Goena goena en bijgeloof

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
88 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 18-11-2006 23:22 merapi wrote:
Mas Rob, je kunt je wel als een omgevallen boekenkast profileren, dat kan iedereen:bronnen zijn er genoeg te vinden op internet.
Het feit dat een historicus met een bepaalde opvatting komt wil nog niet zeggen dat dit de ultieme waarheid is.
Daarom juist een academische discussie.
De Jong is door diverse historici tegengesproken.

De Jong is naar mijn weten nooit tegengesproken wat betreft zijn historische kennis. De kritiek op hem was meer dat hij zelf een waardeoordeel gaf over bepaalde feiten uit de geschiedenis en zodoende vond men hem niet geheel objectief.
De historische feiten kloppen dus wel zoals Mas Rob in zijn posting aangaf.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 16-11-2006 15:59 AnisJ wrote:

...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
  • "Geloof mij de duivel/sitang is niet kinderachtig; zoek maar in de bijbel de passage op van één van de discipelen die vroeg hoe de duivel eruit ziet; Jesus zei dat de duivel als een engel tot jou kan komen - je zult hem niet herkennen ............. alleen door/via Jesus of/en God ........... (geen letterlijke citaat !!!)"
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------

• Anis,

Geloof mij je woorden bevatten veel meer waarheid dan wat de meesten zullen geloven op dit forum. Volgens hen is alles wat op de wereld gebeurd natuurlijk en zijn er geen duivelse of negatieve krachten in het spel.

Wil je weten wie die Duivel is in schaapskleren, of zich voordoet als een engel.
    Surf naar http://www.sharenl.org/maitreya_intro.html . Die kerel in het wit is de Anti-Christ . Geloof je me niet. Zoek op in goolge Maitreya en Anti-Christ
    Of zie hier; De Anti-Christ op reeds aarde?
    zelfde andere spelling

Hij noemt zich zelf de leraar van Jezus, de nieuwe Christ.
    Alle geloven kennen hem;
    He has been expected for generations by all of the major religions. Christians know Him as the Christ, and expect His imminent return. Jews await Him as the Messiah; Hindus look for the coming of Krishna; Buddhists expect Him as Maitreya Buddha; and Muslims anticipate the Imam Mahdi or Messiah.

Ergens in de bijbel staat ook dat wanneer je Jezus tegen komt, hij zich niet zal voorstellen. Je zult direct weten dat hij het is.

Tevens zal de Jezus niet meer komen in vlees en bloed zoals in het verleden. Maar ditmaal als een poitieve energie golf direct uit ons hart (Christus bewust zijn). Zodra er genoeg mensen op aarde zijn welke voor 100% geloven dat Jezus niet ergens op een wolkje zit of in de hemel, maar in je hart. Dan zal er totale verlichtingsgolf over de aarde uitspreiden. Dat zal de komst zijn van Jezus. Ook wel tegenwoordig bekent als 2010 of 2012. Gooi een steen in het water en zie ...... het zelfde.

Anis ik heb nog een mooie site voor je Vandaag en nabije toekomst staat in de bijbel.

Verder zal het mij een zorg zijn of forum leden mij hier voor gek verklaren. Iedreen die anders is of anders denkt is niet goed wijs in deze wereld.

Wie het laatst lacht lacht het best.
    Ik heb reeds geschreven over WWIII welke nabij is en niemand gelooft mij. Prima geen probleem, je moet niets.

Het enige wat je moet is iedereen in zijn ere houden!

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jantje
    Gebruiker
    spacer line

= moderator edit: opzouten met je gezeik =

Albert
    Gebruiker
    User icon of Albert
    spacer line

On 19-11-2006 03:43 Albert wrote:

...

Verder zal het mij een zorg zijn of forumleden mij hier voor gek verklaren.

Geloof mij boven genoemde geldt ook voor Pedofiele Atheïsten.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

Albert yth.,

" ..... hoewel wij soms verschillen, van 'benadering(en)' ........ véél mensen zijn naïf, als het telaat is dan komt men in 'aktie' ...... zo kon Hitler vrij lang ongestoord zijn gang gaan ...... het kost véél meer moeite om de fouten die je maakt of maakte 'achteraf' te herstellen ......; de mens zal het misschien nooit leren .........."

'Ahu kura ahia, mansia nia'

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Ik moet mas Rob nog beantwoorden, moet de literatuur induiken, feit is wel dat Rudy kousbroek enorm werd aangevallen naar aan leiding van zijn Oost-Indisch dagboek, hij bagatelliseerde dat: maar als jochie van 5 kun je niet de kampervaringen delen met volwassenen: een kind ziet dit totaal anders.
    Wat ik niet begrijp, is dat de Jappen tegen blanke kinderen aardig waren, ondanks hun afkeer tegen het blanke ras.
    Ik haal nu even geen citaten aan,maar ik denk wel dat de jappen een totaal verkeerd beeld hadden van Indonesie; zelfs zonder de capitulatie zou Indonesie nooit willen behoren tot een groot Aziatisch rijk, daarvoor is de archipel te groot.Met al hun culturen en adats,
    Gelukkig maar
    ik sta open voor ieders mening met alle respect

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

we zijn behoorlijk on topic, maar mag wel even, toch?
    Geloof in jezelf en niet in al die doctrines.Of het gaat om Christendom, gereferormeerden, Joden o f moslims, het gaat om een ding:macht en nog eens macht.
    Je hoeft niet te behoren tot een bepaalde club, als je goed nadenkt zit het geloof in jezelf
    Ik probeer mij te houden aan de 10 geboden, dat lukt natuurlijk niet altijd!
    toch heb ik respect voor ieders geloof, maar soms denk ik aan Rotterdamse pa:atheist, maar vond ds Buskens geweldig, misschien kan Malam meer vertellen over ds Buskens?

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Hooooy Merapi,
    Sorry met Buskens kan ik je niet helpen.
    Ja Merapi geloof zit in je zelf, we zullen maar weer eens deze topic gebruiken om de boel nieuw leven in te blazen.

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

De laatste dagen schijnt het dat een aantal vaste bezoekers en schrijvers op dit forum zich hebben teruggetrokken, waarschijnlijk bang om afgezeken te worden op het Londohforum.
    Tja zo steekt de wereld nu eenmaal in elkaar, wel jammer.
    Bij de minste kritiek of commentaar trekken de mensen zich terug, op enkelen na.
    Ik denk nog steeds als ik de postings zou moeten vrezen van forumbezoekers hier, tja dan kan ik beter mijn mond dicht houden.
    Nu zijn er wel bepaalde personen op andere forums die dat graag zouden zien, omdat Malam nog al confronterend is met hun eigen onmacht, het zij zo.
    Hier kan ik in iedergeval vertellen hoe ik over de dingen denk zonder tot mijn schoenzolen afgebrand te worden.
    Nu zitten ook hier een paar havikken alle postings van Malam te volgen om hem te betrappen op een fout, dat moet kunnen, mits de taal maar binnen de perken blijft.
    Dus om online te komen(offline maakt nu ook niet uit want onze moderator heeft het heel erg druk heb ik begrepen) Guna2 heb ik zoals eerder gezegt totaal niets mee.
    Sterker nog mensen die geloven in wie dan ook zijn ongelovigen als zij in guna2 geloven, er is God, Allah, Boeddha en nog veel meer, als Moslim kan ik alleen maar zeggen dat geloven in guna2 in de koran als duivels wordt aan gegeven, immers er is maar èèn hogere macht en dat is Allah(zijn naam is gezegend)
    In het Christelijk geloof, katholiek bij uitstek is het ook oppassen geblazen, voor je het weet heb je een duivelsuitbanner naast je nest, we zullen het maar helemaal niet hebben over de relatieve kleine groep Refo`s, je mag zelfs op zondag niet fietsen en geen tv kijken, laat staan aan guna2 denken.
    Effe terugkomen op de Islam, Malam is moslim, zie je het voor je??????
    Vijf maal per dag bidden, nou om een ieder uit de droom te helpen, dat werkt zo niet als je in de haven werkt.
    Nu zijn er van die eikels die dit schijnheilig noemen, graag wordt er over de Islam gesproken als, je bent het of je bent het niet, vaak ook nog door personen die er geen pepernoot van afweten, of in een gebied in Indonesië wonen waar extremisme hoogtij viert en vervolgens alles wat met de I van Islam begint verketteren en afzeiken.
    In de Islam zijn twee hoofdstromen Soeniten en Sijiten(waarschijnlijk fout gescheven).
    Daarbij is er een stroming Alevieten, alleen in Turkije al 14 tot 15 miljoen mensen.
    Hmmmmmm nu wordt het moeilijk, effe googlen om te begrijpen wat Alevitischme betekend.
    Zou het dan ook kunnen dat het zicht van de mensen die in Indonesië wonen op de Islam, zeker van mensen in Nederland iets anders wordt.
    Daarbij bedoel ik de totaal gefrustereede mensen die daar wonen en getrouwd zijn met een Indonesische vrouw die geen kans zien zich in Nederland te vestigen met hun Indonesische vrouw omdat ze niet voldoende ondernemingsvermogen hebben of inventief genoeg zijn om dat van elkaar te krijgen.
    En die vervolgens alles afkraken wat er in Indonesië aan het gebeuren is.
    Nah ik krijg wel weer wat over mij heen.
    Drie postings in èèn Guna2, geloof en immigratiebeleid.

pak ronald
    Gebruiker
    User icon of pak ronald
    spacer line

Het grappige is natuurlijk dat ieder "groep" zichzelf beter vind, door er op te wijzen dat de anderen slecht zijn of in ieder geval niet bij het rechte eind hebben. Wat ik dan ook grappig vind dat iedere groep wel alle goede bedoelingen hebben voor de "leden" van de groep, zoals "gehandel elkaar goed" (heb je in alle geloven) en ook "goed spraak", maar zogauw er iets te aan te merken valt op een "ander", dan zal dat ook worden gedaan.
    Schiet je (of we) hier iets mee op, als het alleen maar zorgt dat je eigen ego/standpunt daar sterker door wordt? en de kloof groter?

Ik bedoel, hoe kun je verschillen tussen meningen/mensen/groepen gebruiken zonder een kloof te maken / te schelden / je eigen ego op te poetsen?

(en dan duik ik nu weer snel weg)

Ga staan waar geen plek is om te staan.

manon
    Gebruiker
    User icon of manon
    spacer line

hoi-hoi, ik vind al jullie kennis helemaal SUPER!! Waar halen jullie het vandaan? ik GELOOF het!!! Emoticon: Stupid grtn een 'groentje'' Emoticon: Cooool

Jantje
    Gebruiker
    spacer line

On 29-11-2206 Pak Ronald wrote:[/]Het grappige is natuurlijk dat ieder "groep" zichzelf beter vind, door er op te wijzen dat de anderen slecht zijn of in ieder geval niet bij het rechte eind hebben. Wat ik dan ook grappig vind dat iedere groep wel alle goede bedoelingen hebben voor de "leden" van de groep, zoals "gehandel elkaar goed" (heb je in alle geloven) en ook "goed spraak", maar zogauw er iets te aan te merken valt op een "ander", dan zal dat ook worden gedaan.
    Schiet je (of we) hier iets mee op, als het alleen maar zorgt dat je eigen ego/standpunt daar sterker door wordt? en de kloof groter?

Ik bedoel, hoe kun je verschillen tussen meningen/mensen/groepen gebruiken zonder een kloof te maken / te schelden / je eigen ego op te poetsen?

(en dan duik ik nu weer snel weg)

Ja Roland, doe dat maar. De houding komt mij bekend voor.

Het is niet grappig maar ronduit gevaarlijk. Het is het gevolg van angst en werkt polarisatie in de hand.

2 dagen niet kunnen internetten. Van de wereld geweest. Omdat de server “Telkomnet” om duistere reden down was. Juist toen ik dit topic weer eens aan het doorlezen was brak er een oorverdovend onweder los met als gevolg Listrik mati. Was dit arreme ma geddon, dacht ik of was het appiekolaps nauw. Of zou het dan toch guna...werk van den duivel..of....Erger nog, zouden de batterijen van mijn rollator wel genoeg opgeladen zijn om mij straks naar het proeflokaal te begeven. Zoniet, dan maar een wagentje bellen. Ik moet het hier zonder ligbad doen en er is zodoende geen betere manier om mij tegen uitdroging te beschermen. Criminelen in Amsterdam verkeren in hun luxe cellen in betere omstandigheden. De stroom valt niet uit dus ze kunnen gewoon naar believen tv kijken of gamen. Aan brandveiligheid zal weinig mankeren de deur gaat dan wel opslot maar ze hoeven niet bang te zijn voor inbraak.
    Hoe moet het straks in Nederland als “echte” moslims komen solliciteren bij het havenbedrijf, die wel 5 keer per dag weglopen uit de put om te gaan bidden. En van hun linkse collega’s geleerd hebben om te gaan proteste..nee, staken! Ik hoor de baas in havenjargon al zeggen: “donderstraal jij maar naar je eiland”
    De concurentiepositie van de Rotterdamse haven smelt als sneeuw voor de zon en de klant gaat naar elders.
    Dan is er nog de geldverslindende ambtenarij. Het leger moet met zwaar materieel worden ingezet om een paar krakertjes uit een bunker te verwijderen.
    De immigrantencultuur die dit land overspoelt gaat zich inplaats als gast te gedragen eisen stellen omdat ze door “hulpverleners” op hun rechten worden gewezen. En dat gepeupel maar oudehoeren dat ze te weinig verdienen.
    Dan nog die 20.000 twintig duizend uitgeprocedeerde asielzoekers waar zich weer een ontelbaar aantal “hulpverleners” op gaat storten als de pvda/sp zijn zin krijgt.
    Niet te vergeten het gigantische leger ambtenaren die reeds aan de procedures “gewerkt” heeft. Kost allemaal sloten geld waar de werkende Nederlander voor op moet brengen. Ellek nadeel hep natuurlijk z’n voordeel: 20000 stemmen voor links erbij en het behoud van werkgelegenheid voor het systeem is zeker gesteld.
    De voedselbanken waar echte geldwolven op af komen die hun bolides een straat verder parkeren om gratis een kwaliteitshap te kunnen bekomen door falen van diezelfde ambtenarij.
    Wil het nog wat worden met Nederland moet het roer om. Geen islamitische immigranten meer toelaten. Turkije geen lid EU. Radicale moslims en allochtonen met onaangepast gedrag het land uitzetten. Een beter sociaal beleid. Hulp aan hen die het echt nodig hebben. Enfin, allemaal te vinden op www.pvv.nl
    Zo, dat was mijn oseng-oseng van guna2, godsdienst en immigratiebeleid.

sidia
    Gebruiker
    User icon of sidia
    spacer line

On 29-11-2006 13:55 Jantje wrote:

...

*2 dagen niet kunnen internetten. Van de wereld geweest.

*Hoe moet het straks in Nederland als “echte” moslims komen solliciteren bij het havenbedrijf, die wel 5 keer per dag weglopen uit de put om te gaan bidden. En van hun linkse collega’s geleerd hebben om te gaan proteste..nee, staken! Ik hoor de baas in havenjargon al zeggen: “donderstraal jij maar naar je eiland”

*De concurentiepositie van de Rotterdamse haven smelt als sneeuw voor de zon en de klant gaat naar elders.

*Wil het nog wat worden met Nederland moet het roer om. Geen islamitische immigranten meer toelaten. Turkije geen lid EU. Radicale moslims en allochtonen met onaangepast gedrag het land uitzetten.
    Zo, dat was mijn oseng-oseng van guna2, godsdienst en immigratiebeleid.

Oseng2 met lekkere nasi putih plus sambel trasi ies ook lekker.

*ik kan me echt voorstellen dat je in paniek komt als er geen verbinding meer met de buiten wereld.
    Jammer dat daar geen sinyokolaas komt anders kan de goed geile man mss een radio transistor aan jou geven , kan je dan Wereld Omroep radio alsnog beluisteren.
    Hallo halo landgenoten in den vreemde , hier spreekt Radio Nederland !!!!!

* Ya , dan worden de autochtone watjes weg geconcureerd.
    Gaan ze allemaal naar de soos.
    En ze gaan allemaal Rotterdam verlaten , in een andere porum staat ook zo'. liedje , maar nu wordt het aangepast En dan gaan ze uit Rotterdam vertrekken.
    * Ya ,Ya de oude concurrentiepositie , .
    Het is bijna Voltooid Verleden Tijd , Hamburg , Antwerpen kan zo de rol van Rotterdam overnemen.
    Strakjes zitten alleen maar een paar KaapVerdianen en Chinese gastarbeiders in de haven.

* Ya hoor , alle onaangepasten mensen de land uit.
    Zal wel leeg worden , geen gek idee dan hebben de goeden veel meer ruimte.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Jantje
    Gebruiker
    spacer line

On 29-11-2006 14:17 sidia wrote:

...

Zal wel leeg worden , geen gek idee dan hebben de goeden veel meer ruimte.

...en kan om Sid weer veilig over straat Emoticon: Shiny

pak ronald
    Gebruiker
    User icon of pak ronald
    spacer line

Jantje,

Terwijl ik weg gedoken was, geef je toch de schuld weer aan anderen.........en zelf heb je natuurlijk nergens schuld aan....

Ga staan waar geen plek is om te staan.

zieleffe
    Gebruiker
    User icon of zieleffe
    spacer line

Ik heb eigenlijk geen tijd om hier te zijn, maar even laten weten dat verhaal van Malam mij bevreemd.
    Zijn geloof, en Guna2 begrijp ik totaal niets van .
    Wie , wie volg je, of heb je een achtervolgings waanzin.
    Wie is, en zijn zij een, paar havikken alle postings van Malam te volgen?
    Malam als je de bron er bij vermeld dan weten de mensen hier wie wie is en wat je bedoelt; Heb je het hier over hen

[qoute]

Elken dag een
    draadje.......

Geslacht:
    Jantje Dangdut en Ome Sid
    25 Nov 2006 om 03:10
    Er zijn op het forum van die Miesgasser ook nog wel een paar mensen die daar schrijven en mijn sympathie hebben. Onder andere Jan D. die een voor mij erg vriendelijk stukje schreef. Inderdaad heb ik met hem leuke uitwisselingen van gedachten en ideeën gehad. Daar gaat het tenslotte om op een forum. . Nu ik zelf een deze site, 'Forum Indonesia' genaamd, niet zolang geleden geopend, moet ik toch iets doen om dat aan het publiek kenbaar te maken. Nou de laatste club waar ik lid van was was dat forum, ik heb daar zelf om een ban gevraagd, onder voorwaarden, aan het eerste verzoek werd meteen voldaan, . Ik lees wat daar gebeurd, niet alles maar wat bepaalde mensen schrijven Hij heeft me trouwens ook gebanned om te lezen daaro, toch wel heel erg zielig en bekrompen, . Ik heb mijn naam daaro veelvuldig horen vallen, ook al lang nadat weg was, ik kan gerust aannemen dat ik daar een zekere populariteit genoot,
    [/qoute]

Voor een voorwerp is het woord ding vrij normaal, voor een persoon is het degenererend. Beste Malam het enige dat degenereert dat zijn uw hersenen.

Bedoelde jij die persoon die op een andere site dit verhaal aan je toe bedeel. .
    Malam met knipen en plakken kan je veel duidelijkheid verschaffen.

Zal wel leeg worden , geen gek idee dan hebben de goeden veel meer ruimte
    Jantje antwoord

...en kan om Sid weer veilig over straat

Ja dat komt er van als een burger manneke in dat grote boze bos (Amsterdam) gaat wonen.
    En overdags alleen bij de Aldi snel de bootsschapjes binnen haalt.
    En dan snel weer achter zijn computer zijn verhaal doet.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

lieve Malam, ik zie guna2 als volksgeloof, niets meer en niets minder, maar gewoon interessant om te weten.
    Een voorbeeld: moet herkenbaar zijn voor jou:waarom wordt een schip gedoopt door een fles champagne tegen de boeg aan de smijten?
    Puur bijgeloof, een goed gebouwd schip zinkt echt niet!
    'Niet bang zijn voor Londoh en ook niet voor andere kommaneukers[sorry]
    gewoon zeggen waarop her staat
    Trouwens, wat moet de 80jarige paus in Turkije?hij heeft daar niks te zoeken, moslim en RK is niet te verenigen.
    Malam ja, over de voedselbanken:er wordt misbruik van gemaakt, hier in Den Haag wordt er heel erg gecontroleerd, het is zo, dat menseauto een paar straten verderop parkeren, hun auto inladen en de etenswaren verkopen aan daklozen
    Bij het afgiftepunt staat nu een politiepost om te controleren.

Heb helaas nog niet alles kunnen lezen, doe ik vanavond

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Aan Jantje en om Sid,
    Ik ben het er mee eens,dat aso allochtonen flink moeten worden aangepakt en desnoods uitzetting.
    Ik zit in de hulpverlening, maar wat je nooit hoort is de criminaliteit onder Antillianen.
    Ze hebben al gelijk de Ned. nationaliteit, hoeven geen inburgerings cursus te doen, geen visum nodig etc.
    feit is wel dat een aantal jonge Antillianen geld ruiken en in de drugshandel en prostitutie gaan, jonge meisjes exploiteren.
    Ik ken de smoezen:psychisch letsel, verbroken gezinsverband om maar onder de sollicitatieplicht uit te komen.
    ik weet dat ik niet iedereen over een kam mag scheren, maar voor een flink percentage jonge Antillianen gedt dit.
    En Nederland doet niets aan deze problematiek, integendeel..
    Trouwens, te gek voor worden dat Nederlandse agenten stage lopen in Marokko om de cultuur te leren!!
    zou andersom moeten zijn:Marokkaanse agenten die crimi Marokkaantjes normen en waarden bijbrengen

sidia
    Gebruiker
    User icon of sidia
    spacer line

On 29-11-2006 19:51 merapi wrote:

Ik ben het er mee eens,dat aso allochtonen flink moeten worden aangepakt en desnoods uitzetting.

Ik heb niet beweerd dat het alleen maar allochtonen zijn , ik bedoelde ook alle onaangepasten. Emoticon: Smile Emoticon: Smile
    Met alle behoort ook de autochtonen Emoticon: Blush

Laat ze maar gaan wonen in de wadden eilanden of ergens anders.
    In verweggistan. Emoticon: Smile Emoticon: Smile

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Mee eens om Sid, hoewel de Waddeneilanden zijn ook overvol, die willen onaangepasten echt niet![beschermd natuurgebied] hihi
    ik maak geen onderscheid tussen allochtoon en autochtoon, heb het over crimineel gedrag.
    Op kleine schaal gaat de aanpassing goed, ik loop niet te zeuren als mijn buurvrouw Indiaas kookt, het reukt lekker!
    2 dagen geleden vis gebakken met trassi, perut en rawit, nou om Sid 2 dagen later rook de hele flat nog naar trassi
    Geen probleem

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

On 29-11-2006 17:20 pak ronald wrote:
    Jantje,

Terwijl ik weg gedoken was, geef je toch de schuld weer aan anderen.........en zelf heb je natuurlijk nergens schuld aan....

Beste Pak Ronald,
    Helaas heb ik weinig tijd om nu uitgebreid te antwoorden.
    Ik wil wel even dit kwijt, Jan en Malam denken totaal anders, dat is een kwestie hoe je tegen de dingen aankijkt.
    Ik zie het niet als iemand de schuld geven, eerder een uitleg hoe iemand de dingen ziet, normaal als twee mensen discusseren dat een ieder zijn mening heel zwartwit zal brengen.
    Jantje omschrijft een aantal misstanden die ik zeker kan onderschrijven, waar ik het met Jan niet eens ben, is hoe deze misstanden zijn ontstaan.

Overigens Jan, ik denk dat de haven van Rotterdam een voorbeeld van goede intergratie is, vanoudsher werken er nog al wat turkse mensen en dat gaat prima, vijf maal per dag bidden en in een volcontinuedienst vasten is in de haven niet mogelijk, dat weten de mensen als ze in dienst treden, daar zijn ook helemaal geen misverstanden over.

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

On 29-11-2006 17:45 zieleffe wrote:
    Ik heb eigenlijk geen tijd om hier te zijn, maar even laten weten dat verhaal van Malam mij bevreemd.
    Zijn geloof, en Guna2 begrijp ik totaal niets van .
    Wie , wie volg je, of heb je een achtervolgings waanzin.
    Wie is, en zijn zij een, paar havikken alle postings van Malam te volgen?
    Malam als je de bron er bij vermeld dan weten de mensen hier wie wie is en wat je bedoelt; Heb je het hier over hen

...

Bedoelde jij die persoon die op een andere site dit verhaal aan je toe bedeel. .
    Malam met knipen en plakken kan je veel duidelijkheid verschaffen.

...
    Jantje antwoord

...

Ja dat komt er van als een burger manneke in dat grote boze bos (Amsterdam) gaat wonen.
    En overdags alleen bij de Aldi snel de bootsschapjes binnen haalt.
    En dan snel weer achter zijn computer zijn verhaal doet.

Om Ziel,u slaat met uw posting de spijker op de kop.
    Ik had al kunnen raden dat u ondanks dat u het druk hebt zou reageren.
    Dat knippen en plakken is trouwen knap hoor, het valt mij alleen op dat u zo vaak de plank misslaat.
    Is een kwestie van lezen Om Ziel, en daarna even laten bezinken, inplaats van impulsief reageren als iemand die (zoals Merapi het noemt) zich op zijn banaan getrapt voelt.
    Ter verduidelijking nogmaals, een goed en zuiver moslim zal nooit in guna2 geloven, er is maar èèn hogere macht en dat is Allah(gezegend is zijn naam) voor deze mensen is guna2 duivelsaanbidding.
    Mocht u tijd hebben en met uw grote Indonesiëkennis een andere gedachte hebben mag ik dat graag horen.
    En mocht u met het antwoord komen, goede en zuiver denkende moslims ben ik nog nooit tegen gekomen dan geef ik bij deze maar gelijk antwoord, ik wel, zo goed als goede en zuiverdenkende Christenen, Boedhisten en Atheïsten.
    Postings die u lanceerd zijn vaak goed en goede stof om te discusseren, maar uw antwoorden op bepaalde postings lijken vaak nergens op, dan krijg ik het idee dat u protesteert om te protesteren.
    Hartelijke groet Malam

zieleffe
    Gebruiker
    User icon of zieleffe
    spacer line

het valt mij alleen op dat u zo vaak de plank misslaat
    Ja een grote plank voor mijn kop dat zou kunnen, maar wel eerlijk!
    Is een kwestie van lezen Om Ziel, en daarna even laten bezinken, inplaats van impulsief reageren als iemand die (zoals Merapi het noemt) zich op zijn banaan getrapt voelt.
    Ja als ik er over moet nadenken dan is het over en hoef het voor mij niet meer, de eerst KLAP IS EEN DAALDER WAARD.

HET IS DUIDELJK Malam als het om geloof gaat, er geen discussie mogelijk is.
    Dat komt dat men de mens ziet als onderdeel van een geloof.
    I.p.v het geloof een onderdeel van de mens kan zijn.
    Eerst de mens en dan de Natuur, en dan het geloof voor hen die het geloof als bintmiddel hebben.
    Ik heb niet de pertinentie het geloof voor mij als belangrijk te vinden.
    Ik vind de mens op de eerste plaats moet zijn,en dan pas de rest alles in volgorde.
    Maar ik zal hen niet veroordelen om hun geloof, maar beoordelen over hun mentaliteit.
    En dat recht heeft iedereen, lijkt mij.
    Er is ook zo veel te doen de laatste jaren over de Islam.
    Het is dan ook niet vreemd dat er dan over gesproken wordt als achterlijke gedoe uit de middel eeuwen. De superioriteit van mannen het bezitterigheid,bemoeizuchtigheid van hoe je moet leven dit alles is voor mij aanleiding daar geen aanhang voor te voelen.
    Al zou ik 20 vrouwen voor terug krijgen dan nog niet…..
    Ik vind de natuur het hoogste goed want daar moet je voor oppassen.
    Je kunt het niet van te voren aan zien komen, dat er een strenge winter of zachte winter wordt.
    Het kan stormen want geloof mij ik heb het op zee meegemaakt dat het kan spoken.
    En dan kun je roepen zo veel als je wilt, dan is het op je tellen letten, en hopen dat je het goed afbrengt.
    Die term gezegend is zijn naam de zegen van mij komt van boven als het regent.
    Neen gelukkig ben ik hier van bevrijd, en geen poespas aan mijn lijf.
    Dat recht heb ik over de wereld, maar aangepast voor hen die storend vind van mijn ongeloof.
    Ook in Indonesië mij niet gezien om hen te gemoed te komen om moslim te zijn, laat staan te worden.
    Ook al is 90% die dat aanhang, ik respecteer de mens om zijn mannieren, en zijn eerlijkheid.
    Daarom zal ik mij niet veel onder hen begeven, maar hen gewoon als mede burger aan te passen.
    En dat wordt daar ook geen probleem van gemaakt het is aan hen die opvallend wilt zijn in je gedrag maar zo opvallend persoon ben ik niet, ondanks mijn blanke bule.
    En discussies ga ik uit de weg als er over gesproken word.
    Malam je schreef
    dan krijg ik het idee dat u protesteert om te protesteren
    Protest is een middel geen doel Emoticon: Wink Emoticon: Puh! Emoticon: Yummie! Emoticon: Nice

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

On 30-11-2006 20:05 zieleffe wrote:
    [

Ja als ik er over moet nadenken dan is het over en hoef het voor mij niet meer, de eerst KLAP IS EEN DAALDER WAARD.

Ik heb niet de pertinentie het geloof voor mij als belangrijk te vinden.
    Ik vind de mens op de eerste plaats moet zijn,en dan pas de rest alles in volgorde.

Ja Om Ziel de eerste klap is inderdaad een daalder waard, maar als u zegt dat u ieders geloof eerbiedigd dan begrijp is niet waarom er klappen uitgedeeld moeten worden.
    U heeft mij er nog nooit op kunnen betrappen dat ik u een verwijt zou maken dat uw levensovertuiging anders is als de mijne.
    Ieder vogeltje zingt zo als hij gebekt is.
    Waar ik wel moeite mee heb is, dat veel mensen in iedere moslim een Samir A zien en te pas en te onpas het moslimgeloof ter discussie stellen, zonder echt van de hoed en de rand te weten.
    Ik heb al eens meer opgemerkt we moeten niet alles en iedereen over 1 kam scheren.

zieleffe
    Gebruiker
    User icon of zieleffe
    spacer line

Ja Om Ziel de eerste klap is inderdaad een daalder waard, maar als u zegt dat u ieders geloof eerbiedigde dan begrijp is niet waarom er klappen uitgedeeld moeten worden.
    Wat zou je denken van hen die eerwraak plegen, er komt zo veel geweld uit die islam dat er dan niet veel meer over blijft van het geen wij als normaal vinden in de samenleving.
    Neen het is ook wel zo dat er veel geweld onder alle bevolkingsgroepen, de jongere generatie is zo opgefokt dat kan niet anders dan het loopt fout met hen. zie nu maar weer een jonge die een 8 jarige vermoord.
    Die Fijenoord supportus die hooligans,wat moet je daarmee,kijk het is eigenlijk al te laat.
    Neen de blote hand van vaders moet eigenlijk weer terug komen, en dan geen hulp verlening daarna, wat je verdient verdien je als je iets doet wat niet door de beugel kan.
    De jaren die wij hadden,als belhamel was plezieriger dan wat ze nu allemaal hebben.
    Maar ja de klok kan je ook op dit, niet terug zetten, je moet er mee leren leven.
    Ik denk dat ze in Indonesie het anders doen als je daar de TV ziet hoe de jongere crimineeljes aan gepakt worden.
    Dan is het hier maar soft te noemen hoe softer, er mee omgaat, hoe erger het wordt Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated Emoticon: Nooo

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,736,376 pageviews Een website van indahnesia.com