hulp gevraagd bij invullen visumaanvraagformulier

Subforum Het visumgebeuren 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
evjus
Gebruiker
spacer line

Hallo,
Omdat ik het idee heb dat de Nederlandse general chat het meest gelezen/gebruikt wordt ben ik zo brutaal om mijn vraag hier te plaatsen. Mijn vriend en ik vertrekken op 24 juni voor zes maanden naar Indonesie. We hebben inmiddels een sponsorbrief en kopie KTP binnen. Nu zijn we bezig met het invullen van het aanvraagformulier voor het visum. We willen dus een sosbud-visum hebben. moeten we dan voor Bezoek doeleinde (en dan cultureel of familiebezoek) of beperkte verblijfdoeleinden (en dan sociaal) invullen? Onze sponsor is via een bureautje en dus geen familielid.
En er wordt gevraagd of we eerder in Indonesie zijn geweest. Dit is zo, maar welk visum hebben we dan gehad? Ik kan het niet zien op de stempel in mijn paspoort. We waren er in 2001 voor het laatst.

Bij voorbaat dank voor de hulp.

diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

Antwoord gewoon dat je in 2001 bent geweest. Het soort visum doet niet ter zake. Ik neem aan dat het een gewoon visum-on-arrival was (toen dat nog kon)
Bezoekdoeleinde is niet belangrijk, zolang je maar iets invult in de trant van cultureel, familie of sociaal bezoek of een combinatie (wat staat er in die sponsorbrief?). Geef de keizer gewoon wat des keizers is.
N.B. Na de tweede verlenging van het visum moet je je wel melden bij immigrasie en een heleboel vingerafdrukken afgeven! Vergeet dat niet.

Tammy
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Ik had ook nog een vraagje over het invullen van het aanvraagformulier. Ik vind het een beetje onduidelijk allemaal. Wij gaan in eind augustus 2 weken naar Bali. Ik moet dan toch invullen bezoek (tourist), haven binnenkomst, datum binnenkomst, persoonsgegevens, paspoortinformatie tot Personal, diversen en de handtekening. Wat bedoelen ze met sponsor, dat is toch niet als je op vakantie gaat. Ik ga voor het eerst zoiets regelen bij een ambassade en als ik de verhalen hoor dat je weer zo lang moet wachten als je iets niet goed invult. Ik hoop dat iemant mijn domme vraagjes wil beantwoorden.

Alvast bedankt! Groetjes Tammy

Hitami
Gebruiker
spacer line

Beste mensen,

Als je de formulier niet helemaal volledig invult, is er geen probleem. Bij de balie wordt je wel geholpen om het goed in te vullen of zij vult zelf wel in voor jou.

Succes !

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Hitami,
En wat te doen als Tammy of iemand anders het visum door een visum of reisbureau laat verzorgen, dan is het toch echt de bedoeling om het zorgvuldig in te vullen.

Beste Tammy,
Voor een toeristenvisum is geen sponsor nodig, dus daar hoeft niets over ingevuld te worden.
Het zijn helemaal geen domme vraagjes, ambtenaren in de hele wereld zijn erg goed in het maken van formulieren die vaak voor de consument niet duidelijk zijn.
Dit formulier word ook voor andere visa gebruikt, vandaar die vraagstelling.
Succes en veel plezier in Bali,
Tuti & Jan

Hitami
Gebruiker
spacer line

Wanneer gebruik maken van een tussenpersoon dan kunnen ze hun ook helpen en wanneer, zij ook niet weten dan bij de aanvraag vragen en invullen. De mensen bij de visa afdeling zijn best soepel en die helpen je graag !

bunga mawar
Gebruiker
User icon of bunga mawar
spacer line

Ik ben gisteren op de ambassade geweest om mijn visum aan te vragen (toerist) Ik vond het formulier soms ook wel onduidelijk en twijfelde bij sommige zaken of ik het goed had ingevuld.
Maar aangezien je vaak toch een tijdje moet wachten (ik 1,5 uur.. kan erger Emoticon: Wink ) kun je het altijd nog aan een van de anderen vragen die zitten te wachten. Er zitten genoeg mensen die al vaker een visum hebben aangevraagd.
De vrouw aan het loket controleert de aanvraag ook goed.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,351,275 pageviews Een website van indahnesia.com