'Mannen worden steeds vrouwelijker'

Subforum Andere praat 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

'Mannen worden steeds vrouwelijker'

Uitgegeven: 12 september 2006 16:28
Laatst gewijzigd: 12 september 2006 17:33
AMSTERDAM - De Nederlandse man verschilt steeds minder van de Nederlandse vrouw als het gaat om zogeheten typische vrouwenzaken. Mannen geven per maand gemiddeld meer geld uit aan kleding dan vrouwen. Bovendien besteedt hij per maand ook al meer geld aan verzorgingsproducten. Daarnaast neemt de 'vrouwelijke onzekerheid' bij de man toe.

Dit blijkt uit het nationaal onderzoek dat het mannenblad Men's Health en onderzoeksbureau Trendbox lieten uitvoeren onder 780 mannen en vrouwen tussen de 18 en 50 jaar. Beiden constateren dat mannen zich veel bewuster zijn geworden van hun uiterlijk. Hij geeft zichzelf dan ook direct een hoger cijfer dan vijf jaar geleden in het onderzoek: een 7,3. In 2001 was dat 7,2.

Zeker 75 procent van de man vindt zijn uiterlijk belangrijk, maar om helemaal goed voor de dag te komen tast hij flink in de buidel. Maandelijks geeft hij gemiddeld 106 euro uit aan kleding.

Verzorging

Dat is een stijging van 50 procent ten opzichte van 2001. De vrouw geeft daar in diezelfde periode maar 69 euro aan uit. Hetzelfde geldt voor verzorgingsproducten. Een man legt daar gemiddeld 27 euro per maand voor op tafel, een vrouw 23 euro.

Ook in de gedragingen wordt de man steeds meer vrouw. Zo voelt 54 procent zich zekerder wanneer hij tijd besteedt aan zijn uiterlijk. Vijf jaar geleden was dat nog 33 procent. Zo besteedt ook een grotere groep meer aandacht aan zijn uiterlijk en vindt 61 procent van de mannen dat hij door zijn manier van kleden laat zien wie hij is. In 2001 deelde nog maar 45 procent die mening.

Sportschool

Zorgen maakt de man zich in toenemende mate over zijn uiterlijk in gezelschap en op feestjes of voor de seksuele prestaties in het algemeen, constateren de onderzoekers. Om die onzekerheid wat weg te poetsen sleutelt de man aan zijn lichaam. Hij gaat veel meer naar de sportschool dan in 2001. Dat percentage steeg van 8 procent in 2001 naar 23 procent nu.

Daarnaast scheert hij niet alleen meer het gezicht, maar ook de neus (58 procent), de schaamstreek (41 procent), de oksels en oren (30 procent).

Metroseksueel

Hoofdredacteur Jan Peter Jansen van Men's Health zegt dat de Nederlandse man zich in zeer korte tijd erg bewust van zichzelf is geworden. Het fenomeen van de metroseksueel is daar van grote invloed op geweest.

Jansen: "Daar is nu wel het überseksuele element aan toegevoegd. De metroman was narcistisch en gevoed door onzekerheid die hij zichzelf oplegde. Het empathische in de man is weer terug, ondanks zijn hoge verzorgingsgraad. Maar die is vanzelfsprekend geworden."

De vrouwen in Indonesie worden steeds mannelijker lijkt mij.
Zo'n 20 jaar gelden droeg niemand jeans en zie nu hoeveel vrouwen/meisjes broeken dragen.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 13-09-2006 07:19 Albert wrote:
De vrouwen in Indonesie worden steeds mannelijker lijkt mij.
Zon 20 jaar gelden droeg niemand jeans en zie nu hoeveel vrouwen/meisjes broeken dragen.

In de westerse wereld heet dat Emancipatie.
Vrouwen gaan ook naar school , werken , en doen niet alleen de traditionele vrouwentaken.
Jeans(broek )of geen jeans maak mij niet uit.Dat is de buitenkant, uiterlijk.
Het gaat mij om de innerlijke kant , de inhoud . Emoticon: Smile
(en ook om de rondingen Emoticon: Clown )

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Oei .... oei ..... oei ...... Alberto yth.,

"Als dit maar goed gaat, is dit het officieële VVD-standpunt; dit gaat stemmen kosten jongen, ...... straks wordt dit forum nog getuige dat je uit de partij gezet wordt ...... Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! "
"Maar als jij jouw stelling zo poneert, dan kun je óók stellen dat de gemiddelde NL-vrouw méér de broek aan heeft getrokken ...... dus m.a.w. dat is 'emancipatie' ....... of niet (coba bilang mas bule) ???
Misschien is 'Costa Hollanda' een matriachaat geworden, net als op Sumatra, ik dacht Miningkabau (coba tulung b. Sid) !!!

Asal jangan 'hati sakit' ......

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 13-09-2006 09:27 sidia wrote:

...

Dat is de buitenkant, uiterlijk.
Het gaat mij om de innerlijke kant , de inhoud . Emoticon: Smile
(en ook om de rondingen Emoticon: Clown )

Sorry je zei, de binnenkant?
Ohh je valt op Sileconen. Emoticon: Laugh out loud

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Correct Minangkabau daar dragen de vrouwen al eeuwenlang een broek,en ze de broek ook nog aan.
Mannen hebben daar geen rol van betekenis de voorloper van de emancipatie zou je kunnen stellen.
Dat ze 20 jaar geleden nog geen jeans droegen heeft mede te maken ,dat die krengen niet echt lekker zaten bij die meiden,maar tegenwoordig !!!!
Ach uiteidelijk het gaat toch om de inhoud en niet om de verpakking zoals Om Sid al zei gelijk heeft hij,maar ja het oog wil ook wat

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 13-09-2006 13:28 Albert wrote:

...

Sorry je zei, de binnenkant?
Ohh je valt op Sileconen. Emoticon: Laugh out loud

Pas op Albert, u doet Om Sid nu geen eer aan, kijk maar naar een aantal postins van hem, Om Sid is een echte liefhebber, beter èèn kleine in de hand dan 10 grote siliconen in de lucht.
Overigens was mij al opgevallen dat homosexuele mannen die veel vrouwelijkheid uitstralen uiterst populair zijn bij de dames, misschien is dat de reden dat steeds meer mannen zich iets vrouwelijker gaan gedragen?

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 14-09-2006 10:54 Malam wrote:

...

Overigens was mij al opgevallen dat homosexuele mannen die veel vrouwelijkheid uitstralen uiterst populair zijn bij de dames, misschien is dat de reden dat steeds meer mannen zich iets vrouwelijker gaan gedragen?

Malam,

Er wordt ook al heel lang gezegt dat een home de beste vriend is voor een vrouw. En niet een hetro. Ik heb het niet over liefde maar gewonen vriendschap. Omdat de homo niet alleen het rvouwelijke uitstraalt doch ook veel inzich heeft en daardoor de vrouw beter begrijpt.

Tenzij je natuurijk de mannelijke homo hebt. Want in een homo relatie is een de vrouw en de ander de man. Ook al zijn beiden mannen.

Doch in Indonesie verkleden ze zich zo erg en bouwen ze zich om dat het eerder transexuelen zijn dan homo's.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ach Albert, wat maakt het uit, zoals wij in de haven zeggen, als tie maar werm zit.

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Misschien moet Alberto méér moeite doen voor zijn 'partijce' sinds Ayaan weg gevallen is, voor de 'charmes' van de Amerikaanse cowboy ..... zie je weinig mooie dames bij die 'Volkse Partij', helaas lietke Femke Halsema zich niet 'strikken' ...... volgens mij hebben ze weinig succes bij de vrouwces.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 14-09-2006 15:47 AnisJ wrote:
Misschien moet Alberto méér moeite doen voor zijn partijce sinds Ayaan weg gevallen is, voor de charmes van de Amerikaanse cowboy ..... zie je weinig mooie dames bij die Volkse Partij, helaas lietke Femke Halsema zich niet strikken ...... volgens mij hebben ze weinig succes bij de vrouwces.

Ik stem al heel lang niet meer. In ieder geval niet meer sinds Pim ...... Emoticon: Angry
Al die NL partijen is hetzelfde zooitje.
Nu zitten ze weer te kibbelen over Sharia uitspraak van Donner. En over een Sharia en Pedo partij. Hier in Indonesie is geen Pedo partij. Hier is Pedo toegestaan, als je het mij vraagt..Want je hoort Ind. nooit klagen wat er met de Ind. werksters (pembantun) in midden oosten gebeurt.

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Alberce wat let jou om een nieuwe topic te maken ...... silahkan !!!

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Donner is gewoon knettergek, deze man komt uit een zwaar gereformeerd
geslacht van juristen; het is een kamergeleerde, die van Indonesia niets afweet en al helemaal niet van de Islam.
De sharia invoeren wat Donner wil mits 2/3 meerderheid: leidt alleen maar tot meer verwijdering.
Bovendien kan dat niet eens, het botst met de Nederlandse grondwet

silat4ever
Gebruiker
spacer line

ik ben het eigenlijk wel met donner eens als 2/3 ervoor is dan wil je toch ook niet anders.

silat4ever
Gebruiker
spacer line

ik was ook niet voor het kwartje van kok maar dat kregen wij ook zomaar en daar was niet eens 2/3 voor

saidja
Gebruiker
User icon of saidja
spacer line

Hmm.
In mijn ogen worden mannen helemaal niet vrouwelijker. Het worden watjes.
Vrouwen worden ook niet mannelijker. Dat worden ook watjes. Wel jammer.
Straks zijn we allemaal onzijdig.Dat ktijg je van aanstellerij.

Saidja

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,613,238 pageviews Een website van indahnesia.com