Medische verzekering/ medical insurance

Subforum Andere praat 
77 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
heliumhead
Gebruiker
spacer line

Hallo,
Ik woon met mijn nederlandse vrouw sinds een paar jaar in Indonesie (BSD Serpong) en wij zijn tot nu toe verzekerd via OOM verzekeringen (wereldpolis) in NL. Zoeken naar alternatieven en houden ons aanbevolen voor tips, alvast mijn dank.
Living with my dutch wife in Indonesia since a couple of years and medical insured out of Holland untill the end of this year, looking for alternatives in Indonesia, suggestions??

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste.....

Ik heb net de website geudated en daar is info te vinden over verzekeringen:
http://indonesie.tomaatnet.nl/verzekering.html
Eerder was alleen ik verzekerd bij Oomverzekeringen, toen ik 50 jaar werd ging de premie fiks omhoog.
Daarna ben ik samen met Tuti verzekerd bij PT Asuransi Allianz Life Indonesia, de premie is in verhouding met Nederland echt voordelig, het pakket is er ook minder.
Ervaring met een claim hebben wij gelukkig nog niet.

De communicatie met die maatschappij is ronduit slecht, email en zelfs een fax over een adreswijziging blijft onbeantwoord, 8 maanden later blijkt op de nieuwe polis nog steeds het oude adres te worden vermeld.

Medicijnen, doctor en tandarts betalen wij zelf, de generieke medicijnen zijn sinds een tijdje flink goedkoper geworden.
Voor een consult bij de doctor Umum (huisarts) betalen wij nooit meer dan Rp 50.000, de tandarts is ook erg voordelig.

Ik ben erg benieuwd naar reacties, voor de ouderen is de ziektenkostenverzekering het grootste probleem om in Indonesie te gaan wonen, de nieuwe Nederlandse volksverzekering is niet voor mensen die in Indonesie wonen.
Groetjes,
Jan

Jantje
Gebruiker
spacer line

Hi Jan,

Ik heb een visa Lansia. Daarom werd ik verplicht mij te verzekeren voor ziektekosten en leven. Bij Manulife heb ik nu een gecombineerde life/health insurance. Premie ong. Rp. 10jt per jaar. Bij overlijden krijgt mijn vrouw 100jt en ik kan hetzelfde bedrag "verstoken" als ik ziek word.

Voorheen was ik ook bij Allianz verzekerd. De zelfde ervaring als jij. Weinig of geen communicatie. Manulife is wat dat betreft beter.

Na het bereiken van de 65 jarige leeftijd is verzekeren echter niet meer mogelijk bij deze maatschappij.
Even zelf een potje voor aanleggen dunkt mij. Emoticon: Wink

groeten,
Jantje

heliumhead
Gebruiker
spacer line

Ok heren, dat zijn al vlot een paar reakties, ik ben dus ook verzekerd via OOM en verzekeren kost nou eenmaal geld. Heb ook een offerte aangevraagd via Global Insurances en die bedragen komen vrijwel overeen, dus is het een vraag van persoonlijke voorkeur. Maar blijf vooral reakties sturen, bedankt tot zover.
Groet,

Ben

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,757,743 pageviews Een website van indahnesia.com