Bewijs van terugkeer

Subforum Het visumgebeuren 
57 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
albertstoop
Gebruiker
spacer line

Ik wil mijn indonesische vriendin voor de zomer naar nederland halen. (20 aug-15 sep) hiervoor heeft zij een visum nodig.

De meeste dingen voor een visum aanvraag heb ik al:
garantverklaring
uitnodigingsbrief (overbodig waarschijnlijk)
3 salariesstroken
arbeidsovereenkomst
OOM-verzekering

Wat ik heb gezien is de aanvraag compleet in het nederlands.

Ze heeft ook een bewijs van terugkeer nodig. Ze is een student van de polytechnic in manado. Ze is daar langs geweest en ze kunnen alleen een bewijsgeven dat ze daar student is in het indonesisch.

Gaan ze moeilijk doen omdat het bewijs van terugkeer in het indo is en niet in het nederlands (of engels). Of is er een oplossing voor?

Ze moet het visum dinsdag aanvragen dus er is niet heel veel tijd meer.

krukcor
Gebruiker
User icon of krukcor
spacer line

Nee hoor, doorgaans geen probleem. Laat haar wel een brief opstellen door de universiteit of academie waarin wordt verklaard dat ze daadwerkelijk daar studente is en een studentenkaart tonen. Kan in het Indonesisch.
Ze kan hiervoor terecht ter plekke bij broeder Han Gerritse die haar waarschijnlijk ook nog informatie kan geven in het geval van:

Postal address: PO Box 135, Tomohon 95362
Kantoor: Tel. +62 431 352-208 / 867-327 / 861-543 / 351-464
Visiting address: Jl. Sam Ratulangi No. 68, Manado 95111
Phone : +62 431 352-208, Fax Bisschop: +62 431 861-543
Home Address: Biara Kasih, Jl. Raya Tomohon Paslaten II/II, Kec. Tomohon
Tel. +62 431 351-511
E-mail: wakdubesEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.telkom.net
Ressort: North Sulawesi
Contact person: Br. J.J. Gerritse

Of in Makassar
Jl. Jend. Sudirman 48,
P.O. Box 1020
Ujung Pandang 90010
Phone: +62-411-324 650
Fax: +62-411-319 913
Ressort : South Sulawesi
Contact person (1): Pr. Jos van Rooy

Jl. Samalona No.12
Makassar 90174
Phone: +62-411-318 877 (during office hours)
Phone: +62-411-852 441 (during nights)
E-mail: trvlindoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.indo.sat.id
E-mail: infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.sulawesi-indonesia.com
Website: www.sulawesi-indonesia.com
Ressort: South Sulawesi
Contact person (2): Mr. J. Wezendonk

Succes.

krukcor
Gebruiker
User icon of krukcor
spacer line

Sorry, ik bedoel dat je vriendin haar visumaanvraag kan indienen bij broeder Han (niet dus die brief van de universiteit) ter plaatse in Manado. Ze hoeft hiervoor zeer zeker niet naar Jakarta.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

En als ze wel naar Jakarta gaat dan weet je dat je belazerd wordt.
Dat betekent dat de dame van de gelegenheid gebruik maakt om eens lekker op jouw kosten te gaan shoppen in Jakarta en in een heerlijk hotel overnachten.
Zo zijn al plenty mannen door hun vriendin in 't ootje genomen doordat deze vriendinnen beweren dat de visumaanvraag uitsluitend in Jakarta kan plaatsvinden.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Yogya-Bali; zo had ik een 'visumaanvraag' nog niet bekeken zeg. Emoticon: Puh!

albertstoop
Gebruiker
spacer line

Krukcor bedankt voor de informatie.

Ik heb al contact gehad met mr Gerritse en mijn vriendin gaat er dinsdag naar Gerritse die dan in manado is.

Het reisburo in manado zei dat ze de visa moest aanvragen in jakarta. Ik weet niet of ze weten dat er een visa person in manado is of dat ze extra willen verdienen met 2 x een op en neer naar jakarta.
Gelukkig heb ik via de buitenlands zaken website mr Gerritse gevonden.

Ik hoop dat het allemaal goed gaat want ik wil haar zien in nederland en niet 1000 euro kwijt raden doordat ze geen visa krijgt.

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 28-06-2006 11:49 Yerun wrote:
Yogya-Bali; zo had ik een visumaanvraag nog niet bekeken zeg. Emoticon: Puh!

Dat komt omdat deze persoon alles vanuit zijn eigen standpunt bekijkt. Dat het ook anders kan daar kan hij blijkbaar niet over meepraten Emoticon: Laugh out loud

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Soms is het ook nodig.
Iemand die de orang baru' s kan en wil vertellen over de valkuilen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 28-06-2006 13:13 Richy wrote:

...

Dat komt omdat deze persoon alles vanuit zijn eigen standpunt bekijkt. Dat het ook anders kan daar kan hij blijkbaar niet over meepraten Emoticon: Laugh out loud

Misschien wel ja, maar ik had in eerste instantie niet op deze manier naar de zaak gekeken. Ik zou het ook gek vinden als iemand (vriendin,vrouw) naar Jakarta 'moet' terwijl ik zou weten dat het niet nodig is. Maar goed, een groot deel is vertrouwen natuurlijk, zeker als het 'je vrouw' of 'je vriendin' is.

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Idd. vertrouwen maar daar kan ik hem gelijk in geven dat er genoeg situaties zijn dat dat vertrouwen net even geschaadt wordt. Hoeveel van die lieve meisjes die je ontmoet in een cafe houden er geen dubbele agenda op na. Als bule zie je alleen maar liefde voor je ogen en daar maken ze dankbaar gebruik van. Er zijn veel studentes die naast hun studie er een opmerkelijke manier van geld verdienen bijhouden. Ze moeten het er immers toch ergens van betalen. Alles hangt er vanaf waar en hoe je een meisje ontmoet en wat voor plaat je voor je kop hebt Emoticon: Frustrated Emoticon: Smile

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Indonesie is wat dat betreft echt omgekeerde wereld van Nederland, het word erg normaal gevonden dat de man alles betaald en dat ze ook naar hartelust mogen shoppen etc.
Dit geld overigens ook voor indonesische mannen..... niet alleen Bule's zijn er de dupe van.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 28-06-2006 13:13 Richy wrote:

Kom op Richy, je bent slim genoeg om ook te weten dat als een dame naar Jakarta gaat voor een visumaanvraag terwijl het naast de deur kan gebeuren in Manado, Makassar, Balikpapan, Yogyakarta, Jepara, etc. dat er een belletje moet gaan rinkelen. Als deze dames (ook vaak heren) naar de ambasade bellen voor een afspraak wordt hen doorgaans meegedeeld dat ze ook op consulaten of bij consulaire contactpersonen terecht kunnen.
Ik ken plenty gevallen waarvan de Nederlandse (aanstaande) partner wordt wijsgemaakt dat men speciaal naar Jakarta moet (soms 2 tot 3x) - als het kan nog onder begeleiding van vriend(in) omdat men niet alleen durft - om feitelijk alleen maar van de gelegenheid gebruik te maken om op kosten van de Nederlandse kant eens lekker in een goed hotel te slapen, uit te gaan en te shoppen.
Onze vraagsteller op deze topic is gelukkig slim genoeg om van tevoren te checken en blijkt dat het reisburo er extra voordeel wil uitslaan (in dit geval dus niet zijn vriendin) door voor te stellen dat zijn vriendin naar Jakarta moet. Ja logisch, verkopen ze weer 2 extra domestieke tickets. Deze reisorganisaties weten verdomd goed waar Abraham de mosterd haalt.

Agung
Gebruiker
User icon of Agung
spacer line

On 28-06-2006 13:27 Richy wrote:
Idd. vertrouwen maar daar kan ik hem gelijk in geven dat er genoeg situaties zijn dat dat vertrouwen net even geschaadt wordt. Hoeveel van die lieve meisjes die je ontmoet in een cafe houden er geen dubbele agenda op na. Als bule zie je alleen maar liefde voor je ogen en daar maken ze dankbaar gebruik van. Er zijn veel studentes die naast hun studie er een opmerkelijke manier van geld verdienen bijhouden. Ze moeten het er immers toch ergens van betalen. Alles hangt er vanaf waar en hoe je een meisje ontmoet en wat voor plaat je voor je kop hebt Emoticon: Frustrated Emoticon: Smile
Mannen die hier problemen mee hebben, hebben dat meestal aan zichzelf te danken. Als je zo'n meisje met kadotjes overlaad, wat de meesten doen, dan vraag je hier toch om. Emoticon: Yeah right!

Mijn advies geef niet meer dan wat lokaal gebruikelijk is en dat is meestal veel minder dan wij denken. Als ze echt van je houdt dan zal dat geen probleem zijn.

albertstoop
Gebruiker
spacer line

Wat een off-topic onderwerp.

Ik heb mijn vriendin niet in een cafe/bar ontmoet. Daarom denk ik dat ze geen tweede agenda heeft. Anders gezegt hoop ik dat. Ik ben vorige zomer toen ik haar op de laatste dag ontmoete in manado ook daarvoor in bali (kuta) geweest. ik zo mij inderdaad niet verbazen dat een aantal vrouwen in kuta een tweede agenda hebben. Die lopen in korte rokjes rond en hebben niet een regel dat ze een broek/rok aan moeten hebben tot over de knieen.

On-topic
Op de brief van haar opleiding staat wat ze zegt alleen naam, studenten nummer, semester op en naam van universiteit. (als je het een unvitersiteit mag noemen. "manado state polytechnic" Emoticon: Wink .
Ik hoop dat het goed gaat.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

als je het een unvitersiteit mag noemen

Als er ergens op 't document 'universitas' staat, dan moet je dat zelf nooit gaan verlagen natuurlijk daar help je jezelf niet mee meestal.

albertstoop
Gebruiker
spacer line

Polytechnic zit tussen hoge school en universiteit in.

(Politeknik Negeri Manado)

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Zoiets zoals de oude HTS ? Vroeger heten ze Akademi.
Kan 3 jarig en 4 jarige opleiding zijn.
Tegenwoordig hebben ze daarO ook veel opleidingen op "HBO nivo ".

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 30-06-2006 09:20 albertstoop wrote:
Wat een off-topic onderwerp.

Even verder offtopic Emoticon: Puh!

Doet me denken aan het "oude" Hardrockcafe in Jakarta (Sarinah)... het was daar algemeen bekend dat aan de rechtzijde, bij de bar, alle "ayam kampung" stonden en aan de linkerzijde de rest van het volk die voor een avondje uit kwamen. Het gros van de bule's stonden dus aan de rechterzijde Emoticon: Smile

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Albert trek je vooral niets aan ,van dat gewets over al die negatieve uitlatingen,waarschijnlijk hebben deze personen dit zelf ondervonden.
Het lijkt wel of alle Indonesische vrouwen het zelfde zijn ,zoals boven beschreven .
Zal niet ontkennen dat het ook gebeurt,maar dan ben je toch mans genoeg om tijdig in te grijpen.
En wat die hardrock cafe betreft ,misschien stond hij inderdaad wel aan de verkeerde kant !!!!!!!!!
Je hebt kippen en goudhaantjes

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 06-07-2006 16:10 tukad ganga wrote:
En wat die hardrock cafe betreft ,misschien stond hij inderdaad wel aan de verkeerde kant !!!!!!!!!

De verkeerde kant voor jou was wellicht de goede kant voor mij... aan een rustige zijde genietend van de goede band (AsiaOne!!!) die daar speelde... de rest van de vooroordelen mag je voor je houden Emoticon: Yawn

tukad ganga
Gebruiker
spacer line

Zeg Rich voel je niet aangesproken jongen, het gaat over iemand anders,als je goed leest en combineert weet je precies,wie ...... en aan welke zijde die misschien gestaan heeft !!!!

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Sorry Emoticon: Blush dat krijg je als vaste bezoeker... Emoticon: Smile

albertstoop
Gebruiker
spacer line

Mijn vriendin heeft dinsdag 4 july het visum aangevraagd bij meneer Gerritse.

nu hopen dat, dat goed gaat.

Ik heb de forum post van albert (namegenoot) gelezen dat zijn visa is afgewezen omdat de bewijs van terugkeer niet voldoende was.

albertstoop
Gebruiker
spacer line

On 28-06-2006 09:22 albertstoop wrote:
Ik wil mijn indonesische vriendin voor de zomer naar nederland halen. (20 aug-15 sep) hiervoor heeft zij een visum nodig.

De meeste dingen voor een visum aanvraag heb ik al:
garantverklaring
uitnodigingsbrief (overbodig waarschijnlijk)
3 salariesstroken
arbeidsovereenkomst
OOM-verzekering

Wat ik heb gezien is de aanvraag compleet in het nederlands.

Ze heeft ook een bewijs van terugkeer nodig. Ze is een student van de polytechnic in manado. Ze is daar langs geweest en ze kunnen alleen een bewijsgeven dat ze daar student is in het indonesisch.

Gaan ze moeilijk doen omdat het bewijs van terugkeer in het indo is en niet in het nederlands (of engels). Of is er een oplossing voor?

Ze moet het visum dinsdag aanvragen dus er is niet heel veel tijd meer.

JA ik heb vandaag gehoord dat ze het visum krijgt.... Emoticon: Smile Dus ze komt Emoticon: Smile

"Ik ben vandaag zo blij
zo blij zo blij
Ik ben behoorlijk blij
zo blij was ik nooit"

Ze heeft ook nu geld voor the fiscale en vliegveld belasting, wat overstap geld en wat geld voor noodgevallen.

"Ik was wel vaker blij
heel blij, heel blij
maar zo behoorlijk blij
was ik tot nog toe nooit"

ik zie geen problemen meer..... dus nog 18 nachtjes slapen (als ik alle nachten kan slapen) en dan heel vroeg naar schiphol om haar op te halen.

ik kan niet wachten.... nog ongeveer 424 uur... zo lang

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Nou, Albert van harte gefeliciteerd dan maar en maak er een fijne vakantie van. Emoticon: Yes!
Groeten Yoke Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,698,524 pageviews Een website van indahnesia.com