Klamboes....

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
manon
Gebruiker
User icon of manon
spacer line

zelf meenemen naar noord-sulawesi of gewoon daar ter plekke kopen? bijvoorbeeld op het vliegveld manado of in manado zelf....wat is aan te raden?

..ja en we gaan bijna.!!! Emoticon: Wink Emoticon: Wink

albertstoop
Gebruiker
spacer line

Ik denk dat ze daar al zijn en zo niet dan koop je ze daar...
Je hoeft niet alles te plannen....

Ik ben benieuwed wat je er van vindt.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Meenemen zou ik nooit doen, al dat gesjouw. Doe het je zelf a.u.b. niet aan Emoticon: Wink

darisini
Gebruiker
User icon of darisini
spacer line

On 20-07-2006 23:06 manon wrote:
zelf meenemen naar noord-sulawesi of gewoon daar ter plekke kopen? bijvoorbeeld op het vliegveld manado of in manado zelf....wat is aan te raden?

..ja en we gaan bijna.!!! Emoticon: Wink Emoticon: Wink

De echte Hollandse pindakaas mentaliteit.. alles meenemen op vakantie , want het andere enge buitenland daar hebben ze niets... ?!

Pindakaas en aardappelen mee... en niets van het land zelf eten natuurlijk...

zonde !!!!!!!!!!

manon
Gebruiker
User icon of manon
spacer line

O...aangenaam kennis te maken...wat een veroordelende toonzetting..hmmm..kennen wij mekaar? Ben jij niet...nee...die zag er echt anders uit...nee! Toch?..wacht...ben jij niet KLEIN Duimpje???? Emoticon: Clown Emoticon: Clown Emoticon: Clown

Maar we dwalen af...
Welnu ik zal een 'tipje-van-je-burka' (=spreekwoordelijk gezegde Emoticon: Shiny )oplichten...ik ben in velerlei buitenlanden geweest maar nog nooit daarginder.
Overigens bedankt voor je reactie: deze benadrukt toch weer het feit dat mensen verschillen Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Hallo Manon.

In Manado zelf kun je er kopen hoor.
Probeer in het winkeltje in Tomohon van het Leger Des Heils.
Lieve groeten
Umberto.PS wanneer ga je precies?

manon
Gebruiker
User icon of manon
spacer line

hoi Umberto,

We gaan ..eh. zodadelijk...! Zal ik 'Oetje' de groeten doen?
Ik heb geen contact met hem gehad, ik weet niet of de kans bestaat dat ik hem tegen het lijf loopt, daar in het ziekenhuis. Overigens ik heb wel contact gelegd met een inmiddels gepensioneerde arts.
Maar ik vond het echt heel lief dat je het e.e.a. mailde. Bedankt!
Op mijn pagina, zie hieronder, staat het wel en wee....hierbij uitgenodigd!
groeten Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Ja je weet maar nooit of je Oetje tegen komt dan wel zijn zoon.
Hoelang blijf je weg? Emoticon: Devil
Cium Cium

Umberto

albertstoop
Gebruiker
spacer line

On 27-07-2006 13:33 darisini wrote:

...

De echte Hollandse pindakaas mentaliteit.. alles meenemen op vakantie , want het andere enge buitenland daar hebben ze niets... ?!

Pindakaas en aardappelen mee... en niets van het land zelf eten natuurlijk...

zonde !!!!!!!!!!

ik was met oud en nieuw in manado (minahassa hotel) en bij het ontbijt stond er een potje met chocolade hagelslag. Ik dacht dat hagelslag echt iets nederlands was.

voor ontbijt vind ik brood met hagelslag wel iets beter dan nasi goring. (ja in dit opzicht ben ik een nederlander)

In bastianos op bunaken eiland kregen we soms als groente aardappelen. (ik weet dat in meerdere landen dit als groente worden gezien. maar toch.) vlees/vis, rijst en aardappelen...

Geef mij maar een visje die 15 minuten geleden nog zwom, rijst en groente die een beetje lijkt op spinazie. of inplaats van het visje sate (ZONDER pinda sause)

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

In dit 'oude-topic' staan ůůk berichten over 'klambus' kijk maar op:

forum.indonesiepagina.nl/topic(...)lso_in_indonesia.php

Waarom 'het wiel uitvinden, als het al uitgevonden is ......'; ya tŰh ?

'Ahu kura ahia, mansia nia'

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Hoi forumleden,

Hier een berichtje uit Bengkulu, Zuid Sumatera. Ik ben ook zo'n mafkees die altijd een klamboe meesjouwt, maar nu ben ik genezen. Tegenwoordig koop ik bij de apotek of pasaraya een gezinsflacon Baygon untuk nyamuk dan Kacoa. In je hotelkamer goed spuiten in alle hoeken en ook de kamar mandi niet vergeten! Daarna je dingen doen buiten het hotel/losmen zoals lekker eten en rondkijken of als je dat leuk vindt aan het strand banjeren. Als je dan terug komt geen mug meer te bekennen en vaak liggen die enge griezels van kakkerlakken op hun rug met de pootjes in de lucht. Gisteren kwam ik terug na mijn kamer grondig te hebben bespoten en trof ik een cicak die strompelend over de vloer een veilig heenkomen zocht. Ik denk dat het goedje hem aardig dwars zat en dat betreurde ik, want dit zijn nuttige beestjes. Ik heb hem overigens niet dood aangetroffen, dus ik heb goede hoop dat hij deze miniramp goed doorstaan heeft. Als je dus geen diertjes wilt doden kan je dus beter wel een klamboe gebruiken, maar als je net zo'n held op sokken bent als ik, weet je wat je te doen staat. Zo'n familieflacon kost je Rp 35.000 en gaat een hele tijd mee. Ik ben nu aan mijn tweede bus bezig, maar een derde zal er ook aan moeten geloven voor de rest van mijn resterende 10 dagen hier.

Even off topic: hoewel erg lekker, voor mij ook geen nasi goreng meer als ontbijt, maar roti tawar met jam of hagelslag. Deze reis nog niet een enkele keer last van ingewanden gehad, en dat was bij vorige bezoeken wel anders toen ik die opgebakken vullis wel at. Je moet niet schrikken, maar ik eet nu regelmatig bij Mc. Donalds, KFC en Pizza Hut. Mijn maag is me meer waard dan mijn principes en deze zaken zijn steriel en veilig voor je binnenste. In het land waar die Padang vuiligheid vandaan komt kijken de mensen je wel eens vreemd aan als de publieksbus bij een rumah makan sopir stopt en jij haalt daar je zak met roti tawar en potje Blue Band + jam tevoorschijn. Kijk toch uit beste vakantiegangers, als die buikloop problemen eenmaal beginnen is er vaak moeilijk vanaf te komen en vergalt het een groot deel van je geliefde vakantie. Bij een goede Chinees wil ik mijn maag nog wel eens in de waagschaal leggen, maar dan moet ik wel kunnen zien dat mijn eten VERS en uit een GLOEIEND HETE WOK KOMT! Voorpootjes niet vergeten goed met desinfecterende gel in te smeren. Geloof me, ik ben zeer gevoelig voor deze ingewanden problemen, maar nu draai ik elke dag vaste drollen op de kamar kecil. Goed Indonesisch eten maak je zelf of eet je in Nederland. Mij maken ze niet meer gek.

P.S. Ik ben een uitgebreid verslag van mijn avonturen door noord en zuid Sumatera aan het schrijven en deze zal ik als ik het thuis uitgewerkt heb samen met de bijbehorende foto's hier op het forum plaatsen (Als ik daarvoor toestemming krijg van webmaster Jeroen)
Voor nu vriendelijke groetjes uit een zeer heet Bengkulu Emoticon: Bye bye

manon
Gebruiker
User icon of manon
spacer line

pfff....gelukkig nauwelijks klamboes nodig gehad. In Pulisan hebben ze de stay voorzien, daar vloog ook best veel rond overigens....Wel anti-malaria geslikt op advies van . in Pulisan en op Bunaken, dit zijn gebieden waar de mug wel voor schijnt te komen, Tomohon niet.

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Je moet je wel realiseren dat 'klambus' en ''klambus" twee zijn, de beste zijn die geÔmpregneerde ........................ en zijn die wel algemeen verkrijgbaar in INDOSnesos.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

van Heutsz
Gebruiker
User icon of van Heutsz
spacer line

Gewoon een goede sigaar opsteken, daar houden njamuk in het geheel niet van.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 02-09-2006 16:42 van Heutsz wrote:
Gewoon een goede sigaar opsteken, daar houden njamuk in het geheel niet van.

Hm ik heb een nyamuk van 48 kilo thuis zitten, die houd niet van sigaren in de slaapkamer, steken doet deze nyamuk niet, soms vraagt ze omge....... te worden.
Mijn nyamuk heeft geen steekgerei, maar als ik een sigaar opsteek in de slaapkamer dan heeft ze een angel met vijf vingers, waar ze mee instaat is, de sigaar uit mijn mulut te slaan, en dan maar hopen dat ze mijn mulut niet raakt.
Gatverdarrie zelfs ik als fervent roker zou misselijk worden van die lucht in mijn kamar tidur

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Jamuk, cicak, het zijn beestjes die bij IndonesiŽ horen.
Maar ze worden bestreden door het vele vergif die daar te koop zijn.
Jamuk obat, jamuk lektris, spuitbussen van Bayer, alles is vergif, en kanker verwekkend.
Maar ze gebruiken ze vol op.
Maar vlieggordijnen die wij kennen bij de deur, en of ramen kan je daar niet kopen
Ja bij ACE zijn er nu van die party tenten te koop met rondom die vlieggordijnen.
En dat is weer eens IndonesiŽ wat zo belangrijk was dat ze daar een handeltje mee zou kunnen opzetten er zijn geen vlieggordijnen te koop daar of je moet ze zelf laten maken.
Die lubang angin hebben ze ook geen gaas voor handen die moet je ook zelf laten maken.
Ja dat is ergens vreemd ik zou zeggen Chinezen Hollanders hier is handel mee te maken door standaard die dingen te maken, en dat te verkopen er is daar dan goede handel mee te verdienen.
Waarom typ ik geen IndonesiŽrs ja ik heb het met hen er over gehad, en ze zeggen ja je hebt gelijk, maar bedoelen Neen laat het maar zitten het leven is moeilijk genoeg.
Ik heb het de Tukan voor gesteld dat te maken hij is handig maar ziet het niet zitten.
En toch komt het er straks er toch wel dan door die andere mensen die ik al hierboven vernoemd hebben.
Want al dat vergif is milieu onvriendelijk en zet Co2 aan met die spuitbussen.
Hadden wij het ook al niet over die plastiek zakken gehad.
ďJa tochĒ, het wordt een kruis tocht in IndonesiŽ. Emoticon: Cry Emoticon: Confused Emoticon: Blush

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,485,128 pageviews Een website van indahnesia.com