Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
51 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
HorasBatak
Gebruiker
User icon of HorasBatak
spacer line

Bron: RTL nieuws http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2006/07_juli/25/buitenland/0725_1100_aangifte_tegen_miss_indonesia.xml

Celstraf dreigt voor Miss IndonesiŽ
Een militante Indonesische moslimorganisatie, het Islamitische Verdedigersfront (FPI), heeft aangifte gedaan tegen Miss IndonesiŽ wegens het beledigen van de waardigheid van de Indonesische vrouwen.

Verbolgen
Het FPI is er verbolgen over dat Miss IndonesiŽ - bij de burgerlijke stand Nadine Chandrawinata - zondag in bikini heeft meegedaan aan de Miss Universe-verkiezing in Los Angeles.

Zes jaar cel
Volgens de advocaat van FPI kan Miss IndonesiŽ tot zes jaar cel krijgen voor haar veronderstelde vergrijp. Zo'n 85% van de 220 miljoen IndonesiŽrs is moslim. Daarmee is het Aziatische land de staat waar de meeste moslims wereldwijd wonen.

Verbod
Voormalig president Suharto heeft schoonheidwedstrijden in IndonesiŽ per decreet verboden. In april kwam het tot rellen toen mannenblad Playboy een Indonesische editie op de markt bracht.

Volgende keer dan toch maar met burka over de catwalk ???? Emoticon: Clown

Kepala botak tapi dengan otak

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Het ligt misschien aan mij maar ik kan haar niet de mooiste van het land vinden... wel weer de schoonheidsidealen van de Indonesier... lang en een witte huid... de rest maakt dan niets meer uit...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Kan ook aan mij liggen , maar het is wel een leuke meid om te zien.
Cakep banget , jadi naksir.
Wel anders dan de stereotype van froeher.
Met konde , kebaya en sarong en kompleet met idung pesek.

Trouwens er lopen tientallen miljoenen indonesische vrouwen met lichte huid.
Wat dacht je van orang menado, orang minangkabau en orang sunda.
(Mojang Priangan) , je heb zelfs ook javaanse meisjes met een lichte(re) huidskleur.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Agung
Gebruiker
User icon of Agung
spacer line

Het ontgaat mij volledig wat het beledigende is voor vrouwen in het algemeen als een mooie vrouw, op eigen initatief, in bikini poseert in L.A.

Wat volgens mij beledigend is voor vrouwen is om ze gedwongen op te sluiten in een hoofddoek of tent, ze het recht op onderwijs te ontzeggen, bewegingsvrijheid ontzeggen en als het even kan ook nog hun vrouwelijke delen te verminken. Allemaal zaken waar het FPI graag aan mee doet als ze de kans krijgen. Echt ziek publiek.

manon
Gebruiker
User icon of manon
spacer line

Is zij wel een volbloed Indonesische? Zij ziet er zo Zuid-Europees of Zuid-Amerikaans uit! Trouwens 'waardigheid' is toch een begrip waarmee een innerlijke staat bedoeld wordt? Dan is deze toch reeds 'bedekt?'
Volgens mij zijn er niet 7 hoofdzonden maar 8: bemoeizuchtigheid!
eh.. gelukkig ik heb er ook last van! Emoticon: Shut up! Emoticon: Stupid

darisini
Gebruiker
User icon of darisini
spacer line

On 25-07-2006 16:47 manon wrote:
Is zij wel een volbloed Indonesische? Zij ziet er zo Zuid-Europees of Zuid-Amerikaans uit! Trouwens waardigheid is toch een begrip waarmee een innerlijke staat bedoeld wordt? Dan is deze toch reeds bedekt?
Volgens mij zijn er niet 7 hoofdzonden maar 8: bemoeizuchtigheid!
eh.. gelukkig ik heb er ook last van! Emoticon: Shut up! Emoticon: Stupid

Had zij geen Duitse vader ofzo?! ze is volgens mij niet 100% Indonesisch..

Achterlijk dat een paar moslims voor anderen denken te kunnen bepalen wat ze wel en niet mogen doen. Mensen dragen zelf verantwoording voor Allah. Wat een bekrompenheid zeg. En vaak zijn het de mensen die het hardst roepen die zelf over de schreef gaan..

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 26-07-2006 10:31 darisini wrote:
Had zij geen Duitse vader ofzo?! ze is volgens mij niet 100% Indonesisch..

Vermoedens bevestigd... Emoticon: Wink Die neus van haar is al zo typisch Germaans Emoticon: Smile Ik blijf erbij... "miss" waardig is ze zeker niet.

Nadine Chandrawinata, half-German half-Chinese Miss Indonesia!!

DOB: 08-05-1984
Place of birth: Hannover, West Germany
Height: 174 cm
Weight: 52 kg
Occupation: Student, London School of Public Relations
Hobby: Swimming

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Jeanette
Gebruiker
spacer line

Het zijn meestal gemengdbloedige meisjes die populair zijn en mooi worden gevonden in Indonesie.

arjuna
Gebruiker
spacer line

ik kan die mensen in indo nog steeds niet begrijpen......leven we soms nog in de middeleeuwen.....

Agung
Gebruiker
User icon of Agung
spacer line

On 02-08-2006 18:43 arjuna wrote:
ik kan die mensen in indo nog steeds niet begrijpen......leven we soms nog in de middeleeuwen.....
Ik vermoed dat de verklaring de volgende is: Jaloezie.

De mensen zijn boos op deze dame omdat ze zelf in hun hart eigenlijk zo graag er mooi uit zouden willen zien en de hele wereld aan hun voeten willen hebben. Helaas mogen ze dat niet van Allah. En daar tegenin gaan durven ze niet, dus blijft over: eindeloze frustratie, boosheid en jaloezie.

Dus, alles en iedereen die niet onder de beperkingen van islam vallen moeten kapot gemaakt worden. Het domme volk doet dat via bommen en aanslagen, de intelligentia via wetsvoorstellen en islamitische wetgeving, maar de reden blijft hetzelfde: Jaloezie.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 04-08-2006 14:44 Agung wrote:

...

Ik vermoed dat de verklaring de volgende is: Jaloezie.

maar de reden blijft hetzelfde: Jaloezie.

Kort / krachtig en simpel uitleg.
Dat de andere forumleden het niet hebben gezien of begrepen hebben

Het is hun recht als een bepaalde groep menen dat ze Miss Indonesia willen aanklagen als ze vinden dat bepaalde wet werd overtreden.
En het is de taak van de Off, van Justitie om te oordelen over de ontvankelijkheid van de eis.
En dat de rechter de beklaagde gaat straffen of niet.
Persoonlijk vind ik de aanklacht geLUL , maar wie ben ik.
Vind wel een lekkere stuk , jammer dat ze niet zo erg slim was .
Tenminste als de berichten/gossip uit de kranten en diverse indonesische site volgt.
Dom of niet , ze is een lekker stuk.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sandy
Gebruiker
spacer line

Zij zijn allemaal mooie girls maar helaas mager lijken wel een stel anorexia`s
Sorry hoor.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,648,348 pageviews Een website van indahnesia.com