Verhuizen naar singapore

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
58 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
patricia12
Gebruiker
spacer line

Hallo Allemaal,

Hier weer een bericht van mij Emoticon: Smile
Mijn zwager en schoonzus gaan volgend jaar verhuizen naar singapore Emoticon: Confused
Wij als familie vinden dit allemaal heel erg natuurlijk maar mijn zwager moet dit vanwege zijn werk.Alles gaat geregeld worden via zijn werk zoals spullen die ze mee kunnen nemen en er word daar ook een huis voor hun gezocht.Zijn er mischien mensen die dit ook hebben meegemaakt het verhuizen naar singapore.En hoe hebben hun dat ervaren omdat het best een grote stap is.Je laat natuurlijk wel alles achter zoals familie vrienden en kennisen.En ook de vriendin van hun 2 meiden.En zijn er mischien ook dingen die hun zelf moeten regelen.
Het zijn best een hoop vragen.
Maar ik hoop dat er toch iemand op kan reageren en mischien een paar leuke en belangrijke tips hebben zodat ik dat hun kan vertellen.

Ik wacht weer met veel plezier jullie antwoorden af.

Groetjes Patrcia Emoticon: Bye bye

bryann
Gebruiker
User icon of bryann
spacer line

Hi Patricia,

Singapore is zo'n beetje het meest gemakkelijke land om naartoe te verhuizen. Zo goed als alles kan online geregeld worden en de diverse instanties zijn inmiddels helemaal gestroomlijnd om dergelijke aanvragen te behandelen.

Het is best een grote stap, van Nederland naar Singapore, maar ergens ook weer niet, omdat het landstaatje ondertussen behoorlijk verwestersd is.

Het enige waar je wellicht pas na een tijdje aan gewend bent is de hitte en de hoge vochtigheidsgraad. Ik geef je daarom de tip om vooral niet te rushen. Het tempo wat we in Nederland halen, kun je hier beter niet proberen, want dan ben je halverwege de middag leeg en op.

Verder spreekt iedereen verstaanbaar Engels, al zul je er misschien eerst even in moeten komen om het Singlish makkelijk te kunnen volgen. (Tip: de woordjes lah , loh , leh en mah zijn bijwoorden die niet echt een betekenis hebben. En makan is eten).

Ik ben nu twee keer verhuisd naar Singapore, en heb ook binnen Singapore zelf een paar verhuizingen doorlopen, dus ik ben nu wel gepokt en gemazeld op dit gebied. Op zich wel nuttig, want sommige makelaars hier zijn niet altijd even fideel.

Dit is mede de reden dat ik een consultancy heb opgezet dat zich specifiek richt op nieuwbakken expats in Singapore, want vooral die zijn soms een makelijke prooi voor de wat bedenkelijke types die je tegen kunt komen.

Ben je van plan om naar Singapore te verhuizen en wil je meer informatie of wat begeleiding tijdens het gehele verhuis- en huiszoektraject, dan laat me maar weten.

Met vriendelijk groet,

Bryan Norman
http://www.rentinginsingapore.com.sg/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb een vermoeden dat ze er alweer drie jaar wonen, aangezien dit onderwerp uit 2006 stamt.

simpati
Gebruiker
spacer line

De zoekfunctie blijkt dus goed te werken, een beetje gratis reclame is nooit weg!

bryann
Gebruiker
User icon of bryann
spacer line

Dat klopt hoor, wat julie zeggen. Ik ontmoet gerelegd expats die voorheen in Indonesia waren gepost en nu in Singapore wonen, of gaan wonen. En andersom overgens.

Ik meldde e.e.a. daarom ook meer voor deze huidige expats in Indonesia met Singapore ambities. Hopelijk kunnen zij deze informatie goed gebruiken.

Afijn, alle eventuele overige vragen over Singapore zal ik ook zo goed mogelijk beantwoorden.

Met vriendelijk groet,

Bryan

bryann
Gebruiker
User icon of bryann
spacer line

Excuses voor de spelfout, ik bedoel natuurlijk "geregeld".

Met vriendelijk groet,

Bryan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,698,566 pageviews Een website van indahnesia.com