Stage in Indonesie in januari (via juniorexpat?)

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
87 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Mark_
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om rond januari naar Indonesie te gaan om stage te lopen. Ik denk er sterk over om me in te schrijven bij juniorexpat (www.juniorexpat.com). Ik ben benieuwd of mensen ervaringen hebben met dit bedrijf? Ze vragen 700 euro, redelijk wat geld maar denk ik wel de moeite waard als zij een goede stageplek en woonplek (liefst met andere stagelopers) regelen. Andere ideeen en tips over stage lopen in Indonesie zijn ook welkom Emoticon: Smile .

Alvast bedankt

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Wat een enthousiastme Emoticon: Smile ... misschien even je richting aangeven dan kan men wat specifieker reageren... en waar in "Indonesie" wil jij heengaan?

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Mark_
Gebruiker
spacer line

Waar maakt me niet zoveel uit, ik ken het land niet dus ik laat me verrassen, zolang ik maar niet in een hutje midden in de jungle zit Emoticon: Smile . Ik studeer economie (Erasmus Universiteit) en het liefst zou ik bij een multinational stage willen lopen.

Ik vind het trouwens ook wel belangrijk dat je daar de mogelijkheid hebt om andere stagelopers, uitwisselingsstudenten, ed te ontmoeten, zodat je gezamelijk het land kan verkennen Emoticon: Smile

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Hallo Mark.
Goed om te weten dat je Erasmus doet.
Heb je de volgende dingen gedaan/
* Informeren naar de reiskosten?
* Toestemming van school?
* Hoe lang je wilt verblijven?
* Serieuze keus maken tussen Java=Bali=Sulawesi=?
* Waarom vragen ze Ä 700,--?
* Bekijk even het volgende: Waarom informeer je niet bij Erasmus naar Universiteiten in IndonesiŽ een soort studentenuitwisseling.
Op Bali heb je bijvoorbeeld in Denpasar Universiteit.
Zend me een mailtje dan link ik je wel door.
Umberto

saffier-blue
Gebruiker
User icon of saffier-blue
spacer line

Mag dat wel van school stage lopen in indonesie?
is dat dan ook erkenbaar voor de ecabo.

Damnz stage in indonesie...dat ga ik ook maar is proberen.

Ik hoop dat het je gaat lukken!!! Emoticon: Very funny

700 euro is best wel veel,als ik jouw was zou ik eventjes wachten met
betalen totdat je meer info hebt over het bedrijf waar je gaat stage lopen.

In jakarta zijn veel groote kantoren,en er is ook een rabobank
misschien kan je daar gaan stage lopen Emoticon: Puh!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 27-09-2006 10:11 saffier-blue wrote:
Mag dat wel van school stage lopen in indonesie?
is dat dan ook erkenbaar voor de ecabo.

Er zijn honderden(mss > 1000) die dat hebben gedaan.
Vooral de Ba-Ma route is populair.

Stage lopen in Indonesia (als het kan in Jakarta en of Bali).
Yogyakarta is ook leuk.
Lekker aan je toekomst werken en tegelijk ook groot vakantie vieren ( je moet het wel verkopen als een zeer moeilijke maar leerzame / interessante ervaring is om een andere cultuur te mogen leren kennen).
Het is toch iets anders dan dat je stage gaat lopen in Groningen of Amsterdam.
En betaald door belastingbetalers.
Dus wat let je .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 28-09-2006 11:23 sidia wrote: [En betaald door belastingbetalers.
Dus wat let je .

Wat wordt er volgens jou betaald dan door de belastingbetaler? Het schoolgeld? Daar wordt toch betaald waar je ook zit. Voor de rest heb ik er zelf alleen maar op kunnen toeleggen op mijn afstuderen in JKT. Goed het is wel in een investering in m'n toekomst geweest Emoticon: Smile

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Mark_
Gebruiker
spacer line

Die stage is niet verplicht voor m'n studie, maar misschien dat ik het als iets extra's kan invoeren. Ik doe het vooral omdat het me leuk lijkt een tijd in een ander land te wonen en Indonesie trekt me wel. Schijnt een mooi land te zijn, al zal ik niet veel tijd hebben om echt het land in te gaan als ik 40 uur per week stageloop. Daarnaast zal het ook wel goed staan op mijn cv, het is dus ook een investering in m'n toekomst zoals richy al zei Emoticon: Smile

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 28-09-2006 14:13 Mark_ wrote:
Daarnaast zal het ook wel goed staan op mijn cv, het is dus ook een investering in mn toekomst zoals richy al zei Emoticon: Smile

Dan waarschuw ik je alvast... want m'n investering in de toekomst is het meisje op het plaatje waar ik nu mee getrouwd ben Emoticon: Wink

Begrijp me niet verkeerd maar er zijn meer mooie landen in de wereld waar je wellicht een stuk meer hebt aan je stage dan in Indonesie. Wanneer je maanden in een metropool verblijft van een tiental miljoen inwoners met luchtvervuiling en andere ongemakken van dien dan vergaat die glans op den duur wel. Iedere dag weer om 5 uur uit je nest en pas om 11 uur 's avonds weer terug omdat je urenlang vast staat in de file.
Zelfs al die aandacht van al die meiden gaat vervelen want het gaat ze toch alleen maar om een ding... en dat is "uang". Het afgeven van je mobiele nr. staat garant voor maandenlang gestalkt worden.
Tot slot zou ik als stagebedrijf voor een multinational kiezen en niet een lokaal bedrijf. Dat geeft toch een meerwaarde op je CV.

Mart1
Gebruiker
spacer line

Hallo

Achter Juniorexpat staat een behoorlijk grote organisatie dus als je het niet vertrouwd kijk op wereldstage.com

groeten Mart

patriciaaa
Gebruiker
spacer line

En is het nog allemaal gelukt?
Ik ben van plan om dit schooljaar ook stage te gaan lopen in Indonesie via JuniorExpat.
Als alles doorgaat enzo.
Ik hoop van wel Emoticon: Shiny

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Kijk hier eens naar:

http://www.indointern.com/contact/

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

kijk ook eens op:
http://www.vacatureblad.org/

Ga staan waar geen plek is om te staan.

john.adam
Gebruiker
spacer line

Hi i am Charles from NY. I just join this forum. I dont know what language u r using. Is this Malayee? I think there should be an English version also.

Charles

Search for cheap las vegas condos and cheap atlanta apartments .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,935,005 pageviews Een website van indahnesia.com