Het probleem van huwelijkse staat is dat men van uit een overheid de verzekering heeft, dat je daar onder hoor afhankelijk van je kostwinnerschap bent.
Tenzij je zelf een zelfstandige baan hebt, en daardoor in je eigen voorzieningen kan voldoen.
De huwelijkse staat is in andere landen, zoals Indonesië, heeft veel meer betekenis, dan in het westerse landen.
Het gevolg is dat er te veel bemoeienissen zijn van Familie, en de daaraan gekoppelde religie,dat bemoeilijkt in de meeste geval een scheiding proces.
Pas ervaren nu zelf in de moeilijkheden gekomen met de kinderen van mijn vriendin.
Zij waren velle tegenstanders dat haar zus wilde scheiden, en ik in haar steunde.
Wat kon ik anders ze wilde met mijn zoon verder.
Dus het verhaal is nu klaar de twee komen samen ze hebben een visum gekregen, en ze komt met haar dochter naar Holland toe.
Maar nu zit ik met een verdeelde familie, en dat gaat zo ver dat ik mij terug trek, en hen heb ze verteld, niets meer te willen ontmoeten.
Zo dom zijn zij terwijl ze afhankelijk zijn van haar moeder tenminste een van hen.
Ze hebben zelf een moeder die ook gescheiden is, en daarvan het gevolg is dat zij naar Holland is gekomen, zodat ik het niet meer begrijp over hun zienswijze?.
Ik wil er niets meer mee te maken hebben, en ze bekijken het daar maar.
Het gevolg is dat die jongen zich zelf, en zijn gezin in moeilijkheden heeft gebracht, en dat zien ze niet in. Blo-on
Terwijl hij zelf had moeten voorzien in zijn eigen inkomen.
Zijn moeder is nu druk bezig zich in allerlei kronkels te brengen om toch geld daar naar toe te krijgen.
Ik heb mijn medewerking opgezegd, ze bekijk het maar.
Ze kan zelf niets, omgaan met internet bankieren, nu wilt ze het leren, begrijpt u het nu, ja als je zelf in een situatie gebracht wordt, dan moet je het ineens leren terwijl ik al verscheiden keren haar aangemoedigd hebt het te doen, maar nu niet meer.
Zijn alle vrouwen, en dan vooral van Indische afkomst, die zo weinig verstand gebruiken????
Ja en daarmee zit je zo in een crisis die wie de sterkste voor elkaar geeft, zich over geef aan de nukken van dat geval.
Wij zijn samenwonend, en hebben een samenlevingscontract bij de Notaris vast gelegd
Zo gaat dat in het leven je hebt niet alles voor het zeggen, en daardoor kom je soms voor rare situaties te staan!!!!!