even voorstellen

Subforum Andere praat 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Hallo Muriel/zonnebloempje.
Welkom, hier op de damesafdeling, soms het naaikransje plagend genoemd. Emoticon: Party!
Je hebt in Groningen gewoond, mag ik vragen waar?
Ben een rasechte groningse maar woon er nu niet meer.
Heb altijd midden tussen de indische mensen gewoond dus misschien kennen we elkaar al zegt de naam van je emailadres mij niets.
We verschillen niet zo veel in leeftijd want ik ben in 1944 geboren en nu dus 62 jaar.
Ben benieuwd,
groetjes Yoke Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Zonnebloempje.
Gebruiker
User icon of Zonnebloempje.
spacer line

Hallo Yoke,

Wat leuk dat jij ook in Groningen gewoond hebt. We hebben aan de Laan v.d Vrijheid in de wijk Corpus den Hoorn gewoond. Kom je dit bekend voor? En waar hebt jij dan gewoond? Ben ook benieuwd. Leuk dat we niet in zoveel in leeftijd verschillen.

Groeten, Zonnebloempje. Emoticon: Bye bye .

Schultz
Gebruiker
spacer line

Oud of jong ,iedereen is welkom met liefst positieve praat over alles wat met Indië/Indonesia/ Indisch-zijn/Indo ( tesasar of niet,maak niet uit) en zeker van boven de 50. De "oudjes" Emoticon: Cry sorry dames) doen het nog best.Een oude Pak als ik mag dat toch wel zeggen? Wordt het nog leuk hiero en daaro! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Zonnebloempje.
Gebruiker
spacer line

Hallo Schultz,

Bedankt voor je berichtje. Moet wel erg lachen om je schrijven. Een beetje humor is altijd gezellig. Emoticon: Party! Er is al zoveel ellende op de wereld, dus mag hier best gelachen worden. Toch? Ik ga nu naar bed. Morgen ben ik hier weer.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 17-01-2007 23:36 Zonnebloempje. wrote:
Hallo Yoke,

Wat leuk dat jij ook in Groningen gewoond hebt. We hebben aan de Laan v.d Vrijheid in de wijk Corpus den Hoorn gewoond. Kom je dit bekend voor? En waar hebt jij dan gewoond? Ben ook benieuwd. Leuk dat we niet in zoveel in leeftijd verschillen.

Hoi,
Dat is ook wat daar hebben wij ook gewoond op nr. 118 toen waren wij al getrouwd.
Daarvoor hebben mijn man en ik beiden in de pasteurlaan gewoond, vlakbij elkaar en zo is het begonnen in 1960.
Hoe is je meisjesnaam dan, als je dat hier wil vertellen?

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Schultz
Gebruiker
spacer line

Ach Zonnebloempje,Indonesisch?Maleis verleer je nooit.Ik heb zeker meer dan 50 jaar niet meer pasarmaleis gesproken,maar eenmal in de heerlijke zon en sfeer en geur van Indoneia komt alles weer terug.Het lijkt wel of het zolang opgeslagen is ,als je barang in een loods,al dan niet afgedekt met plaatijzer of klapperbladeren en de muren van gedèk.Het komst zomaar uit je mond,je schrikt er zelf van. Je denkt je bent behekst,je spreekt plotseling een andere taal,misschien wel goena-goena,je weet immers nooit in dat land met zijn vele mysteries.Ben wel benieuwd naar je nieuwe topic!Wie weet brengt een zonnebloem wat meer warmte in ons druilerig landje. Emoticon: Party!

Zonnebloempje.
Gebruiker
spacer line

On 17-01-2007 23:49 4yoke4 wrote:

...

Hoi,
Dat is ook wat daar hebben wij ook gewoond op nr. 118 toen waren wij al getrouwd.
Daarvoor hebben mijn man en ik beiden in de pasteurlaan gewoond, vlakbij elkaar en zo is het begonnen in 1960.
Hoe is je meisjesnaam dan, als je dat hier wil vertellen?

Hoi Yoke,

Mijn meisjesnaam is Hagenaar. Deze naam was vroeger heel bekend in Indonesie, want mijn vader was goede voetballer geweest. De kranten staan er vol van. Helaas heb ik dat niet kunnen meemaken, ik was toen nog niet geboren.

Mijn moeder heeft een kennis die ook in de Pasteurlaan gewoond heeft. Ik weet hun naam niet meer. Ik ben ook al 34 jaar van Groningen weg. Wel ben ik vanaf l989 t/m 2004 om de 2 maanden naar Groningen moeten reizen voor de behandeling in het Acad. Ziekenhuis. O, ja, weet je dat de flats aan de Laan v.d Vrijheid vorig jaar allemaal gesloopt zijn?

Groetjes, Zonnebloempje.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Welkom Zonnebloempje,
Oei jammer dat je vliegangst hebt,net wat Schultz zegt kan ik mij voorstellen dat als je op het ogenblik uit het vliegtuig zou stappen in Indonesë waar je als 12 jarig meisje bent weggegaan, dat je je als een vis in het water zou voelen.
Zeker weten dat je na een week weer moeiteloos de taal zou spreken.
Mijn echtgenote woont inmiddels 40 jaar in Nederland, zij spreekt vrijwel accentloos Nederlands, maar zo gauw we in Indonesië zijn gaan alle register bij haar open en spreekt ze op enkele kleine foutjes na moeiteloos Sundanees.
Vliegen vind ik zelf ook een verschrikking, dat heb je of dat heb je niet, ik zit altijd weer 16 uur met stijve kuiten van angst in het vliegtuig zonder een oog dicht te doen, maar ik kan me er wel overheen zetten, en het is altijd weer de moeite waard.
Dus mocht je ooit nog het plan hebben je geboorteland te bezoeken, trek je stoute schoenen aan, oren dicht en blik op oneindig.
Je mag ook mijn stoute schoenen lenen hahahaha.
Groet Malam.

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Hoi Zonnebloempje,

Nou, bloempje… zo mag deze grote bloeiwijze van de heliantus eigenlijk niet genoemd worden. Ik houd overigens veel van zuurdesembrood met zonnepitten, maar dit terzijde.

Leuk dat je op deze site een topic wilt openen; we kunnen best wel wat vers bloed gebruiken en ik ben benieuwd.

Maar ik ben dus ook geen held met vliegen en zeker met turbulentie lijk ik wel een angstig schoothondje. Van een andere Nederlandse toerist in den Oost kreeg ik een aantal jaren geleden voor de terugvlucht een paar pilletjes met de naam “Diazepan” die hij van zijn huisarts had voorgeschreven gekregen nadat hij zijn angst voor het vliegen had uitgelegd. Hij adviseerde mij een half uur voor het instappen twee pillen te slikken en zonodig halverwege de vlucht nog eens. Ik heb een heerlijke thuisvlucht gehad en heb heerlijk in de wolken de hele vlucht liggen soezen, zonder angst.
Het jaar daarop ben ik in Indonesië naar een apotheek gegaan en vroeg naar dit middel. Anders dan ik gehoopt/gedacht had was dit middel alleen met doktersrecept verkrijgbaar omdat het een valiumderivaat betrof. Daarop heb ik daar een huisarts bezocht voor Rp. 50.000 die mij een recept uitschreef nadat ik mijn angsten had uitgelegd. Ze vroeg of ik niet liever echte valium wenste, omdat dit volgens haar nog beter zou werken. Dus ik naar de apotik met mijn recept om de valiumtabletten te halen. Op het vliegveld slikte ik weer twee tabletten een half uur voor vertrek, maar dit pakte wel iets anders uit dan die eerste keer. Het was maar goed dat ik niet alleen reisde, anders had ik de volgende dag nog op het vliegveld gezeten. Mijn reispartners hebben me zo ongeveer het vliegtuig in moeten dragen.
Dus Diazepan kan ik iedereen met vliegangst aanraden, maar is alleen met doktersrecept verkrijgbaar.

Mazzel, Jan

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Zonnebloem , selamat datang .

Even goed inlezen , want er zijn ook oudere users die last hebben van oprispingen zoals ene OmSid. Een echte kletsmajoor.
Maar ondanks alles zal je veel leuke en sterke verhaaltjes kunnen lezen. Emoticon: Yes!

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Hallo Zonnebloempje,
Hartelijk welkom op ons forum!
Wat een zonnige naam heb je, vrolijkt echt bij bij dat sombere weer en die storm.
Hoop dat je je snel thuis voelt,
groetjes, Merapi Emoticon: Party! Emoticon: Bye bye

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 18-01-2007 11:25 Zonnebloempje. wrote:

...

Hallo Zonnebloem,

De naam Hagenaar zegt mij niets maar ben wel benieuwd op welk nr. jullie, ik denk dus je ouders hebben gewoond. ( wij hebben er maar 2 jaar gewoond 1969-1971)
Ik ben begin januari langs de laan v.d. Vrijheid gereden en zag toen dat alles gesloopt was. Deze wijk was ergens achter in de jaren 50 nieuw gebouwd en ze zijn nu dus alles aan het renoveren.
Om het even Indisch te houden in dit topic, er woonden heel veel indische mensen in corpus den hoorn.
In de pasteurlaan waren eengezinswoningen, 6 op een rijtje, in de eerste 3 woningen 'blanke"hollanders en de laatste drie huizen "indische" gezinnen.
Zo ging dat een paar rijtjes achter elkaar en het was dus een behoorlijk gemixte wijk. Erg gezellig in die tijd, je was overal welkom en kon altijd mee eten en soms ging de tafel aan de kant en dan werd er gedanst. Emoticon: Party! Ook in de Kochstraat woonden veel indische mensen. In 1960 is de pasteurlaan voor het eerst bewoond.
Ik zal nog even een website zoeken van een groninger "kumpulan"club, daar staan ook wel foto's op misschien herken je iemand.
groetjes Yoke Emoticon: Bye bye

Als je even googeld op Djangkrik dan kom je het wel tegen succes ermee!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Hoi Dangdude,
Het is niet de bedoeling dat ik hier iedereen aan de valium of diazepam wil hebben maar wil wel even een toelichting geven.

Diazepam is de stofnaam en Valium is een merknaam maar het is één pot nat, "echte' valium is alleen beter voor de portemonnee van de arts of apotheker.

Diazepam behoort tot de groep van benzodiazepinen. ( Valium dus ook)

Je hebt Valium/diazepam dus in verschillende sterktes en waarschijnlijk heb je dus een sterkere variant gkregen en dan ook nog 2 tabl. genomen.

Er is Valium / diazepam met een sterkte van 2 mg, 5 mg en 10 mg. te krijgen.
Als je de eerste keer 2 tabl. van 2 mg. hebt genomen of desnoods 1 of 2 van 5 mg. zal je gewoon ontspannend gezeten hebben of lekker geslapen Emoticon: Yeah right! maar als je 2 van 10 mg genomen hebt dan ben je dus een beetje k.o. gegaan Emoticon: Stupid

Dus als je nooit een kalmeringsmiddel slikt dan heb je niet zo'n grote dosering nodig om je ontspannen te voelen.

opletten hoor!!

Diazepam kost haast niks in Nederland maar is alleen op recept leverbaar, het is spierontspannend, werkt bij angst en spanning, slaapstoornissen enz.
Het is dus een geneesmiddel met een kalmerende, slaapverwekkende en spierverslappende werking.

Als je weer gaat vliegen ga dan eerst even bij de huisarts langs voor een receptje.

Groetjes Yoke.

Yerunce dit was ff off topic maar wel noodzakelijk, stel je voor dat Jan de volgende reis weer Knock Out gaat.

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 18-01-2007 14:24 4yoke4 wrote:

Yerunce dit was ff off topic maar wel noodzakelijk, stel je voor dat Jan de volgende reis weer Knock Out gaat.

Yoke, ik ben nu een gewaarschuwd mens. Ik zal volgende keer zeker voorzichtiger zijn. Maar als je vliegangst hebt zijn die pillen wel een oplossing hoor!
Groetjes, Jan

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Er zijn ook homeopatische obat penenang .
Kalmerende middelen die je ook naar behoefte kan samenstellen bij een homeopatische arts , als de huis tuin keuken middelen van de reform huizen niet voldoen.
Heb vroeger gebruik toen onze zoon nog klein was (baby) .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Als je een vrolijke drinker bent dan kan je ook een beetje alcohol nemen .niet te veel anders mag je niet mee.!!!
Tegenwoordig is dat sommige mensen niet zo goed om kan gaan met alcohol,worden agressief er van, maar net genoeg om je eigen op te vrolijken
Dat is de kunst om te gaan met je zelf, hoe je gedraagt.
Maar je zal maar eens iemand naast hebben zitten die in diepe slaap ligt.
je moet dan over hem heen klimmen, om naar toilette te moeten gaan.
Ja en dat is toch vervelend?????Zonnebloempje proost en welkom........... Emoticon: Bye bye Emoticon: Smile Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

ff een topic maken over vliegangst want we zijn weer erg off topic af en toe

Zonnebloempje.
Gebruiker
spacer line

Hallo forum leden,

Bedankte voor jullie lieve welkomsberichtjes. En ook bedankt voor jullie advies over de VLIEGANGST. Het Indische verhaal zou ik hiero schrijven, maar hij is nog niet af. Tussentijd moet ik steeds andere dingen doen, vandaar dat ik het steeds moet uitstellen. Het verhaal komt wel, even geduld hebben lieve mensen. M isschien komt het verhaal met de kerst uit, hahaha. GEINTJE!

Gr. Zonnebloempje.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 18-01-2007 20:23 Zonnebloempje. wrote:
Hallo forum leden,

Bedankte voor jullie lieve welkomsberichtjes. En ook bedankt voor jullie advies over de VLIEGANGST. Het Indische verhaal zou ik hiero schrijven, maar hij is nog niet af. Tussentijd moet ik steeds andere dingen doen, vandaar dat ik het steeds moet uitstellen. Het verhaal komt wel, even geduld hebben lieve mensen. M isschien komt het verhaal met de kerst uit, hahaha. GEINTJE!

Gr. Zonnebloempje.

Het indisch verhaal is nooit afgelopen, we breien er steeds een nieuw hoofdstuk aan hier op het forum. Emoticon: Yes!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Hé zonnebloempie, jij heet hagenaar en merapi is een hagenees en ji jen ik komen uit groningen. Enne Merapi houdt van koken dus wie weet heb je wat aan haar recepten. Emoticon: Yummie!
gr. Yoke

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Hai Yoke,
Zonnebloem is een bekende email vriendin van mij, ze is een schat van een meid!
Wist niet dat jij een Grunniger bent.
Ik had daar bijna gewoond: in Aduard.
brr wel een mooi dorp en heel landelijk, maar niks voor dit Hageneesje; veeeel te stil!
Zijn jullie allemaal overeind gebleven met die storm??

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 18-01-2007 14:24 4yoke4 wrote:

Diazepam is de stofnaam en Valium is een merknaam maar het is één pot nat, "echte valium is alleen beter voor de portemonnee van de arts of apotheker.

Even een paar correcties: Diazepam en valium is inderdaad het zelfde stofje. De arts krijgt geen cent voor medicijnen die hij voorschrijft, hooguit wat pennen en andere rommel van de fabrikant. Een slimme arts laat zich daar niet of nauwelijks door beinvloeden. Als iedere patient om de goedkoopste variant van een medicijn zou vragen (in dit geval het generieke diazepam), zouden de kosten van de zorg een stuk lager uitvallen, en dan zou dus uiteindelijk de ziektenkostenpremie omlaag kunnen.

Kortom, diegene die er het meest van profiteert is de gewone burger.

Gracias. Sama sama

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 18-01-2007 22:09 kiwimave wrote:

...

Even een paar correcties: Diazepam en valium is inderdaad het zelfde stofje. De arts krijgt geen cent voor medicijnen die hij voorschrijft, hooguit wat pennen en andere rommel van de fabrikant. Een slimme arts laat zich daar niet of nauwelijks door beinvloeden. Als iedere patient om de goedkoopste variant van een medicijn zou vragen (in dit geval het generieke diazepam), zouden de kosten van de zorg een stuk lager uitvallen, en dan zou dus uiteindelijk de ziektenkostenpremie omlaag kunnen.

Kortom, diegene die er het meest van profiteert is de gewone burger.

Hi kiwimave,
je hebt helemaal gelijk hoor, dit geldt echter voor Nederland.
Hoe het in Indonesie gaat weet ik niet maar ik had begrepen dat de dokter daar aan Jan had gevraagd of hij niet liever ''echte" valium wilde hebben omdat dat beter zou helpen.
Dit slaat dus nergens op en vandaar dat ik denk dat hij er wat aan verdient
Misschien ben jij daarvan op de hoogte,
Gr.Yoke

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

dat slaat inderdaad nergens op...het generieke middel bevat 100% dezelfde werkzame stof als het "merkmiddel", anders mag het niet als zodanig verkocht worden. Maar Indonesische artsen zijn vaak geldwolven dus het zou me niets verbazen als er iets dergelijks meespeelt.

Overigens is het niet gek dat kalmeringsmiddelen als diazepam alleen op recept worden voorgeschreven, deze middelen zijn namelijk erg verslavend. En om even een broodje aap verhaal weg te nemen: antidepressiva zijn NIET verslavend.

Gracias. Sama sama

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

72,669,127 pageviews Een website van indahnesia.com