Rollator in Indonesia bekend?

Subforum Het visumgebeuren 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Kristiyanto
Gebruiker
spacer line

Voor moeilijk ter been zijnd familielid op Java wil ik een rollator kopen. Ik heb echter nog nergens op Java rollators gezien en ze schijnen er onbekend te zijn. Is het verstandig(er) om er een in Nederland te kopen en die mee te nemen? Graag goede raad gevraagd.

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Sorry, ik kon een glimlach niet onderdrukken. Woont degene die een rollator nodig heeft in een sawah landschap?

Begin de details te vergeten

Kristiyanto
Gebruiker
spacer line

Nee, een redelijk groot huis met betegelde vloeren ...

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Jawel, het is ook bekend .
In jakarta heb je een organisatie die ook hulpmaterialen verkopen zoals bv rolstoel.
Ze hebben veel "moderne"spullen , alleen is het duurder .(export)
Ik denk dat je beter hier gaat kopen en meenemen , mss is het ook gratis te vervoeren.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Klopt in Jakarta heb ik ze gezien ,maar zal zeker duurder zijn dan hier,je kan het gratis vervoeren als je er maar eerst zelf achter gaat lopen tot aan de incheck bali.,volgens mij hebben ze een website voor medical instruments of iets dergelijks
Johan je hoeft die glimlach niet te onderdrukken ,mevrouw woont in een groot huis met uitzicht op sawah"s

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

klopt, ik bedoelde het ook niet cynisch, maar gezien de infrastructuur in Indonesia vond ik het wel een leuke vraag van Kristiyanto. Lopen op zich is al een adventure daar

Kristiyanto
Gebruiker
spacer line

Dat uitzicht op de sawahs is er helaas niet. Er zijn ook geen bedienden die een rolstoel duwen als zij dat wil. Het is dus voor in huis en ze wil voorkomen dat ze alleen maar zitten of liggen moet. Ze gaat er zeker niet mee de straat op. Trouwens, er is daar vrijwel geen trottoir.

robbert
Gebruiker
spacer line

Beste vrienden,
Wat zouden jullie denken om het woord "Rollator"in Google onder Indonesisch te zetten, dan vindt je o.a. voor ca. Eur 75,00 zo'n ding !!.

Salam Rob

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 08-08-2006 13:24 tukad ganga wrote:

,maar zal zeker duurder zijn dan hier,je kan het gratis vervoeren als je er maar eerst zelf achter gaat lopen tot aan de incheck bali.,

Mocht het niet lukken , wil OmSid de rollator ook voor je gaan duwen als je mijn ticket gaat betalen.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 08-08-2006 10:49 Kristiyanto wrote:
Voor moeilijk ter been zijnd familielid op Java wil ik een rollator kopen. Ik heb echter nog nergens op Java rollators gezien en ze schijnen er onbekend te zijn. Is het verstandig(er) om er een in Nederland te kopen en die mee te nemen? Graag goede raad gevraagd.

Ik heb een aantal jaren geleden eentje meegenomen naar indonesie, was geen probleem in het vliegtuig. Je moet het wel even melden bij het inchecken of kopen van een ticket en dan kan je er mee door lopen door de gate tot de ingang van het vliegtuig, ze nemen hem dan over en bergen hem voor je op, bij aankomst staat hij weer klaar.

Maar op straat in Indo is het geen doen om er mee te lopen, trouwens ook niet met een rolstoel.

De mijne had ik meegenomen voor iemand in huis maar toen ik een jaartje later terugkwam was hij spoorloos, ik denk verkocht of zo. Emoticon: Confused

Ze zijn wel te koop in Indo, ik ben ze wel ergens tegengekomen, minder mooi als in nederland en duurder. Maar weet niet meer waar.

Soms zijn ze 2e hands te koop want als je ze niet meer gebruikt, of er mankeert iets aan ,willen de zorgverzekeraars ze niet meer terug hebben, ophalen en nakijken op gebreken is duurder als een nieuwe verstrekken.

groeten Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 08-08-2006 17:09 4yoke4 wrote:

...

De mijne had ik meegenomen voor iemand in huis maar toen ik een jaartje later terugkwam was hij spoorloos, ik denk verkocht of zo. Emoticon: Confused

Ha,ha,ha,ha. Pecies Yoke. Dat is met alles wat je geeft hier! Rollator, wasmachine, bamboehuizen, rampenfondsen enz. enz. noem maar op. Ze hebben andere prioriteiten: Honda Megapro, Mercedes, BMW en aanverwante zaken die de tv. reclame aanprijst. En last but not least: huidblekers. En het is nooit genoeg. Brengt die rollator Rp. 2jt op dan worden er plannen gemaakt om 4jt+ te besteden. Sorry mensen ik woon hier 4,5 jaar en ik moet nog inburgeren! Emoticon: Yeah right!

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

jantje die rollators moeten nog inburgeren zoals jij,dat die gestolen is kan ik me wel voorstellen ,die dingen zijn reuze handig ,om alles ermee te vervoeren,ze lassen gewoon een stukje ijzeraan vast en ze gaan door voor een rollerskate of een soort kleinbakfietsje lekker handig.
Wat Oom sid betreft,ik dacht dat je al achter zo ding liep ,dus verbaasde het me dat je zŲ"n ding wilt voort duwen o ja je schuif ze gewoon in elkaar !!!!!!!!! net als "die boodschappen wagentjes bij EdaHHHHHH !!!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Ome Jan: Wat is 4,5 jr daarO en nog niet ingeburgerd.
Ik zit tig jaren in Hollandia , en nog steeds niet ingeburgerd.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Tukad G. : gewoon pro forma praatje(basa basi) dat ik wil duwen.
Ik laat me gewoon met zo'n karretje rijden met zo'n lieftallige grondstewardes . En de rollator achterop geladen.
En maar zeggen , kindje ga niet te hard rijden , anders wordt ik een beetje duizelig.
En dan zegt dat lieve stewardes , houdt U maar vast aan mij meneer .

PS :ik ga niet inkopen doen bij Edah , veel te duur.
Ben een frequent buyer bij Lidl of Aldi.

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Wij hadden vorig jaar de bugaboo bij (voor niet ingewijden en rollator gebruikers: dit is een kinderwagen). Het enige waar wij deze voor hebben gebruikt is om boodschappen mee te doen. Fancy winkelwagentje toch?!
Goede morgen allemaal!

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Om Sid ik weet als geen ander dat je alleen dorong dorong in gedachten hebt,
Frequent flyer bij lidah nooit van gehoord !!!!!!!!! Emoticon: Nice Late we het aub bij die rollator houden anders staat jeromeke weer op tilt !!!!!

Kristiyanto
Gebruiker
spacer line

Het valt mij erg tegen dat de meeste posters hier niet serieus op het onderwerp ingaan maar wat omong kosong verkopen. Wie wel serieus waren wil ik hierbij hartelijk bedanken.

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Hi Kristiyanto, klopt, de helft van de inhoud is omong kosong, moet je een beetje doorheen prikken. Veel van de forumgangers komen al een tijdje hier en hebben zo hun dagelijks ritme om de topics door te nemen en daarop te reageren tot de koffiemok op is (ik refereer naar mezelf! Emoticon: Wink ). Ik hoop dat je tussen de off topic content wel hebt gevonden wat je zocht.
Groet

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 10-08-2006 08:55 Kristiyanto wrote:
Het valt mij erg tegen dat de meeste posters hier niet serieus op het onderwerp ingaan maar wat omong kosong verkopen. Wie wel serieus waren wil ik hierbij hartelijk bedanken.

Hoi Krystiyanto,

Inderdaad af en toe een beetje veel omong kosong door de vaste forumgangers, ouwe jongens krentebrood zal ik maar zeggen en tante Yo mag af en toe ook meedoen, maar tussen de bedrijven door en af en toe even de searchfunctie gebruiken, kom je toch ook veel goede tips tegen. Laat dit je niet tegenhouden om af en toe nog eens terug te komen op dit forum. Emoticon: Yes!
Groeten Yoke Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Silahkan zou ik zeggen.

OmSid

Kristiyanto
Gebruiker
spacer line

Nah sudah Emoticon: Laugh out loud

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Ok Krisie jagang marah 2 yah we bedoelen het goed ,er zitten altijd nuttig tips bij ,maar tusendoor ook wat omomg kosong . Emoticon: Yes!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Maar op straat in Indo is het geen doen om er mee te lopen, trouwens ook niet met een rolstoel.

De mijne had ik meegenomen voor iemand in huis maar toen ik een jaartje later terugkwam was hij spoorloos, ik denk verkocht of zo.

Ze zijn wel te koop in Indo, ik ben ze wel ergens tegengekomen, minder mooi als in nederland en duurder. Maar weet niet meer waar.

Sorry na twee maanden reageren,ik heb nu tijd om even door die topic door te lezen,het volgende
Rollatoren heb ik niet gezien maar bij Carrefour wel rolstoelen.
Niet bij Carrefour zelf, maar in het gebouw, de andere toko tjes binnen.
Bij een soort drogist waar je ook obat, en schoonheids middelen verkrijgen kan.
Het kan zijn dat je daar ook rollators kunnen verzorgen?
Maar goed in huis zal je het kunnen gebruiken maar in het huis waar ik vertoef niet want het is drie verdiepingen hoog zonder lift, en het staat er vol, zelfs laat in de avond een motor.
Ook waar ik in het ziekenhuis lag de aantree met treden, is niet geschikt voor rolstoelhouders.
Wel via de spoed ingang waar de ambulance hun patiŽnten afgeven.
Zelfs moest ik in bed, en al over een drempel geholpen worden bij een foto maken.
Nagedacht word daar niet altijd, en weten wat wel, en niet kan, is een begrip die je daar niet altijd kan doorgronden. Emoticon: Worship Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Kristiyanto
Gebruiker
spacer line

Inmiddels ben ik er in geslaagd om aan een rollator te komen. De persoon voor wie de rollator bestemd is woont in een klein bejaardenhuis waar alles gelijkvloers is en de vloeren betegeld. Er zijn vrijwel geen trappen.

Ik neem de rollator mee als bagage, ik ga er niet zelf achter lopen al zou dat makkelijker zijn bij het inchecken. In elk geval neemt Singapore Airlines 'm mee. Mijn reisagent was 'vergeten' de rollator aan te melden bij de vervolgvlucht met Garuda. Dat kan nog wat worden ... Emoticon: Talk to the hand
Maar hopen dat ze in Jakarta me doorlaten!

mas jono
Gebruiker
spacer line

On 09-10-2006 19:20 Kristiyanto wrote:

Mijn reisagent was vergeten de rollator aan te melden bij de vervolgvlucht met Garuda. Dat kan nog wat worden ... Emoticon: Talk to the hand
Maar hopen dat ze in Jakarta me doorlaten!

hallo kristiyanto, garuda en merpati zijn niet zo moeilijk hoor, ik zelf heb eens 2 dagen lopen sjouwen met een rolstoel naar sumbawa via jakarta, bali, lombok en bima, zonder een cent te hoeven betalen.
groetjes john

Kristiyanto
Gebruiker
spacer line

Ik heb de vraag nu per e-mail gesteld aan de vertegenwoordiger van Garuda in Nederland, die zou bereikbaar zijn via garudaEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.airagencies.nl gevestigd op Rotterdam Airport. Ja Mas Jono, ik geloof je wel, mijn reisagent doet ook al zo makkelijk maar ya, ik ben zo'n totok belanda die alles vooraf netjes geregeld wil hebben :-(
Kasihan ya..

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,766,334 pageviews Een website van indahnesia.com