Nieuw islamitisch ziekenhuis Rotterdam.

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
77 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Er zijn serieuze plannen een islamitisch hospitaal te plaatsen in Rotterdam.Met respect voor het Islamitisch geloof en al wat erbij hoort.Maar is dit goed voor de zogenaamde integratie of drijft dit juist de verschillende bevolkingsgroepen uit elkaar?Persoonlijk vind ik eigenlijk,dat er een risico is dat we weer verder van elkaar af komen te staan,maar hoe kijken jullie tegen dit alles aan? Emoticon:

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Heb het gelezen en gehoord.
Indrdaad de verwijdering is te verwachten.
Ik vraag me af of een Islamitisch ziekenhuis nodig is, voorop gesteld dat ik niemand voor de schenen wil schoppen..
Maar: vanaf 2000 heb ik 5keer in het ziekenhuis gelegen te Zoetermeer[Het Lange Land]
Met Moslims werd rekening gehouden, wat betreft eten, maar ook de geestelijke begeleiding:Christen, Moslim of Hindoestaans, je kreeg je eigen geestelijke verzorger, ook als je geen geloof hebt.
Het ziekenhuis heeft een stiltecentrum, daar ligt de Koran , de Bijbel en heel veel.
Ik denk dat de Moslim gemeenschap van hun eilandje af moeten stappen, stel je open voor de Nederlanders en andersdenkenden .
Ik hoorde vandaag: een Moslim wil geen contact met een Hindoestaan, omdat ze bepaalde goden aanbidden.
Integratie ewordt niks zo!
Heb respect voor de Indische mensen, na al die ontberingen hun plekje hebben gevonden, je hoorde ze niet klagen, voedde de kinderen goed op,
Petje af voor de Indische gemeenschap

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 27-09-2006 19:53 merapi wrote:
Heb het gelezen en gehoord.
Indrdaad de verwijdering is te verwachten.

Als er behoefte is en het is commercieel verantwoord zie ik geen redenen waarom het niet kan.
Over verwijdering etc moet men ook niet gaan overdrijven zoals wat de Heeren Wilders en die man van LPF (?) Rotterdam zeggen.

Je moet ook niet gaan vergeten dat de moslims met hun bijna 1 miljoen aantal een niet te verwaarlozen bevolkingsgroep in nederland.
Het is jammer dat ze , vooral bij de oudere generatie nog steeds hun democratischerechten nog steeds niet willen uitoefenen.
Niet op politiek , sociaal en economisch gebied.
Men moet (nu) ook rekening gaan houden met hun opvattingen en wensen . en zolang het in de wettelijke kader blijft zie ik geen bezwaar voor een bouw van een Islamitische Ziekenhuis (scholen etc).

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Jantje
Gebruiker
spacer line

Niet zo'n gek idee eigenlijk. Kunnen ze allemaal naar hun eigen ziekenhuis. Inclusief de Islamitische medische staf en zijn amputatie experts. Komt er wat ruimte langs de bedden tijdens het bezoekuur in de normale ziekenhuizen en hoeven andersdenkenden zich geen zorgen te maken n. Emoticon: Shiny

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Oke..ik vind alles best zolang het maar niet een begin is van een afzondering van groepen.Ik distantieer me uiteraard van heren als Wilders en LPF-karikaturen.Maarnadeel van dit soort ontwikkelingen is dat ze koren op de molen zijn van extreem-denkenden en zo laait er weer een foute dicussie op over wel of niet-islamieten.Verder blijf ik bij mijn standpunt dat men zich aan moet passen aan Nederland.Als zo'n hospitaal aanvullend werkt is dat dus oke,maar ik vrees toch dat dit de afstand tussen de verschillende groepen geen goed gaat doen. Emoticon: Talk to the hand

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

natuurlijk is het een begin van afzondering, een Islamitisch ziekenhuis, evenals Islamitische scholen.Natuurlijk weet ik ook dat Nederland 1 miljoen Moslims telt, maar met alle respect: maar zo bevorder je geen integratie,
Dan krijg je weer: mannelijke patienten worden door mannelijke verplegers verzorgd en vrouwelijke patienten door verpleegsters.
Ben actief in Den Haag[even een ander verhaal, zwemles voor allochtone vrouwen.
Je wordt er gek van:vrouwen apart, zwemlerares moet een vrouw zijnj; het is bijna niet te regelen, laat staan dat we aan hun eisen kunnen voldoen.
Tochvechten we door, teveel kinderen verdrinken, allochtoon, omdat de ouders geen geld hebben voor zwemles, zwemles moet gratis zijn!
Slamat dari

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

R.K. Ziekenhuis
Diaconessenhuis
Protestant ziekenhuis
gereformeerd ziekenhuis
Apostolisch ziekenhuis
Baptistenziekenhuis
pinkstergemeent ziekenhuis
islamitisch ziekenhuis.
En alle andere vergeten geloven ziekenhuisen.

Je hebt gelijk Veer zo bevorder je geen integratie, het zou toch mogelijk moeten zijn om in algemene ziekenhuizen rekening te houden met elkaar.

Straks moeten de mannen weer gescheiden worden van de vrouwen, dus niet samen op een kamer in het ziekenhuis, geef toe ik moest daar ook even aan wennen maar uiteindelijk was dat best gezellig toen ik eens in het ziekenhuis lag.

Moeten er dan ook speciale ( lees moslim) artsen komen voor islamieten ?
En natuurlijk een vrouwelijke arts voor de vrouwen en een mannelijke arts voor de mannen en hoe zit dat met verplegend personeel, ook vrouwen voor vrouwen en mannen voor mannen ?

Het is goed om rekening met elkaar te houden, hoewel er veel moslims in Nederland wonen is de overgrote meerderheid toch andersdenkend.

Wat gebeurd er met de moslims die niet in de buurt van Rotterdam wonen, willen die dan allemaal naar Rotterdam toe als ze opgenomen moeten worden ?

Wie betaald al deze nieuwe ontwikkelingen in de gezondheidszorg ?

Er zullen ongetwijfeld meerdere culturen opstaan die ook allemaal een eigen ziekenhuis willen.

Wat gebeurd er met de thuiszorg, die moet nu ook al rekening houden met allerlei culturen.

Er zouden dan ook islamitische huisartsen moeten komen een man voor de mannen en een vrouw voor de vrouwen enz.

Waar is dan het begin en het einde van de integratie.
Natuurlijk kunnen we elkaars cultuur respecteren maar niet tot in het uiterste.

Nederland is een grote smeltkroes van culturen maar als het zo door gaat is het niet meer multicultureel maar ieder cultuur voor zich.

Dit zijn zo maar wat gedachten die in mij op komen, ik ben niet racistisch maar vraag me wel af waar dit allemaal heen moet.

Malam, jij bent moslim dus kan ik jou misschien de vraag stellen hoe jij je zou gedragen als je ooit eens opgenomen moet worden in een ziekenhuis, alleen een mannelijke arts en geen vrouwelijke verpleegkundige en niet op een kamer waar al een vrouw ligt ?

Gaat het nu om de cultuur van moslims of om hun geloof.

Ben benieuwd

Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

saffier-blue
Gebruiker
User icon of saffier-blue
spacer line

uhmz..neeej sorry.....

maar ik vind dat totaal onnodig een ziekenhuis voor moslims.. Emoticon: Confused

Er is toch ook geen speciaal ziekenhuis voor christenen....!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Beste tante Yo,
U geeft het zelf al aan hoeveel ziekenhuizen er zijn voor verschillende gelovigen, ik zie dus geen kwaad in een ziekenhuis voor moslims.
Aan de andere kant baart het mij ook zorgen, Poppy heeft een jaar of drie geleden in het ziekenhuis gelegen en zij had er totaal geen moeite mee, ik zou niet naar een specifiek moslimziekenhuis gaan, voor mij is belangrijk dat ik een goede zorg krijg(dus geen Radboud ziekenhuis hahaha)
Waar ik mij zorgen over maak is dat zo`n ziekenhuis ingericht wordt naar orthodox model.
De islamcultuur van de allochtone moslims in Nederland is namelijk vrij orthodox, vaak zijn dit Marrokanen en Turken van het platte land, en die zijn totaal niet te vergelijken met de gemiddelde moslim in IndonesiŽ.
Een moslimziekenhuis ok, maar wel op moderne leest geschoeid.

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Zou dit ziekenhuis net zo slecht worden als de meeste Islamitische ziekenhuizen die er in Indonesie zijn? Zelfs de meeste vrome Moslim in Indonesie gaat liever naar een Christelijk ziekenhuis, als hij er tenminste levend uit wil komen. In Jogja hebben we Panti Rapih Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Zels zxiekenhuizen met van oorsprong een katholieke of protestantse signatuur zijun, zeker in de grote steden allang vervangen door algemene ziekenhuizen.
In Den Haag had je in de jaren 50 st Johannes Deo en in Voorburg het st.Antonius ziekenhuis.
Ze zijn allemaal opgegaan in Medisch Centrum Haaglanden, een groot complex waar iedereen uitstekend wordt geholpen; er wordt niet gekeken naar afkomst: integendeel er staat een leger van hulpverleners klaar.
Zelfs mensen, die onverzekerd zijn, worden op grond van humanitaire overwegingen niet geweigerd.
We moeten niet verder gaan polariseren.

Heb het geval meegemaakt dat een moslimvrouw een spoed keizersnee moest ondergaan.De dienstdoende arts was een man.De betreffende echtgenoot weigerde dit, dus werd er een vrouwelijke arts opgeroepen, duurde een uur...Risico voor moeder en kind.
Ik vind dit te ver gaan,
Ben benieuwd hoe ons forum hierover denkt
salamat dari

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 29-09-2006 12:48 merapi wrote:

Heb het geval meegemaakt dat een moslimvrouw een spoed keizersnee moest ondergaan.De dienstdoende arts was een man.De betreffende echtgenoot weigerde dit, dus werd er een vrouwelijke arts opgeroepen, duurde een uur...Risico voor moeder en kind.
Ik vind dit te ver gaan,
Ben benieuwd hoe ons forum hierover denkt
salamat dari

Daar heb ik als moslim een uitgesproken mening over, deze man zou aangeklaagd moeten worden voor poging tot doodslag op twee mensen basta.
Geloof mag nooit een reden zijn om een mensenleven in gevaar te brengen.
Dit is trouwens in de hele Koran niet terug te vinden.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Lieve Malam, ik geef je gelijk, maar het gebeurde 10jaar geleden in Nederland, ik was verpleegkundige.
Nu is het beleid: geen discussie meer als moeder en kind in gevaar zijn, er wordt onmiddellijk geholpen.
Ja Malam ik kan mij dit nog zo goed herinneren, de artsen wisten geen raad, ze stonden op punt op ingrijpen, was een noodsituatie:kind in stuitligging, moeder net 17jaar.
Het is goedgekomen, moeder en kind hebben het overleefd.
Daarom beng ik een beetje bang voor Islamitische ziekenhuizen, dit soort toestanden.
Ik geloof ook, dat in de Koran hierover niks terug te vinden is.
lieve groet, Merapi

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 29-09-2006 15:04 merapi wrote:
Ik geloof ook, dat in de Koran hierover niks terug te vinden is.
lieve groet, Merapi

Zeker weten ???
Ben niet kieskeurig , zolang de medische kennis/ kwaliteit op de 1ste plaats komt.
Heb ook geen bezwaar om geholpen te worden door een niet Islamitische verpleegster.
Als ze toevallig een blonde stoot is heb ik ook geen bezwaar. Emoticon: Smile

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

Belachelijk, een islamitisch ziekenhuis. Den Haag heeft z'n mond vol over integratie, en dan krijg je dit !!

En ...waar doen ze het van? Het is niet aannemenlijk dat er een wagon met geld uit Marokko komt om dit optrekje te kunnen bekostigen. Juist, de belastingbetaler is weer de sigaar.

Waanzin. Nederland op z'n smalst.

salam,
ardianto

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Wat ik bedoeld heb in mijn posting is dat al die andere ziekenhuizen die een geloof als achtergrond hadden ,nu denk ik allemaal algemene ziekenhuizen zijn. We moeten dus niet terug in de tijd, zie het geval van die jonge moeder die een keizersnee nodig had, gelukkig nog op tijd geholpen. Dit soort dingen mag niet meer gebeuren. Een arts is opgeleid om mensen te genezen, voor zover het in zijn vermogen ligt .
In bijna alle ziekenhuizen houden ze al rekening met mensen die bepaalde geloven belijden, waarom dan weer een scheiding nodig is begrijp ik niet.
Trouwens, het zijn niet alleen moslims die eisen dat er een bepaalde vorm van behandeling en verpleging is er zijn ook nog andere geloven die bijvoorbeeld geen bloed of medicijnen toegediend willen zien en dan staat een arts ook voor zo'n dilemma.
Groeten Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nr. 1.
Een topic over islamitische ziekenhuizen heeft niets te maken met Indonesia/Indahnesia.

Nr.2.
Zoals Jantje en Kiwimave al melden loopt de eerste beste moslim die een beetje geld heeft naar een christelijk ziekenhuis. In Yogyakarta moet je niet terecht komen in de PKU Muhammadiyah of een ander islamitisch hospitaal. Voor je het weet word je wakker met geamputeerd been als je last aan je vinger hebt. Dit lijkt lachen, maar er gebeuren daar de meest wonderlijke (en gruwelijke) dingen. Mijn eerste confrontatie met de PKU was 13 jaar geleden. Zo dom was de kinderarts die mijn zoon onderzocht dat ik heb geweigerd te betalen en hem heb geadviseerd eerst lagere school te doorlopen. Een paar jaar geleden heb ik min of meer iemands leven gered door hem op tijd uit de PKU te halen voordat de kuur erger werd dan de kwaal.
Het is een lachertje (maar eigenlijk een huilertje).

Nr. 3.
Een aantal Nederlanders op het forum blijven maar opkomen voor dit soort achterlijke religies. Wees blij dat Nederland uiteindelijk ontkerkelijkt en dan komen ze weer met zo'n andere achterhaalde religie aan. Zijn we bijna van de eerste Midden-Oosten gebaseerde godsdienst af, komt Jan Lul no.2 om de hoek kijken met z'n koran onder de arm.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 29-09-2006 19:15 Yogya-Bali wrote:
.

Nr. 3.
Een aantal Nederlanders op het forum blijven maar opkomen voor dit soort achterlijke religies. Wees blij dat Nederland uiteindelijk ontkerkelijkt en dan komen ze weer met zon andere achterhaalde religie aan. Zijn we bijna van de eerste Midden-Oosten gebaseerde godsdienst af, komt Jan Lul no.2 om de hoek kijken met zn koran onder de arm.

Beste Yogya-Bali,
Laten we er maar van uitgaan dat er geen ene religie is die achterlijk is, ik heb pakweg drie weken geleden een posting van u gelezen die mijn haren ter bergen deed rijzen, ik bedoel, het aanspreken van uw vrouw t.a.v. haar kleding en de behandeling van uw dochter op school.
Ik begrijp dat u heel erg boos bent, ik begrijp het nog ook, ik zou ondanks dat ik moslim ben ook buitengewoon boos zijn.
Deze soort acties onstaan door ophitsing uit een kleine groep denk ik.
U woont in IndonesiŽ en ik kan mij niet voorstellen dat alle mensen(moslim) in uw omgeving zo denken, als dat zo zou zijn dan bent u met uw gezin een eenzaam mens en dan zou ik met alles wat in mij zit trachten een leven op te bouwen in Nederland.
Laat u alstublieft niet opnaaien door een kleine groep achterlijken zoals u dat noemt, mijn ervaring is, dat het merendeel van de Indonesische moslims een mentaliteit hebben van leven en laten leven.

Papa Hijan
Gebruiker
User icon of Papa Hijan
spacer line

We hebben allemaal een plek om ons geloof in alle rust en vrede te kunnen belijden; in de kerk, de moskee etc. De oorsprong van het ziekenhuis (hier in Europa) komt grotendeels van het klooster waar de zieken verzorgd werden. Vandaar dat religie door de tijden heen zijn invloed heeft achtergelaten in oa. het ziekenhuis. Nu in deze tijd dat de samenleving sneller verandert zullen we met de veranderingen mee moeten kunnen gaan op een positieve manier. We moeten ervoor waken geen kloven te creeren in een samenleving die juist behoefte heeft aan harmonie. Onze voorzieningen daarbij moeten hun doel niet voorbijstreven, de kerk, moskee etc. hebben we voor ons geloof. Het ziekenhuis hebben we voor alle mensen die medische hulp nodig hebben en zelfs daar wordt er al rekening gehouden met iemands religieuze achtergrond, ook daar werken (oa.) Moslims en Christenen samen. Wat wilt men nog meer? De politiek is de grote spil in het geheel om de samenleving te isoleren of juist 'samen' te laten 'leven' maar vooral 'wij' de mensen bepalen de uitwerking ervan.

~De helft van mijn familie is Christen, de andere helft is Moslim, samen zijn we een familie met liefde en respect voor elkaar, zoals een familie zou moeten zijn~

Michael

Apa sih lo?

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 30-09-2006 12:42 Papa Hijan wrote:
We hebben allemaal een plek om ons geloof in alle rust en vrede te kunnen belijden; in de kerk, de moskee etc. De oorsprong van het ziekenhuis (hier in Europa) komt grotendeels van het klooster waar de zieken verzorgd werden. Vandaar dat religie door de tijden heen zijn invloed heeft achtergelaten in oa. het ziekenhuis. Nu in deze tijd dat de samenleving sneller verandert zullen we met de veranderingen mee moeten kunnen gaan op een positieve manier. We moeten ervoor waken geen kloven te creeren in een samenleving die juist behoefte heeft aan harmonie. Onze voorzieningen daarbij moeten hun doel niet voorbijstreven, de kerk, moskee etc. hebben we voor ons geloof. Het ziekenhuis hebben we voor alle mensen die medische hulp nodig hebben en zelfs daar wordt er al rekening gehouden met iemands religieuze achtergrond, ook daar werken (oa.) Moslims en Christenen samen. Wat wilt men nog meer? De politiek is de grote spil in het geheel om de samenleving te isoleren of juist samen te laten leven maar vooral wij de mensen bepalen de uitwerking ervan.

~De helft van mijn familie is Christen, de andere helft is Moslim, samen zijn we een familie met liefde en respect voor elkaar, zoals een familie zou moeten zijn~

Michael

Je hebt het niet beter kunnen verwoorden michael, ben het hiermee volledig eens.
groeten Yoke Emoticon: Bye bye

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Papa Hijan en Tante Yo,
Ik sluit mij ondanks dat ik zo`n vermalijde moslim ben, volledig bij aan.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Mooi gezegd tante yo , michael en Malam, dacht iedereen er maar zo over..
Welk geloog je ook aanhangt, wees een goed en eerlijk mens,
Veel liefs voor jullie en een fijn weekend,
Gods zegen

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 29-09-2006 11:39 kiwimave wrote:
Zou dit ziekenhuis net zo slecht worden als de meeste Islamitische ziekenhuizen die er in Indonesie zijn? Zelfs de meeste vrome Moslim in Indonesie gaat liever naar een Christelijk ziekenhuis, als hij er tenminste levend uit wil komen. In Jogja hebben we Panti Rapih Emoticon: Wink

Dank God voor dat ziekenhuis Emoticon: Wink

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 30-09-2006 14:57 merapi wrote:
Welk geloog je ook aanhangt, wees een goed en eerlijk mens,
Veel liefs voor jullie en een fijn weekend,
Gods zegen

Dat is nou het probleem: mag men misschien ook geen godsdienst hebben? NEE, volgens de moslims en de Indonesiers (en ook velen in NL).
Kan men geen goed en eerlijk mens zijn zonder geloof?
De grootste rotzakken zijn doorgaans de meest fanatieke reli's (of het nou gaat om christenen, moslims of hindoe's). Dat zie je hier in Indonesia: de meeste verkeersovertredingen worden begaan door dames met een jilbab op want die zijn toch al heilig? Of door moskeegangers met een petje op die lak hebben aan alles nadat ze zijn gezegend door de iman.
Laat een mens toch met rust en val een ander niet lastig met je godsdienst. Hou die in Godsnaam (Allah's naam, Buddha's naam, etc.) voor jezelf en binnen je eigen muren (ook qua geluid). Religies zorgen al eeuwen lang alleen maar voor conflicten en ellende, waar ook ter wereld.
En wie kan er toch in deze tijd van wetenschap en kennis die we (Godzijdank< Alhamdulillah, etc.) bezitten nog geloven in de een of andere baardaap in de wolken? Dat kan toch geen zinnig mens, behalve al diegenen die bang zijn voor de dood en het idee voor niets te hebben geleefd als blijkt dat het afgelopen is nadat je je laatste ademtocht hebt uitgeblazen. Ja, het is dan afgelopen. We zijn alleen maar een onderdeel van een recyclingproces waar we niet te moeilijk over moeten doen. Leef goed en dan kan je de dood zonder angst tegemoet zien. Religieuse mensen zijn aleen maar bange wezens die vrees hebben voor de dood en voor datgene wat ze niet kunnen begrijpen. Wel, waarom zou je alles moeten begrijpen?
Geniet van het leven en hou jezelf niet voor de gek met het idee dat er nog een leven is na de dood. Straks gaan we allemaal ons zelf opblazen om 90 maagden te krijgen in de hemel. Wat een eikel moet je zijn om zoiets te kunnen geloven.
Graag meer respect voor de kafirs. Wij zijn ook mensen. Een atheist moet altijd maar respect opbrengen voor de reli's. Maar andersom zelden. Waar hebben Erasmus en andere humanisten al eeuwen geleden voor gestreden om dat alles terug te zien worden gebracht naar een verleden wat de wereld al lang zou moeten zijn ontgroeid.

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

On 30-09-2006 16:36 Yogya-Bali wrote:

...

De grootste rotzakken zijn doorgaans de meest fanatieke relis (of het nou gaat om christenen, moslims of hindoes).

Dan zou ik als protestant ook zo'n rotzak zijn. Maar ik bind toch mooi geen bommen om m'n middel om die in een cafe in Kuta tot ontploffing te brengen.

Verspreiding van het geloof door middel van bommen en granaten is iets wat doorgaans in de naam van Allah gebeurd als ik mij niet vergis.

salam (dit betekent overigens "vrede" Emoticon: Worship ),
dari
ardianto

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,390,800 pageviews Een website van indahnesia.com