Ziekenhuis in Indonesie

Subforum Andere praat 
50 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Hier mee wilde ik u melden dat de zorgverzekeraars, niet meer vergoeden uit het basis pakket.
Dat is een zeer belangrijk iets voor mensen die langer in Indonesie willen blijven of er zelfs willen gaan wonen.
Wat de nieuwe volksverzekering betreft is Indonesie geen verdragsland.
Voor mensen jonger dan 55 jaar zijn er mogelijheden om je in Indonesie te verzekeren, of die daadwerkelijk uitkeren is ons niet bekend, omdat we (gelukkig) geen reden hebben gehad om een claim in te dienen.
Verzekeren tegen een huisarts, tandarts, fysiotherapie etc. is in feite niet nodig, de tarieven (zeker in Java) zijn erg laag voor Nederlandse begrippen.
Vaak is het en zeker in Bali een kwestie van onderhandelen, iets wat we in Nederland niet zullen doen bij een arts omdat die wel eens boos kan reageren.

Iemand die toe is aan een nieuwe bril of een kunstgebit kan echt zijn voordeel doen, een nieuw bovengebit koste mij niet meer dan Rup.1.5 miljoen en een bril niet veel duurder.
Die bedragen zijn lager als de eigen bijdrage in Nederland.
Medicijnen met alleen de werkzame stof (generiek) zijn zelfs in prijs verlaagd dit jaar.

De onkosten hier vergeleken met daar is 100x meer dan daar.
Een beetje overdijven mag, maar zo groot zijn de verschillen zeer zeker niet.
Groetjes,
Jan

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

Toen ik in Bali werkte heb ik een virus opgelopen in mijn maagwand. Ik heb toen 3 dagen bloed lopen ophoesten. Maar het ziekenhuis waar ik lag was uitstekend, Prima Medika heette het hospitaal. Goede service zowel medisch als menselijk en niet zo duur als BIMC. Na 3 dagen was ik weer redelijk stabiel... haha...

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Een beetje overdijven mag, maar zo groot zijn de verschillen zeer zeker niet.
Jan wat denk je te betalen voor een dag behandeling in een ziekenhuis hier?
Het ligt daar aan welke klase je ook pakt, het is zeker 1 op bijna 100 verschil tussen 50 € en 400 €/800 €.
Ik lag in een een persoon kamer,voor nog geen 35 € per nacht, 350.000 rp zonder dokters behandeling. Emoticon: Wink Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Jantje
Gebruiker
spacer line

Ik lag in een een persoon kamer,voor nog geen 35 € per nacht, 350.000 rp zonder dokters behandeling.

Dan is verzekeren weggegooid geld. Ik ben verzekerd omdat het verplicht is. Anders... Emoticon: Talk to the hand

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 22-10-2006 17:18 Jantje wrote:

...

Dan is verzekeren weggegooid geld. Ik ben verzekerd omdat het verplicht is. Anders... Emoticon: Talk to the hand

Dit begrijp ik niet Jantje wat bedoel je daarmee?

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 22-10-2006 17:24 zieleffe wrote:

...

Dit begrijp ik niet Jantje wat bedoel je daarmee?

He Oom Ziel,
Dat zit zo: Ik heb een Visa Lansia. (Oude lullen visum.) Voorwaarde is dat je o.a. tegen ziektekosten verzekerd bent. Dat geintje kost me ongeveer 1000 usd per jaar en dat verstook ik niet aan ziektekosten. Ik vind dat weggegooid geld en gezien de lage ziektekostenkosten hier, betaal ik die liever zelf. Ik heb daar namelijk een potje voor. Die verzekeringsmaatschappijen zijn er om premies te innen. Of ze uitbetalen is nog maar de vraag. Emoticon: Shiny

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Nou Jantje het is wel goedkoop daar maar, vergeet de dokters kosten, en de medicijnen niet die lopen wel op.
Samen kwam het rond de 1200€ die ik van mijn reis verzekering wel hebt mogen terug ontvangen.
je hebt gelijk als je gezond bent, en niets mankeerd, en je verblijft in Indonesie, ja dan kan ik mij voor stellen, en je moet verzekerd zijn dat je dan daarover baalt.
Maar wees eens eerlijk als je voor een ziekte naar Singapore zou moeten, omdat je dan voor een speciale behandeling daar afhankelijk zou zijn, is dat je geholpen word mooi meegenomen dat het vergoed word.
Maar ik ben het met je eens dat je als je maar geholpen word, belangrijker is dan het geld.
Ja betalen is er niet bij!, de zorgverzekering VGZ , ik dacht dat ze moesten betalen, maar mooi niet, mijn reis verzekering heeft betaald.
Maar als ik mij naar Holland had laten transporteren, dat had gekunnen, dan hadden ze wel de kosten hier in het ziekenhuis, moeten betalen, behalve die transport kosten, die had de reis verzekering betaald.
Als je pijn hebt interseerd het geld je niet meer. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Wink Emoticon:

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja Om Ziel, dat is een mooi verhaal wat aangaande de reisverzekering, en de VGZ.
Jan schreef dat ie 1000 dollar betaald en het niet verstookt, dat is de handicap met alle verzekeringen zolang je er geen gebruik van maakt.
Met de ingang van de nieuwe zorgverzekeringen in jan. 2006, waar ik i.v.m. de collectieve verzekering van onze werkgever mij uitgebreid heb beziggehouden, zijn we ook niet echt knap van geworden.
De maatstaf is een inkomen van maximaal 30.000 euro per jaar.
Wat kost dan deze nieuwe zorgverzekering.
Daar gaan we, 13.45 % AWBZ tot een inkomen van 30.000 €, is 4035 €
6.5 % werkg.bijdrage tot inkomen van 30.000 € is 1950 €
Maandpremie 106 € maal 12 is 1272 € per jaar.
Bij elkaar opgeteld 7257 Euro per jaar, vervolgens wordt je opgenomen in een ziekenhuis in Indonesië, wat naar Nederlandse maatstaven peanuts kost en dan geeft de zorgverzekering niet thuis.
Hmmm betaal ik liever die 1000 dollar die Jan betaald.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Tuti en ik betaalden dit jaar Rp.4.867.700 bij Allianz Indonesia voor een ziektenkostenverzekering, er word bij een ziekenhuisopname per dag een bedrag uitgekeerd van Rp.500.000 en voor een operatie maximaal Rp.82 miljoen.
Communicatie met die maatschappij is zuinig uitgedrukt erg slecht, emails, faxen en brieven worden niet beantwoord.
Personeel is gewoon niet op de hoogte van de kleine lettertjes in de polis.
Allianz Indonesia wil volgens mij de grote bedragen binnen halen met levensverzekering.
Mochten wij werkelijk eens gaan claimen ben ik bang dat mijn naamgenoot uit midden-Java gelijk zal hebben.
Maar zolang we niet echt ziek worden heb ik het gevoel dat ik verzekerd ben en heb ik net als mijn naamgenoot een potje voor onvoorziene uitgaven.

Ik lag in een een persoon kamer,voor nog geen 35 € per nacht, 350.000 rp zonder dokters behandeling.
Dat is in Java een gangbaar tarief, in Bali is het vaak het dubbele of nog (veel) meer, zeker in de westerse klinieken.
Zou een kamer (zonder dokters behandeling) in Nederland dan 350 Euro moeten kosten, daar heb ik toch mijn twijfels.
Jan

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb gezocht en gezocht maar toch gevonden!!
http://www.ysl.nl/?
http://www.ysl.nl/Data/Algemen(...)per%2001-04-2006.pdf
Jan ik hoop dat je niet van je stoel valt als je dit ziet, dus een waarschuwing vooraf. Emoticon: Yes! Emoticon: Nooo Emoticon: Blush

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Zieleffe,
Je hebt me volledig overtuigd en ik moest inderdaad oppassen dat ik niet van mijn stoel viel.
Ik heb de tarieven nog in mijn hoofd van 15 jaar geleden toen ik lang in het ziekenhuis heb gelegen in Nederland en waarvan ik de rekeningen zelf thuis kreeg omdat ik particulier was verzekerd, hebben we toch een beetje inflatie gehad in NL zullen we maar denken.
Jan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,597,453 pageviews Een website van indahnesia.com