Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
64 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 01-09-2006 17:43 AnisJ wrote:

...

S.lmat s.mua yth.,

Ik vraag mij af als je tussen de regels doorlezend van alle antwoorden er hetzelfde verhaal naar voren komt dat er verschil is tussen mensen van de grote stad en mensen van het platteland en dat het ůůk een overeenkomst heeft zelfs met Nederland ........

Zeer zeker is er verschil tussen het leven op het platteland en de grote stad in Indonesia
Dat is ook in Nederland het geval.

Ook wij voelen ons thuis in Indonesia tussen de plattelands bevolking.
In de grote steden zijn ze ook meer uit op je dompet, op het platteland zie je zelf met hoe weinig middelen men elkaar helpt en juist dat stimuleert ons om toch financieel bij te springen waar nodig.

Wij zijn zelf al 35 jaar geleden in Nederland van de grote stad vertrokken naar het platteland en ik zou niet meer terug willen.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Toch heb ik zelf in Jakarta ervaren dat je daar, wel plekken hebt, waar je heerlijk op een terrasje al het komen, en gaan kan gade slaan.
Wel druk maar toch wel gezellig, vooral schoon, en mooi ingedeeld.
Het was een nieuwe Plaaza de naam ben ik vergeten .
Toch ook Jakarta heeft in grote omslag ondergaan het is er beter geworden die Busway van Blok M naar Glodok is een grote verbetering.
Er wordt veel gebouwd, toren hoge appartementen zie je daar opreizen.
Er is vooruitgang te zien, en de wegen zijn daar prima te noemen.
Alleen te vol aan autoís bussen. En uitlaat gassen maar als je in de goed gebied bent is het wel warm maar gezellig druk.
Het is maar voor de afwisseling wat anders? Emoticon: Red face Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 01-09-2006 20:32 zieleffe wrote:

Toch heb ik zelf in Jakarta ervaren dat je daar, wel plekken hebt, waar je heerlijk op een terrasje al het komen, en gaan kan gade slaan.
Wel druk maar toch wel gezellig, vooral schoon, en mooi ingedeeld.
Het was een nieuwe Plaaza de naam ben ik vergeten .
Toch ook Jakarta heeft in grote omslag ondergaan het is er beter geworden die Busway van Blok M naar Glodok is een grote verbetering.
Er wordt veel gebouwd, toren hoge appartementen zie je daar opreizen.
Er is vooruitgang te zien, en de wegen zijn daar prima te noemen.
Alleen te vol aan autoís bussen. En uitlaat gassen maar als je in de goed gebied bent is het wel warm maar gezellig druk.
Het is maar voor de afwisseling wat anders? Emoticon: Red face Emoticon: Wink

Om Ziel U bedoelt denk ik Taman Angrek Plaza in Jakarta, mooi maar erg duur. We hebben daar koffie gedronken met de familie met een gebakje, erg leuk maar op het platteland konden ze van dat bedrag een week eten.
Enkele dagen is leuk om er te winkelen en je te verbazen hoeveel geld daar dan toch uitgegeven word door de rijkere indonesiers. Zoveel geld hebben wij niet in onze dompet hoor !

groetjes tante Yo en leuk hŤ dat er weer een dame bij de heren is gekomen. Emoticon: Red face

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Tante Jo die bedoelde ik mooi maar zeker duur.
Maar de koffie was er goed je kreeg er wel een halve liter koffie een glas vol.
Wij vroegen susu nou dat was een kan melk er bij.
Ja de dames werden aan, en afgevoerd door particulieren chauffeurs.
Net bij de ingang gezeten, en dat even aan gekeken.
Het is wel de elite van Indonesie, die daar komen, en dan zie je heel duidelijk het verschil.
Maar het was even weer eens wat anders dan Chimahi.
Met de trein heen, en met de Travel terug.
Even een leuke verhaal er tussen door echt meegemaakt
Wij werden weggebracht naar station Bandung het was erg druk in Bandung machet..
Wij via de Angot route genomen, via die sajur en ikan pasar,markt, het stinkt er van je welste.
Nou dat hadden wij dus niet moeten doen wij reden ons vast.
Wij hadden nog geen kwartier van de tijd dat wij vertrokken.
Op een gegeven moment ben ik uit gestapt en ben gaan lopen richting waar wij daar uit moesten komen.
Ik zag dat er vele angot stil stonden, en het verkeer ophield.
daar stond zo'n manneke die daar denk ik voor het zeggen had hij had een uniform aan en ik zei tegen hem dat wij achterin in de rij stonden , en dat wij de trein moesten halen en weinig tijd meer hadden
ik gaf hem briefje uang en samen met hem ben ik aan het verkeer gaan regelen. Had je de omstanders moeten zien ze lachten ,en met plezier keken ze naar mij hoe wij die angot in beweging kregen.
Wij hebben die trein gehaald, dat was weer eens een leuke ervaring Emoticon: Yes!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 01-09-2006 22:14 zieleffe wrote:

Het is wel de elite van Indonesie, die daar komen, en dan zie je heel duidelijk het verschil.

Om Ziel , de grote malls is gewoon een openbare gelegenheden ,
iedereen kan komen . Goed de prijzenzijn relatief duur , sommige indonesirs gaan liever naar Singapura als ze echt willen inkopen.
Maar de mall is eigenlijk voor iedereen , je kan ook gaan jalan2 (slenteren), OmSid gaat ook vaak alleen jalan2 en cuci mata , windowsjopping .

Je denkt toch niet dat OmSid even bij de Starbucks koffie gaat drinken , so mahal .Bij de warkop kan je ong. voor 5000 rupie een echte indonesische kopi krijgen met een stukje pisgor of ubgor .(pisang-ubi goreng).
Wat lekker is pisang keju bakar.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 02-09-2006 09:32 sidia wrote:

...

Om Ziel , de grote malls is gewoon een openbare gelegenheden ,
iedereen kan komen . Goed de prijzenzijn relatief duur , sommige indonesirs gaan liever naar Singapura als ze echt willen inkopen.
Maar de mall is eigenlijk voor iedereen , je kan ook gaan jalan2 (slenteren), OmSid gaat ook vaak alleen jalan2 en cuci mata , windowsjopping .

Je denkt toch niet dat OmSid even bij de Starbucks koffie gaat drinken , so mahal .Bij de warkop kan je ong. voor 5000 rupie een echte indonesische kopi krijgen met een stukje pisgor of ubgor .(pisang-ubi goreng).
Wat lekker is pisang keju bakar.

Om Sid, iedereen komt er maar niet iedereen koopt daar. Wij doen ook meer aan cuci mata en jalan2 .
Ik heb de pisang en ubi gisteren alweer gekocht en dus mag manlief vandaag weer bakken!!!!!!!!!!!!!!, ha,ha de taken eerlijk verdelen hoor .
Voor mij geen keju in de pisang Emoticon: Nooo en ook geen mesjes (muisjes of hagelslag)
sl. makan.
Yoke

saffier-blue
Gebruiker
User icon of saffier-blue
spacer line

Ik vind van niet...het zijn namelijk niet allemaal geld wolfen..
voorral als je bij famillie leden ben,indo's zijn heel erg gastvrij
en met elke bijdrage die je geeft zijn ze blij..

althans....pas geleden tijdens mijn vakantie heb ik wel gemerkt
bij de pasar seneng en blok M dat ze daar in de winkels belachelijjk
de prijzen laten stijgen...!!! voor het eten langs de wegen en
tassen...als je vraagt wat het kost dan, dan zeggen ze meteen 300,000
terwijl ze voor een normale inwoner van jakarta gewoon 80,000 vragen
maar goed die mensen doen het ook om te overleven,er is niet echt veel
werkgelegenheid in jakarta vandaar dat ze alles doen om aan de winst te komen

greetz.

Hitami
Gebruiker
spacer line

Als de Indonesiers geldwolven zijn hoe moet ik Nederland typeren ???
Met zijn uitkeringsfraude, verzekeringsmaatschappij benadelen, zichzelf Legaal en illegaal verijken, denk maar aan boekhoud fraude, vette salarissen geven die niet in verhouding met geleverde prestatie etc..... terwijl iedereen is voorzien vanzijn / haar basis behoeften.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

itu dia .
wij (belandas) hebben een spreekwoord : de pot verwijt de ketel dat --------

air cuka
Gebruiker
spacer line

Ik persoonlijk haat het systeem van de huidskleurafhankelijke prijzen, in Nederland kost een pilsje in de kroeg ook niet plots 4 euro voor een Afrikaan terwijl een Nederlander zojuist datzelfde voor 2 heeft gekocht.

Als men (de geldwolven) dit gedrag achterwege zou laten, dan denk ik dat de gemiddelde toerist met een veel prettiger gevoel door Indonesie zou reizen i.p.v. wat nu schijnbaar het geval is (continu op je kwievieven moeten zijn)

Het zegt me eigenlijk meer over het respect dat deze mensen hebben t.o.v. een bezoeker uit den vreemde! (schijnt op een laag pitje te staan getuige de vele negatieve posts hier)

Maar ja, respect moet je verdienen, dat weten niet veel mensen.

P.s. ik ben in een maand platteland Thailand (ja alweer!) geen een geldwolf tegengekomen???
Schijnt toch veel verschil te zitten tussen de verschillende aziaten, of is het het Budhisme? dat respect voor de medemens verlangt?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 05-09-2006 12:01 air cuka wrote:
Ik persoonlijk haat het systeem van de huidskleurafhankelijke prijzen, in Nederland kost een pilsje in de kroeg ook niet plots 4 euro voor een Afrikaan terwijl een Nederlander zojuist datzelfde voor 2 heeft gekocht.

Als men (de geldwolven) dit gedrag achterwege zou laten, dan denk ik dat de gemiddelde toerist met een veel prettiger gevoel door Indonesie zou reizen i.p.v. wat nu schijnbaar het geval is (continu op je kwievieven moeten zijn)

Het zegt me eigenlijk meer over het respect dat deze mensen hebben t.o.v. een bezoeker uit den vreemde! (schijnt op een laag pitje te staan getuige de vele negatieve posts hier)

Maar ja, respect moet je verdienen, dat weten niet veel mensen.

P.s. ik ben in een maand platteland Thailand (ja alweer!) geen een geldwolf tegengekomen???
Schijnt toch veel verschil te zitten tussen de verschillende aziaten, of is het het Budhisme? dat respect voor de medemens verlangt?

Ach de soep wordt niet zo heet gegeten als dat hij opgediend wordt.
In touristische plaatsen in IndonesiŽ tracht men de witte meneer wat rupiah`s extra af te snoepen, maar daar ben je zelf bij toch!!
Dat dit alleen in IndonesiŽ zou gebeuren, daar ben ik het niet mee eens, ik heb het overal meegemaakt, zelfs in Nederland een mooi voorbeeld zijn de cruiseschepen die in steeds grotere getale naar Rotterdam komen, op het moment dat de Amerikaanse touristen de souvenierwinkels binnen stromen zie de prijzen ook ineens skyhigh worden.
We moeten er wel vanuit gaan dat veel Indonesische mensen straatsteen arm zijn en als die een graantje mee willen pikken, ach dan denk ik leven en laten leven.
Ik ken de situatie in Thailand niet, maar daar zal de arme sloeber toch ook wel een graantje mee willen pikken?
Buiten de touristen centra valt het best wel mee, de IndonesiŽr is een vriendelijk en behulpzaam mens, en bovenal beleefd.
Ik heb veel ergenissen over bepaalde dingen die in IndonesiŽ gebeuren, maar dit zelfde gevoel heb ik ook Nederland.
Nu zal ik wel weer op mijn vingers getikt worden en om mijn oren geslagen worden met andere postings van mijn, maar het zij zo, nu tracht ik u alleen maar een eerlijk antwoord op uw vraag te geven.
Ik ben geen IndonesiŽ expert bij uitstek, er zijn forumbezoekers die veeeeel meer weten als ik, ik tracht alleen maar een steentje bij te dragen aan uw vraag naar informatie.
Gemiddeld verblijf ik 3 maanden per jaar op West Java, ik spreek de taal voldoende om goed overweg te komen daar.
U wilde eventueel emigreren naar IndonesiŽ, als eerste kan ik zeggen dat als je in IndonesiŽ woont en geintregeerd bent dan zien de IndonesiŽrs uw witte huidje niet meer, dan bent u gewoon ŤŤn van hun, althans dat is mijn ervaring, natuurlijk als ik een toko binnen loop en een prijs vraag van iets dan merk ik soms dat er een wit velletje opslag op zit, dan begin ik meestal te lachen en vermeld dat ik alleen maar dat artikel wil kopen en niet de hele toko, dan merkt de eigenaar dat ik de taal spreek en weet van de hoed en de rand, dan is het klaar en betaal ik net zoveel als mijn Indonesische buurman.
Aan de andere kant moet ik u zeggen dat het zeer moeilijk is u in IndonesiŽ te vestigen, de regels zijn uiterst ingewikkeld, bovendien zijn er zoveel werkelozen, ook hoog opgeleide mensen dat men niet zit te wachten op een Europeaan, vaak is het simpeler om voor een buitenlandse firma in IndonesiŽ te werken.
En ach, geldwolven? die zitten er zat, maar waar niet, wij hebben het woord volgens mij in Nederland uitgevonden.
Ik hoop dat ik u iets wijzer heb kunnen maken.
Groet Malam

air cuka
Gebruiker
spacer line

On 05-09-2006 12:57 Malam wrote:

...

Ach de soep wordt niet zo heet gegeten als dat hij opgediend wordt.
In touristische plaatsen in IndonesiŽ tracht men de witte meneer wat rupiah`s extra af te snoepen, maar daar ben je zelf bij toch!!
Dat dit alleen in IndonesiŽ zou gebeuren, daar ben ik het niet mee eens, ik heb het overal meegemaakt, zelfs in Nederland een mooi voorbeeld zijn de cruiseschepen die in steeds grotere getale naar Rotterdam komen, op het moment dat de Amerikaanse touristen de souvenierwinkels binnen stromen zie de prijzen ook ineens skyhigh worden.
We moeten er wel vanuit gaan dat veel Indonesische mensen straatsteen arm zijn en als die een graantje mee willen pikken, ach dan denk ik leven en laten leven.
Ik ken de situatie in Thailand niet, maar daar zal de arme sloeber toch ook wel een graantje mee willen pikken?
Buiten de touristen centra valt het best wel mee, de IndonesiŽr is een vriendelijk en behulpzaam mens, en bovenal beleefd.
Ik heb veel ergenissen over bepaalde dingen die in IndonesiŽ gebeuren, maar dit zelfde gevoel heb ik ook Nederland.
Nu zal ik wel weer op mijn vingers getikt worden en om mijn oren geslagen worden met andere postings van mijn, maar het zij zo, nu tracht ik u alleen maar een eerlijk antwoord op uw vraag te geven.
Ik ben geen IndonesiŽ expert bij uitstek, er zijn forumbezoekers die veeeeel meer weten als ik, ik tracht alleen maar een steentje bij te dragen aan uw vraag naar informatie.
Gemiddeld verblijf ik 3 maanden per jaar op West Java, ik spreek de taal voldoende om goed overweg te komen daar.
U wilde eventueel emigreren naar IndonesiŽ, als eerste kan ik zeggen dat als je in IndonesiŽ woont en geintregeerd bent dan zien de IndonesiŽrs uw witte huidje niet meer, dan bent u gewoon ŤŤn van hun, althans dat is mijn ervaring, natuurlijk als ik een toko binnen loop en een prijs vraag van iets dan merk ik soms dat er een wit velletje opslag op zit, dan begin ik meestal te lachen en vermeld dat ik alleen maar dat artikel wil kopen en niet de hele toko, dan merkt de eigenaar dat ik de taal spreek en weet van de hoed en de rand, dan is het klaar en betaal ik net zoveel als mijn Indonesische buurman.
Aan de andere kant moet ik u zeggen dat het zeer moeilijk is u in IndonesiŽ te vestigen, de regels zijn uiterst ingewikkeld, bovendien zijn er zoveel werkelozen, ook hoog opgeleide mensen dat men niet zit te wachten op een Europeaan, vaak is het simpeler om voor een buitenlandse firma in IndonesiŽ te werken.
En ach, geldwolven? die zitten er zat, maar waar niet, wij hebben het woord volgens mij in Nederland uitgevonden.
Ik hoop dat ik u iets wijzer heb kunnen maken.
Groet Malam

Dank voor je reactie,

Is inderdaad erg plaats en persoongebonden dat fenomeen.

Ik denk persoonlijk dat op plaatsen waar veel toeristen komen, men niet meer de persoon in kwestie ziet, maar alleen nog maar zijn dikke portemonnee. (plukken die handel)
Jammergenoeg snappen die mensen met hun kortzichtige gedrag niet dat dit soort gedrag bijdraagt tot wederom een vooringenomenheid van de toerist.
Hou ze in de gaten, het zijn allemaal oplichters!
Vicieuze cirkels, Emoticon: Cry

Nog 3 weekjes en ik kan het met eigen ogen gaan aanschouwen.
Overigens zal ik niet hoeven zoeken naar de "echte'' prijs van dingen, ik heb mijn prive gids bij me die echt wel weet wat wat kost. Emoticon: Smile

Gelukkig Emoticon: Bye bye

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Beste Air Cuka,
Mag ik vragen waar u heen gaat?
Ik wens u een prettige vakantie.

air cuka
Gebruiker
spacer line

On 05-09-2006 15:08 Malam wrote:
Beste Air Cuka,
Mag ik vragen waar u heen gaat?
Ik wens u een prettige vakantie.

Bogor, van daaruit ga ik Java een beetje verkennen, als alle fam. bezoekjes achter de rug zijn ga ik met haar (langs Jeroens jogya) richting Bali.

Met de eigen auto, (volgens mij gaan we veel km's voor de boeg krijgen!

Ik kan niet wachten om mijn neus eens in een Javaanse vulkaan te steken.
(moet je daar ook voor betalen? Om maar niet off topic te gaan?)

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ok ik wacht op uw topic Thailand Indonesia of hoe u het wil noemen, ik vermoed dat uw vrouw of vriendin uit West Java komt, misschien heb ik enkele interessante tips voor u, ook hier zou ik offtopic zijn.

Groet Malam

advo999
Gebruiker
User icon of advo999
spacer line

Beste air cuka,
Om in de lijn van dit topic te blijven.............om je neus in een vulkaan te steken moet je ook betalen......het enige wat hier gratis is is die bloedhete zon elke morgen. Maar als de Indonesische regering dat op een of andere manier zou kunnen belasten zouden ze het niet nalaten.

Het is een WONDERBAARLIJK land.....

air cuka
Gebruiker
spacer line

On 05-09-2006 15:55 advo999 wrote:
Beste air cuka,
Om in de lijn van dit topic te blijven.............om je neus in een vulkaan te steken moet je ook betalen......het enige wat hier gratis is is die bloedhete zon elke morgen. Maar als de Indonesische regering dat op een of andere manier zou kunnen belasten zouden ze het niet nalaten.

Staan daar hekken en draaipoortjes omheen dan?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 05-09-2006 16:02 air cuka wrote:

...

Staan daar hekken en draaipoortjes omheen dan?

Ha ha neen geen hekken maar mensen die je, of je wilt of niet je begeleiden naar die plekken die u niet kunt weten en daar vragen ze wat voor.
Als u naar Bandung gaat zou ik u kunnen aanraden naar Tangkuban Parahu, een vulkanische gebied. laat je daar niet bedotten voor die stenen eieren.
Mijn zoon zou er een stoornis er bijna van opgelopen hebben niet luisteren.
Hij kocht twee voor 100.000rumpia's nou dat is de helft te veel.
Veel reis plezier OjaCiater warm water zwembad ook iets voor je?
Selamat jalan hati-hati Emoticon: Yawn Emoticon: I love it

air cuka
Gebruiker
spacer line

On 05-09-2006 17:35 zieleffe wrote:

...

Ha ha neen geen hekken maar mensen die je, of je wilt of niet je begeleiden naar die plekken die u niet kunt weten en daar vragen ze wat voor.
Als u naar Bandung gaat zou ik u kunnen aanraden naar Tangkuban Parahu, een vulkanische gebied. laat je daar niet bedotten voor die stenen eieren.
Mijn zoon zou er een stoornis er bijna van opgelopen hebben niet luisteren.
Hij kocht twee voor 100.000rumpias nou dat is de helft te veel.
Veel reis plezier OjaCiater warm water zwembad ook iets voor je?
Selamat jalan hati-hati Emoticon: Yawn Emoticon: I love it

Krijg je ook begeleiding als je het niet wil,??? dat zullen we dan nog wel s zien! (grapje)

Mmmm lijkt me lekker, zo'n vulkanisch verwarmd zwembad??

lesmana
Gebruiker
spacer line

Beste Marcus

Wat jammer voor de vele eurotje's en dat terwijl jij en je vrouw toch flink sparen om de familie daar te helpen.
Vraagje Marcus kom je uit zuid-limburg hrl of zo???

Groetjes L.

markus
Gebruiker
User icon of markus
spacer line

On 13-09-2006 11:19 lesmana wrote:
Beste Marcus

Wat jammer voor de vele eurotjes en dat terwijl jij en je vrouw toch flink sparen om de familie daar te helpen.
Vraagje Marcus kom je uit zuid-limburg hrl of zo???

Groetjes L.

markus
Gebruiker
User icon of markus
spacer line

Neen hoor; we wonen in het hoge Noorden van Nederland. Mag ik ook weten waarom u dit vraagt? Wellicht hebben we eenzelfde interesses?

lesmana
Gebruiker
spacer line

Markus
Hier vlakbij woont een Indonesier en ik dacht dat hij de "Markus" was die hier een bericht geplaatst had.
Hij is namelijk bij tijd en wijlen ook niet zo te spreken over het geldverspil gedrag van zijn familie in indonesia.

Grv John.

tijgetje
Gebruiker
spacer line

Ik hoef mijn chinese schoonfamilie in Indonesie niet te helpen, want zij zijn al rijk. De eertste keer dat ik in Indonesie kwam trok ik door Java en Bali, Ik gaf toen nog veel aan de armen daar, ondanks het afraden van mijn familie. Maar na een paar keer deed ik dit ook niet meer. Als je iets geeft willen ze nog meer, en meer. De sympathie jegens de bevolking ging snel over vanwege hun grote afgunst. Deze afgunst is niet alleen tegen de Belanda' s, maar vooral tegen de Chinese bevolking vaak welgesteld is en daarvoor hard gestudeerd, of gewerkt hebben in tegenstelling tot de indo-bevolking die vaak lui zijn. Al Jaren geleden las ik literatuur over geheel Indonesie in al zijn geledingen. Ik weet dus wel waar ik over praat. Veel jonge Indonesiers weten bijv. niets over de historie van hun land. De oudere generatie is een ander verhaal. Voor hun kan ik een stuk meer respect voor opbrengen. Veel Indonesiers reageren op hier geopperde stellingen zonder dat hun antwoordt ergens op gebaseerd is.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 20-09-2006 09:04 tijgetje wrote:
Veel Indonesiers reageren op hier geopperde stellingen zonder dat hun antwoordt ergens op gebaseerd is.

Welke , welke , wie , wie ? Emoticon: Nooo

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,414,609 pageviews Een website van indahnesia.com