Voor mensen die het fijn en gezellig vinden: Kijk even mee.

Subforum Andere praat 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Lieve mensen,
Dit is echt de moeite waard om te gaan kijken.Ik ben wel zo blij dat deze zender ook in het Zeeuwse Missiegebied op de kabel zit.Ervaar ook zelf en beleef het mee: Dus voor mensen die het fijn en gezellig vinden,maar ook hun liefde en passie hebben voor "ons"IndonesiŽ Emoticon: Shiny KIJK en GENIET op http://www.garudatv.nl .
Umberto

kawan
Gebruiker
spacer line

Ja dat is een goede tip.
Sinds kort kijken we er naar.
KaWan ( Karel Wantink)

Pardi
Gebruiker
spacer line

Hi Umberto

Ik heb deze zender 2 maanden op proef gehad, en ik moet zeggen voor hen die de taal goed meester zijn is het een leuke aanvulling op de waardeloze zenders die Nederland heeft. Voormij is de vertaling van teksten niet geheel duidelijk, ergo ze ontbreken vaak of zijn niet volledig. Vrienden van mij hebben de zelfde kritiek, echter zij verstaan wel hun moedertaal. Mijn beheersing van de indonesia taal is gewoon slecht, en heb de proef niet verlengd.

groet Pardi/Ab

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 02-08-2006 14:00 hagen763 wrote:
Lieve mensen,
Dit is echt de moeite waard om te gaan kijken.Ik ben wel zo blij dat deze zender ook in het Zeeuwse Missiegebied op de kabel zit.Ervaar ook zelf en beleef het mee: Dus voor mensen die het fijn en gezellig vinden,maar ook hun liefde en passie hebben voor "ons"IndonesiŽ Emoticon: Shiny KIJK en GENIET op http://www.garudatv.nl .
Umberto

Kijk en geniet? gatverdarrie, ik word misselijk van je.
Jouw topic heeft iets van klaarkomen, ons mooi Indonesia.
Verdikkeme, je weet toch inmiddels genoeg van de misstanden daar.
Waarom deze zielige promotie?????????
Je lijkt Frans Bauer wel of heb je belangen? daar.
Dit vind ik echt vies, als je de waarheid niet verteld hoe het echt in Indonesia toegaat.
Dat kutprogramma van garudatv geeft een verkeerd beeld.
Weet jij wel wat je aan het doen bent???????????????
Ik ben moslim, maar op dit moment zal ik niemand aanraden naar Indonesia te gaan.
Jij stort mensen in een wereld die zij niet kennen, met de gedachte dat zij daar de liefste mensen van de hele wereld vinden,
Kijk naar Garuda TV aiaiaia.
Rot op joh, je bent een potentieele moordenaar.
Geef de mensen een juist beeld, vertel de juiste situatie in Indonesia.

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Was het gezellig in de kroeg Malam? Of fijn en gezellig stiekum alleen iets genuttigd...

Salam ke Malam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Nee Flip
Ik word alleen boos als er zo over "ons Indonesie"wordt gesproken.
We weten met zijn alle dat het niet gezellig en fijn is.
Ja het is geweldig, maar we moeten geen verkeerd beeld geven van Indonesie.
Armoe,armoe en nogmaals armoe, het beeld op Garuda TV is niet eerlijk.
Ook doorgeven dat in alle kampung`s mensen luizen zitten te knappen.
Gatverderrie, het is toch kommer en kwel in Indonesia en", mensen die fijn en gezellig vinden, " sorry hoor, dat vind ik even iets te ver gaan.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 03-08-2006 01:14 flipse wrote:
Was het gezellig in de kroeg Malam? Of fijn en gezellig stiekum alleen iets genuttigd...

Salam ke Malam dari Flip

Flipse masih ada orang2 yang kerja di Belanda.
Aku kerja malam, maaf ya.
En zo als de waard is beoordeeld hij zij gasten.
Salam Malam

Jantje
Gebruiker
spacer line

Hi Malam,

Een nachie in de put gestaan jonge of hebbie op je klote gehad van je baas? Er staat duidelijk in de topic ďvoor mensen die het fijn en gezellig vindenĒ Het is duidelijk dat jij dat niet vindt en ik ook niet maar moet je daar Umberto voor aanvallen? Laat ze toch Indonesie promoten, dan komt er toch Bule-volk met geld het land binnen? Dat stimuleert de ekonomie.
Wij kennen die rottigheid wel maar dat willen we toch niet adverteren via de tv? Natuurlijk wordt het allemaal mooier geschetst dan het in werkelijkheid is.
Laat komen die Buleís en immigranten. Inburgeren hoeft niet Om Sid, want daar zijn ze in 1945 al mee gestopt en het heeft geen zin gehad. Om nu de draad weer op te pikken haalt ook weinig an. Emoticon: Wink

Jantje

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 03-08-2006 08:28 Jantje wrote:

Wij kennen die rottigheid wel maar dat willen we toch niet adverteren via de tv? Natuurlijk wordt het allemaal mooier geschetst dan het in werkelijkheid is.

Laat komen die Buleís en immigranten. Inburgeren hoeft niet Om Sid, want daar zijn ze in 1945 al mee gestopt en het heeft geen zin gehad. Om nu de draad weer op te pikken haalt ook weinig an. Emoticon: Wink
Jantje

Of "wij"de rottigheid kenne.
Zeg ik ook vaak tegen mijn zoon : Kijk die mensen hebben weinig geld. Ze moeten hard werken .
Salaris van de hotel personeel is ongeveer 75 tot 100 euro in de maand.En jij slaapt hier voor 1 nacht incl ontbijt.Of naar de jonge bedelaars , krantenverkopers (toen zijn leeftijdgenoten).
Je mag blij zijn dat je in een rijke land geboren ben.Moet toch wel de waarde van het geld aan mijn zoon leren .
Daarom moet je hard gaan leren , je best gaan doen bla bla bla.
Tuurlijk Ome Jan , daar heb je naast "ellende" ook leuke dingen.
Het is niet allemaal rottigheid , er wonen ook middenstanders.Met hun wensen , hun behoeften.Willen ze ook gaan dromen en leven in grote pila zoals in de cinetron werd vertoond.
En moeten die mensen dan op een stukje bamboe gaan bijten omdat 80% van de bevolking arm zijn ?

Over de inburgeringsproces , ya ik ben voorstander dat het ingevoerd wordt.
Dan kunnen de toekomstige expat ook leren hoe het in Indonesia is.
Zeker de Belanda's , want sommige van hun zijn gestopt met het leren kennen van de Indonesiers .Ya 0ngeveer 60 jr geleden (1945).
Toen weten ze ook al weinig ondanks hun zogenaamde 350 jr aanwezigheid.

Nu is Indonesia veranderd , het land , het volk etc.
Een inburgeringskursus zal een bijdrage kunnen leveren dat ze niet teleur gesteld worden.En daarna gaan beklagen(zeiken) in diverse Nederlandse fora.
De doorgewinterde expat kan ook als dosen / ervaringsdeskundige hun ervaringen vertellen.
Mensen zoals OmJan, OmApi , OmLon en andere ervaringsdeskundigen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ontopic graag, klaagtopics zijn er al genoeg Emoticon: Smile

kawan
Gebruiker
spacer line

Nou dat is me effe een heftig reactie van die meneer Malam.Kijk die Umberto is positief bezig om te vertellen, dat Garuda TV te zien is? Hij is toch niet van plan om hier op dit forum die veelal gelezen wordt door de Indische -en Nederlandse gemeenschap die regelmatig naar IndonesiŽ gaan een verkeerd Televisie-Beeld zal aanbevelen? Emoticon: Confused
Aduh zeg dan kijken we liever tussen het voetballen toch even naar de Garuda TV? Enne ik weet zeker dat Umberto alleen maar pennen en stropdassen zal vragen en dat nog niet eens alleen voor hem zelf.
KaWan.

Fotograaf
Gebruiker
spacer line

Zo te zien best wel interessante documentaires in de programmering, oa over het Gunung Leuser NP en de Riau archipel.
Geen idee natuurlijk hoe die docuseries eruit zien, maw zijn het goede objectieve documentaires of is het alleen maar Indonesia (resort)promotion a lŗ de "Malaysia truly Asia" adverbs op CNN.
Indien het laatste het geval is kan ik de gevoelens van Malam wel begrijpen.

Enfin, kan het hier toch niet ontvangen.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 03-08-2006 01:05 Malam wrote:
Kijk en geniet? gatverdarrie, ik word misselijk van je.
Jouw topic heeft iets van klaarkomen, ons mooi Indonesia.
Verdikkeme, je weet toch inmiddels genoeg van de misstanden daar.
Waarom deze zielige promotie????????? etc. etc....

Ik vind dit een heftige en overdreven reactie Malam. Zoals jij praat zijn bijna alle windstreken taboe. Ondanks de prachtige natuur en de vele culturele bezienswaardigheden zijn de continenten AziŽ, Afrika en Zuid-Amerika vanwege de grote kloof tussen arm en rijk, corruptie en misstanden verboden gebied volgens jou. Ook Oost-Europa is geen bezoek waardig en over het Midden-oosten zullen we het maar niet hebben. Door de tornado "Katrina" hebben we kunnen zien dat er zelfs in de VS veel armoede heerst, vooral onder de zwarte bevolking. Alle documentaires en informatie die mooie beelden geven over die landen moet ik dus louter zien als vieze, vuile propaganda waarvan ik moet kotsen. Eigenlijk moeten we gewoon thuis blijven. Emoticon: Bye bye

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Het is inderdaad wat overtrokken om zo te reageren,natuurlijk zullen er progamma's zijn die Garuda TV voor sommigen niet aanstaan.
Moet eerlijk bekennen er zitten wat kinderachtige uitzendingen bij ,maar ook hele mooie documentaires ,waarvan nog dingen valt te leren.
Een ieder weet voorzicht wat er in Indonesie te koop is,en door het weg blijven ,helpt je zeker de bevolking erniet mee.
Voorts doet die Umberto goed werk met zijn Panti Ashuans ,probeert kinderen enigzins nog een menswaardig bestaan te geven,heb jij daar wel eens als moslim zoals jij je zelf profileert iets van meegeven,aan je taal gebruik bespeur ik een londoh stijl ,maar lange na nog niet het inhoudelijke dus slaap er nog een nachtje over Selamat Mal......

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Mooie reacties allemaal, natuurlijk zeer overtrokken wat ik schrijf, maar het is toch vaak de enige manier om reacties te krijgen.
Natuurlijk ben ik een IndonesiŽganger, ik breng er regelmatig mijn tijd door.
Maar laten we in Allah`s naam ons er voor hoeden om Indonesie mooier af te schilderen als het is.
Door Indonesie af te schilderen als lief, leuk en romantisch, trekken we mensen over de streep hun vakantie er door te brengen, een berg geld kwijt en niet wat zij zich er van voorstellen, dan kunnen ze beter naar Maleisie of Thailand gaan.
Doorgewinterde Indonesiegangers zouden dat moeten weten.
Ik voel mij daar als een vis in het water, spreek de taal en weet wat ik wel kan doen en niet, ook waar ik wel kan gaan en waar niet.
Verplaats je in de plaats van iemand die van zijn zuurverdiende centjes naar Indonesie gaat, lekker gemaakt door alle romantische uitspraken die vaak op dit forum worden gedaan, geloof mij dat wordt een desillusie, ik heb het zelf aan de lijve ondervonden.
De eerste jaren vond ik het echt verschrikkelijk daar, geen mens die engels spreekt, ik was volledig op mij zelf terug geworpen.
Op ieder hoek van de straat een moskee, schreeuwende loudspeakers, enz enz.
Ik ben voor mijn vrouw toen meegegaan, ook de taal en de cultuur mij eigen gemaakt, pas daarna raakte ik verslingerd aan Indonesie.
Ik wil in grove woorden zeggen, maak het niet mooier als het is, vertel de waarheid, meer niet.
En de vergelijking van Londoh en Malam slaat als een tang op een varken, de gene die die vergelijking wil maken heeft een inschattingsvermogen van een kind van 5 jaar.

kawan
Gebruiker
spacer line

Ja dat vinden we ook. Emoticon: Cry Fijn,dat Malam zijn gedachten zo aan dit netwerk kan zetten.Edoch hebben we het hier op dit forum over Garuda TV en het zou jammer zijn om af te wijken.Er wordt zo heen en weer getokkeld over ditjes en datjes.Maar bij blijven bij de les hoor.
Kawan

Ik ga binnenkort naar een Kumpulan in Eindhoven-City,maar ben vergeten wie dat organiseert.Martin Solo of Jeroen de webmaster. Emoticon: Yeah right!

Fotograaf
Gebruiker
spacer line

Daar zeg je het zelf Malam, de eerste keren dat je er kwam haatte je het.
Je kwam er op familiebezoek vanwege je vrouw, en dat is geen vakantie. Je wordt van hot naar haar gesleept en komt geen moment tot rust.
Ik zie het hier in mijn omgeving ook, men schraapt alle centen bij elkaar om maar elk jaar naar Indonesie te kunnen, allerlei tantes ooms neven en nichten moeten bezocht worden, financieele donaties, koffers te zwaar door de vele kadootjes al dan niet op 'bestelling'. Emoticon: Puh!
En ze komen bekaf en bangkrut weer terug in NL.
Leuke vakantie gehad? "Geweeeeeeeldig"!! Emoticon: Wink

De gemiddelde toerist heeft die last niet, komt op plaatsen met een min of meer toeristische infrastructuur waar wel Engels wordt gesproken.
Men gaat lekker relaxed georganiseerd op vakantie of boeken thuis zelf wat leuke hotelletjes en/of resorts.
Ik zie niet in waarom deze vakantiegangers Indonesie links zouden moeten laten liggen. Ikzelf heb de meeste landen in ZO Azie wel bezocht, heb er enkele jaren gewerkt (onderwijs en sociale hulpverlening) IndonesiŽ is me het beste bevallen. Eigenlijk vanaf de allereerste eerste trip al, bleef er toen meteen maar een jaar. Emoticon: Smile

Dus mensen gewoon gaan met die banaan! Toerisme is een economische factor en geeft families een inkomen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 07-08-2006 09:54 Fotograaf wrote:
Daar zeg je het zelf Malam, de eerste keren dat je er kwam haatte je het.
Je kwam er op familiebezoek vanwege je vrouw, en dat is geen vakantie. Je wordt van hot naar haar gesleept en komt geen moment tot rust.
Ik zie het hier in mijn omgeving ook, men schraapt alle centen bij elkaar om maar elk jaar naar Indonesie te kunnen, allerlei tantes ooms neven en nichten moeten bezocht worden, financieele donaties, koffers te zwaar door de vele kadootjes al dan niet op bestelling. Emoticon: Puh!
En ze komen bekaf en bangkrut weer terug in NL.
Leuke vakantie gehad? "Geweeeeeeeldig"!! Emoticon: Wink

De gemiddelde toerist heeft die last niet, komt op plaatsen met een min of meer toeristische infrastructuur waar wel Engels wordt gesproken.
Men gaat lekker relaxed georganiseerd op vakantie of boeken thuis zelf wat leuke hotelletjes en/of resorts.
Ik zie niet in waarom deze vakantiegangers Indonesie links zouden moeten laten liggen. Ikzelf heb de meeste landen in ZO Azie wel bezocht, heb er enkele jaren gewerkt (onderwijs en sociale hulpverlening) IndonesiŽ is me het beste bevallen. Eigenlijk vanaf de allereerste eerste trip al, bleef er toen meteen maar een jaar. Emoticon: Smile

Dus mensen gewoon gaan met die banaan! Toerisme is een economische factor en geeft families een inkomen.
Beste Fotograaf,

Ja en neen, mijn eerste reis was een georganiseerde, zo slim was mijn vrouw wel, met als achterliggende gedachte, dat zie je veel van Indonesie en dan kan je proeven van de cultuur.
Tevens hebben wij de familie bezocht, mijn vrouw heeft nog twee broers en ŤŤn zus in Indonesie, doordat mijn vrouw al reeds in 1967 naar Nederland is geemigreerd, heeft zij heel veel van de Nederlandse cultuur opgepikt(gelukkig de goede dingen).
Van het gesleep naar ooms en tante`s ben ik verschoond gebleven.
Ook was ik wat wijzer gemaakt door mijn vrouw, hoe en wat in Indonesie, integenstelling tot mijn reisgenoten, er zijn momenten geweest dat ik mij kapot heb geschaamd voor mijn landgenoten.

De niet aangepaste kleding bij bezoek van bepaalde bezienswaardigheden, altijd maar weer het kommentaar op het gebler vijfmaal per dag vanaf de moskee, het eten in het restaurant, waarbij ze zich als een zwerm hongerige spreeuwen zich op het eten stortten, zoveel opscheppend dat de helft bleef staan, bang dat ze te kort kwamen.
Bovenal veel kommentaar op alles wat er gebeurde en te beleven viel.
Als we langs de weg door de vele moslims die staan te collecteren voor een moskee werden opgehouden, en je van verschillende kanten hoorde, dat ze die etters maar dood moesten rijden, want je had er toch al zoveel last van, met dat gebler om 5 uur in de ochtend, dan breek je af, zeker als je je vrouw naast je, die moslima is, inelkaar ziet krimpen.

Dit resulteerde op enig moment, dat ik met de microfoon van de bus, vriendelijk verzocht heb enige eerbied te tonen voor de twee Indonesische dames in de bus, met een moslimachtergrond, wat haast uitliep op een handgemeen, want wel mijn moslimkaboutertje vragen als er afgedongen moest worden(ze sprak immers de taal) maar een beetje respect voor haar geloof, was teveel gevraagd.
Kort en goed, heb ik later verschillende mensen persoonlijk benaderd en gezegd dat als ik nog ŤŤn keer een kwetsende opmerking zou horen in het bijzijn van mijn vrouw, dat ik ze zou slaan tot ze het lekker zouden gaan vinden.

Mijn inschatting toen was, dat voor ongeveer 70% van de groep, Indonesie een regelrechte tegenvaller was, ze leefden weer op, op het strand van Bali.
Het jaar daarna zijn wij op eigen gelegenheid naar Indonesie gegaan, daar verheugde ik mij op, zonder groep, dus ik hoefde mij niet te schamen.
Maar toen liep ik tegen totaal andere problemen aan, laten we zeggen problemen die een tourist niet tegenkomt, maar dat zoek je dan zelf op, eigen schuld dikke bult.
Het grootste deel van deze problemen heb ik na veelvuldig verblijf en het leren van de taal nu wel in de hand, waar ik mij nog wel mateloos aan erger is het feit dat de zo (beleefde?) Indonesier, je complimenteren met je goede kennis van de bahasa Indonesia en vervolgens onder elkaar overgaan naar de bahasa Sunda( wat ik mij nu ook eigen probeer te maken)
Ja wat moeten ze dan nog doen om mij buiten te sluiten, Inggris? Neh dat is geen optie, lukt ze van geen kant, en dat spreek ik ook.

Wat mij is bij gebleven is de 70% ontevreden mensen in mijn reisgezelschap, vaak ook uit onwetendheid.
Mensen die het plan hebben opgevat een reis naar Indonesie te maken, wat toch populair blijft, gezien het feit dat de grootste allochtone bevolkingsgroep van Nederland nog steeds de Indonesische mensen zijn die in iedere uithoek, tot het kleinste dorpje van Nederland zitten (over intregeren gesproken) en de geschiedenis, zullen al snel op zoek gaan naar een site om wat wijzer te worden.
Nu kunnen we twee dingen doen:
»en, een romantisch beeld geven van Indonesie, als zou het, het beloofde land zijn, zoals ik bij veel forumbezoekers proef.
Twee, een juist beeld geven van Indonesie, gewoon vertellen hoe het in werkelijkheid is, wil je dan alsnog naar Indonesie, dan weet je enigszins wat er op je afkomt, en dan zal je zeker niet tot de 70% ontevreden touristen horen die ik heb meegemaakt.

Dus gewoon vertellen dat Indonesie het grootste moslimland ter wereld is.
Dat er ook veel extremistische moslims zijn die je liever zien gaan dan komen.
Huisvuil dump je gewoon overal.
De kwaliteit van wegen is dramatisch.
In de kampung is het normaal dat de ŤŤn luizen zit te knappen bij de ander.
Als je langs de weg eet, goed opletten want dan moet je een maag van roestvrij staal hebben.
Midden in de nacht wordt je wakker geschreeuwd door de loudspeaker op de moskee.
Bega geen overtreding, want dan staat er gelijk een politieneet bij je die zijn zakken wil vullen. enz.enz.

Ga je toch naar Indonesie.
Het is een prachtig land, kijk over de rotzooi heen.
Behandel de Indonesier met respect en hij zal je tot in de hemel verwennen.
Integenstelling van wat de reisorganisaties propageren, geef een behoorlijke fooi, iemand die je achterna loopt om het je een aantal dagen goed naar je zin te maken, mag je gerust 10 eurie geven, met dit bedrag kan hij het schoolgeld voor zijn kind weer voor een jaar betalen.
Ga niet bij de groep hongerige spreeuwen staan als het etenstijd is, als het op is dan zal de indonesische bediende je belonen voor je geduld, dan krijg je het beste wat er is.
Bovenal geef de Indonesische mensen het idee dat je gast bent, en geen voormalige kolonisator, gedraag je niet als de rijke westerse tourist, zeg te pas en te onpas silahkan en terima kasih, alstublieft en dank je wel.
Dan heb je de vakantie van je leven

Er zullen wel weer veel reacties komen, maar dit is mijn mening, die wil ik best bijstellen, maar dan moeten de argumenten wel gefundeerd zijn.

Ik kan wel een boek volschrijven met voor en nadelen van Indonesie, dus hier een kleine opsomming, ik denk wel dat Indonesie wijzer wordt van goed voorbereide touristen die terug komen en het onvoorstelbaar naar de zin hebben gehad, niet van touristen, die de desillusie van hun leven meemaken, daar gaat een negatieve roep vanuit.
In zo verre heeft dit forum een educatieve functie, eerlijk zijn, trekt touristen aan, immers als indonesieganger tevreden terug komt, zullen meer mensen besluiten naar Indonesie te gaan.

I

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 07-08-2006 16:11 Malam wrote:
Ga je toch naar Indonesie.
Het is een prachtig land, kijk over de rotzooi heen.
Behandel de Indonesier met respect en hij zal je tot in de hemel verwennen.
Integenstelling van wat de reisorganisaties propageren, geef een behoorlijke fooi, iemand die je achterna loopt om het je een aantal dagen goed naar je zin te maken, mag je gerust 10 eurie geven, met dit bedrag kan hij het schoolgeld voor zijn kind weer voor een jaar betalen.
Ga niet bij de groep hongerige spreeuwen staan als het etenstijd is, als het op is dan zal de indonesische bediende je belonen voor je geduld, dan krijg je het beste wat er is.
Bovenal geef de Indonesische mensen het idee dat je gast bent, en geen voormalige kolonisator, gedraag je niet als de rijke westerse tourist, zeg te pas en te onpas silahkan en terima kasih, alstublieft en dank je wel.
Dan heb je de vakantie van je leven

Beste Malam,
Ikzelf ben drie keer in IndonesiŽ geweest als toerist. We waren met z'n vieren en zijn niet met zo'n groot reisgezelschap gegaan. Via een Nederlands reisbureau hebben we een busje met privť chauffeur gehuurd en zijn daar door het land getrokken. De eerste keer de traditionele route Sumatra, Java en Bali gedaan. De andere twee keren alleen maar Java. Als je je als toerist houdt aan jouw bovenstaande opmerkingen, dan heb je inderdaad de vakantie van je leven. We hebben alleen maar goede herinneringen aan die reizen gehad, gťťn enkele keer rottigheid. Natuurlijk zullen we wel diverse keren door verkopers bedonderd zijn, maar omdat we niet op een euro meer of minder hoefden te kijken, was dit voor ons geen enkel probleem. Dat je als toerist besodemieterd wordt, komt in alle toeristenlanden voor.
Natuurlijk zullen de "echte" IndonesiŽ-kenners die daar hun brood als ondernemer of handelaar verdienen of er veel verblijven vanwege hun Indonesische partner mijn verhaal van alle kanten torpederen met een overvloed aan negatieve geluiden. Maar om hen enigszins de wind uit de zeilen te halen herhaal ik nogmaals dat dit mijn ervaringen zijn als toerist . Emoticon: Yes!

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Wat ik me bij dit soort topics en postings altijd voor de geest probeer te halen is of ikzelf wel eens mensen (Nederlandse toeristen) tegen ben gekomen die zich zo gedragen als Malam beschrijft. Het antwoord is pertinent nee; ik kan me ook niet voorstellen dat mensen zich zo gedragen zoals door Malam beschreven. Misschien bevind ik me bij ander soort mensen en kom ik ander soort mensen tegen? Wie heeft daar een serieus antwoord op?
Groet,

Begin de details te vergeten

Fotograaf
Gebruiker
spacer line

Ook ik heb niet vaak een Westerling gezien die zich respectloos gedroeg tov de Indonesier.
Maar een paar herinneringen komen nu toch weer naar boven, geruzie binnen een georganiseerde groep in een restaurant over de rekening, een aangeschoten Duits rotgosertje van een jaar of 18 die met een rooie kop "hello mister" schreeuwde naar iedereen op straat, en ja wat dronken Aussies op Bali.
Andersom ook, de Indonesier die je alleen maar als een wandelende zak met geld ziet, maar daar prik je snel doorheen.
Ikzelf heb een keer lak gehad aan de daar heersende normen en heb ingegrepen toen een vader(?) een klein jochie van een jaar of 5 met een stuk bambu echt vreselijk verrot sloeg. Erg taktisch ben ik daarbij niet opgetreden, maar het was meteen voorbij. Emoticon: Wink
Ben blij dat ik het gedaan heb, het jochie moest opgenomen worden in het ziekenhuis zo erg wassie eraan toe. Mij werd wel aangeraden de stad te verlaten ivm een eventuele wraakactie en dat heb ik diezelfde dag nog gedaan.

Gelukkig zijn dit echt uitzonderingen.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 08-08-2006 15:35 Fotograaf wrote:

Ook ik heb niet vaak een Westerling gezien die zich respectloos gedroeg tov de Indonesier.
Maar een paar herinneringen komen nu toch weer naar boven,
Gelukkig zijn dit echt uitzonderingen.

Ach er gebeuren weleens zaken die niet door de beugel gaat.Het is menselijk.
Gebeurd overal. En soms heb je ook individuen die anderen respectloos gaan bejegenen omdat ze (denken) beter zijn (of rijker).
Als ik mijn ervaringen als turis en als indonesier gaat vertellen , dan wordt het een grote boek.Ik weet hoe sommige ( gemiddelde?) turis denkt over de indonesier .Lekker afgeven , ik maar met rooie oortjes luisteren.
(ben tenslotte een turis uit amsterdam weten ze niet dat ik een indonesier ben ).
En daarna ook gesprekken voeren met mijn landgenoten .
Nou van wat ze vertellen , kan je ook een dikke boek van schrijven.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Ik irriteer me mateloos aan die zwets verhalen van Mr Malam Mingu,komt vertellen dat die moslim is, vervolgens vervloekt die alles wat die maar bedenken kan,gefrusteerd draait hij ineens bij over die toeristen de negatieve en positieve kanten ervan,dit slaat werkelijk als een lul op een drumstel solly hoor,een ieder met een beetje menselijk aspect zal zich heus wel gedragen,naar de gewoontes van het land ,dat je een de eerste keer met een reisgezelschap is al een inschattingsfout van de eerste orde,zoals je beschrijft proeven van de cultuur,denk niet dat je dit met een reisgezelschap moet zoeken,
Het zijn veelal kudde dieren die achter een schaap aanlopen en als die over de dam is volgen de anderen wel.
Vind het jammer voor je dat je niet de aanpassings vermogen heb om zich te kunnen profileren als een respect vol persoon tegen al die gene die in jou ogen zakkenvullers zijn.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 08-08-2006 21:51 tukad ganga wrote:
Ik irriteer me mateloos aan die zwets verhalen van Mr Malam Mingu,komt vertellen dat die moslim is, vervolgens vervloekt die alles wat die maar bedenken kan,gefrusteerd draait hij ineens bij over die toeristen de negatieve en positieve kanten ervan,dit slaat werkelijk als een lul op een drumstel solly hoor,een ieder met een beetje menselijk aspect zal zich heus wel gedragen,naar de gewoontes van het land ,dat je een de eerste keer met een reisgezelschap is al een inschattingsfout van de eerste orde,zoals je beschrijft proeven van de cultuur,denk niet dat je dit met een reisgezelschap moet zoeken,
Het zijn veelal kudde dieren die achter een schaap aanlopen en als die over de dam is volgen de anderen wel.
Vind het jammer voor je dat je niet de aanpassings vermogen heb om zich te kunnen profileren als een respect vol persoon tegen al die gene die in jou ogen zakkenvullers zijn.

Beste tukad ganga,
Zoveel mensen zoveel meningen.
En goed lezen is ook een kunst, in een reisgroep zitten haast altijd wel sommige figuren die zich misdragen.
Nogmaals, ik had de indruk dat voor zo n 70 procent van die groep, de vakantie een tegenvaller was, lekker gemaakt door de mooie verhalen van het land van honing en suikergoed.
Zij vonden het toch anders als dat het hun voorgeschoteld was.
Gelukkig kom ik tegenwoordig niet al te veel touristen meer tegen, maar als ik ze tegenkom, zie ik er nog steeds figuren tussen lopen, die zich niet als gast gedragen.
Sorry dat is mijn mening en waarneming, het moslimverhaal is een andere topic.
A propos mijn gebruikersnaam is Malam en niet Malam Mingu(wat dan overigens Minggu zou moeten zijn)

Hartelijke groeten Malam

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 09-08-2006 18:45 RienRaket wrote:
met een indonesische simkaart (SimPati) kost bellen naar NL het Ī 1 euro per minuut (en smsen een cent of 10-20), opwaardeerkaartjes zijn overal te koop en de simkaart zelf (nee daar gaat ie niet van kapot) kost meestal ongeveer 2 euro. Je krijg dan je eigen indonesische nummer.

Ik zou zeggen koop in een teleffonwinkel een simkaart met een opwaardeerkaartje van 100.000 rupiah laat de verkoopster het installeren en opwaarderen en je kan vooruit.

500 euro is in Indonesie een jaarloon, geen idee wat je daar allemaal mee wil kopen...pinnen is idd de beste optie, op veel plaatsen mogelijk ook met gewone pinpassen van de rabobank en postbank.

Rest mij u een fijne reis te wensen..(en een groepsreis lijkt me idd de beste keuze)

RR
Dit bericht komt uit de topic, Bellen vanuit IndonesiŽ naar Nederland.
Dit is wat ik bedoel, met het op het verkeerde been zetten van mensen die van plan zijn naar IndonesiŽ te gaan.
Het jaarsalaris in IndonesiŽ is 6 miljoen RP, Ja an me hoela.
Als ik normaal in mijn huisje in Sukabumi zit en geen bokkesprongen maak, kost me dat al 6 miljoen per 10 dagen, laat staan als ik in een hotel zit en vervoer moet regelen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,613,182 pageviews Een website van indahnesia.com