Hoe onze regering met asielzoekers omgaat.

Subforum Andere praat 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja hoor, we hebben er weer ŤŤn, onze flapoor heeft ballen, hij heeft zich niet laten intimideren door het huidige kabinet, zijn definitieve rapoort t.a.v. de schipholbrand is zelfs harder als het conceptrapport.
Bij deze zal ik zal noooooooit meer flapoor zeggen, maar met eerbied meneer van Vollenhoven.
We hebben allemaal een grote muil in de haven, zeker als het over buitenlanders gaat, maar daar wil ik nu even bij stilstaan.
Je zal in een straatarm land wonen en je kan je gezin niet te vreten geven, vervolgens schraapt de hele familie poen bij elkaar om criminele smokkelaars te betalen om naar het rijke westen te gaan, de grenzen zijn dicht, weten zij veel.

Aangekomen in Nederland blijkt dat ze niet welkom zijn en terecht, dus in een opvangcentrum op schiphol in afwachting dat ze terug worden gestuurd naar hun eigen land.
Nu ben ik het er volkomen mee eens dat deze economische asielzoekers linea recta terug gaan, maar het minste wat wij mogen verwachten dat dit op een menswaardige manier gebeurd.
Deze mensen zijn in een opvang gestopt die zo brandgevaarlijk was, dat de gemiddelde Nederlander zijn hond er nog niet had in gestopt.
En alle betrokken bestuurders wisten hiervan, alle voorschriften zijn overtreden.

Nogmaals havenarbeiders hebben vaak een grote muil, maar dat is uiterlijke schijn, als we erbij stilstaan dat er een aantal MENSEN achter tralies de vlammen op zich af zagen komen en zich gevoeld moeten hebben als een kippepoot op een barbeque,dan weet ik zeker dat de gemiddelde havenarbeider hartkrampen krijgt, dit is vreselijk, en waarom?
Omdat die labberkakken die de bewaking hadden niet goed waren opgeleid, bang waren, gevlucht zijn en ze hebben ze laten barsten om hun eigen hachje te redden, met medeweten van onze bewindvoerders die wisten dat er geen reet van dat gebouw klopte en uiterst brandgevaarlijk was en het personeel onkundig...........

Nu wil die roofmoordernaar Donner alle verantwoordelijk afwijzen, geholpen door zijn maatje de Geus, sorry het is om te kotsen, wat een stelletje labberkakken zonder enig moraal.

Het zal inmiddels duidelijk zijn dat Malam havenarbeider is, overigens dezelfde havenarbeider die zo`n grote bek had in rondom tien van afgelopen zaterdagavond.
Dit stukje had ik op het havenforum gezet en het leek mij handig om dit ook op dit forum te zetten.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ik heb het topic eventjes verplaatst naar 'Andere praat'

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Malam, was jij degene die īkolderī riep op een gegeven moment??

Begin de details te vergeten

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 21-09-2006 12:14 JohanN wrote:
Malam, was jij degene die īkolderī riep op een gegeven moment??

Nee kul, doodgewoon kul, een afkorting van flauwekul.
Het was geen sterk optreden dat heb ik zelf inmiddels ook terug gezien, maar ik heb die arrogante bal van een C. Groenhuyzen in iedergeval zijn mond kunnen snoeren met zijn Amerika virus.

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

oja, dat was het! Emoticon: Very funny Kul. Geweldig woord.

Begin de details te vergeten

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 21-09-2006 10:48 Malam wrote:
...overigens dezelfde havenarbeider die zo`n grote bek had in rondom tien van afgelopen zaterdagavond.

Begrijp ik het nu goed we met z'n allen naar uitzendgemist.nl kunnen gaan omdat jij in dat programma zat? Emoticon: Worship

P.S. Ontopic vind ik het allemaal nogal overtrokken. Doofpotaffaires/ Nalatigheid of niet om hierdoor weer een aantal ministers op straat te zetten. Geloof je nu werkelijk dat hetzelfde was gebeurd als dit in (bepaalde) andere landen was gebeurd. Nee, wij moeten het weer beter doen en de heilige boon uithangen. Als die asielzoeker initieel de boel niet in de fik had gestoken was er niets gebeurd en leefden we met z'n allen op dit vlak nog in vrede.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 21-09-2006 15:32 Richy wrote:
P.S. Ontopic vind ik het allemaal nogal overtrokken. Doofpotaffaires/ Nalatigheid of niet om hierdoor weer een aantal ministers op straat te zetten. Geloof je nu werkelijk dat hetzelfde was gebeurd als dit in (bepaalde) andere landen was gebeurd. Nee, wij moeten het weer beter doen en de heilige boon uithangen. Als die asielzoeker initieel de boel niet in de fik had gestoken was er niets gebeurd en leefden we met zn allen op dit vlak nog in vrede.

Als de slachtoffers Nederlanders waren geweest dan zou jan met de pet er toch wel anders op reageren. Nu haalt men zijn schouders hierbij op en denkt: "Och, het zijn maar asielzoekers of ilegalen die hier vertoeven op eigen risico. Eigen schuld, dikke bult". We zijn hier in dit land, qua medemenselijkheid, ver gezakt. Emoticon: Bye bye

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

"Die asielzoeker" refereert naar de eerste posting van dit bericht maar geldt uiteraard voor een ieder persoon of bevolkingsgroep.
Je kunt toch ook geen ministers laten aftreden omdat de overheid nalatig is geweest in de zaak "trap van Utrecht". Waarbij iemand dat ding op z'n kop kreeg omdat er teveel mensen op stonden.
Ga terug naar de kern van de zaak en dat blijft dat als men de persoon in kwestie beter had gefoullieerd dan had hij nooit die brand kunnen stichten en waren er geen onschuldige slachtoffers gevallen.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Malam het is begrijpelijk dat je dit door emoties betrokken gevoel als mens je reacties hier plaats.
Gelukkig heb je het geplaats in u eigen doelgroep waar het thuis hoorde.
En gelukkig heeft dit geleid tot aftreden van die twee ministers.
Heb rond om Tien gezien, en Dirk ik ben het met u eens dat er veel meer gebeurd in Nederland dan solidariteit, voor elkaar te zijn, ons betalingen van belasting tot premie betalingen voor zorg en ouderdom,die wij moeten doen, word nu aangetast, door onrust te zaaien, door de probleem van vergrijzing te verergeren door de jongeren van onze samenleving daarop te wijzen, maakt het alleen maar dat ons stelsel onderuit glijd waarop die solidariteit word bekritiseerd. Een heel lange zin?
U bent wel een fel persoon, waar ik mij ook in erken, ik kan ook zo heftig reageren, op gebeurtenissen, als de politiek.
Ja solidariteit is ver te zoeken, maar ook dat er ambtenaren van hoog tot laag,hun verantwoordelijkheid nemen, is ver te zoeken, zij zijn op de tweede plaats verantwoordelijk voor de gang van zaken.
Zij laten het ook afweten ook omdat het maar asielzoekers zijn, zoals Sapolidi dat zo vermelde, maar met Richi het was ook een asielzoeker die de boel in de fik zette, misschien niet met opzet maar wel verantwoordelijkheid.
Onbegrijpelijk dat men mocht roken, in hun cel, en ook dat ze aanstekers of wat dan ook naar binnen in hun cel konden meenemen.
Maar dit alles heeft niets met IndonesiŽ te maken.
Je zou er een link kunnen leggen, zou er in IndonesiŽ ministers aftreden, en is dat al eens eerder gebeurd.
Dan zou ik mij kunnen bedenken dat die geschiedenis geleerden daar een antwoord op zou kunnen geven?
Maar gezien er niet zo systeem daar bestaat dat er van allerlei commissies in het leven worden geroepen, om te controleren hoe daar de ministers omgaat met zoiets als er een brand in een gevangenis plaatsvinden.
Mij interesseert het kan er ook een militaire coup plaatsvinden zoals dat nu in Thailand is gebeurd.
Tenslotte toch een land in AziŽ dus dicht bij IndonesiŽ.
Ook daaraan verbonden geschiedenis is dat het al eens gebeurd is door die coup in 1965, door de generaals met als hoofd Suharto.
Als men dan geschiedenis wilt door gronden zou je dat als belangrijke gebeurtenissen kunnen vinden dan 350 jaar koloniale tijd.
Hoe kwam het dat Sukarno toch het communisme omarmde, was dat omdat hij zelf zag dat het hem daarmee meer vrijheid gaf om zijn macht te versterken.
Of was hij een ijdeltuit, die principale principes op nahield, en het communisme een ideale systeem vond.
Tenslotte nog dit hoe kwam er toch een republiek IndonesiŽ tot stand die de Sultans van alles beschuldigde dat zij het niet met elkaar konden vinden, en onderling in strijd gingen om macht, of grond bezit.
Waar kwam die militaire macht vandaan die toen ontstond, nadat de Hollanders er uit geknikkerd werden. Het antwoord, en dat is mijn indruk, en of dat waar is, weet ik niet, maar gelezen ja ergens op internet, en daarin heeft Van Heuts of was het Maurits naar aanleiding van Sapolidi kritiek, gelijk.
Hier in zat de macht van de grote landen achter die hen steunde in ruil voor grondstoffen?
Konden daardoor de militaire macht uitbreiden door technische snufjes op defensie gebied.
Nederland kon achter de feiten aan hollen om nog wat van hun gading te eisen, en die miljarden schuld in IndonesiŽ te plaatsen zoals Westerling het uitlegde.
Is er door die coup van Suharto ook steun verleend, omdat men zag dat er vergeefs geld gepompt was, en dat wilde men kost wat kost niet verloren laten gaan?
Zo is het huidige IndonesiŽ geworden wat het nu is, een democratie die geleid word door militaire macht op de achtergrond.
En oh wee als men burgerlijke initiatieven zou gaan plaats vinden die de macht zou willen overnemen dan misschien kan je het zelfde krijgen als in Thailand?
Daarom in de huidige context gezien dat er verschillende organisaties die op de loer liggen de macht te verkrijgen In IndonesiŽ
In het huidige beleid zie je dagelijks op TV, en of Internet hoe er met criminelen worden omgegaan.
Als je dat ziet hoe die door de politie behandeld worden nou daar zou in Holland de hele pers over heen struikelend het vol op publiceren, en hun schande er over uiten.
Dat is de macht van de Pers die het door het te publiceren de bevolking kan beÔnvloeden.
Dat zie je maar weer eens hoe die militaire macht in Thailand de pers aan banden legt.
En dat zou je zo kunnen bedenken in IndonesiŽ. Emoticon: Shut up! Emoticon: Confused Emoticon: Blush

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 21-09-2006 17:47 zieleffe wrote:
Malam het is begrijpelijk dat je dit door emoties betrokken gevoel als mens je reacties hier plaats.

Blalblablablabla...

Wat een lange verhalen kun jij toch schrijven... echt ongelooflijk Emoticon: Worship

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 21-09-2006 17:49 Richy wrote:

...

Wat een lange verhalen kun jij toch schrijven... echt ongelooflijk Emoticon: Worship

Eerst lezen Richy dan pas reageren of heb je daar geen gedult voor ik heb samengevat, en gelijk dat verbonden aan het Indonesie dat is deze site toch voor bedoeld???? Emoticon: Worship Emoticon: Talk to the hand

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 21-09-2006 17:47 zieleffe wrote:
Gelukkig heb je het geplaats in u eigen doelgroep waar het thuis hoorde.
En gelukkig heeft dit geleid tot aftreden van die twee ministers etc. etc etc....

Wij zijn het vaak niet met elkaar eens, maar dit vind ik een goed verhaal Zieleffe. Emoticon: Bye bye

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Om Ziel
Ik weet dat dit onderwerp niets met Indonesia te maken heeft, maar ik dacht dat ik in de andere praat zat maar dat heeft Jeroen inmiddels gedaan.
Ik moest even mijn grieven kwijt, vaak zijn we goed in het commentaar leveren op bepaalde misstanden in Indonesia, maar dit soort dingen toont maar weer aan dat er in ons polderlandje ook van alles mis is.
En inderdaad we zijn enorm aan het afglijden, ook hier in Nederland zijn er veel misstanden er worden loon en arbeidsvoorwaarden afgebroken en de sociaal zwakken worden elk jaar meer in een hoek geschopt.
Alles waar de naoorlogse generatie zich kapot voor heeft gewerkt wordt door die roofridders in den Haag steen voor steen afgebroken.
Er is poen zat in Nederland, maar het word over de balk gesmeten, een mooi voorbeeld is bijvoorbeeld ontwikkelingshulp, we pompen miljarden en nog eens miljarden in de derde wereld, zo gauw de boeren of fabrieken het kunstje hebben geleerd en kunnen gaan produceren dan willen ze ook exporteren, stop zegt de EU dan, je produceert te goedkoop dus je moet importheffing betalen, dat kunnen die mannen niet dus klaar is kees, dag ontwikkelingsgeld beter ontwikkelingsgeld halveren en importheffingen versoepelen.
Dit is ook een goeie, Amerika bombardeerd Irak het stenen tijdperk in, volledig onterecht, er waren geen massavernietigings wapens, wel olie daar ging het om dat is inmiddels wel bewezen, de hele wereld kijkt de andere kant op en nu moeten we er miljarden in pompen om het weer op te bouwen en dit alles om die oorlogszuchtige cowboy Bush te behagen.
Hetzelfde met Israel, die bombardeerd Libanon het stenen tijdperk in, onze regering kijkt de andere kant op en nu pompen we er weer miljarden in.
Iemand die in Nederland 30.000 Euro verdiend betaald AWBZ, werkeversbijdrage daar overheen nog een belasting over deze bijdrage en dan ook nog de premie van 1200 Euro per jaar, dit te samen is 7500 Euro vervolgens loopt die sloeber wel de kans dat als ie in een verzorgingshuis terecht komt dat hij in zijn eigen ontlasting ligt omdat er niet voldoende verzorgend personeel is, maar de top van al die instellingen verdienen salarissen waar we met geen polstok overheen kunnen springen.
Volkomen onterecht dat AOWers mee moeten gaan betalen aan de AOW, asociaal om de sociale minima uit te knijpen als een citroen, de vennootschapsbelasting zakt ieder jaar met sprongen, er is poen zat in Nederland maar het wordt verkeerd verdeeld en over de balk gesmeten.
Je weet potverdrie niet eens meer wat je moet stemmen, want we worden gebeten, is het niet door de kat dan is het wel door de hond.
De gedachte ieder voor zich en God voor ons allen, naar Amerikaans model neemt in Nederland hand over hand toe en dat doet me pijn.
Zo he he dat ben ik kwijt.

Groet Malam.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,633,037 pageviews Een website van indahnesia.com