Helaas het "bombing season" is weer geopend :(

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Het jachtseizoen op de bule is weer geopend tot eind oktober Emoticon: Sadley

Zie onderstaand artikel:
http://news.indahnesia.com/ite(...)ack_warns_expert.php

Zeg niet dat ik jullie niet gewaarschuwd heb!

= moderator edit: link aangepast naar eigen nieuwsbericht =

Gracias. Sama sama

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Ach, wanneer je als terrorist ieder jaar je cel straf ziet verminderen. Waar is het afschrik effect van een cel straf gebleven?

Een blamage t.o.v. de rest v/d wereld. Hoe maak ik mij als land belachelijk of ongeliefd. Door terroristen ieder jaar te belonen met een straf vermindering.

Zoals de Bali bommer nu 4 maanden minder celstraf krijgen. Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid
Stel je voor dat de moordenaar op Pim Fortuin ieder jaar met Kerst een vermindering krijgt op zijn cel straf? Of andere moordenaars?

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jantje
Gebruiker
spacer line

Stel je voor dat de moordenaar op Pim Fortuin ieder jaar met Kerst een vermindering krijgt op zijn cel straf? Of andere moordenaars?

Oh, maar dat gebeurt hoor. Misschien niet ieder jaar met kerst Emoticon: Talk to the hand De Nederlandse strafwet is ook zeer vergevings gezind Emoticon: Yeah right!

Hakbarrr
Gebruiker
spacer line

Yep, het is weer zover. Idoel Fitri staat voor de deur, dus het wordt weer gezellig.

Overigens biedt het aanslag seizoen natuurlijk ook kansen, alleen voor hen die van plan zijn het te overleven natuurlijk. Indien je nu je overbodige Ruphias in dollar en euro's omzet, heb je over een paar maandjes (na de aanslagen) toch een leuke bonus.

Voor de besneden baardmannen onder ons, die speculatie hallal vinden, raad ik aan een stel geiten te kopen. Deze viervoeters zijn uiterst gezellig en brengen tegen het slachtfeest weer het dubbele op. Heeft u zelf geen grasland, dan kan ik de militaire begraafplaats in Jakarta aanraden, daar staat het gras immers altijd hoog.

Ik ga alvast sterke drank hamsteren.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 17-08-2006 08:34 Hakbarrr wrote:

Voor de besneden baardmannen onder ons, die speculatie hallal vinden, raad ik aan een stel geiten te kopen.

Ik ga alvast sterke drank hamsteren.

Zijn er dan besneden baardmannen onders ons ???

Nah , nu is het duidelijk , kennelijk heb je niet alleen gehamsterd , maar ook ge-sloki sloki doen.

Proost !!!!

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Als ze deze man maar eens, in het openbaar,durfde aan te vallen, wat zijn bedoelingen zijn met zijn land op economische, en culturele belevingen.
Want IndonesiŽ is door hen in de ban van de fundamentalistisch Moslims steeds meer aanwezig. Ze zijn in ieder complex die je in IndonesiŽ hebt dus een toename van MoskeeŽn in de vierkante meter een geweldige toename van geluid.
Ze proberen alles te controleren, en hebben een bepaalde macht in het spel van de communicatie, let op elke zender 6 uur sore op TV een Akbar geroep.
Ze brengen het land economisch niet naar welvaart maar naar een leven van bescheidenheid en verplichten steeds meer het bidden,en bezoeken naar de Moskee.
Het erkennen van identificatie van IndonesiŽ is opgang gekomen Mencari Identitas Indonesia
Heeft zijn actualiteit, en zal de discussie verder opgang brengen
Maar het is moeilijk om hen te overtuigen van wat ze eigenlijk met IndonesiŽ verder willen.
Het Moslim zijn is voor hen de sluier van levenshoop en bangheid.
Kom daar maar eens doorheen met een discussie van hen die roepen steeds meer Pancacila
De President, en zijn vrouw roepen dat steeds bij elke bijeenkomst waar zij zijn.
Maar ik zie dan dat het tegen dovemans oren wordt vertelt, de hoofddoeken laten schijnbaar weinig geluid door.
En ongeÔnteresseerd het aanhoren van uren preken van wie dan ook laat te wensen over.
Ze zijn slecht in geconcentreerd te luisteren.
Daarom heb ik nu door ervaringen die ik die twee maanden heb opgedaan een bepaalde mening over IndonesiŽ
Die ik zal uit leggen in een nieuwe topic.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 17-08-2006 10:55 zieleffe wrote:
[BR
Het erkennen van identificatie van IndonesiŽ is opgang gekomen Mencari Identitas Indonesia

Ziel , over de discussie , het is alleen een zogenaamde intelectuele discussie.
De gewone volk intereseerd het niet.
Ze zijn bezig met " Mencari sesuap nasi " = zoeken naar een hapje rijst.

1 ding vergeten de westerlingen dat Islam al eeuwen in Indonesia zaten.
Vanaf 1292 , en het is altijd tolerant geweest.
Behalve het begin van de Darul Islam beweging.ong. 1950
Daar is het begin van onenigheid tussen de meerderheid moderate moslims en een kleine groep heethoofddige fundamentalisten.
Ze willen toen de Darul Islam oprichten (zoiets als Iran Stijl).
Toen hebben de leiders bij de totstand koming van de proklamatie en de Grondwet enige veranderingen in gebracht.Tot woede en opstand van de heethoofden.Inmiddels bloedig opgelost.Daarom gaan de Indonesiers altijd zeggen , we moeten houden aan de (gewijzigde )Manifest van Jakarta houden, aan de PantjaSila en de Grondwet.
Dat de latente heethoofdengroepen nu beginnen te roeren is te wijten aan de democratiseringsproces in Indonesia.
Ze hebben OOK rechten.Als (nieuwe)democraten moeten de meerderheid Moslims ook rekening houden met de kleine groepen fundamentalisten.
Ik zeg fundamentalisten , met teroristen en afschijdingsbewegingen doen ze anders.
Er wordt opgetreden !!!

Voor de westerlingen is het (pas) belangrijk toen er ook westerlingen betrokken raken (gedood) , of omdat ze niet meer met vakantie kunnen gaan .
Anders is het ver van mijn bed show.
Ik denk dat de Indonesiers hun eigen zaken zelf kunnen regelen.
Ze hebben de bemoeizuchtige westerse pottenkijkers niet nodig.

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

"Een nieuwe 'soap' op INDAnesia ........ ???"
Een Nederlands gezegde: "Hoge bomen vangen vťťl wind" ofwel dit is nu de prijs van rijkdom ...... overal hangt er een prijskaarce aan. ( ya tŰh )

'Ahu kura ahia, mansia nia'

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dit is dan het Monument van de omgekomen mensen uit verschillende landen.
Meeste Australiers, 33 indonesiers 4 Nederlander en 1 Pool en de rest ben ik vergeten kon het ook niet goed zien op de foto.
Dat was het belans van de eerste bom.
De tweede Bom is nu nog de door slag gevend dat er minder toeristen komen.
Heb in Hotel Dhyana Pura gelogeerd een Hotel van een Nederlander zegt men, meer dan leeg, In Kuta zijn de Hotels volop de kamers te huren, een prijs nu voor 350.000 rp per nacht
Sanur voor nog minder, en goede Hotels
Dat is het resutaat van die tweed Bom, na de eerst Bom kwam het wel weer opgang dat was wat ze zeggen op Bali Emoticon: Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

manon
Gebruiker
User icon of manon
spacer line

Bah! Ik vind het allemaal maar weer griezelig worden...laat ze de energie ergens anders in stoppen bijvoorbeeld in Marathons lopen. WAt dacht je van elke afgelegde kilometer in een Marathon levert een kubieke meter zuiver water op...zoveel deelnemers in een Marathon, betekent zoveel kuub schoon water...en dan een xx aantal kuub schoon water betekent een waterzuiveringsinstallatieplaatsing-waar-ook-ter-wereld!

Het lijkt er zo ontzettend op dat er een paar verveelde verwende mannen/ vrouwen ergens rondlopen die echt niks beter te doen hebben dan een uitlaatklep te zoeken voor hun te veel aan opgeslagen negatieve energie! Teveel geld en te weinig karakter is een gevaarlijke combinatie in dit gebeuren..maw er ontstaat een vat vol frustraties! ENG!

Deze mensen zouden eigenlijk verplicht debattrainingen moeten volgen dan leren ze hun emoties te verwoorden. In plaats van laf in een 'grotje' (= een spreekwoordelijke gezegde) conclusies te trekken en dan zo nu en dan benadrukken dat je 'power' hebt door (onschuldigen)te 'straffen'. Welk doel dient dit eigenlijk?

Ik heb het gevoel dat...
Er is iemand op wereldlijk niveau die een probleem heeft, iemand die dit niet onder woorden kan brengen of durft te brengen..maar dit uit door de schuld in andermans schoenen te schuiven. (Grissom..van CSI)

Wie is het? Er zijn er namelijk zoveel...denken wij...welke ' industrie' is momenteel groeiende.

Dit zijn gewoon weer wat mijmeringen..je moet toch wat als het zo regent.. Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Wink

TERDAD
Gebruiker
spacer line

Assalamu-Allaikum,
Aduh! Ik hoop dat de internationali inlichtingen diensten op tijd de reisende bevolkingsgroepen gaat waarschuwen!
Voor een eventuele Tsunami ben ik al een beetje beschermd!
TSUNAMI-ALARMSYSTEEM vai GSM!!!!!
Mischien ook goed voor leden van Indahnesia Com.
www.tsunami-alarm-system.com

Wassalam van Terdad

INDONESIA ABADI - TETAP MERDEKA

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Hept in Spits en Metro gelezen(gratis krant) dat 70% van de Indonesiers een seculiere staat verkiezen .Hoop maar dat het in de buitengewesten(propinsi) ook te verkrijgen zijn.
En voor de koloniale indologen oner ons die de westerse waarden/normen (incl. democratie) willen invoeren in de voormalige kolonie moet ik hun wel helaas teleurstellen.Slechts 3% zijn voorstaanders.

Ik weet niet of de onderzoek ook wetenschappelijk(wat heet) werd opgevoerd (voldoende respondenten etc).
Wordt weer gezeurd dat het niet representatief was.
Moet wel een NIPO enquette zijn of ze willen Maurice de Hondt gaan loslaten om een goede onderzoek te laten doen.

Een vriendelijke woef woef en pootje van OmSid.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Wat me opviel toen ik in jeddah was, was dat de misdadigheid daar zo goed als nul is, en dat komt gewoon doordat ze er letterlijk een hand afhakken als je maar wat fout doet.

Daarom mischien ook dat de foute jongetjes daar, de misdadige praktijkjes buiten hun land uitvoeren.....

Greetz

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

86,573,657 pageviews Een website van indahnesia.com