Sigaren en ander rookwaar kopen in Indonesie.

Subforum Andere praat 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
elmerkoevoets
Gebruiker
spacer line

Hey mensen volgende week donderdag ga ik voor 5 weken naar Indonesie, nu ben ik een groot sigarenliefhebber maar kan iemand mij iets zeggen over de kwaliteit sigaren daar (misschien sugesties) en de prijs? Loont het de moeite om daar rond te kijken?

Verder rook ik soms een krettik sigaret bij een vriend en dat vind ik wel prima eigenlijk. Welke krettiks zijn goed en wat kost dat daar ongeveer?

Mvg Elmer Koevoets

Jesses
Gebruiker
User icon of Jesses
spacer line

"Welke kreteks zijn goed en wat kost dat daar ongeveer?"

Kreteks zijn inderdaad erg lekker, maar daar betaal je dan ook voor. Hoewel de kretek een bekend Indonesisch fenomeen is, is deze voornamelijk in zwang bij de meer 'gegoede' Indonesier. Een van de betere merken is Djarum, waarvan de varieteit "76" ofwel "Djarum Coklat" het meest populair is. Deze kreteks zitten in een mooi, stevig en hersluitbaar doosje, zodat ze niet muf worden of uit elkaar vallen.

Maar ja, een pakje Djarum Coklat kost toch al gauw Rp5000...

elmerkoevoets
Gebruiker
spacer line

ach 5 euro is wel te doen toch... heb je het dan ongeveer over het topmerk?

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

50 cent... zul je bedoelen...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Jesses
Gebruiker
User icon of Jesses
spacer line

Sorry Elmer, ik neem je in het ootje...

De kretek is met name populair onder de gewone man (vanwege de lage prijs) en Djarum Coklat is een van de goedkoopste merken (het zit in een heel slap pakje dat niet hersluitbaar is). Zelf vind ik Djarum Coklat erg lekker, maar dat is meer gewenning, denk ik. Rp5000 is geen 5 euro, maar nog geen 50 cent.

Je doet gewoon het volgende: in de supermarkt koop je gewoon alle merken die ze hebben en dan probeer je ze uit. Wat je niet oprookt, deel je gewoon her en der uit. Wordt erg gewaardeerd, zul je zien.

elmerkoevoets
Gebruiker
spacer line

hahhaha mooi dit Emoticon: Very funny lekker goedkoop daar.. hier kost een pakkie peuken 4 e ofzo? en me sigaren soms 20 e Emoticon: Smile wordt vast mooi Emoticon: Wink

manon
Gebruiker
User icon of manon
spacer line

wij waren ergens op een resort en zagen malboro staan met 9500 rp op de prijslijst. In onze naiviteit vroegen wij aan onze gastheer of dat misschien voor een sigaret was (of in onze gedachten voor misschien wel een mini-pakje). Dit bleek voor een vol pakje marlboro te zijn. Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid
Vervolgens gingen we een paar dagen later naar de supermarkt en daar was een pakje 6900 RP!

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Ik weet eigenlijk niet waar het aan ligt ? dat de prijs op het pakkie altijd hoger is als dat wat je betaald. Marlboro gaat de deur uit voor 9000 terwijl op het pakje 9.900 staat. Een sloffie heb je voor 72.000 Emoticon: Yeah right!

Live life to the max.......

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,699,993 pageviews Een website van indahnesia.com