Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Zoals bekend hebben 3 % Chineese IndonesiŽrs 99 % van de totale handel in IndonesiŽ in handen.
Wie heeft nu werkelijk de macht in handen?
Zou het nu niet is tijd worden dat de IndonesiŽrs, zoals in de tijd van Sukarno de touwtjes in eigen handen zou nemen?
Het is toch ongekend dat een zo`n kleine bevolkingsgroep een volk van 240 miljoen op de kop schijten met als enige reden zelfverrijking.

van Heutsz
Gebruiker
User icon of van Heutsz
spacer line

De Indonesiers met een Chineese achtergrond zijn harde werkers itst de overige Indonesiers. Ze vergokken hun geld niet, kunnen sparen en verdoen hun tijd niet met vijf keer per dag naar het westen buigen.

Jeanette
Gebruiker
spacer line

De chinezen gokken niet....?!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 02-09-2006 17:37 van Heutsz wrote:
De Indonesiers met een Chineese achtergrond zijn harde werkers itst de overige Indonesiers. Ze vergokken hun geld niet, kunnen sparen en verdoen hun tijd niet met vijf keer per dag naar het westen buigen.

Er is geen volk ter wereld die zo gokt als de Chinezen.
Wat heeft dit te maken met het buigen van 5 keer per dag ?????????
Wat bedoel U te zeggen?
Als iemand vijf keer per dag bid, zou hij arm moeten zijn? Of niet hard kunnen werken?
Of wil u zeggen dat de IndonesiŽrs gokken?
Zou u dit nader kunnen verklaren?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 02-09-2006 17:37 van Heutsz wrote:

Effe wachten PIZZA, inderdaad zoals op een andere topic reeds gezegd, eerst Londoh daarna Westerling en nu van Heutsz?
Nee toch!!!!!

van Heutsz
Gebruiker
User icon of van Heutsz
spacer line

On 02-09-2006 18:42 Malam wrote:

...

Er is geen volk ter wereld die zo gokt als de Chinezen.
Wat heeft dit te maken met het buigen van 5 keer per dag ?????????
Wat bedoel U te zeggen?
Als iemand vijf keer per dag bid, zou hij arm moeten zijn? Of niet hard kunnen werken?
Of wil u zeggen dat de IndonesiŽrs gokken?
Zou u dit nader kunnen verklaren?

Ik had het over vergokken, daar zijn de IndonesiŽrs beter in (vooral Javanen).
De tijd die deze mensen verdoen met al deze rituelen kunnen ze niet besteden aan hun werk.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Nou Malam met alle respect hier kan ik u niet volgen, hier ben ik het niet mee eens.
Want als zij het niet doen wie doet het dan?Economie op gang houden?.
U weet nog dat het in 1998 het ook fout ging Glodok in de brand gestoken
Vele Plaaza werden geplunderd, en ook in de brand gestoken, en zo schoot de mensen zich in eigen voeten.
Het is weer goed gekomen Glodok heeft een heel nieuw onderkomen, is mooier er op geworden.
U heeft het over economisch macht ja dan heb je gelijk, maar wie heeft daar de werkelijke macht?
Dat weet u toch ook wel!, of wilt u dat niet weten?, waarop je de andere kant op gaat kijken wegens, ook door u, bekritiseerd zo gevoelige mentaliteit uit bescheidenheid, en niet moeilijk doen dan maar accepteren, wat de dag brengt, is het gewone leven niet storen.
Bang dat ze zijn, om wat ze hebben niet te verliezen, is zeer zeker aanwezig.
Ja de studenten zijn soms actieve, en protesteren er op los, maar wat zie je, de abri lost het wel op , en slaat er op los.
Meestal in Jakarta, en het krijgt nog geen zins de publiciteit.
Als er een de door u gesuggereerde opstand zal komen moet het van de militairen komen?
En die hebben de macht, dus wat is nu wie, en wie is, en heeft de macht.
Als u het parlement ziet dan zitten daar toch ook geen Chinezen.
U ziet toch ook dat er bij de Politie geen Chinezen zitten u ziet toch ook dat er in het leger geen Chinezen zitten.
Dat had ik niet verwacht van u dat u een revolutie wil, HOE? toch niet met geweld, wat u niet vermeld gelukkig, hoe kan je dan een verandering daar bewerkstelligen, en is dat er dan een oplossing voor IndonesiŽ.
Het had bijna niet gescheeld of China had in 1998 ingegrepen in een soevereine staat.
En dat is eigenlijk ook zo, maar ze moeten toch langzamerhand er aan gaan wennen dat de wereld met hen zal bemoeien in verband, dat er geen grenzen zijn voor terroristen, en het milieu
Zie het conflict met Timor, AustraliŽ was er gouw er bij, die wil niet voor zijn deur een land die niet te vertrouwen is.
Ja ik begrijp uw verontwaardiging met die armoede en met die onrecht die er daar is.
Dat is de omslag die met andere middelen moet worden opgelost worden.
Zo is er al op TV discussies opgang en zal er een omslag van hun denken moeten komen wil het daar veranderen.
Daar is een lange weg te gaan hoe moeilijk ook het zal zijn.
Sorry Malam over godsdienst wil ik het niet over hebben dat is nog steeds een geladen thema waarop er geen goede oplossing voor handen is.
U weet dat ik met mijn oordeel geen goede discussie zou ontlokken, en dat wil ik niet.
Maar ik respecteer u met u beslissing, en gelukkig u ook mij zo voel ik het, en zo kunnen wij door een deur. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

hahaha ja Om Ziel, we voelen elkaar een beetje aan, ondanks dat we het neit met elkaar eens zijn, mooi toch.
Ik propageer geen revolutie, alstublieft niet, het is zo al erg genoeg, en U heeft gelijk bij de politie en leger geen chinezen, weet u trouwens wat die sloebers verdienen? daar stapt geen Chinees in.
Het parlement, natuuuuuurlijk zitten daar geen Chinezen in, daar is de bevolkingsgroep te klein voor, helaas achter iedere bestuurder in Jakarta staan 2 of 3 rijke Chinezen die het mogelijk maken dat deze bestuurder gekozen wordt.
U zei het zelf al, wie zijn de werkelijke bestuurders van IndonesiŽ, toch wel griezelig toch? Dit bedoel ik met feodaal bestuur, een bevolking van 240 miljoen die afhankelijk is van een groep van 7.5 miljoen.
Zelfs met verkiezingen zal de bevolking de partij volgen die de mooiste en grootste manifistaties op touw zet(allemaal betaald door de 3 % die de kandidaat steunt die hun de meeste faciliteiten geeft)
In zoverre zijn wij in Europa iets wijzer geworden en kunnen een betere keuze maken.
In IndonesiŽ zijn verkiezingen betrekkelijk nieuw, de mensen moeten er nog achter komen dat partijen je op grote schaal naaien, zoals in Nederland, niet dat dit wil zeggen dat het dan echt beter gaat, daar ben ik inmiddels ook achter, ook de Nederlander is inmiddels hersendood gemaakt, kijk maar naar de achteruitgang in de afgelopen jaren.
Toch hoop ik dat er ooit is een goede arbeiderspartij in IndonesiŽ zal opstaan, die voor de orang kecil opkomt, zoals de Partij van de Arbeid dat ooit in Nederland heeft gedaan, ja na zoveel jaren het pluche te hebben gevoeld is er geen fractie meer van over, maar het heeft in het verleden wel een positieve werking gehad.
Tot op heden is er in IndonesiŽ niets maar dan ook niets gedaan voor de orang kecil, de hele bestuurderskliek in Jakarta is betaald door de 3 % rijke IndonesÔŽrs en alles wat na Suharto gebeurd is was ten voordele van deze groep.
Niet dat Suharto heilig was, maar onder zijn bewind stond de huidige Euro wel op 2500 Rp en nu op 11.000 RP, ik vind het prima, maar voor de Indonesische bevolking is dit een ramp.
Ik blijf nog steeds zeggen dat deze stinkendrijke groep van 3 % van de Indonesische bevolking gedwongen zou moeten zijn om te investeren in eigen land en niet in de booming bisniss in China.
Ik ben het niet eens met allerlei regeltjes in Nederland, maar de beperkingen van de vlucht van kapitaal naar het buitenland ben ik het wel eens.

Maar ja, wie zou het in IndonesiŽ tegen houden, kapitaal en bestuurders zijn ŤŤn

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Wah , dus zijn de chinezen die de feodale macht hebben.
Ik denk dat het een mythe is .
Er zijn kleine poeprijke chinezen.
Vroeger werden ze als de tjukongs (cukongs) genoemd , tegen woordig zijn het de zgn conglomersaten.
Voot namen zie google.
Er zijn ongeveer 200 conglomerats die veel poen hebben.
Banken, verzekeringen , alles wat met handel te maken hebben.
Maar de meeste chinezen zijn hardwerkende mensen, werken 48 uren perdag .Er zijn ook veel arme sloebers.
40 jaar geleden , heb je ook niet zoveel chinese tjukongs , je kan met hand tellen.
Vaak zijn ze de nakomelingen van de oude rijke chinezen uit de tijd van VOC en NOI .Je hebt alleen een paar namen.Google en Ned.gesch.boeken raadplegen a.u.b. anmders sta je hier onzin te vertellen.
De chineze economische macht is opgekomen door de symbiose mrt de OrBa (soeharto regering).En bijna ten onder gegaan toen de beschermheer(heren) niet meer de macht hebben.
Er lopen zat onderzoeken en uitleveringsaanvragen voor de voortvluchtige chinese conglomeraten.
Heren a.u.b ga geen sterke verhaaltjes vertellen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Om Sidia,
Heren a.ub ga geen sterke verhaaltjes vertellen.

Dit verhaal is alleen afkomstig van Malam, ten overvloede stel ik dat de 3% Chinezen de Indonesische bevolking naar de ondergang leiden.
Een bevolking die niet wil delen, ja met eigen soort, en Indonesia volledig met de grond gelijk maken.
Ik begrijp hun motivatie, als eerste hebben ze nooit de status gehad onder het Nederlands bewind, vervolgens naaide Sukarno hun ook af.
En nu komt de tijd van de afrekening, hebben ze gelijk of hebben ze geen gelijk.

»Ťn ding is zeker de met open mond vretende chineese indonesiŽr heeft de totale macht in handen in IndonesiŽ
Het zal u blijken dat ik geen chinees liefhebber ben, zeker niet als ik zoals al eerder vertelde verhaal dat de Nanny het als een babi vretende jong moet voeren, terwijl ze zelf niets krijgt.

Dit is het werkelijke IndonesiŽ,
Zelfs doorgewinterde Indonesiagangers zien niet dat de de 3% chinezen alles in handen hebben, ik weet dat het u zeer doet Om sidia, maar dat is nu eenmaal de huidige situatie.

Pardi
Gebruiker
spacer line

Foei Malam

Het word tijd dat je je wat verder verdiept in de economie van Indonesia, grapje moet kunnen?.............. Emoticon: Yes!
Het is waar dat de Chinezen een overweldigende controle hebben en uitoefenen in Indonesia, maar geen 99%. In de vijftiger jaren waarschuwede M.Hata president Soekarno al voor de oneveredige macht van de Chinezen. Toen hadden ze volgens Hatta 60% van het midden en kleinbedrijf, en de daaraan gerelateerde economie in handen. Soekarno wilde niet luisteren naar Hatta die econoom was, hij wilde China niet voor de kop stoten.

In de Era Suharto is hun macht geklommen tot bijna 80%. In de vijftige jaren hadden ze nog geen banken maar controleerde op eigen kracht de interne familie geld stromen,dus zonder Indonesia banken. Suharto is de gene geweest die het voor hen mogelijk maakte banken te stichten. Nu is ongeveer 40% van de banken in handen van Chinezen, voorts is ruim 20% in handen van diverse buitenlandse banken. Denk aan de ABNAMRO - HSBC enz.

Kortom de chinezen hebben zeker onevenredig veel economische macht, een macht die ze ook uitoefenen. De centrale bank van Indonesia kan niet in grijpen in de koers van de Rp zonder de medewerking van de Chinezen. Het IMF heeft meerdere malen geprobeerd deze koers te wijzigen maar de Chinezen trokken direct hun kapitaal het land uit met behulp van de westerse banken. Gevolg krismon wel bekend neem ik aan.

Groet Pardi/Ab en ik ga Emoticon: Yeah right!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 02-09-2006 22:56 Pardi wrote:
Het IMF heeft meerdere malen geprobeerd deze koers te wijzigen maar de Chinezen trokken direct hun kapitaal het land uit met behulp van de westerse banken. Gevolg krismon wel bekend neem ik aan.

Krismon werd veroorzaakt doordat er gespeculeerd word door bepaalde buitenlandse speculanten.
Ik dacht dat heeft iets te maken met engeland en een bekende investeerder.
Dat heeft gevolgen in heel Zuid Oost Azie.
In Indonesia zijn de gevolgen rampzaliger, er is politieke instabiliteit , en er zijn veel geld verdwenen , doorgesluisd door banken die in handen van de (juist) cukongs.
Men heeft toen een tekort van bijna 180 miljard dolari.Particuliere schulden.
Dus de B.I werd natuurlijk aangesproken. En heeft geprobeerd om te saneren.
Het ingepompte geld werd ook weggesluisd naar buitenland (in samenwerking met corrupte amnbtenaren).En de hoofdschuldigen(namen zijn bekend) zijn allemaal voortvluchtig.
Buiten bereik van de indonesische justitie .Een paar zijn terug gekomen .
Zie andere topic in Indahnesia , De jacht is geopend .

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Zie ook andere topic , werd iets vermeld over ene menir David Nusawidjaja (an indonesian fugitive) , een Indonesier die 139 miljoen dolari heeft gejat .
Staat in andere topic van de vermoorde amerikanen in papua.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 02-09-2006 22:56 Pardi wrote:
Foei Malam

Het word tijd dat je je wat verder verdiept in de economie van Indonesia, grapje moet kunnen?.............. Emoticon: Yes!
Het is waar dat de Chinezen een overweldigende controle hebben en uitoefenen in Indonesia, maar geen 99%. In de vijftiger jaren waarschuwede M.Hata president Soekarno al voor de oneveredige macht van de Chinezen. Toen hadden ze volgens Hatta 60% van het midden en kleinbedrijf, en de daaraan gerelateerde economie in handen. Soekarno wilde niet luisteren naar Hatta die econoom was, hij wilde China niet voor de kop stoten.

In de Era Suharto is hun macht geklommen tot bijna 80%. In de vijftige jaren hadden ze nog geen banken maar controleerde op eigen kracht de interne familie geld stromen,dus zonder Indonesia banken. Suharto is de gene geweest die het voor hen mogelijk maakte banken te stichten. Nu is ongeveer 40% van de banken in handen van Chinezen, voorts is ruim 20% in handen van diverse buitenlandse banken. Denk aan de ABNAMRO - HSBC enz.

Kortom de chinezen hebben zeker onevenredig veel economische macht, een macht die ze ook uitoefenen. De centrale bank van Indonesia kan niet in grijpen in de koers van de Rp zonder de medewerking van de Chinezen. Het IMF heeft meerdere malen geprobeerd deze koers te wijzigen maar de Chinezen trokken direct hun kapitaal het land uit met behulp van de westerse banken. Gevolg krismon wel bekend neem ik aan.

Groet Pardi/Ab en ik ga Emoticon: Yeah right!

Beste pardi,

Het zou best kunnen dat mijn cijfers niet kloppen, en de uwe wel, dan blijft het toch een griezelige zaak en bovendien een feodaal systeem.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Noem mij 1 land in de wereld waar het 'eigen volk' (om het op zijn Janmaats te zeggen) het 'eigen land' volledig bestuurd en wat tevens nog goed draait? Daar zijn volgens mij geen voorbeelden van namelijk.

Argumenten dat Chinezen niet zouden thuishoren in de Indonesische politiek (voor of achter de schermen) zijn natuurlijk onzinnig, daar hoeft niet eens aan begonnen te worden. Tevens zijn 'ze' inmiddels met 1.5 miljard en kunnen ze iedere economie ter wereld opblazen al zouden ze het willen. Net Al Queda maar dan anders.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 03-09-2006 10:01 Jeroen wrote:
Noem mij 1 land in de wereld waar het eigen volk (om het op zijn Janmaats te zeggen) het eigen land volledig bestuurd en wat tevens nog goed draait? Daar zijn volgens mij geen voorbeelden van namelijk.

.

Jawel , Nederland.
Wordt geregeerd door het volk , alleen uitbesteed aan 150 zeer bekwame vertegenwoordigers .
Wij hebben vrijwillig de amerikanen gesteund met irak oorlog , wij gaan fluitend naar afghanistan.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Nederland geregeerd door zeer bekwame vertegenwoordigers? Gelukkig ben je je sarcasme nog niet kwijt. Emoticon: Wink

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Malam door hun cultuur kan je hen niet zo ver krijgen om serieus om te gaan met politiek.
Uit geschiedenis uit andere landen was het vroeger, een grote verdeeldheid, de volkeren vechtend holbollend over de straat heen, en zo zijn ze na een periode gaan inzien het samen te doen.
Laat me duidelijk zijn het volk in IndonesiŽ is ook nu nog niet eensgezind.
Zo ver komen ze niet, vele belangen doorkruizen het algemene belang.
Even een beetje terug filmen, en dan komen wij weer terug in 1998 dus nog niet zo lang geleden. U weet toch ook wat er toen allemaal gebeurde
U weet van Amien Rais die zo vakbond gericht was, en daar een begin wilde maken met een Union.
Wat is daar van over gebleven hij heeft zich even met steun uit Holland die voorzitter van CNV ik ben even zijn naam kwijt was een vriend van hem, zich eigen gepresenteerd als vakbond man.
Maar wat doet hij nu hij heeft zich eigen netjes in het Parlement genesteld, en is geloof ik voorzitter van het parlement geworden.
Kijk een arbeider die voor zijn eigen hagje kiest.
Je moet wel idealistische zijn om voor het land te kiezen, en zo verguist te worden.
En als je eenmaal gezeteld bent dan kom je voor je eigen op.
Kijk maar eens als voorbeeld niet ver van ons, en noem Kok maar als voorbeeld.
Toen hij vakbond man was, waren zijn belangen anders, dan toen hij in het parlement kwam te zitten, en zo door groeide naar President.
Kijk nu eens waar hij voor gekozen heeft.
Malam Uw idealistische gevoelens ken ik maar al te goed u als vakbond man uit de havens weet ook hoe de mensen veranderen, zo gauw als ze hun eigenbelang in gaan zien.
Ik zelf ben al 37 jaar vakbond lid, en ik blijf het tot aan mijn dood, want ik vind dat er altijd belangen zijn voor de mensen die werken.
En de mensen die het werk aanleveren. Werkgevers.
En die twee belangen moeten het samen uitvechten aan de onderhandelingen tafel.
En daar zou eerst aan gewerkt moeten worden, als je het uit idealisme wilt voort gaan met IndonesiŽ als land of moet je noemen landen of de Verenigde Staten van IndonesiŽ.
Of toch republiek IndonesiŽ te blijven is de eerste strijd die daar moet gaan afspelen.
Maar dat kost vele doden en dat is dan voor de deur van AustraliŽ niet goed, en zal niet in dank worden afgenomen.
Kijk eens naar deze pagina van BON VOYAGE, MAJESTEIT! Willem Oltmans http://www.antenna.nl/wvi/nl/ic/bonv/bonv.html
Hoe het is om veranderingen aan te gaan is een heel hoog drempel die je over heen moet komen. Vooral in IndonesiŽ want daar speelt zo veel belangen te gelijk.
U weet ik wordt aan gevallen om die topic, Een van de domste bevolking van AziŽ, ik bedoel daar niet mee dat ze allemaal dom zijn maar wel een van de domste.
Want wat China nu doet had allang kunnen gebeuren in IndonesiŽ dan hadden ze de poort van AziŽ kunnen zijn.
Zoals Nederland de door voer haven van Europa is geworden is ook te danken aan de stabiliteit van Nederland.
Zo hebben wij uit idealisme nog geen kans hen daarvan te overtuigen
Door hun cultuur te veel gebaseerd is op religie, en tradities, en ik zeg dan als je daarop moet bouwen dan deel je de armoede maar met elkaar.
En dat begrijpen de Chinezen daar beter dan de doorsnee bevolking.
Zij de Javanen kunnen er niets aan doen, want hun cultuur zit te vast geroest aan hun lijven.
Er is nu een Arbeiders partij in opkomst die probeert in de volgende verkiezingen deel te gaan nemen.
Ik heb ze gezien en gehoord, en ben van hen geschrokken.
Ze zijn wat betreft intellect niet goed geschoold, en hebben idealistische trekken wat gelijk staat aan het moslim fundamentalisten die invloedrijk is.
Als zij het winnen, en ze zijn nog populair ook zal je misschien gelijk krijgen dat ze de strijd aan gaan met die kleine bevolking groep, en het feodale bestuur zo als Malam dat noemt weg zal krijgen.
Ik hoop dat ik geen gelijk krijg!!!
Maar dan weet ik wel wat ik doe ik kom dan helemaal niet meer naar IndonesiŽ, want dan gaat het met IndonesiŽ met al hun rijkdommen ver achteruit dat voor spel ik u, maar zo ver komt het niet gelukkig den ik?
Sorry voor dit lange uitleg ik kan het niet korte maken nu ik hiermee bezig was zie ik dat Jeroen ook mee doet in deze discussie.
En kort maar krachtig zijn mening over 1,5 miljard Chinezen die waar ik in een andere topic al eerder hebt vermeld, zij nu al ĺ van de productie in handen heeft van de wereld.
Veel lees plezier Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Sorry maar Malam spreekt complete wartaal tegen het extreme aan, gebaseerd op een nanny met een baby ofzoiets? duh

Om Sid, KrisMon begon doordat de banken in Indonesia de kredieten niet meer konden terugbetalen. Just als er meer buitenlandse investeerders waren geweest, had de buitenlandse toestroom van euro/dollar/bath/whatever dit (ten dele) kunnen voorkomen. Zo'n gekke burberry engelsman had geen invloed op het bankensysteem in Indonesia hoor.

Begin de details te vergeten

lesmana
Gebruiker
spacer line

Malam
Eigenlijk moest ik niet antwoorden op je onzinnige uitlating over de chinezen in Indonesia.
Ten eerste weet ik zeker, dat zelfs de kleinste zelfstandige chinees van s'morgens tot
a'vonds werkt en dat met het hele gezin om maar iets te kunnen bereiken in het leven.
Ik ken geen enkele indonesier die dit ook doet.
Zeker ken er legio die nog te lui zijn om ook maar een vinger uit te steken.
Als ze al werken dan bestelen ze de baas waar ze maar kunnen.
Ik kan nog wel even zo doorgaan.
Weet je malam ik heb lang genoeg in indo gewoont om te weten waar ik over praat.
Weet je malam dat de luie donders liever gaan demonstreren voor 10.000 rph per dag.
Wist je ook dat dit door indonesiers wordt betaald.
Dat deze leuke nietsnutten voor 24 uur demonstreren het dubbele krijgen .
Dat deze door jou zo verguisde mensen mijn schoonzus en haar dochter verkracht hebben en toen verbrand hebben in 1998.
Wist je ook dat dit alleen door de ziekelijke afgunst komt die door jou nu ook nog onder het mom van, wie is er nu de druivende kracht in indonesie hier gepromoot wordt.
Weet je dat je een levens gevaarlijke grote opruiende mond hebt MALAM.
Besef je ook dat ook jij tot de ziekelijke afgunstige behoord, want noem mij nu toch een achter elkaar 10 indonesiers op die wertkelijk echt zo vlijtig zijn als de aldaar wonende chinezen.
Hoop er maar nooit op dat jou familie niet wordt verkracht en vermoord door afgunsige buren die te lui waren dat ze uit de ogen kijken.
En nu laat je hier doorschemeren dat het eens hoog tijd wordt dat de indonesiers eens opnieuyw beginnen met zich te manifestreren.
Weet jij wel waar dat dat zootje daar toe instaat is, ik wel, ik was er toen die rellen in 1998 er waren.
Het zijn toch mensen vandaar die hun de demonstratie premie geven met blanco volmacht om te moorden te plunderen en te verkrachten.
Ik vind dat jij toch wel erg bezig bent om weer zulke stemming te kweken.

De groeten zal niet zeggen want dat ben je niet waart.

John.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

met het bovestaande ben ik het toch wel eens.....

Voor mij is het simple, als welk volk het ook is, het beter doet, kun je die mensen nergens van beschuldigen.... het is net hetzelfde als bedrijven onderling.... als de ene het beter doet, kan je niet zeggen dat die iets fout doet. dan moet de ander maar wat harder zijn best doen.....

Greetz

Westerling
Gebruiker
spacer line

Toen de financiŽle crisis in Thailand uitbrak in juli 1997 als gevolg van een plotselinge devaluatie van de baht met meer dan 20% was de algemene reactie in IndonesiŽ er een van arrogantie: "Zoiets kan hier niet gebeuren". De overheid voerde immers een voorzichtig begrotingsbeleid en de inflatie was beperkt. Om het verschil tussen de binnenlandse en buitenlandse inflatie te neutraliseren voerde de centrale bank een "beheerst zwevend wisselkoers beleid" en de concurrentiepositie van de exportsector verzwakte niet. Toen de bath devalueerde en de druk op de valutaís in de regio toenam, vergrootte de Bank Indonesia de bandbreedte waarbinnen de munt verdedigd werd, van 8 procent naar 12 procent. Kortom, in de eerste periode van de crisis werd aangenomen, dat IndonesiŽ in een goede positie zat om de crisis het hoofd te bieden.

In werkelijkheid echter was de economie zwak. De deregulering van het financiŽle en banksysteem in de jaren tachtig leidde tot een grote toename van het aantal financiŽle instellingen; vele ervan met een gering eigen vermogen. Het kredietbeleid van de nieuwe particuliere banken en de oude staatsbanken aan bedrijven in handen van de Suharto-familie en hun "cronies" was niet op economische criteria gestoeld, maar op politieke criteria. Beoordeling van kredietaanvragen op basis van verwacht economisch rendement vond nauwelijks plaats. Het toezicht van Bank Indonesia op de financiŽle instellingen ontbrak of was ontoereikend. De liberalisering van de kapitaalrekening stelde grote bedrijven in de gelegenheid direct op de internationale kapitaalmarkt kredieten op te nemen: omvangrijke kortlopende kredieten ter financiering van langjarige investeringen zijn opgenomen. Het opnemen van kredieten op de internationale kapitaalmarkt was aantrekkelijk. De rente in IndonesiŽ schommelde voor het uitbreken van de crisis rond de 17 tot 20 procent en de rente op de buitenlandse markt bedroeg 10 procent. Algemeen werd aangenomen dat de waardevermindering van de rupiah nooit boven de 5 procent per jaar zou uitstijgen - zijn de meeste leningen niet verzekerd tegen valutarisicoís. Deze ontwikkelingen maakte de Indonesische economie structureel kwetsbaar voor veranderingen op de internationale kapitaalmarkten.
Toen de druk op de rupiah aanhield, staakte de centrale bank het interventiebeleid; de koersvorming werd op 14 augustus 1997 vrijgelaten. Bank Indonesia ging bovendien een krapgeldpolitiek voeren, om via renteverhogingen de uitgaande kapitaalstroom te verminderen. Aanvankelijk bleef de waardedaling beperkt, maar er trad vrij snel een versnelling op met als gevolg een sneeuwbaleffect die de rupiah de afgrond in dreef.
Als gevolg van deze inflatie stegen de kosten van het dagelijks levensonderhoud dramatisch en mede hierdoor braken rellen uit waarbij de agressie zich vooral richtte op de Indonesiers van Chinese afkomst ondanks dat zij part noch deel hadden aan de economische crisis maar enkel omdat zij door hard werken het relatief goed hadden, en alleen al in Jakarta zijn er minstens 500 van hen in koelen bloede verkracht en vermoord door hun eigen gefrustreerde landgenoten.
Ik begrijp dan ook niet hoe iemand over een Chinees feodaal bestuur durft te spreken aangezien de Indonesiers van Chinese afkomst al sinds Suharto worden beschouwd als een communistische vijfde colonne en vreselijk worden gediscrimineerd op elk mogelijk terrein, zoals het moeten aannemen van Indonesisch klinkende namen, een verbod op Chinese literatuur, Chinees taalonderwijs, hun eigen godsdienst, en sinds een paar jaar is ze pas toegestaan Chinees nieuw jaar te vieren.

Mvg.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 03-09-2006 20:47 lesmana wrote:
Malam
Eigenlijk moest ik niet antwoorden op je onzinnige uitlating over de chinezen in Indonesia.
Ten eerste weet ik zeker, dat zelfs de kleinste zelfstandige chinees van smorgens tot
avonds werkt en dat met het hele gezin om maar iets te kunnen bereiken in het leven.
Ik ken geen enkele indonesier die dit ook doet.
Zeker ken er legio die nog te lui zijn om ook maar een vinger uit te steken.
Als ze al werken dan bestelen ze de baas waar ze maar kunnen.
Ik kan nog wel even zo doorgaan.
Weet je malam ik heb lang genoeg in indo gewoont om te weten waar ik over praat.
Weet je malam dat de luie donders liever gaan demonstreren voor 10.000 rph per dag.
Wist je ook dat dit door indonesiers wordt betaald.
Dat deze leuke nietsnutten voor 24 uur demonstreren het dubbele krijgen .
Dat deze door jou zo verguisde mensen mijn schoonzus en haar dochter verkracht hebben en toen verbrand hebben in 1998.
Wist je ook dat dit alleen door de ziekelijke afgunst komt die door jou nu ook nog onder het mom van, wie is er nu de druivende kracht in indonesie hier gepromoot wordt.
Weet je dat je een levens gevaarlijke grote opruiende mond hebt MALAM.
Besef je ook dat ook jij tot de ziekelijke afgunstige behoord, want noem mij nu toch een achter elkaar 10 indonesiers op die wertkelijk echt zo vlijtig zijn als de aldaar wonende chinezen.
Hoop er maar nooit op dat jou familie niet wordt verkracht en vermoord door afgunsige buren die te lui waren dat ze uit de ogen kijken.
En nu laat je hier doorschemeren dat het eens hoog tijd wordt dat de indonesiers eens opnieuyw beginnen met zich te manifestreren.
Weet jij wel waar dat dat zootje daar toe instaat is, ik wel, ik was er toen die rellen in 1998 er waren.
Het zijn toch mensen vandaar die hun de demonstratie premie geven met blanco volmacht om te moorden te plunderen en te verkrachten.
Ik vind dat jij toch wel erg bezig bent om weer zulke stemming te kweken.

De groeten zal niet zeggen want dat ben je niet waart.

John.

Beste Lesmana
Als ik uw posting lees vind ik het heel moedig dat u reageerd.
Allereerst moet ik toegeven dat het feodale bestuur van de chinezen wat ongelukkig gekozen is, het zou eigenlijk moeten zijn het feodale systeem in indonesie.
Het gaat mij niet om een bepaalde bevolkings groep, het gaat mij meer over een rijke toplaag die het verdommen om met hun geld positieve dingen tot stand te brengen.
Wat u omschreef over de betaalde demonstranten, plunderingen en verkrachtingen dat is mij bekend, helaas dat is gebeurd en daar heb ik geen goed woord voor over.
U beschuldigd mij ervan een bepaalde bevolkinggroep aan te vallen, wel als we het hebben over de rijke toplaag die geen poot uitsteekt om Indonesie uit het slop te halen dan zeg ja u heeft gelijk.
Daar steld u tegenover dat de Indonesiers afgunstig, lui, dieven en verkrachters zijn, u scheerd dus alles over ťťn kam en dat verdiend toch ook geen schoonheidprijs.
Hoe dan ook, om Indonesie uit het slop te halen zal er geinvesteerd moeten worden in eigen land, we weten met zijn allen dat China op het ogenblik booming bisnis is, maar als al het in Indonesie bij elkaar geschraapte geld daar in gestoken blijft worden, dan zal Indonesie steeds verder in verval raken.
Er is geen spake van waar u mij van beschuldigd als zou ik oproepen tot dingen die o.a. gebeurd zijn in 1998.
Het oproepen tot geweld en geweld gebruiken laat ik aan meneer Bush over.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 03-09-2006 10:01 Jeroen wrote:

Argumenten dat Chinezen niet zouden thuishoren in de Indonesische politiek (voor of achter de schermen) zijn natuurlijk onzinnig, daar hoeft niet eens aan begonnen te worden. Tevens zijn ze inmiddels met 1.5 miljard en kunnen ze iedere economie ter wereld opblazen al zouden ze het willen. Net Al Queda maar dan anders.

Het niet thuis horen van Chineze in Indonesie heb ik niet in de mond gehad Jeroen.
Dat de rijke toplaag achter de schermen aan de touwtjes trekt wel, en dat het merendeel van die toplaag Indonesiers zijn van Chineese afkomst is genoegzaam bekend.
Dat dit Indonesiers zijn staat als een paal boven water voor mij, en dat deze groep het enorm goed doet in de handel, dat zien we overal ter wereld, dat is nu eenmaal de kwaliteit die ze hebben, niks mis mee.
Het zou mooi zijn als ze hun kwaliteiten dan ook zouden gebruiken om de economie van hun land te verbeteren, en dat zie ik niet gebeuren.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Meneer Westerling
Bedankt voor uw uitleg, ik lees uw commentaar altijd heel aandachtig, aangezien er veel achtergrond informatie is staat, waar ik eerlijk gezegt geen weet van heb.
Overigens heb ik al toegegeven dat het noemen van chinezen in deze topic een ongelukkige keuze is, het zijn zo wie zo Indonesiers en zij zijn niet de enigen die tot de kleine toplaag behoren.
Maar dat het feodaal bestuur is dat zal u toch wel met mij eens zijn.
De groep Indonesische chinezen zijn in het verleden inderdaad niet best behandeld, maar ik had de indruk dat dit de laatste jaren enorm verbeterd is en terecht want ik zal niet ontkennen dat het slimme hardwerkende mensen zijn die niet weg te denken zijn in de Indonesische maatschappij.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

89,798,635 pageviews Een website van indahnesia.com