Huwlijkse voorwaarde

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
spacer line

On 06-09-2006 23:32 sidia wrote:

...

1.Als men het verstand gaat gebruiken moet men aan alle wettelijke eisen moeten voldoen.Van beide landen.
Ook de niet geschreven regels kan een rol spelen.

2.Met huwelijksvoorwaarden vooraf , en volgens Indonesische wet, vooral als je daar gaat trouwen.

Niet trouwen ?, kan ze niet mee naar Olanda , mits ze aan de eisen voldoen.
En hij moet ook aan de eisen voldoen , in Olanda.(inkomern en huis etc )
Samenwonen ?
Waar ?? In Nederland ? , ken niet . Kom ze niet eens binnen , behalve als turis.
In Indosenia ?? , ken ook niet.
Krijgt je de familie en de plaatselijke autoriteiten (cq buren) aan de deur.
Ik hoop dat hij jou adviezen niet volgt Emoticon: Smile
I

1 : De niet geschreven regels zijn?
Wat de mensen er maar van maakt, dat is daar meer dan hier.
2 : Ja vooraf maar dan is het nog niet wat hij wil, en dat is het huis veilig stellen.
En dat lukt hem niet al is hij op huwelijkse voor waarde getrouwd.
Omdat hij alimentatie moet betalen in Nederland als je getrouwd bent, wanneer het
huwelijk ontbonden word. Of hij moet rijk zijn, of een baan van boven de 4000 euro.
Dan betaalt hij nog meer aan alimentatie.
3 : Niet trouwen hoef niet te betekenen dat je haar niet naar Nederland krijgt trouwen is in.
Holland niet verplicht samen wonen mag ook
Ze komt wel binnen als ze aan de eisen voldoet als de inburgering cursus gedaan is.
Kijk dat bedoel ik maar als achterlijkheid in IndonesiŽ wat hebben de buren daarmee te
maken?.
Wat verdedigd u die stelling toch dat ze niet samen mogen wonen in IndonesiŽ, dat is dan
achterlijkheid.. Maar ze zijn in IndonesiŽ zo modern zegt u zelf, u spreekt u eigen tegen
Wel dat de buren, en die man die in een kampong controleert, er niets van hoeft te weten, en ze mogen er zelf niet mee bemoeien.
En als ze dat wel doen dan is dat een zaak van die familie, die hen verlinkt of hen die jaloers zijn,bij hen een grotere rol gaan spelen.
Neen Bapak Sidia u slaat de plank helemaal mis!!!
Maar hij geeft aan dat hij wilde trouwen in IndonesiŽ ik wens hem veel geluk toe!!!! Emoticon: Devil Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 07-09-2006 14:06 zieleffe wrote:

...
I

2 : Ja vooraf maar dan is het nog niet wat hij wil, en dat is het huis veilig stellen.
En dat lukt hem niet al is hij op huwelijkse voor waarde getrouwd.

Kijk dat bedoel ik maar als achterlijkheid in IndonesiŽ wat hebben de buren daarmee te
maken?.
Wat verdedigd u die stelling toch dat ze niet samen mogen wonen in IndonesiŽ, dat is dan
achterlijkheid.. Maar ze zijn in IndonesiŽ zo modern zegt u zelf, u spreekt u eigen tegen

Neen Bapak Sidia u slaat de plank helemaal mis!!!

pt 2.
Bij huwelijksvoorwaarden (vooraf in Indosenia, in NLD kan ook achteraf) wordt de bezittingen (cq schulden) voor het huwelijk van beiden gescheiden.
Dus als Pietje een villa hept in olanda , kan zijn lieve nyonya niet aankomen.
En omgekeerd.
Over alimentatie , kan men altijd ontlopen.
Al werd hij door de rechter veroordeelt voor 12 jaar alimentatie.
Er zijn verschillende wegen.

Over het samenwonen (kawin kebo= karbouwen huwelijk) kan men ook doen , alleen in een grote stad .(zoals jakarta ).Ver van familielid of bekenden.
Bij een mix couple (man blank - vrouw bruin) is het ingewikkelder.
En zeker in een dorp zoals b.v. Tjimahi .De vrouw (de bruine) kreeg dan een slechte naam , meestal als " simpenan" van een bule.Of iets ergere kwalifikatie.
Dus is zij voor altijd getekend voor haar familie en vrienden.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
Gebruiker
spacer line

On 07-09-2006 21:40 sidia wrote:

...

pt 2.
Bij huwelijksvoorwaarden (vooraf in Indosenia, in NLD kan ook achteraf) wordt de bezittingen (cq schulden) voor het huwelijk van beiden gescheiden.
Dus als Pietje een villa hept in olanda , kan zijn lieve nyonya niet aankomen.
En omgekeerd.
Over alimentatie , kan men altijd ontlopen.
Al werd hij door de rechter veroordeelt voor 12 jaar alimentatie.
Er zijn verschillende wegen.

Over het samenwonen (kawin kebo= karbouwen huwelijk) kan men ook doen , alleen in een grote stad .(zoals jakarta ).Ver van familielid of bekenden.
Bij een mix couple (man blank - vrouw bruin) is het ingewikkelder.
En zeker in een dorp zoals b.v. Tjimahi .De vrouw (de bruine) kreeg dan een slechte naam , meestal als " simpenan" van een bule.Of iets ergere kwalifikatie.
Dus is zij voor altijd getekend voor haar familie en vrienden.
Alimentatie.
Dan moet je wel naar het buitenland gaan,en het land uit vluchten, want als zij zich meld bij de sociale dienst , begint gelijk bij hem de formulieren in de bus te vallen.
Misschien met bijde op een goede verstandhouding kan je wel iets doen maar meestal gaat het met niet meer door een deur kunnen, en geld speelt een belangrijke rol.
Anders weet ik het niet, hoe je van die allimentatie af kan komen.

Ja samen wonen in de kampong ja dat is op elkaars lippen zitten, en dan aangekeken worden door ja wie dan ook?
Maar ze hebben daar geen last van als ze in Holland gaan wonen, en dat zijn ze van plan dan.
Hij heeft niet voor niets een huis in Holland staan! Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Eddepet
Gebruiker
spacer line

Heren en Dames,

Nogmaals harstikke dank voor al deze reacties.

Ik zal van al het goede dat ik gelezen heb notities maken en indien van toepassing gebruiken. Emoticon: Smile

Er ontstaat een leuke discussie over het wel of niet kunnen behouden van het huis en de allimentatie die betaald moet worden.
Ook over het wel of niet samen kunnen wonen hier in Nederland of daar in Indonesie.

Hieronder nog wat extra informatie.

Wat de huwelijkse voorwaarde betreft daar kan men van alles in laten zetten, dus niet alleen wat is van wie, maar ook wat te doen met en hoe omgaan met.

Dus ik kan wel degelijk vertellen wat mijn eigendom is en dat blijft dan ook van mij, tenminste als zij de huwelijkse voorwaarde ook ondertekend.

Wat de allimentatie betreft, hier kan je in Nederland echt niet onderuit, wat je wel eventueel kan doen is er beperkingen aan stellen.

Samenwonen, dat is ook een mooi punt, het liefst zou ik ook gaan samenwonen in plaats van direct te gaan trouwen.
Zij wil dat echter niet vanwege geloof en familie, dit heb ik geaccepteerd maar haar wel verteld dat het daardoor niet makkelijker wordt voor mij.
Wij kennen elkaar nu 2 1/2 jaar en daarvan zijn wij ongeveer 10 weken samen geweest. Voor mij nog geen rede om te gaan trouwen. Ik ben en blijf een nuchtere hollander Emoticon: Wink

Vragen die voor mij nog openstaan zijn, onder welk recht moet deze huwelijkse voorwaarde opgesteld worden (Nederlands of Indonesisch).
Hoe kunnen deze voorwaarde ondertekend worden zolang zij nog in Indonesie zit en ik in Nederland.
Wat zijn jullie ervaringen met het afsluiten van deze voorwaarde en hoe hebben jullie dat geregeld.

Ik wacht jullie reacties af...

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Als je in Indonesia trouwt , een verbintenis/overeenkomst afsluit ga je dat volgens Indonesische wet doen(Logisch).
Bij jou gaat het volgens HukumPerdata(ex BW) , dus de principes zijn bijna dezelfde als de Nederlandse BW (er zijn ook wijzigingen geweest).
Voor de rest is bijna identiek. De notaris daar kan het vertellen.
Om extra zeker te zijn ga je het ook doen in Nld.Kost iets meer maarnkan je beter van slapen.
Gelukkig trouwt je met een niet Islamiet , anders moet je ook rekening houden met Islamitische Recht.
Je kan ook via volmacht laten doen.

Opa Sinjo
Gebruiker
spacer line

Ik ben zelf met een indonesische vrouw getrouwd in Jakarta.
Procedure: Bevolkingsregister vragen :formelier van niet getrouwd zjn.
2) opsturen naar je verloofde in indon.
3) Ned.ambassade inlichten per brief.
4) Burgerlijk huwelijk voltrokken in Jkt-Kota.(burgerlijke stand.
5 In Kuningan vlakbij ceribon) nogmaals getrouwd volgens de Sundanese
adat.(zonder haji of Penghulu.) ieder behoudt zijn eigen geloof.
6) volgens de Ind.ambassade in den hag, mag je in indon.wel een huis
kopen(bezitten) alleen de grond mag je niet kopen.
Dus erfpacht voor 10 of 20 jaren vastleggen bij het kadasterkantoor.
op wiens naam dat huis komt te staan.

succes.

opa sinjo.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 14-09-2006 17:14

5 In Kuningan vlakbij ceribon) nogmaals getrouwd volgens de Sundanese
adat.(zonder haji of Penghulu.) ieder behoudt zijn eigen geloof.

6) volgens de Ind.ambassade in den hag, mag je in indon.wel een huis
kopen(bezitten) alleen de grond mag je niet kopen.
Dus erfpacht voor 10 of 20 jaren vastleggen bij het kadasterkantoor.
op wiens naam dat huis komt te staan.

5. ik had nooit gehoord dat sundanezen gaan trouwen volgens hun adat.
Als Sundanezen trouwen dan gebeurt het volgens hun geloof .
En de persoon die gerechtigd is om je te trouwen is een penghulu(bij de islamieten) en andere gesstelijken bij de niet islamieten.
Een haji heeft niks mee te maken met een huwelijksceremonie.

6. Er is een vetschil tussen hak milik en hak pakai.
Een buitenlander mag alleen de hak pakai hebben .
De grond is alleen in erfpacht , maar de SHM van de grond is alleen voorbehouden aan de indonesiers.
Vraag is , wat gebeurt er als na 10 jr de erfpacht overeenkomst niet wordt verlengd ?(geen overeenstemming , of ruzie )
Je hebt een mooie huis (hak pakai) die op de grond van iemand staat.

Raffel
Gebruiker
spacer line

Ik heb een vraagje over trouwen op Bali.
Kan je indonesische vrouw aan je eigendom in Europa wanneer je uit elkaar gaat; wanneer je op Bali ceremonieel getrouwd bent???
Of wannneer je officieel getrouwd bent in Indonesie??
Dus niet volgens de Nederlandse of Belgische wet getrouwd.

Volgens mij, zolang je niet getrouwd bent in Europa, kan je Indonesische vrouw ook niet aan je eigendommen in Europa, of ben ik hier verkeerd???

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Beste Raffel,
ben je volgens de wet getrouwd of niet.
Bij Ceremonieel getrouwd zijn (voor de tourist of voor de foto)is mss een nep huwelijk .
Als je volgens de Indon.wet getrouwd bent , zit je voor 100% vast .
Mits er een ontbindende clausule wordt bedongen (gemeenschap van goederen).Dus bij scheiding moet je ook alimentatie betalen.
Bwehalve als een NEP huwelijk hebt gedaan.

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Bestaan er eigenlijk nog steeds mensen die op gemeenschap van goederen trouwen? Dan ben je wel lekker naief bezig...

Gracias. Sama sama

Eddepet
Gebruiker
spacer line

Ja er zijn nog inderdaad zat mensen die trouwen in gemeenschap van goederen. Daar is op zich ook niets mis mee.
Mijn vriend is bijna drie jaar terug getrouwd met een vrouw uit Indonesie en zij zijn inderdaad in gemeenschap van goederen getrouwd.
Is ook niet erg als jij beide zo goed als niets heb en nog moet beginnen met opbouwen.

In mijn geval ligt het iets anders. Ik heb een eigenhuis (koop in plaats van huur) waar een aardige overwaarde op zit.
Ik wil dus inderdaad op huwelijkse voorwaarde trouwen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kleine update mijner zijds :

Het is mij nu een stuk duidelijker hoe het zit met de huwelijkse voorwaarde.
Zaak is op samen af te spreken wat beide partijen daar in willen hebben staan zonder menings verschillen.
Als dit rond is dan kun je bij een Nederlandse Notaris terecht en deze maakt dit document dan op.
Dit document moet dan door beide partijen ondertekend worden.
In mij geval is dit lastig omdat mijn vriendin nog steeds in Indonesie zit.
Dit is echter ook op te lossen door een volmacht te laten opstellen waarin ook de huwelijkse voorwaarde staan.
Deze volmacht kan zij dan in Indonesie tekenen en legaliseren.
Omdat mijn vriendin de Nederlandse taal nog niet voldoende machtig is moet deze dus nog vertaald worden.
Dit laatste moet door een beedigde vertaler gebeuren.

Wij zijn nu bij het punt aan beland dat de punten die wij belangrijk vinden die in de huwelijkse voorwaarde moeten komen bespreekbaar zijn.
... De rest volgt later.

Groetjes, Edwin Verweij

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 10-10-2006 04:46 kiwimave wrote:
Bestaan er eigenlijk nog steeds mensen die op gemeenschap van goederen trouwen? Dan ben je wel lekker naief bezig...

Ik denk dat veeeel van de buitenlanders in indosenia zijn getrouwd zonder huwelijksvoorwaarden.
Dus bij een eventuele scheiding zijn ze de pisang (banaan).

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 10-10-2006 04:46 kiwimave wrote:

Over naief gesproken Emoticon: Yawn ... je trouwt om de rest van je leven met elkaar te delen. Dan moet je daar vooral voor het huwelijk al een scheiding in maken. Goede basis van vertrouwen hoor Emoticon: Smile Je zou je zuurverdiende huisje maar aan je kipje kwijtraken Emoticon: Laugh out loud

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

mas jono
Gebruiker
spacer line

Die huwelijkse voorwaarden, sorry hoor wat een hoop gezeik.
Noem mij maar naif hoor, dat intresseert mij niets.
Ik ben al een hele tijd gelukkig getrouwd met een heel lief vrouwke,
gewoon in gemeenschap van goederen.

Oya nu komt misschien de clou, ik heb mijn vrouw ontmoet op haar werk,
ipv van een of ander nachtclub op bali of jakarta waar men toevallig 3 weken op vakantie was.

Enne na ons trouwen hadden we bijna geen cent, en wat we hadden moesten we 2x omdraaien,
ons meeste geld ging op aan kantor imigrasi en mijn halfjaarlijks ticket naar Singapore.

Wij woonde we in een heel klein huisje
1 klein woonkamertje
1 kamar mandi
1 kamar tidur
geen teevee maar een radio
we hadden een afgetrapt motortje, bensine was toen nog geen 2000 rb.
we hebben heel Yogya en omgeving rondgecrost op ons motortje

Malioboromall hebben wij alleen van over de balustrade meegemaakt,
geen koffie bij excelsio (aku lupa zo heet dat toch? yogya / indonesia gangers weten precies wat ik bedoel).

Tot diep in de nacht hadden we gespreken, onze verschillende culturen, onze ouders, agama, vrienden
verschillende intresse en toekomst

Zo leer je elkaar tenminste kennen, geen verborgen verassingen toen wij na 3 jaar naar Nederland gingen.

Ondertussen wonen we alweer bijna 2 jaar hier in Nederland, we hebben samen een leuk huisje gekocht
onze zoon gaat hier na school, alles wat wij nu hebben is ook haar verdienste.

en dit was dus mijn bijdrage,
groet

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 11-10-2006 16:06 mas jono wrote:

en dit was dus mijn bijdrage,
groet

Een geweldige bijdrage... bij mij loopt het net zo, alleen zit ik nog ergens halverwege.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Eddepet
Gebruiker
spacer line

Hallo Mas Jono, Richy,

Als eerste van harte gefeliciteerd.
Dit is natuurlijk ook een weg die je kan bewandelen.
Op het moment dat er weinig verschil is tussen bezittingen en vermogen is het niet meer dan normaal dat je in gemeenschap van goederen trouwt, wat trouwens ook de makkelijkse weg is.
Dan maakt het ook niet uit of dit nu in Indonesie of Nederland is.

Echter als je in Nederland zit en je wilt een eigen bedrijf beginnen of als er een vermogen verschil is tussen beide partners en dit niet willen delen dan is het handig en ook verstandig om op huwelijkse voorwaarde te trouwen.

Groetend,

Edwin Verweij

mas jono
Gebruiker
spacer line

Dag Edwin, ik had onderstaand stukje al had geschreven voordat jij jou posting had
geplaatst, dit stukje is waarschijnlijk niet op jou van toepassing.
Maar toch had ik graag jou mening over dit stukje, want je kan toch niet ontkennen dat
hier een stuk van waarheid in zit.
Groet
John

-----------------------------------------------------------------------------

Mijn mening is en blijft, als die (nachtclub) bulees zo nodig willen trouwen
met hun Indo, Thaise of andere exotische vriendin, moeten die daar
ook maar de consequenties van dragen.
De meeste van die gasten storten zicht in een avontuur, zonder enig
benul van cultuur of agama, (zelfs nachtclub meiden vinden dat belangrijk)
ze zien alleen maar een lekker wijf,
waar ze in het westen wel goed mee voor de dag kunnen komen.

Na een tijdje als ze dan toch getrouwd zijn, komen ze er toch achter
dat ze wel erg weinig gemeen hebben, groeien uit elkaar, ze gaan elkaar vervelen,
of dat nou opzet van dat grietje is of niet (achter het geld zitten) dat doet er helemaal niet toe.
In Nederland ga je toch ook niet trouwen na 3 weken, na alleen cafe
bezoek en wat excursies samen. Gebruik toch je verstand man.

Als er vanaf het begin al geen vertrouwen is waarom wil je dan in godsnaam trouwen???

Eddepet
Gebruiker
spacer line

Mas Jone,

Nogmaals bedankt en zal er inderdaad een reactie op geven.

Ik ben inderdaad niet het type Bulees dat haar ontmoet heb in een nachtclub.
Wij kennen elkaar al bijna 3 jaar en ik ben een paar keer naar Indonesie geweest. Zij is ook een keer naar Nederland geweest.
Dit om beide culturen mee te maken.
Ik heb haar ook ontmoet via een vriend die ging trouwen in Indonesie en zijn vrouw is een vriendin van haar.

Ik probeer ook zoveel mogelijk te weten te komen van haar cultuur. Ik zelf vindt het eigenlijk nog te vroeg om te trouwen en zou het liefst gaan samenwonen. Dat wil zij echter niet en ik respecteer dat.
Ik heb toen gezegd dat ik dan alleen wil trouwen onder huwelijkse voorwaarde.

Om dus terug te komen op jou mening, die deel ik volledig als men inderdaad op deze manier in het huwelijksbootje wil treden. Dan moet je achteraf ook maar de gevolgen onder ogen zien.

Groetjes,

Edwin Verweij

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Hallo Ed,

Even een vraagje, zou jij als je verliefd was op een nederlandse vrouw ook met haar op huwelijkse voorwaarden trouwen als ze niet eerst samenwonen wil ?

Overal kunnen huwelijken stukgaan, maar je wilt toch trouwen om een levenlang bij elkaar te blijven nietwaar ? En die periode voorafgaande aan het huwelijk kost tijd om elkaar beter te leren kennen, als men dat na een paar jaren nog niet weet kan er beter niet getrouwd worden.

Ook in een huwelijk blijft het soms vallen en opstaan of stormen doorstaan,
helemaal in een huwelijk waarin 2 culturen en/of geloven op een kussen liggen. Maar heel veel mensen redden het wel, je weet waar je aan begint als je als duo penotti verder wil gaan.

Ik weet wel waar ik over praat hoor, 42 jaar getrouwd + 4 jaar verkering is totaal 46 jaar en het gaat nog steeds goed, wel geven en nemen en aanpassen aan elkaars cultuur. Emoticon: Yes!

Veel geluk Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

lihat1
Gebruiker
User icon of lihat1
spacer line

Eddepet
Gebruiker
spacer line

Hallo Joke,

Ook jou zal ik voorzien van een netjes antwoord.

De rede dat mijn vriendin niet wil samenwonen heeft er niet voor gezord dat ik op huwelijkse voorwaarde wil trouwen.
Ook als wij waren gaan samenwonen is het verstandig om een samenlevings overeenkomst te tekenen.

Het grootste verschil is nu dat ik meer vermogen heb dan mijn vriendin en ik niet van plan ben (in het geval dat het mis gaat) dit vermogen te moeten delen?
Dit klinkt egoistisch maar zo zie ik het niet. Ik geeft het liever aan haar zonder rede dan dat ik het verplicht moet geven.

Was het dus een Nederlandse vriendin geweest dan is het eerder normaal dat men samen gaat wonen en dan regel je dit soort zaken ook.

Ik ben het helemaal met je een dat het tijd kost
Ik praat wel over een periode van bijna 3 jaar, echter in deze drie jaar zijn we ongeveer tien weken (en dan neem ik het ruim) heel dicht bij elkaar geweest. Deze tien weken heeft voor mij nog niet de doorslag gegeven om te zeggen dat ik ga trouwen.
Verder vind ik het een grote stap niet alleen voor mij maar ook voor haar.
Zij moet tenslotte ook haar familie, vrienden, werk, huis, omgeving en cultuur achter laten ergens anders opnieuw te beginnen.
Om eerlijk te zijn vind ik dat heel veel en weet niet echt of ik dat wel van haar mag verlangen.
Al met al geen makkelijke beslissing die wij beide moeten maken.

Dank je wel.

Groetend,

Edwin Verweij

Jantje
Gebruiker
spacer line

Eddepet wrote: Verder vind ik het een grote stap niet alleen voor mij maar ook voor haar.
Zij moet tenslotte ook haar familie, vrienden, werk, huis, omgeving en cultuur achter laten ergens anders opnieuw te beginnen.
Om eerlijk te zijn vind ik dat heel veel en weet niet echt of ik dat wel van haar mag verlangen.
Al met al geen makkelijke beslissing die wij beide moeten maken.

Hier schuilt een kleine, maar niet onbelangrijke misvatting. De band met de familie en vrienden wordt juist sterker, sterker nog: neemt kwadratisch toe als je met haar trouwt. Emoticon: Yeah right!

tomysu
Gebruiker
spacer line

ik vind trouwen onder huwelijkse voorwaarden onzin je trouwt met elkaar omdat je van elkaar hou en voor altijd samen wil blijven. ik ben al 18 jaar zeer gelukkig getrouwd en hebben zoon van 17 jaar. alles wat wij hebben aan bezittingen hebben wij SAMEN bij elkaar gewerkt en gespaard zodat we ons kind een goed toekomst na kunnen laten straks bij het opstijgen van deze bumi en wie bij begin van huwlijk wat had is toch totaal niet belangrijk, belangrijk is dat we alle kansen samen hebben gegrepen en uitgebuit hebben door keihard te werken SAMEN.
dit wilde ik even kwijt

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Hoezo onzin. ? Dat is gewoon rationeel gaan denken.

In veel gevallen is het ook zo dat je jonge echtparen alles samen hebben opgebouwd. Dus is het een gezamenlijke vermogen.

Omgekeerd kan het gebeuren dat 1 vd partners al een " vermogen" heeft .
Het is rationeel verstandig als de " vermogende" party ook maatregelen neemt. De klassieke verhalen over wat mis kan gaat is beroemd.
Na 1 dag trouwen kan de rijke partner geconfronteerd te worden met de schulden van de andere.

Psssst : OmSid is ook met zo' n clausule getrouwd.
Stel is voor de rijke ollandse meisje werd gelijk na de huwelijk geconfronteerd met het verleden van O.S. Veel schulden etc , en na het verkrijgen van zijn verblijfvergunning gaat hij ook nog zijn "verse " bruid verlaten.
Wah cilaka seh.
Zielig voor de arme ollandse meisje.

tomysu
Gebruiker
spacer line

sidia maaf ya tp itu omong kosong als je gaat trouwen met een persoon weet je toch wel het e.e.a. van die persoon lijkt mij. op moment dat je daarmee trouwt ga je ook akkoord met die persoon zijn situatie. rijk of arm je houd van iemand of niet, trouw je ermee dan neem je dus ook genoegen met je partner zijn situatie PUNT tenzij je iemand bent die eerst naar de portomonee kijkt, wat voor huis hij/zij woont en hoe de situati is en of je er eventueel beter van kan worden of niet om daarna te besluiten om "verliefd" te worden

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

93,513,286 pageviews Een website van indahnesia.com