VISA on arrival bali airport

Subforum Bali, het godeneiland 
91 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
celeton
Gebruiker
User icon of celeton
spacer line

Hebben mensen al ervaring met de wacht tijden met de aankomst in bali ik heb gehoord dat het nog al meevalt 15 tot 20 min.
Wel moet je zorgen om een beetje door telopen anders heb je die hele massa mensen voor je en waar kan je het beste mee betalen???

Charley
Gebruiker
User icon of Charley
spacer line

Eind mei 2006 duurde het slecht 5 minuten. Eerst betalen $ 25 ( kan ook met Euro's) dan een loket verder betalingbewijs inleveren en je paspoort NL wordt ingelezen en de Visaprint pr-pr-pr is klaar ( dezelfde als die je met veel tijd en moeite in de Indo Ambassade diende te verkrijgen). So, no problems at all. Easy like Makan!!

celeton
Gebruiker
User icon of celeton
spacer line

Bedankt charley,voor de informatie,maar gaat het echt zo snel? DAT zijn we niet meer gewend ,maar nu de mensen die met het hoog seizoen gaan want dan is het wel wat drukker ik wacht op hun reactie want mijn vrienden gaan toch pas 23 aug

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

begin juni ben ik na een visumrun ook via denpasar binnengekomen
ik heb wel een multiple-entry businessvisum dus ik hoef niet aan te schuiven, maar toen moest ik wel wachten aan de bagageband, en gedurende die tijd zag ik dat het voor de anderen die wel moesten aanschuiven voor hun visa-on-arrival wel erg snel ging, in een goed kwartier was iedereen voorbij de immigratie
dus eigenlijk valt het best wel mee

celeton
Gebruiker
User icon of celeton
spacer line

Okee, bedankt, belgianguy we krijgen weer hoop dat sommige dingen weer wat sneller kunnen in indinesia

Maverick
Gebruiker
spacer line

Hallo, ben nieuw hier en heb tijdje meegelezen op de verschillende topics.

Ga nml. ook binnenkort naar Bali en was nieuwsgierig naar de wachttijden voor een visum op de luchthaven aldaar. Vertrek eind aug.

Is het verstandiger om hier alvast een visum aan te vragen?

Alvast bedankt!

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Persoonlijk vind ik het verstandiger om hier al een visum aan te vragen. Scheelt gewoon een beetje stress.

Begin de details te vergeten

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 10-08-2006 15:41 JohanN wrote:
Persoonlijk vind ik het verstandiger om hier al een visum aan te vragen. Scheelt gewoon een beetje stress.

Hoe vonden we het dan enige jaren geleden toen we nog gewoon een visum on arrival haalden op de luchthaven bij aankomst?

Je moet toch wachten op je koffer en intussen krijg jij je stempeltje in je paspoort.

ik heb het nooit een probleem gevonden en ook nooit erg lang gewacht, wel altijd de vraag gekregen of ik ook tjoklat bij me had. Emoticon: Yes!

Vroeger toen het visum on arrival nog niet bestond, ik denk in de 70 en 80er jaren vroegen we altijd een visum aan via het reisbureau. Daarna ging het gemakkelijk met het VOA ,dat ook minder duur was, en nu weer met zijn allen in een rij. Je hebt vakantie en genoeg jam karet dus niks te zeuren.

Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

VOA is trouwens niet te verlengen.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 10-08-2006 20:08 JohanN wrote:
VOA is trouwens niet te verlengen.

Dat is waar, als je langer dan een maand gaat moet je toch in Nederland een visum aanvragen.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Ik ga halfweg november naar Bali, en voor de zekerheid heb ik hier toch in de ambassade in Brussel een visum voor 1 maand aangevraagd, koste mij 30 Euro.

martin_dewi
Gebruiker
User icon of martin_dewi
spacer line

On 10-08-2006 15:41 JohanN wrote:
Tegenwoordig kun je geen visum meer bij de ambassade aanvragen als je minder dan 30 dagen in IndonesiŽ verblijft, dan wordt dan visum on arrival.

Voor liefhebbers van Indonesie : http://www.indonesiaclub.multiforum.nl

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Het is in ieder geval wel een heel stuk rustiger geworden bij de ambassade in Den Haag. Die ambtenaren wisten natuurlijk niet wat hen overkwam in de afgelopen 1,5 jaar, hard werken!! En dat alleen maar door de schuld van 1 gefrustreerde lul: Minister Yusril Mahendra (die het ondertussen doet met een 19 jarig Phillipijns modelletje): ach zelfs zo'n ouwe bok als hij wil nog een groen blaadje

Gracias. Sama sama

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Marin_dewi, hoe kom je hier nu weer aan?

martin_dewi
Gebruiker
User icon of martin_dewi
spacer line

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 19-11-2006 21:23 martin_dewi wrote:

...
Tegenwoordig kun je geen visum meer bij de ambassade aanvragen als je minder dan 30 dagen in IndonesiŽ verblijft, dan wordt dan visum on arrival.

Sinds wanneer zou dit zijn? Vorige maand nog visa geregeld voor 21 dagen, gewoon via de ambassade.

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Inderdaad Martin, goed opgelet.
Hier ook een nieuwsberichtje:
http://www.visum-indonesie.nl/(...)wpage.asp?pageid=639
Conclusie is wel dat je gewoon een visum hier kunt blijven aanvragen maar dan een voor 60 dagen, ook al ga je maar 14 dagen ofzo.

martin_dewi
Gebruiker
User icon of martin_dewi
spacer line

Je kunt inderdaad een visum voor 60 dagen aanvragen, alleen zal die wel iets duurder zijn; persoonlijk heb ik het liever in nederland allemaal geregeld dan dat ik in IndonesiŽ nog eens moet wachten op zo'n visum.

chirpy
Gebruiker
spacer line

Allen vergeet je dan dat de portokosten of de reis naar Den Haag er nog bovenop komen. En wat betekent extra wachten? Hoeveel tijd ben je kwijt in Nederland met de hele papierwinkel?

martin_dewi
Gebruiker
User icon of martin_dewi
spacer line

On 27-11-2006 23:32 chirpy wrote:
Allen vergeet je dan dat de portokosten of de reis naar Den Haag er nog bovenop komen. En wat betekent extra wachten? Hoeveel tijd ben je kwijt in Nederland met de hele papierwinkel?
Nee, ik weet dat het extra tijd en geld kost als je het visum in nederland aanvraagt, ik kies dan ook voor "visum on arrival", ik vind het alleen jammer dat het toeristenvisum tot 30 dagen niet meer in den haag is aan te vragen.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 03-12-2006 14:08 martin_dewi wrote:

...
Nee, ik weet dat het extra tijd en geld kost als je het visum in nederland aanvraagt, ik kies dan ook voor "visum on arrival", ik vind het alleen jammer dat het toeristenvisum tot 30 dagen niet meer in den haag is aan te vragen.

Ben net terug en binnen de kortste keren was ik in het bezit van een VOA ,kon gewoon met euro's betaald worden, of met rupias of dollars enz. dus geen kosten om een visumburo het te laten regelen in Nederland of 2 x een snipperdag moeten nemen om het visum aan te vragen en af te halen + reiskosten.
Daarna wachten op de koffers dus als je denkt dat je lang wachten moet dan is dat niet zo, ik was sneller in het bezit van het VOA dan van mijn koffer.
Wel een VOA voor 30 dagen dus.
Emoticon: Party! Groeten Yoke

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Hoi Yoke,

Wat kost het VOA in euro's als je daar aankomt ?

Live life to the max.......

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 03-12-2006 14:29 Martin-Solo. wrote:
Hoi Yoke,

Wat kost het VOA in euros als je daar aankomt ?

Wij hebben 21euro p.p. betaald bij aankomst dus goedkoper dan via het visumburo. Emoticon: Very funny

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

On 03-12-2006 19:42 4yoke4 wrote:

...

Wij hebben 21euro p.p. betaald bij aankomst dus goedkoper dan via het visumburo. Emoticon: Very funny

Thanks Yoke,

Ivm dat mijn ouders ook ff overkomen met een VOA Emoticon: Yeah right! wilde ik even het bedrag weten in euro's Emoticon: Wink

Live life to the max.......

josari
Gebruiker
spacer line

Het VOA kan in euro's nu weleens goedkoper zijn, omdat de koers
van de dollar is gezakt t.o.v. begin november tot 1,33.
25 USD is dus nu ca. 18 euro

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,860,128 pageviews Een website van indahnesia.com