit.Dat helpt-taxi vergoeding blijft beperkt, als bejaarde moet je bijna totaal niets meer kunnen wil je voor vergoeding in aanmerking komen
-zorgverzekering gaat omhoog, welk percentage weet nog niemand.Hogervorst zei toch : als het systeem niet werkt dan stap ik op.Welnee!
-Hypotheek aftrek wordt niet aangepakt, de allerhoogste inkomens zitten op rozen.
-Meer macht voor de vrije huursector: na 20jaar in Zoetermeer te hebben gewoond: sociale huurwoningen worden goedkoop gerenoveerd en gaan de verkoop in.resultaat: een enorme leegstand..
Het armoedebeleid wordt niet aangepakt: de aanvragen vor voedselpakketten rijzen de pan uit.
kan nog wel doorgaan..

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 02-10-2006 19:26 flipse wrote:
Hoeveel solidariteit moet je wensen of willen geven?
Indahnesiagangers hebben gezien met hoe weinig je kan leven of overleven. Dan maakt het ook weinig meer uit.
Ik weet het niet. Soladariteit staat voor mij wel als een huis, dus rechts is geen optie.

salam dari Flip

helemaal met jou eens Flip. Hoewel, Rouvoet van de Christen Unie is anders ook een goede optie. Emoticon: Bye bye

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 03-10-2006 00:06 sapolidi wrote:

...

helemaal met jou eens Flip. Hoewel, Rouvoet van de Christen Unie is anders ook een goede optie. Emoticon: Bye bye

Sapolidi, dit ben ik volledig met u eens, deze partij heeft gelukkig de laatste jaren wat vernieuwing ondergaan op het gebied van de positie van de vrouw binnen de partij.
Als ik alle verkiezingsprogramma`s bekijk, dan ben ik inderdaad geneigd het meeste geloof te hechten aan het programma van Rouvoet.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Stemmen in buitenland via internet

DEN HAAG - Nederlanders in het buitenland kunnen bij de verkiezingen op 22 november bij wijze van proef hun stem via internet uitbrengen. Daarnaast blijft het mogelijk per brief te stemmen, aldus het ministerie van BZK.

Niet alleen de kiezers die in het buitenland wonen, maar ook die dan voor werk in het buitenland zijn, kunnen via internet stemmen. Kiezers die in het buitenland wonen dienen zich uiterlijk 10 oktober te registreren, voor anderen is de uiterste datum 25 oktober. Na registratie ontvangt de kiezer een stemcode, waarmee die op de computer kan inloggen alvorens de stem uit te brengen.

Ook bij de Europese verkiezingen in 2004 konden kiezers in het buitenland via internet hun stem uitbrengen. Formulieren en informatie zijn te vinden op www.kiezenuithetbuitenland.nl. .

Wie ohh wie trap er nu nog in? Digitaal stemmen...? Heel makkelijk fraude gevoelig. Een notaris of anderen die het in de gaten houden..? Laat mij niet lachen. Een druk op de knop in het stem bureau was ook al niet meer save.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Vaste lasten slokken helft inkomen AOW'er op

Uitgegeven: 3 oktober 2006 05:17

UTRECHT - Voor ouderen met alleen AOW is rondkomen volgens het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) steeds moeilijker geworden. Zo was een alleenstaande 65-plusser met een minimuminkomen en een huurhuis in 2000 nog 42 procent van zijn inkomen kwijt aan vaste lasten. Dit jaar gaat de helft (50,1 procent) op aan zaken, zoals huur, energie, water, telefoon en (zorg)verzekeringen.

Ouderen zijn volgens het Nibud een belangrijke risicogroep geworden als het gaat om betalingsproblemen. Daarom is het instituut dinsdag de 'Financieel Fit op Leeftijdcampagne' begonnen.

Daarin worden 65-plussers gestimuleerd zoveel mogelijk gebruik te maken van financiële voordelen die samenhangen met hun leeftijd, zoals speciale ouderenkortingen, en geen schroom te hebben om daarvoor hun hand op te houden.

Vaste lasten

Ouderen die samenwonen zien inmiddels 43,5 procent van hun inkomen opgaan aan vaste lasten. Zes jaar geleden was dat nog 34,8 procent. Dat 65-plussers meer kwijt zijn aan vaste lasten, verklaart volgens het Nibud waarom ze meer betalingsproblemen hebben en vaker een beroep doen op schuldhulpverlening. Er blijft immers steeds minder over voor voeding, versnaperingen, kleding, vrije tijdsuitgaven en huisdieren.

Het Nibud wijst erop dat de gepensioneerden extra kwetsbaar zijn. "Anders dan 65-minners zijn zij meestal niet in staat door arbeid hun inkomsten te verhogen om daarmee hun schulden op te lossen." Ook kunnen ze moeilijker krediet krijgen. Daarnaast hebben ze vaak extra kosten wegens aanpassingen aan de woning, speciale medicijnen en huishoudelijke hulp.

NU.nl

Als ik dit lees dan schiet het elastiek uit mijn onderbroek, zo gaan we met de ouderen om in ons rijke polderlandje, deze generatie is overigens de generatie die dit land na de oorlog op poten heeft gezet door keihard te werken.
Dit is nu werkelijk stank voor dank krijgen, ik hoop dat Nederland in november bewust gaat stemmen, om aan deze misstanden een einde te maken.

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

"Is de CDA-VVD/combinatie verworden tot een 'siamese tweeling' ...... Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 03-10-2006 12:04 AnisJ wrote:
"Is de CDA-VVD/combinatie verworden tot een siamese tweeling ...... Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Het begint er op te lijken AnisJ en ik denk dat er een verdomd goede chirurg aan te pas moet komen om deze tweeling te scheiden.
Het lijkt er op dat er in Nederland nog geen persoon is opgestaan die de scapel zo kundig kan gebruiken.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op de eerste plaats een algemene uitleg over de hier vertelde verhalen het volgende.Zelf wilde ik eigenlijk niet meer reageren maar kan het verdomd niet laten dit toch te plaatsen
Tenslotte heb ik hier van af 29 August 2005 896 postingen geplaatst
Ik meende te konstateren, dat men alleen, je eigen verhaal maak, dan in te gaan op de inhoud.
Ik vraag mij af waarom er niet gevraagd word wat alfa156 bedoeld om het hele verhaal van Wouter Bos hier te plaatsen?
Geen van u allen reageren er niet op. Ook niet op de inhoud van mijn verhalen.
Men begint gelijk een ander verhaal er bij te maken waar men duidelijk zoveel zieligheidfilosofie, er bij maakt dat het niet er meer toe doet hoe je daarmee omgaat, en ook niet op Indonesie gericht
Dat het lijkt polariserende dialoog, bevoogding, maar de pedagogische zachte doch vermanende vinger,van mij is bedoelt om dat je verwacht dat je op een site zit met bindingen met INDOSnesos zoals die Anisj zo gemakshalve dat plaatst.

Nu Sapolidi, ik ga nu eerst maar eens met hem in discussie.
Verdomd man echt ik begin het te waarderen dat je zo echt op de inhoud gaat, daarom maar even uitleggen, dat het verhaal over de uitlating van Balken- elende chionis bedoelingen mee had dus op het gebied van wat u daar over plaats helemaal mee eens. MAAR U schreef zelf dat u de mensen gauw door hebt, en door hun verhaal doorheen kijkt wat haar/hem bedoelingen zijn. Dus hoe chionis ook, u verhaal klinkt zoals mijn verhaal, dan ook bedoeld het serieus te moeten nemen.
Jezus Christus Zieleffe schreef je? is dat wel nodig?,die man is al lang dood, om die er nog bij te halen maakt dat geen indruk.
Wat een aanmatigende toon, het is net of alleen jij de expert bent en de rest domoren die van toeten noch blazen weten . schreef je Nou ik heb daar geen zins daarover gehad dus dat leg je in mijn mond zoals je dat meer doet.
Ja ik heb toegegeven dat ik discuseer over het heden doen de meeste hiero, maar sommige willen daar de geschiedenis er bij halen, of ze hun pappie en mammie er bij halen, als ze het niet kunnen winnen van de tegen hem ingebrachte meningen.
Geschiedenis is zo makkelijk, omdat ze achteraf gemakkelijk te beoordelen zijn in een andere tijd dan wat ze toen waren.
Ja die VOC tijd was hard maar de tijd van nu in Indonesië is eens zo hard
( NU) voor verschillende bevolking groepen.
Vooral bevestigen in hun slachtofferschap, de mentaliteit van de linkse kerkganger, alleen zij weten wat goed is voor "den gemene man"
Is duidelijk aan u besteed u moet wel als Ambtenaar meer oog hebben voor u anders zo politieke correctheid.
Voor Malam en Tante Yo het volgende Tante u schreef
Nou, dat heeft dus niets met politiek te maken, het was alleen een toevoeging op het geven van bijnamen aan politici, ik vind dat niet passen of jij dat nou leuk vindt of niet het is mijn mening.
Graag ja dat is u mening gelukkig maar dat u een mening hebt.
Want juist de meningen die verschillen maakt een discussie mogelijk maar dan alleen op de inhoud.

Malam ik heb je al vaker gevraagd dat je antwoord geeft maar je draait er nog al omheen, en geef daarbij op de inhoud geen mening die past in de discussie.
U begint elke keer een heel eigen mening te plaatsen,U heeft het meer over u zelf,en hebt dan over het algemeen een sociale inbreng waar je vooral bevestigd in hun slachtofferschap, de mentaliteit als of het zielenpoten zijn.
Nou een heel verhaal ga er rustig voor zitten en lees het met aandacht.
Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Wink
Verders heb ik maar een openbare oproep, aan Jeroen (Yerun)
Verander de naam Indahnesia in BalandaNesia !!!!!
Want in de tussen tijd dat ik dit in elkaar heb getypt komt Albert met een verhaal over VOC tijd Emoticon: Confused , en Balken-elende
Emoticon: Blush
Sorry ik ben bewust van mijn spreektaal dit is geen schrijf taal maar u verstaat het hoop ik Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Je bent en RUNT

Als

Je

Den haag je stem gunt. Emoticon: Frustrated Emoticon: Stupid

Gaan we allemaal weer gezellig stemmen op de moordernaars van Pim.
We vergeten het allemaal zo snel
Nederland lijkt Indonesie wel.....

Sudah..........

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Beste Om Ziel,
Allereerst ben ik blij u weer te zien, hahaha ik weet dat u het niet kunt laten commentaar te geven, uw spreek/schrijftaal is duidelijk, niks mis mee.
Er is op Indahnesia ruimte voor andere praat, daar zitten we nu in, daar is toch niets mis mee?
Het hoeft toch niet altijd over Indonesië te gaan, èèn ding is zeker, we hebben met zijn allen iets met Indonesië, maar de wereld draait door ook in Nederland.
Inderdaad als ik iets vertel put ik graag uit eigen ervaringen, immers wat je zelf hebt ervaren en wat je in je omgeving ziet is realiteit, althans voor mij.
Dat ik niet inhoudelijk inga op bepaalde stellingen, daar ben ik mij niet van bewust, ik zal er op proberen te letten, aan de andere kant zijn er ook stellingen waar ik niet voldoende vanaf weet, dan leg ik mijn eigen ervaring uit zonder er verder op in te gaan, want als ik op een inhoud in ga moet ik ook wel weten waar ik het over heb, anders zou ik discusseren om te discusseren en uitspraken doen als een kip zonder kop.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 03-10-2006 11:40 Malam wrote:

...

Sapolidi, dit ben ik volledig met u eens, deze partij heeft gelukkig de laatste jaren wat vernieuwing ondergaan op het gebied van de positie van de vrouw binnen de partij.
Als ik alle verkiezingsprogramma`s bekijk, dan ben ik inderdaad geneigd het meeste geloof te hechten aan het programma van Rouvoet.

Ik heb het idee dat je dan ook kiest voor CDA VVD want zij zijn nodig als meerderheid in het nieuwe kabinet.
Zij zijn makkelijk over tehalen als het gaat op euthanasie,veel normen en waarden van Balken-elende zullen hen kunnen overhalen
Ja oké,op je laatste mening, goed Malam het is mij opgevallen,
Maar nu dus maar toch regaren op je mening.
Ik ben toch van mening dat dit een Indahnesia site is dus geen relatie tot nederlandse politiek
Emoticon: Cooool Emoticon: Eerie
Ja die VOC tijd die nu weer opgerateld word,dat is nu actueel

Droevig wordt ik als ik de groeiende groep buitenlandhaters zie. Ze laten zich verleiden door de overheid en sommige media tot het veroordelen van enkele bevolkingsgroepen, zij zijn het allemaal schuld. kijk die ellende in Irak en Afghanistan, die mensen verdienen niet beter, misschien beter een a-bom op gooien. Dit soort teksten worden door o.a. de telegraaf als NIET verkeerd beschouwd en gewoon geplaatst.

Albert je begint een leuk rijmpje te maken maar je betoog over de rechtste politieke richtingen is duidelijk een waarschuwing uw kant.
Naar de pers, en naar de Nederlanders die jij vind, en benoemt, dat ze verkeerd kiezen.
Ik ben helemaal geen voorstander van Busch maar ook niet van die gekken die rond lopen in lange jurken de lijn van die fundenmentalisten.
Er zijn er die demoniseren,over de gebeurtenissen, maar er goed je ergernissen er over uit spreken doet men niet.
bang!!! Ja heel bang!!!!
Moslims krijgen wereldwijd kritiek over zich uitgestoten, en weten niet hoe er mee om te gaan, wat te doen om hun eigen geïdealiseerde Islam, intellectueel en emotioneel instant te houden, dus dan gaat de westerse wereld zich ook bewapenen met hun eigen middelen Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley .

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Malam dit nieuws over de helft opslokken van vaste lasten is geen nieuws dat wist ik al lang, ook nog wel meer als de helft, maar misschien zijn mijn vaste lasten andere lasten dan die het NIBUD in haar berekening heeft meegenomen. (Dit gaat dus over de AOW.)
Gelukkig hebben we nog steeds te eten en gaan met vakantie, wel altijd op de kleintjes gelet en nooit schulden gemaakt. Het is nu huisje opeten dus!!!!!!!!!
groetjes Yoke

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Zo, Om Ziel ook weer online dus !
Het tijdperk van pittige discussies breekt weer aan.
Dit heet het Indahnesia forum en dat heeft een TOPIC dat heet andere praat en daar zitten we nu in.
Dus het is best mogelijk om te praten over andere dingen dan Indonesie.
Een topic is een onderwerp waar over gepraat kan worden een posting is een antwoord of mededeling in een bepaalde topic. Ik denk dat U even in de war bent met het woord topic, U zegt dat U 896 topics heeft geplaats , ik denk dat U postings bedoeld hebt. Emoticon: Stupid
geeft niks hoor, even een kleine aanvulling mijnerzijds.
Groeten Yoke Emoticon: Bye bye

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 03-10-2006 13:56 zieleffe wrote:

...

Ik heb het idee dat je dan ook kiest voor CDA VVD want zij zijn nodig als meerderheid in het nieuwe kabinet.
Zij zijn makkelijk over tehalen als het gaat op euthanasie,veel normen en waarden van Balken-elende zullen hen kunnen overhalen
Ja oké,op je laatste mening, goed Malam het is mij opgevallen,
Maar nu dus maar toch regaren op je mening.
Ik ben toch van mening dat dit een Indahnesia site is dus geen relatie tot nederlandse politiek

Moslims krijgen wereldwijd kritiek over zich uitgestoten, en weten niet hoe er mee om te gaan, wat te doen om hun eigen geïdealiseerde Islam, intellectueel en emotioneel instant te houden, dus dan gaat de westerse wereld zich ook bewapenen met hun eigen middelen Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley .

Beste Om Ziel,
Dat dit een Indonesië site is dat weet ik, maar er is ook een onderdeel andere praat, waar we over andere dingen kunnen discusseren, daarin staan we lijnrecht tegenover elkaar, maar ja daar worden u en ik niet warm of koud van toch!

U schreef in heb het idee dat je dan ook voor CDA en VVD kiest enz. enz.
Welnu beste Om Ziel dat is voor mij een oog opener, zo had ik het nog niet bekeken, ik hou mij best actief bezig met politiek, maar hier heeft u mij behoed voor een misstap.
Ziet u nu wel hoe belangrijk het is dat u gewoon uw mening blijft ventileren!

Dan het moslimverhaal, daar heb ik een uitgesproken mening over en als ik die hier beschrijf dan ga ik inhoudelijk in op wat u schreef.
Na 11-9 werd ten koste van duizenden mensenlevens duidelijk dat er een stelletje moslim idioten trachten te bewerkstelligen wat de katholieke kerk in de middeleeuwen andersom probeerde, de kruistochten.
Deze moslim idioten zijn met moderne kruistochten bezig, we schrokken ons te pletter en Bush heeft ogenblikkelijk getracht het terrorristennest in Afghanistan uit te roeien(en terecht)

Als het daarbij gebleven was dan had de hele situatie niet zo geescaleerd, nee we moesten zonodig Irak binnenvallen, dit was overigens oud zeer in de familie Bush omdat Pa niet op het juiste moment heeft doorgestoten ondanks de toestemming van de Arabische wereld.
In Irak leefden de verschillende stromingen in redelijke verstandhouding naast elkaar, mede door de hand van Saddam, de Koerden waren veilig door het instellen van een non fly zone boven dat gebied.
Inmiddels is bewezen dat Irak GEEN massavernietigingswapens had en dat Saddam ook GEEN binding met Al-Qeida had.
Toch viel die cowboy met o.a. de steun van onze labberkakken in den Haag Irak binnen, het gevolg is dat de stabiliteit in de regio is verstoord en dat het de westerse wereld en de moslimwereld op scherp heeft gezet.
Dan hebben we het nog niet eens over de tienduizenden onschuldige slachtoffers.

We kunnen nu wel met zijn allen naar de moslimwereld wijzen, maar moeten ook de hand in eigen boezem steken, ik steek dan ook mijn mening niet onder stoelen of banken, Bush zet ik in het rijtje met Hitler en Mussolini, zonder reden landen binnenvallen en volkerenmoord plegen.
Beste Om Ziel ik hoop dat dit inhoudelijk genoeg is.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dat is wat er van komt zich niet goed laten voorlichten.
Het is ook weer geschiedenis, die je doet beseffen dat er nu achteraf iedereen spijt als haren op zijn kop dat ze Sadam afgezet hebben want hij was het die, die groepen uit elkaar wist te houden.
Dat kan je niet met een democratie gedachte die in het westen aanwezig is.
De strijd tussen Irakese soennieten en sjiieten is nu geëscaleerd.
Dat had nooit kunnen gebeuren met hun dictator
Dus er was geen reden alleen heeft die pief van een Sadam verkeerd gereageerd op de VN als hij meer diplomatisch was geweest, neen gaan ze de VN tarten dat was ook een beetje aanleiding voor die ingreep van die gek Busch.
Emoticon: So funny

We kunnen nu wel met zijn allen naar de moslimwereld wijzen, maar moeten ook de hand in eigen boezem steken, ik steek dan ook mijn mening niet onder stoelen of banken

Emoticon: Cry
Ja daarin verschillen wij van mening want als de moslim wereld meer stelling namen voor die strijd die gevoerd word waardoor er meer aan de zijde van hen een breed beeld zou krijgen dat wij in het westen hebben over die geloof!
Ik siteer iemand uit het internet gehaald deze mening

In een wereld gedomineerd door wetenschap en techniek heeft een intelligente vrouw nu eenmaal meer waarde dan een manlijke domme kracht. Pijnlijk voor islamisten die kwa intelligentie nogal te kort schieten. Ook is het natuurlijk even slikken, wanneer je er achter komt dat God niet alleen een vrouw is, maar ook nog zwart
Emoticon: Emoticon: Sadley Emoticon: Confused

Ja tante Yoke bedank voor die korrektie Emoticon: Shiny Emoticon: Very funny

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Om Ziel grotendeels met u eens, de laatste alinea, In een wereld enz enz. is een goeie, Malam mag dan wel moslim zijn, maar staat wel met beide benen op de grond.
Ik proef ook uit uw antwoord dat u het met mij eens bent dat de westerse wereld en de moslimwereld op scherp is gezet door de onterechte inval in Irak?
Want daar gaat u inhoudelijk niet op in.
Hmmmm heerlijk de postings van Yoke, een wijf met ballen, prachtig zouden we in de politiek ook moeten hebben.
Ja we hebben er wel èèn maar die gebruikt het verkeerd, vrouwtje Verdonk die kinderen gevangen zet om in de gunst te komen van ultra rechts.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

ja Sidia, je hebt gelijk, maar de meeste VVDers zijn al met een gouden lepel in hun mond geboren, hebbben niet hoeven vecht en voor hun opbouw.
Ik zie het aan mn dochter, 2ejaars studente te Leiden.Ze studeert keihard, met een bijbaan, maar de korpskakkers[VVD] doen niks, pa betaalt toch wel.
Als dit de nieuwe generatie academici in Nederland moet worden, dan houd ik mn hart vast...
Ik zie het in Den Haag, een mooi verzorgingscentrum tegen Kijkduin aan.Weliswaar verouderd, maar een prachtige omgeving.De heren van de onroerend goed maffia zagen er geen brood in om het te renoveren.
Dus sloop en een nieuw project van peperdure koopwoningen.
Ben blij dat mijn moeder niet niet meer mee hoeft te maken, ze is daar vorig overleden

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 03-10-2006 16:32 merapi wrote:
ja Sidia, je hebt gelijk, maar de meeste VVDers zijn al met een gouden lepel in hun mond geboren, hebbben niet hoeven vecht en voor hun opbouw.
Ik zie het aan mn dochter, 2ejaars studente te Leiden.Ze studeert keihard, met een bijbaan, maar de korpskakkers[VVD] doen niks, pa betaalt toch wel.
Als dit de nieuwe generatie academici in Nederland moet worden, dan houd ik mn hart vast...
Ik zie het in Den Haag, een mooi verzorgingscentrum tegen Kijkduin aan.Weliswaar verouderd, maar een prachtige omgeving.De heren van de onroerend goed maffia zagen er geen brood in om het te renoveren.
Dus sloop en een nieuw project van peperdure koopwoningen.
Ben blij dat mijn moeder niet niet meer mee hoeft te maken, ze is daar vorig overleden

Naar mijn mening de juiste visie Merapi, we sluipen langzaam weer naar de situatie toe dan alleen de kinderen van rijke ouders kunnen studeren, dat hebben die roofridders slim gedaan in de afgelopen jaren, hun eigen kaste beschermen, bah al die arbeiderskinderen die het in hun kop kregen om ook te gaan studeren, stel je voor dan zou er een bovenlaag ontstaan die nog sociaal kan denken ook.
Het wordt steeds moeilijker met ons uitgekleed onderwijssysteem om kinderen te laten studeren als Pa en Ma geen centjes hebben, u legt de vinger op de zere plek.
In zoverre komen we steeds dichterbij het systeem in Indonesië, alleen het gaat ongemerkt, stukje bij beetje, we roepen nu allemaal Hoera het gaat beter in Nederland en we sluiten de ogen weer voor de aankomende 4 jaar.
Er is niets veranderd in de afgelopen 66 jaar, onze minister Colijn zij nog s`avond via de radio tegen het volk, "Ga U rustig slapen, er is niets aan de hand," de volgende dag was Rotterdam plat gebombardeerd met duizenden doden.
Nu gebeurd op een andere manier hetzelfde, JP zegt,"het gaat goed,"als we hem de kans geven voor nog eens 4 jaar dan telt Nederland over 4 jaar 100.000 zwervers, waarvan het merendeel boven de 65 jaar is.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 03-10-2006 16:32 merapi wrote:

maar de korpskakkers[VVD] doen niks, pa betaalt toch wel.

Pardon , niet gaan generaliserend.
Voel me niet aangesproken.

Bij de corps wordt je ook klaargestoomd om in de toekomst (in de maatschappij) goed te kunnen functioneren.

Ben wel verdrietig. Emoticon: Smile Emoticon: Smile
Hoewel kort is het de beste tijd van mijn leven geweest.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 03-10-2006 18:02 sidia wrote:

...

Pardon , niet gaan generaliserend.
Voel me niet aangesproken.

Bij de corps wordt je ook klaargestoomd om in de toekomst (in de maatschappij) goed te kunnen functioneren.

Ben wel verdrietig. Emoticon: Smile Emoticon: Smile
Hoewel kort is het de beste tijd van mijn leven geweest.

Hahaha ach arme Om Sid,
Bij het Corps zitten is best leuk, en dat corpsballen alleen maar denken aan zuipen bij ontgroeningen, hmmmm is misschien maar een momentopname, daarna ook arbeiderskinderen in je corps opnemen, tja dat word nu steeds moeilijker, vervolgens je in je vrije tijd maatschappijkritisch opstellen(was toch altijd het gemeengoed bij studenten)tja wordt ook steeds moeilijker.
Na afstuderen ontstaan er twee groepen, groep èèn heeft met twee vingers in hun neus hun studie afgerond en treden toe tot de partij van JP en Rutte en trachten hun zakken op een decadente manier te vullen ten koste van de sociaal zwakkeren, immers dat is hun door rijke paps en mams met de paplepel ingegoten.

Groep twee, zullen na hun studie ten volle beseffen hoe moeilijk het was om dit te bereiken, ook oog hebben dat Pa en Ma er krom voor hebben gelegen, zij zullen dan ook eerder voor de sociaal zwakkeren op willen komen.
Helaas, als we zo verder gaan zal de verhouding tussen groep èèn en twee over enkele jaren 90 tot 10 % zijn.
Daar zal de kaste van JP, Rutte, Zalm en vriendjes wel voor zorgen om hun eigen goede leventje in hun kaste te beschermen.

Om Sid U schreef,"ben wel vertrietig,"
Snik snik Om Sid, Malam wordt met de dag verdrietiger als ik denk aan mijn kleinkindertjes, die als wij nu geen paal en perk stellen aan het uithollen van onze welvaartsmaatschappij, straks met de gebakken peren zitten.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,879,045 pageviews Een website van indahnesia.com