Woede over opmerkingen paus

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
52 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Ja hoor iemand heeft weer eens op de zeer lange tenen v/d Moslims gestapt.

CAIRO/ROME - Moslims in tal van landen hebben woedend gereageerd op uitlatingen van paus Benedictus XVI tijdens diens bezoek aan Duitsland deze week. In een rede in de universiteit van Regensburg citeerde de kerkleider de veertiende-eeuwse Byzantijnse keizer Manuel II Palaeologos, die meende dat de islam alleen slechte en inhumane dingen heeft gebracht. Steeds meer moslims dringen erop aan dat de kerkleider zijn excuses aanbiedt.

Het parlement van Pakistan, een land met een grote islamitische meerderheid, heeft Benedictus gevraagd zijn uitlatingen in te trekken. In een unaniem aanvaarde oproep wordt de paus verweten dat zijn "minachtende opmerkingen" over de filosofie van de jihad en de profeet Mohammed "gevoelens in de gehele moslimwereld hebben gekwetst" en haat tussen de godsdiensten kunnen verspreiden.

IndonesiŽ

Ook in IndonesiŽ, het land met de meeste moslims in de wereld, vielen Benedictus' woorden slecht. "De uitlatingen van de paus weerspiegelen zijn gebrek aan wijsheid. Uit zijn woorden blijkt dat hij geen juist begrip van de islam heeft", zei voorzitter Din Syamsuddin van Muhammadiyah, de op een na grootste moslimorganisatie in het eilandenrijk. Hij riep de moslims op niet buitensporig op de pauselijke uitlatingen te reageren. "Of de paus zijn excuses aanbiedt of niet, de islamitische gemeenschap moet laten zien dat de islam een godsdienst van mededogen is".

De Organisatie van de Islamitische Conferentie (OIC) hoopt dat de woorden van de paus niet de voorbode van een nieuw beleid van het Vaticaan jegens de moslims zijn, "in het bijzonder na vele decennia van dialoog die de geestelijken in het Vaticaan en de leidende denkers en theologen van de moslims nader tot elkaar heeft gebracht". De OIC beschuldigt Benedictus ervan "een lastercampagne" tegen de profeet Mohammed te voeren.

Bron en volledig stukje; De Paus en de Islam

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

zieleffe
Gebruiker
spacer line

De kerkvorst voegde eraan toe dat volgens Manuel II Palaeologos het verspreiden van het geloof met geweld niet goed is. Benedictus sloot zich daarbij aan door te zeggen dat geweld "onverenigbaar is met de natuur van God en de natuur van de ziel".

Hier heeft hij een punt .daar hij er bij vermeld dat Manuel II Palaeologos dat had verspreid dus ik denk dat hij verkeerd word geciteerd.
Het zal wel weer op een sisser aflopen zoals die cartoons van Denemarken.
Zag trouwens Deens brood in de complexs rond rijden, dus dat willen ze wel nou weten velen niet wat er zo al in de wereld te zien en te horen is dus wat niet weet wat niet deert
Maar de Paus heeft wel gelijk dat er te veel geweld en vooral in Pakistan een land waar de smerigste mentaliteit plaats vinden.
Maar als je de stand van de maan TV program, hebt gezien in Indonesie,zie je dat daar de moslim mensen probeerd hun geloof niet meer te willen belijden maar beter daar om te trouwen als moslim,enz, dan als christenen.
Er gebeuren in die wereldje heel veel onsmakelijke gebeurtenissen, maar ja ik ben geen moslim, en zal het ook nooit worden.
Zij die het zijn,dat uit hun naam als moslim, een betere beeld van gemaakt kan worden, doen hun best maar Emoticon: Emoticon: Blush

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Stand van de maan is opgenomen in de tijd dat īhet radicalismeī op Java een hot topic was in de wereld en vooral in Nederland. Documentaire is nu alweer achterhaald

Begin de details te vergeten

Hitami
Gebruiker
spacer line

De vraag is wat is zijn doel om dit soort uitspraak te uiten ?

Volgens mij probeer hij met conflict model om zieltjes te winnen

Amin....

Jesses
Gebruiker
User icon of Jesses
spacer line

Ik wou me al aansluiten bij Zieleffe (dat de paus verkeerd geciteerd zou zijn), maar ik heb voor de zekerheid even gezocht naar de speech. De speech vond ik niet, maar wel een commentaar van de persvoorlichter van het Vaticaan. Zijn enige commentaar op de ophef onder moslims: de paus wou met het citaat juist duidelijk maken dat we geloofsconflicten vreedzaam moeten zien op te lossen.

Niks verkeerd geciteerd! Niks verkeerd begrepen! Er valt niets verkeerd te begrijpen. De paus heeft in zijn speech over "vreedzaamheid" het meest achterlijke citaat genomen wat hij in dit geval had kunnen kiezen. In plaats dat die lulhannes (ik ben rooms; ik mag dat zeggen) dan iets gezelligs over de islam zegt...

Het lijkt er sterk op dat hij inderdaad moedwillig de moslimgemeenschap probeert te sarren. Ik hoop dat iemand mij kan overtuigen dat dat niet zo is. Dat de paus eigenlijk een tor in zijn hoofd heeft...

Wat zeg je Zieleffe? De deense cartoons met een sisser afgelopen?

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Ik had maar even een zijweg genomen die cartoons is bij mij weten niet meer in de publiciteit.
Maar u kunt misschien het tegen deel beweren?
Ook was het even lachen toen ik die Deense Roti man zag in de straat, in Indonesie zag passeren.
Ook die reacties van allerlei moslim bewegingen,die je dan ziet, op TV,die wijsvinger die opgestoken worden door die Imams,en weet ik hoe ze heten,
En de mannier van opgewonden stemmen hoe ze met een boosheid van of ze hun kop uit elkaar spat.
Als je dat ziet dan heb ik al het gevoel, dat ik blij ben, ik mij daarover niet hoef te distantiŽren.
Ik hoor gelukkig niet bij die club, ook niet bij die Paus, zij kunnen mijn niet bekoren.
Wat mij wel even in mijn gedachte brengt, is dat die wijsvinger die door de Imams gebruikt worden, alleen door de Nederlanders gebruikt mag worden.
Wij staan daarom toch bekend dat wij die wijsvinger gauw gebruiken
Op die mannier wij ons hebben gepresenteerd, dus die wijsvinger is van de Hollanders. Emoticon: Stupid Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 15-09-2006 14:05 zieleffe wrote:

...

Pakistan een land waar de smerigste mentaliteit plaats vinden.

Een land waar de smerigste mentaliteit plaats vinden.
Zoals -------- ???

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 15-09-2006 15:07 Hitami wrote:
De vraag is wat is zijn doel om dit soort uitspraak te uiten ?

Een Pauselijke uitglijder ?
Ach hij is tenslotte ook een mens.

Jesses
Gebruiker
User icon of Jesses
spacer line

De cartoons zijn dan wel uit de publiciteit, Zieleffe, maar ik denk dat er wel ergens moslims zullen zijn die een soort lijstje bijhouden met alle "misstappen" die het westen maakt. En daar kan die handige opmerking van die Roomse knurft aan worden toegevoegd... Emoticon: Nooo

De paus mag zo'n uitglijder niet maken. En hij had hem ook niet HOEVEN maken, als hij de laatste tijd een beetje het nieuws had gevolgd. Hij weet toch hoe er op dit soort dingen wordt gereageerd?...

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Ja Jesses zijn uitglijder was ook een uitglijder van zijn adjudanten of hoe heten die mannen.
Want als ik goed had gezien las hij van af een tekst zijn spiets.
Maar de felle reacties lijkt veel erger dan die uitglijder?
Die korte tenen die Moslims hebben als ze het over hun Tuan hebben.
Lijkt mij nog al overdreven, zoals velen stiekem een pilsje drinken, zo zie ik het dat ze er geen ramp van hoeven te maken.
Dat doen ze maar als ze samen overleg plegen, want nu juist met hun reacties krijgen ze verkeerde publiciteit, en worden ze nog meer gewantrouwd, met hun overdreven reacties. Emoticon: Emoticon: Nooo Emoticon: Cry

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

De islam een godsdienst van mededogen..

Ja vast.. hij doelt waarschijnlijk dat moslims heel veel mededogen hebben nadat moslims zichzelf (en tientallen, honderden, of duizenden) hebben opgeblazen.

Ik weet het...niet alle moslims zijn zo... ze doen het echter wel in `de naam van allah`. Ik zie fanatieke christenen uit Staphorst zichzelf niet zo gauw opblazen in de naam van de Heere Jezus.

salam,
ardianto

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

De president van een van de grootste landen op deze aardbol meent ook te handelen in opdracht van God waarmee hij zo nu en dan persoonlijk contact mee heeft.
Door zijn handelen sterven er dagelijks vele kinderen, vrouwen en andere volkomen onschuldige mensen,och dat zijn maar MOSLIMS .
Jan

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 16-09-2006 06:10 ardianto wrote:
De islam een godsdienst van mededogen..
etc

Ben eens over de opmerking van de Staphorsters.

Ben ook eens met de opmerking van Jan over Menir Bush.
Niet alleen Menir Bush maar ook zijn andere helf van the evil twin. Zijn britishbulldog.
En niet te vergeten , wat is de rol van hun coalitiegenoten ?
Hoe vaak gaan ze de naam van onze God misbruiken ?
Elkeer vraag hij de zegening van god.
God bless america zegt hij dan.
Ach gelukkig zijn de meeste christenen niet zo .

Ik dacht dat Nederland amerika op politiek gebied heeft gesteund met de inval in Irak. Is nederland dan ook medeschuldigt ?

chirpy
Gebruiker
spacer line

Waarom trekken we de woorden nu uit het verband. In een wetenschappelijk betoog verhaalt hij hoe heel grof in de veertiende eeuw werd gesproken over de werken van Mohammed. Hij zou dat nu anders doen. Echter, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat "Moslims" bij het minste of geringste dat maar in het nadeel van hun eigen religie opgevat zou kunnen worden, als een kip zonder kop reageren. Een waarheidvinding is er eigenlijk nooit geweest. Wee hen die iets kwaads zeggen over Mohammed, terwijl de geschiedenis hem toch ook neerzet als een moordenaar, pedofiel en nog veel meer. Is dat laatste dan allemaal onwaar? Wanneer "wij" op alle lelijke dingen die in de Moslimwereld over ons worden verteld zo zouden reageren als "zij" nu doen, dan kunnen we wel aan de gang blijven. De domheid van de mensen die zich nu aangevallen voelen ligt er zo dik boven op.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

On 15-09-2006 20:25 sidia wrote:

...

Een land waar de smerigste mentaliteit plaats vinden.
Zoals -------- ???

Dat hoef ik u toch niet uit te leggen Pak Sidia .
U weet ook dat daar vrouwen worden mishandeld, en als je dat doet dan mishandel je ook je kinderen want kinderen zonder moeder is al erg genoeg .
Maar wat er gebeurd aan particuliere initiatieven, het is altijd een druppel op de gloeiende plaat.
Wat er moet gebeuren in de wereld, dat is, dat regiems aangepakt worden die met corruptie en al dat soort gebeuren het leven in die landen onmogelijk maakt
Amnestie Internationale doet te weinig aan omdat ze moeten schipperen de rechten van de mens wordt met de voeten getreden.
Men zou openlijk die regeringen moeten proberen voor het voetlicht te brengen die de menselijkheid niet garanderen.
Ook Buch krijgt het voor zijn kiezen, dat is goed maar ik zou denken dat er meer van die mafkezen rondlopen en die zouden eens flink de oren gewassen moeten worden.
Wat betreft ik ben het met Jan eens maar dan ook kritiek hebben op andere presidenten die het niet zo nauw nemen, in hun landen.
Maar het is een sprookje als het ooit nog goed komt in de wereld!!!
Wij kunnen het nog niet eens zijn met elkaar, laat staan dat zij die de macht hebben het kunnen. Emoticon: Cry Emoticon: Devil Emoticon: Nooo

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

'Ketopra' is niet alleen eten, in de tegenwoordige wereld hebben we geweldige 'acteurs' en niet alleen bij voetbal, vooral ůůk in de politiek en 'aanverwante instellingen' ....... 'maar, iedereen heeft ůůk zijn eigen publiek'.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-09-2006 13:34 Albert wrote:
Ja hoor iemand heeft weer eens op de zeer lange tenen v/d Moslims gestapt.

Ben net in een schoenenwinkel geweest maar de grootste maat is doorgaans 42. Waar zijn dan al die maten 48 en naar boven (formaat ski) voor onze moslimbroeders? Of dragen daarom zovelen hier sandalen zodat die lange tenen er door naar buiten kunnen steken?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Daar gaan we weer: de ene geestelijke flapdrol zegt iets over een andere reli-lijder en de volgelingen van die laatste kunnen weer eens geen kritiek incasseren (het is niet eens kritiek; uitspraak puur uit z'n verband gerukt t.b.v. de propaganda van Taliban-achtige eikels).
Beste moslimbroeders: tolerantie. Leer gvd dat woord nou eens en begrijp ook wat het betekent.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Omgekeerd ook naar de fundi's onder de christenen (voordat we hier weer een kinderachtige discussie krijgen van "ja, maar de christenen dan" Emoticon: Wink .

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Paus reageert op commotie rond uitspraken

ROME - Paus Benedictus XVI vindt het 'spijtig' dat moslims zijn toespraak in het Duitse Regensburg hebben opgevat als een aanval op de islam. De paus eerbiedigt moslimgelovigen en hij hoopt dat zij de werkelijke betekenis van zijn uitspraken zullen begrijpen. Dat heeft staatssecretaris kardinaal Tarcisio Bertone van het Vaticaan zaterdag meegedeeld in een verklaring.

"De Heilige Vader betreurt het heel erg dat enige passages uit zijn toespraak voor moslimgelovigen kwetsend kunnen zijn geweest en dat die geÔnterpreteerd zijn op een manier die op geen enkele manier overeenkwam met zijn bedoelingen", aldus Bertone. De paus is volgens hem ontegenzeglijk voor dialoog tussen religies en culturen.

Na de felle protesten in de islamitische wereld verwachten Vaticaanse kringen dat de paus zelf de komende dagen in het openbaar iets gaat zeggen over zijn gewraakte uitspraak waarin hij een verband legde tussen islam en geweld. Wanneer dat zal zijn, is niet duidelijk.

Het kan zijn dat Benedictus XVI het Angelusgebed in zijn zomerresidentie Castelgandolfo aangrijpt om een toelichting op het gebeurde te geven. Maar Vaticaanse functionarissen sluiten ook niet uit dat het pas woensdag zal gebeuren tijdens de algemene audiŽntie.

Woordvoerder Federico Lombardi van het Vaticaan zei zaterdag dat het niet waarschijnlijk is dat de paus zijn woorden zal terugnemen, maar wel dat hij zal toelichten waarom hij zijn uitspraken heeft gedaan. Het spijt de paus wel dat zijn toespraak is geÔnterpreteerd als een aanval op de islam.

Bewaking

Lombardi zei dat het Vaticaan de situatie 'van nabij en zeer serieus' zal volgen. Sinds de terugkeer van de paus uit Duitsland is de bewaking van het Vaticaan volgens de krant Corriere della Sera meer alert op terroristische dreiging.

De Romeinse krant La Repubblica schreef zaterdag dat de paus 'zich nooit zal verontschuldigen', maar dat hij wel een soort 'vredesoffensief' zal beginnen ten opzichte van de islam.

Vaticaan-kenner Bruno Bartolini van de krant Corriere della Sera zei dat de Heilige Stoel duidelijk is overvallen door de reacties op de 'theologische les' van de paus.

'Niet voldoende'

Mohammed Habib, plaatsvervangend leider van de zeer invloedrijke Moslim Broederschap in Egypte, vindt de verklaring van de paus niet voldoende. "Wij willen een persoonlijk excuus van de paus. Wij vinden dat hij een ernstige fout heeft gemaakt tegenover ons. Die fout kan alleen hersteld worden door een persoonlijke verontschuldiging."

Een conservatieve leider van de Somalische moslims heeft alle moslimgelovigen zaterdag opgeroepen de paus op te sporen en te doden.
Yogya Bali wat schreef je ook al weer.

Sjeik Abubakar Hassan Malin vindt dat de kerkvorst gestraft moet worden omdat zijn rede net zo weerzinwekkend is als de roman De Duivelsverzen van Salman Rushdie.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Een intressante site met testimonails van mensen welke de Islam hebben verlaten.

Verhalen over hen die de Islam hebben verlaten

van Heutsz
Gebruiker
User icon of van Heutsz
spacer line

Had die kerel eindelijk iets gezegd, nu zwakt hij dat weer af.
Die moslims zijn ook zo snel op de teentjes getrapt.
De Islam zorgt toch voor alle grote ellende in de wereld, of niet soms?
En ze willen het westen toch vernietigen?
We krijgen weer kruistochten en de inquisitie!

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

De Islam zorgt toch voor alle grote ellende in de wereld
Voordat de muur viel waren het de Russen en de rest van het Oostblok die voor de ellende zorgden, toen was er zelden of nooit enig nieuws over de Moslims.
Het schijnt dat er toch landen baat hebben bij deze situatie.

Het nieuws speelt het spelletje mee, waarom moet er iedere keer vermeld worden dat iemand Islamitsch is als er eens iets word misdaan, een paar weken geleden werden 2 bejaarden mensen dood gereden op een zebrapad in Nederland door een of andere persoon, waarom word daar niet de godsdienst vermeld.
Dat soort personen zijn in mijn ogen bijna even erg als terroristen, die krijgen in Nederland een straf wat een lachertje is.
Jan

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 16-09-2006 23:10 Tuti & Jan wrote:
een paar weken geleden werden 2 bejaarden mensen dood gereden op een zebrapad in Nederland door een of andere persoon, waarom word daar niet de godsdienst vermeld.
Jan

Daar wordt de kleur vermeld, Godsdienst is daar niet zo belangrijk eerder de keur.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 16-09-2006 23:10 Tuti & Jan wrote:
een paar weken geleden werden 2 bejaarden mensen dood gereden op een zebrapad in Nederland door een of andere persoon, waarom word daar niet de godsdienst vermeld.
Jan

Daar wordt de kleur vermeld, Godsdienst is daar niet zo belangrijk eerder de keur.
Twee Surinamers hebben .......

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

102,739,560 pageviews Een website van indahnesia.com