Jakarta transport

Subforum Java 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Michel
Gebruiker
spacer line

Wat is de beste manier om van JKT Airport naar het centrum te gaan?

De taxi en zo ja, welke taxi's zijn betrouwbaar?
Of (zoals ik enkele jaren geleden gedaan heb) met de DAMRI bus.
Toen ben ik met die bus naar het Gambir station gereden en vandaar een korte taxirit genomen naar Hotel IBIS Kemayoran.

Wie heeft een indicatie van de ritduur (taxi rechtstreeks of Damri-bus en daarna een taxi).
Bij voorbaat dank, Michel.

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

Ik ga zelf nooit met de taxi vanaf airport naar centrum.... zonde van mn geld. Als je toch je geld wil verspillen, neem dan altijd een Blue Bird taxi. Zeer betrouwbaar. Vraagprijzen variŽren tussen 150.000-200.000Rp. Damri vraagt momenteel vlg. mij 20.000Rp richting Gambir. Je zal wel even geduld moeten hebben totdat de juiste bus arriveert, maar dit moment is een prima gelegenheid om even op het bankje daar te gaan zitten, je zinnen bij elkaar te rapen (kun je ook letterlijk opvatten als je nog geen bahasa spreekt hahahaha...) en alles wat er om je heen gebeurt rustig op je in te laten werken. Prima binnenkomer van een verblijf voor lange of korte tijd. En meteen het geduld beproefd. Dit is de optie die ik zelf altijd neem. Vanaf Gambir neem ik dan een taksi naar mn eindbestemming.

TIP: probeer uit te stappen vlak vůůr je Gambir binnenrijdt! Zo voorkom je opdringerige taxi chauffeurs die je alsnog willen afleggen met een ritje Gambir - hotel voor 50.000 - 100.000 Rp. En het is daar zeer moeilijk zoniet ondenkbaar dat je op Gambir een taxi chauffeur vind die welwillig zn meter voor je aanzet. Plus dat het weer een stukje lopen is vanaf Gambir naar de openbare weg, om zo alsnog een taxi te pikken vanaf daar. Je kent het wel: moe van de reis, helemaal gaar, 1 of 2 koffers of rugzakken die om je lichaam hangen, EN (als klap op de vuurpijl)... zweet in je bilnaad omdat je nog moet wennen aan de warmte...

greetz
ardianto

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Michel
Gebruiker
spacer line

Hallo Ardianto,

Bedankt voor je tips !!
Ik zal er m'n voordeel mee doen.

Michel.

bambang
Gebruiker
spacer line

Dit is ook een goedkoop transport:

www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/art(...)-op-de-brommer.dhtml

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

96,298,697 pageviews Een website van indahnesia.com