caja putih een heerlijke olie voor het ned.klimaat

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
58 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Als ervaringdeskundige (ik zeg maar wat ) kan je voor kinderen(baby) de Minyak Telon gebruiken.
Speciaal voor babies , vooral die met buikkrampen .De hele nacht huilen Emoticon: Nooo
Ruikt lekker ook nog en veroorzaakt geen allergieen , in ieder geval niet sterk zoals minyak kayuputih.
Minyak Telon is nog niet populair in Nederland.
Heb 20 jr geleden het gebruikt voor mijn zoon, en miljoenen indonesische babies gebruiken het ook .
Tot 3-4 jr kan je het gebruiken. Te verkrijgen bij goede toko's.
Of titip aan iemand die naar indon gaat met vakantie.
Je moet wel een bekende merk gaan kopen in de malls of apotheek.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik sluit mij aan bij Om Sidia, tot dat onze kleindochter naar de kleuterschool ging hebben wij ze 3 dagen per week bij ons gehad.
Als ze niet lekker was dan deed Kayu Putih wonderen, wij gebruikten sidola.
Wat het precies is weet ik niet en of kayu putih wonderen verricht weet ik ook niet, eerder denk ik dat als moeders(oma`s) dit gebruiken dat er aandacht is bij het inwrijven, dat blijven baby`s bij, op latere leeftijd worden ze dan rustig van de lucht.
Hoor mij nu, Malam de psycholoog.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Wat het precies is weet ik niet en of kayu putih wonderen verricht weet ik ook niet, eerder denk ik dat als moeders(oma`s) dit gebruiken dat er aandacht is bij het inwrijven, dat blijven baby`s bij, op latere leeftijd worden ze dan rustig van de lucht.

Ja hoor Malam, dat is het, ik moet nog altijd buikje wrijven als ze niet lekker zijn en dan zijn het volwasen kinderen, moeders handen doen wonderen.
Het psychologisch effect van een beetje aandacht geven is groot.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

TinieVriens
Gebruiker
spacer line

Hallo 4yoke4,

Helpt deze olie ook voor ons kleinkind? Hij heeft nogal last van verkoudheid Emoticon: Blush en een loopneus. Ok komt er een beetje pus Emoticon: Cooool uit zijn ogen. Verder is hij wel vrolijk maar het rochelt nogal in zijn lijfje, hij is nu 15 maanden. Alleen aandacht geven helpt ook niet.

Met vriendelijke groet, een bezorgde opa en oma.

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Hi Tinie,
ben het volledig eens met Yoke en Malam, kayu putih is zo heilzaam,zelfs bijk hooikoorts helpt het enorm!
Wrijf zijn lichaampje in met een mengsel van caya p en vaseline, ook je kleinzoon rochelt zit er meestal slijm vast:stomen helpt dan geweldig: een paar drupjes kaya p in heet water en heel kort inademen.
Met zijn oogjes Emoticon: Yeah right! ou hier mee naar de huisarts gaan, hoewel een theezakje gebruikte naturel groene thee doet wonderen; zo kwam dochter Eva van haar oogontsteking af en definitief.[maar dit had te maken met allergie voor lenzenvloeistof]
Maar met zon kleintje, toch maar even naar de huisarts,
Van harte beterschap, merapi Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Om Sid, is minyak telon ook verkrijgbaar op de Pasar Malam?
nou, dat zie ik volgende maand wel!
Kaya p is een heel goed middel, tegen luchtwegeninfecties,insectenbeten, spierpijn, oorpijn,buikpijn.
Bij uitwendige wonden: vermeng een 2tal druppels kaya p met zuivere honing, de wond is zo genezen.werkt vooral bij insectenbeten en brandwonden.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Hallo Tinie,
Laten we voorop stellen dat ik geen arts ben, je kunt de gewone cayuputih olie eventueel verdunnen met wat baby olie en dan inwrijven. Het zal allicht wat verlichting geven door het opsnuiven van de geur. Stomen zal niet zoveel helpen, ik zie tenminste geen baby boven een bak heet water hangen ( wel een volwassene ). Voor de loopneus zou je bij de apotheek een sprayflesje kunnen kopen met een zoutoplossing voor kinderen, werkt wel bij mijn kleinkinderen en de oogjes schoonmaken met gekookt water (theezakjes blijven niet liggen hoor, het is vaak al een hele klus om zonder gewring de oogjes schoon te maken)
Verder heeft het gewoon tijd nodig, het kind is op een leeftijd waarop het erg bevattelijk is voor allerlei aandoeningen en moet dus weerstand opbouwen en dat duurt een poos(je). Als de oogjes ontstoken blijven of het kind houdt koorts dan maar naar de dokter gaan.

Als het erg benauwd is dan helpt het ook nog wel eens om een doorgesneden ui op een schoteltje naast het bedje te zetten, werkt goed volgens mijn schoondochter.

Als het kind buikkrampjes heeft dan wil het ook nog wel eens helpen om het buikje zachtjes te masseren met (verdunde) cayuputih olie.

Kijk anders even op het flesje of er een leeftijd aangegeven wordt betreffende het gebruik.
Dampo of Vicks mag je ook pas gebruiken als het kind 1 jaar geweest is en ik denk dat het met Cayuputih hetzelfde is.

Ik heb 4 kleinkindere tussen 2 en 8 jaar en heb het allemaal meegemaakt, om de haverklap verkouden en hoesten, het is een periode waar je doorheen moet. Sterkte gewenst en uithoudingsvermogen voor de ouders want meestal is het 's nachts het ergst en dan krijg je oververmoeide ouders die dan geen nachtrust krijgen.
Groet Yoke.

Vraagje voor Merapi.
jij zegt dat het ook voor hooikoorts helpt,wat doe je er dan mee stomen of zo, of onder de neus wrijven, ben benieuwd.
Voor tranende ogen zal het niet helpen want het lijkt me niet verstandig om de olie rond je ogen te smeren.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Hi Yoke, ja bij hooikoorts stoom ik, en dat geeft gelijk verlichting.
Het gekke is, dat met het stomen met caya p de tranende ogen gelijk over waren, heb nu nergens meer last van terwijl al de achtertuinen in bloei staan.
In Zoetermeer had ik een antroprosofische huisarts, die ging er vanuit:weerstand kweken en niet gelijk bestrijden.,natuurlijk was hij alert.
Als er pus uit de oogjes komt is er sprake van een ontsteking,dan is de enige weg : de huisarts

TinieVriens
Gebruiker
spacer line

Hallo Merapi en Yoke,

Hartelijk dank voor jullie tips. Een aantal tips hadden we al geprobeerd, alleen lijkt het niets te helpen. Ik ga nu wel caya putih olie kopen en die gebruiken. Onze kleinzoon is al ruim 15 maanden en kan wel iets hebben omdat hij stevig gebouwd is, maar ja het blijft een kleinzoon en daar maak je je toch wel een beetje druk over. Onze dochter en schoonzoon doen het hartstikke goed hoor, ze verwennen hem maar een heel klein beetje. Hij is heel lief en aardig en hij pakt je zo in. Emoticon: Party!
Nogmaals bedankt voor jullie tips, ook namens oma.

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 26-04-2007 13:20 TinieVriens wrote:
Hallo Merapi en Yoke,

Hartelijk dank voor jullie tips. Een aantal tips hadden we al geprobeerd, alleen lijkt het niets te helpen. Ik ga nu wel caya putih olie kopen en die gebruiken. Onze kleinzoon is al ruim 15 maanden en kan wel iets hebben omdat hij stevig gebouwd is, maar ja het blijft een kleinzoon en daar maak je je toch wel een beetje druk over. Onze dochter en schoonzoon doen het hartstikke goed hoor, ze verwennen hem maar een heel klein beetje. Hij is heel lief en aardig en hij pakt je zo in. Emoticon: Party!
Nogmaals bedankt voor jullie tips, ook namens oma.

Ja dat "inpakken" ken ik, maar je wilt ook helpen als ze ziek zijn.
onze eigen kinderen hebben ook een dergelijke periode meegemaakt, ook wij hebben vaak wakker gelegen maar op een gegeven moment zijn ze niet zo vatbaar meer en gaat het wat beter, dan komt de kleuterklas en daarmee ook de kinderziekten. opnieuw slapeloze nachten en oppas zoeken als er gewerkt moet worden. Daarna de puberteit, weer wakker liggen van puberende jongelui en dan tegenwoordig ook nog het drugs en drankgebruik waar je de kinderen voor wilt behoeden. Je blijft als ouders altijd waakzaam hoe oud de kinderen ook zijn.
Dan krijgen de kinderen kinderen en moeten opa en oma opnieuw klaarstaan
om op te passen op de kleinkinderen omdat de eigen kinderen zoveel verplichtingen hebben en dan heb je weer net zoveel zorgen over de kleinkinderen als dat je het bij je eigen kinderen had. De cirkel is tegenwoordig niet rond bij het krijgen van kleinkinderen, tenminste in mijn omgeving worden Opa's en Oma's regelmatig ingeschakeld en soms mopperen ze wel wat maar ze vinden het ook leuk dat ze bij de opvoeding betrokken worden. Het generatieverschil is niet zo groot meer als vroeger.

Maar ik dwaal af van het onderwerp, dus maar weer ff ontopic gaan.
Een flesje cayu putih olie in huis is nooit verkeerd net zoals wij vroeger als Hollanders Dampo of Vicks in huis hadden kan cayuputih olie dat vervangen

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Dampo en Vicks is ook goed, maar het haalt het niet bij caya p!
Heb een aantal jaren is voor mij vreemds meegemaakt: vanwege spierpijnen, wat achteraf reuma bleek te zijn, werd ik neergelegd op een grote plak verwarmde bijenwas, daarna toegedekt met een deken en moest zo blijven liggen, 45minuten
Ik begon aan mn verstand te twijfelen, maar heb meegewerkt, maar het hielp enorm tegen pijn, alleen reuma is niet te genezen, maar de astma is voor 100%weg

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

On 27-04-2007 15:06 merapi wrote:
Dampo en Vicks is ook goed, maar het haalt het niet bij caya p!
  • Heb een aantal jaren is voor mij vreemds meegemaakt: vanwege spierpijnen, wat achteraf reuma bleek te zijn, werd ik neergelegd op een grote plak verwarmde bijenwas, daarna toegedekt met een deken en moest zo blijven liggen, 45minuten
  • Ik begon aan mn verstand te twijfelen, maar heb meegewerkt, maar het hielp enorm tegen pijn, alleen reuma is niet te genezen, maar de astma is voor 100%weg

• Had je deze methode in Nederland ondergaan ......

• Ik vind dit opmerkelijk, werd dit dóór iemand uit R.I. uitgevoerd ???

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Hahaha Anis,zeker weten.
    Merapi is helemaal gek op die aziatische rakkers.
    Malam ook trouwens Emoticon: Blush maar dan de damekes natuurlijk, laat daar geen misverstand over ontstaan.
    Gr. Malam

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Nou Malam, ik hou van Aziatische mensen en vooral van hun genees en massagekunst, vooral van hun zachte handen.

Ja Anis, de bijenwas methode gebeurde gewoon in Zoetermeer, een antroposofische huisartsenpraktijk.
    Het is heel apart.Inderdaad, de therapeut was van Indonesische afkomst.
    Eerst krijg je een soort chakra bewerking, daar wordt je al loom van.
    Daarna heerlijk even rusten en dan liggen op een plak hete bijenwas, dat lijkt kokendheet maar dat is het niet, heel raar.
    Je bent lekker toegedekt en zo blijf je een half uur liggen.
    Je spieren zijn na afloop soepel en je hebt heel weinig spierpijn meer.
    Van astma dus geen last meer.
    Anis:
    hier de site:
    Therapeuticum Aurum
    Frits de Zwerverhove 1
    Zoetermeer
    Je kunt altijd even vragen of er in jouw buurt een dergelijke praktijk is. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Ja hoor Malam, voor jou zijn er ook stevige verpleegsters van rond de 120 kg aanwezig, haha
    kun je zo een tanker mee op de kant halen!

Pardi
    Gebruiker
    spacer line

Hoi allemaal

Even een aanvulling over kayu putih. Er zijn twee soorten in de verkoop wit en groen, al hoe wel wit niet makelijk te verkrijgen is. Als je kayu putih koopt kijk dan of er alcohol in zit. Kayu putih asli is niet makelijk te krijgen in Indonesia laat staan hiero. Kayu putih met alcohol is niet aan te raden voor kleine kinderen, doen ze in Indo ook niet als het even kan. Kayu putih asli is niet veel duurder in Indo. Het wordt in Indo bijna overal voor gebruikt, o.a ook als de meisjes voor het eerst hun periode krijgen. Mijn pleeg dochter en vriendinnen gebruiken het altijd. Bij verkoudheid is het goed te gebruiken ook om mee te stomen met een klein beetje olie - ik bedoel dus een klein beetje - anders raken je neus slijmvlies geirriteert. Heb je spierpijn dan is het heerlijk om mee te masseren, neem het desnoods mee naar de masseur........ man vrouw om het even.

Groetjes Pardi/Ab

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Hi Pardi,
    ook in Nederland is kaju puthi asli goed verkrijgbaar, dus zonder alcohol, de minyak dus., 100%% zuivere minyak.
    Dit werd mij verteld:
    groene KP wordt vooral gebruikt voor spierklachten en krampen, de witte KP vooral voor de luchtwegen.
    Mijn ervaring is dat het niet veel uitmaakt, groen of wit.
    Het is een bijzonder geneesmiddel: heeft mijn dochter in 1 keer van hooikoorts afgeholpen, ondanks al de medicatie van de huisarts!
    Buik/maagklachten?
    een kop groene thee of een glas warme melk vermengd met een druppel KP en het is over.

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

• Ik zag dat er zelfs 'ecalyptus-olie' (bei die Aldi Gebrüder), omdat het zo lekker rook twijfel ik aan de kwaliteit ..... het is wel donker groenkleurig ......

Pardi
    Gebruiker
    spacer line

Hi Merapi.

Ik weet niet of je dit nog leest maar ik zou graag willen weten hoe je kayu putih gebruikt bij hooikoorts. Op deze manier van gebruik heb ik nog nooit gehoord, maar wil graag weten hoe, en het dan geven aan een goede vriend die veelvuldig ziek is van de hooikoorts.

bedankt al vast Pardi/Ab

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Hai Pardi,
    Het duurde even,
    Bij hooikoorts is kaja puthi goed.
    Vul een bak heet water en doe daar een aantal druppels kp bij.
    Handdoek over je hoofd en goed inademen, maximaal 10 minuten.
    Even een tip: hooikoorts is meestal van korte duur:immers de meeste plantaardige stoffen zweven in en door de lucht en dat kan een gezond organisme prima verwerken.
    De meeste allergische reacties ontstaan door chemisische stoffen, luchtverontreiniging,kleurstoffen en rommel die aan voedingsmiddelen worden toegevoegd.
    Lees even wat de Chinezen toevoegen aan giftige stoffen in hun exportprodukten en je weet genoeg.

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

On 17-08-2007 19:23 Pardi wrote:
    Hi Merapi.

• Ik weet niet of je dit nog leest maar ik zou graag willen weten hoe je kayu putih gebruikt bij hooikoorts.
  • Op deze manier van gebruik heb ik nog nooit gehoord, maar wil graag weten hoe, en het dan geven aan een goede vriend die veelvuldig ziek is van de hooikoorts.

Bedankt al vast Pardi/Ab

• Pardi een paar opmerking(-en) over hooikoorts , als je mij toestaat, dit is niet één/1 ziekte maar een aantal ......
  • Is het al vastgesteld waarvoor jouw vriend, allergisch voor is ..... is het voor de huisstofmijt (uitwerpselen, in droge vorm zweven door de lucht in de woonkamer), pollen (van bomen, grassen, e.d) of andere stoffen ......

Omdat het niet om één/ 1 ziekte gaat, heb je óók géén allomvattende methode om hooikoorts te behandelen ...... er kan wel een tip gegeven worden bij 'pollenallergie' om verlichting te brengen om wat vaseline onder de neusgaten aan te brengen, dit maakt dat er niet méér pollen de neus binnen kunnen komen en dus de neusslijm irriteren .....

Pardi
    Gebruiker
    spacer line

Hai AnisJ

Mijn vriend heeft "erge" last van pollen als de bomen gaan bloeien. Ik heb hem gebeld en verteld wat eventueel kan helpen. Hij is bekend meet vaseline, maar het werkt niet hij is hyper gevoelig, hij reageerd al als nog maar enkele pollen in de lucht aanwezig zijn. Het afgelopen voorjaar was een ramp vertelde hij me. vroege bloei en lang droog ( April maand).

Bedankt en groetjes Pardi/Ab

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,346,847 pageviews Een website van indahnesia.com