Taxi Airport-Centrum Jakarta

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
85 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

Wie weet de prijs als je met de taxi van international airport Jakarta naar het centrum van Jakarta wilt?
Wordt er nog steeds onderhandeld over de prijs of is het nu zo geregeld als in Bali, vaste ticket prijzen?

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Met een Siver Bird heb ik de laatste keer 140000 rps betaald. Ik meen voor een Blue Bird rond de 70/90000 rps afhankelijk waar je moet zijn. Uiteraard hangen alle tarieven af van de verkeersdrukte. Taxi's hebben nl. een argometer dus onderhandelen hoeft niet. Heb je minimale bagage dan zou ik de Damri bus nemen dan ben je het goedkoopst uit.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Albert H
Gebruiker
User icon of Albert H
spacer line

Dank je wel Richy.
Weet jij toevallig ook de prijs in Makassar voor Airport naar Centrum en hoe het daar geregeld is.
Selamat, Albert

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Dit antwoord moet ik je schuldig blijven aangezien ik daar nooit ben geweest.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Van de Jakarta airport naar het centrum neem ik steeds de Damri bus. Snel en goedkoop. Ik dacht 10.000 IR, maar het kan nu duurder zijn natuurlijjk.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

rismavonk
Gebruiker
spacer line

Hey Albert.
Van de Airport Hasanuddin, Makassar naar het centrum heb Ik de laatste keer 80.000 rps betaald for one destination.

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

hi albert ik kom net van makassar daar word je in de luchthaven heel agressief benaderd door chauffeurs allerhande (resmi en gelap) en daardoor kon ik een 'taxi' versieren voor maar 40.000 rupiah, recht naar het centrum, copacabana hotel, nabij fort rotterdam (tip van londoh)

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 26-06-2006 14:06 Richy wrote:
Met een Siver Bird heb ik de laatste keer 140000 rps betaald. Ik meen voor een Blue Bird rond de 70/90000 rps afhankelijk waar je moet zijn. Uiteraard hangen alle tarieven af van de verkeersdrukte. Taxis hebben nl. een argometer dus onderhandelen hoeft niet. Heb je minimale bagage dan zou ik de Damri bus nemen dan ben je het goedkoopst uit.

ik weet niet hoelang het geleden is dat je dat gedaan hebt richy, en ik zelf heb die trip lang niet meer gemaakt dus ik ben het vergeten,

vergeet niet dat de tarieven van de taxi een aantal maanden geleden ongeveer verdubbeld zijn met de prijs verhoging van de benzine met bijna 100%!!!

greetz

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 27-06-2006 16:44 dutchguy1000 wrote:

...

ik weet niet hoelang het geleden is dat je dat gedaan hebt richy, en ik zelf heb die trip lang niet meer gemaakt dus ik ben het vergeten,

vergeet niet dat de tarieven van de taxi een aantal maanden geleden ongeveer verdubbeld zijn met de prijs verhoging van de benzine met bijna 100%!!!

greetz

Tarief indicaties zijn van afgelopen januari... toen was de peut al flink verhoogt. Mijn meisje heeft afgelopen week iets van 80ribu rps betaald naar Jaktim (via noordelijke ring). Drie jaar geleden betaalde ik 50ribu rps vanuit Jaksel... dat deed ik bijna wekelijks als ik geen zin had om met de personeelsbus of Damri te gaan. Overigens zijn mijn bedragen excl. tolgelden.

Leonard
Gebruiker
spacer line

Medio januari 2007 betaalde ik 100.000 rupiah voor de rit vliegveld naar Jalan Jaksa. Vraagpijs was aanvankelijk 140.000.
Houd rekening met tol onderweg die je als passagier dient te betalen (ik meen 20.000 rupiah).
Zoals door anderen opgemerkt kun je uitstekend per Damri-bus naar spoorstation Gambir voor 15.000 rupiah. Laatste vertrektijd 22.00 uur 's avonds!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Deze maar even voorzien van recente info:

Bij aankomst op Jakarta airport worden soms forse taxiprijzen gevraagd voor de rit naar het centrum. Rp 150.000 tot Rp 250.000 zijn geen uitzondering. Ook in hotelconcentraties zoals Jalan Jaksa en (in minder mate Menteng) komt je soorgelijke prijzen tegen. Het is beter om al deze taxibedrijven te laten voor wat ze zijn en gebruik te maken van BlueBird die op de meter (argo) rijdt. Het is aanzienlijk goedkoper, voor airport-Gambir (MONAS, Jaksa) komt de rit op rond Rp 100.000 en ik vind BB taxichauffeurs over het algemeen veel fatsoenlijker en klantvriendelijker.
Na weer gedoe te hebben gehad met andere taxibedrijven in Jakarta en Bandung weet ik het weer zeker. Blue Bird only!

TIP:
Voor mensen die nabij de luchthaven willen overnachten in bv hotel Ellia; bel ze even bij aankomst en je wordt opgehaald: gratis! En de volgende ochtend voor je doorvlucht ook weer gebracht.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Goed idee Anne Mieke. Ik doe ook een duit in het zakje.

Op het vliegveld van Jakarta dienen alle officiele taxi's gebruik te maken van de meter. Deze officiele taxi's staan ALLEMAAL direct aan de terminal, geen uitzonderingen. Moet je naar de parkeerplaats dan gaat er iets niet geheel goed. Het maakt hier dus niet uit of het wel of geen Blue Bird is overigens.

Ronselaars zijn er uiteraard nog wel, maar de scheiding is tegenwoordig erg duidelijk, ook voor de onbekende toeristen. Bij vertrek vanaf Soekarno-Hatta krijg je een kaartje mee van het personeel. Voor klachten kun je bellen, het taxi-nummer wordt netjes genoteerd voor je zelfs en mij werd er zelfs op gewezen dat ik zelf de tolgelden moest betalen. Erg goede service dus.

In Jakarta is men in de afgelopen tijd bezig geweest ook het gebruik van de meter in te burgeren. Waar men enkele jaren geleden geen meter wilde gebruiken en je lieten staan voor een kort stukje, merk ik nu dat alle korte stukjes direct aangenomen worden en zonder te vragen de meter aan gaat. Ongeacht welk merk taxi.

Wel is het zo dat BlueBird professioneler is dan de meeste bedrijven, en daar betaal je dan ook iets meer voor. Echter doen Express (witte auto's) Gamya (legergroene auto's) het ook goed naar mijn mening. Helaas hebben alle taxibedrijven last van het probleem dat er nog oudere auto's rondrijden. Ik moet geen afgetrapte bak, en pak liever een volgende die er wel netjes uitziet.

De rit naar het centrum (Semanggi, aan het oosten van Jakarta) naar het vliegveld (of omgekeerd) kost ergens tussen de 85.000 en 100.000 Rupiah, afhankelijk van de drukte op de weg over het algemeen.

De prijs van de Damri-bussen is tegenwoordig 20.000 naar Gambir, en het tolgeld is iets van 15.500 als ik me niet vergis. Overmorgen weet ik het zeker. Dan zal ik ook direct de overige feitjes weer eens controleren en staven of er verdere vooruitgang of juist niet is.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Taxi-ritten vanuit Jalan Jaksa naar Gambir worden aangeprijsd voor 140.000 per rit in die buurt. Echter kun je ook gewoon in een taxi stappen die de meter direct voor je aanzet. Dan maak je geen gebruik van die buurtbewoner, maar die haalt zijn salarisje toch wel binnen.

Als een van de weinige steden is Jakarta dus opmerkelijk goed geregeld qua taxi's tegenwoordig. Yogyakarta is ook goed, als je er al een taxi nodig hebt. Steden als Bandung, het eiland Batam, op Bali... dat zijn andere verhalen helaas.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Voor mensen die nabij de luchthaven willen overnachten in bv hotel Ellia
Jammer dat je de naam hotel gebruikt, gewoon een smerig geheel, Hotel Anugrah wat er langs ligt is iets minder smerig.
Hotel Anugrah kregen we vorig jaar aangeboden van Sriwijaya Air omdat we de vlucht naar Medan miste vanwege vertraging van Sriwijaya Air.

http://www.fm7hotel.com/ schijnt beter te zijn, uiteraard duurder.
Salam,
Jan

mmeeuwesennl
Gebruiker
spacer line

FM7hotel is een uitstekend hotel, ik heb er een keer gelogeerd.
Luxe hotel, uiteraard is de prijs daar ook naar. En ze komen je halen als je belt.
Groeten,
Michael

Op 16-02-2010 12:10 schreef Tuti & Jan:

Salam,
Jan

Kelvinator
Gebruiker
User icon of Kelvinator
spacer line

silverbird is inmiddels al richting de 180-200k rp gegaan, bluebird is idd rond de 100-120k rp, maar dat hangt af van de drukte, tijd en de bestemmingslokatie.

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 27-06-2006 10:47 erwin wrote:
Van de Jakarta airport naar het centrum neem ik steeds de Damri bus. Snel en goedkoop. Ik dacht 10.000 IR, maar het kan nu duurder zijn natuurlijjk.

Rp. 20.000 voor de rit naar zone 1: o.a. Gambir, Kemayoran, etc. oplopend tot Rp. 30.000 voor buiten de stad gelegen oorden als Bekasi, etc.

n het tolgeld is iets van 15.500 als ik me niet vergis.

Tot het centrum is het Rp. 11.500 aan tol.
Niet vergeten dat bij het nemen van een argometer taxi op de airport er wel een extra surplus bijkomt als de rit kort is: minimaal Rp. 10.000, aflopend naar Rp. 8.000.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ja, de bus naar Bekasi, Bogor e.d. is 30.000. Koopje als je het mij vraagt. En inderdaad is er een kleine toeslag voor 'korte' afstanden.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-02-2010 13:34 mmeeuwesennl wrote:
FM7hotel is een uitstekend hotel, ik heb er een keer gelogeerd.
Luxe hotel, uiteraard is de prijs daar ook naar. En ze komen je halen als je belt.

[quote removed]

Klopt, uitstekend hotel. En niet te gek voor de prijs. Weliswaar wat prijzig maar waar voor je geld. Zeker als je net aankomt uit Europa en niet ®door® kunt.

kid_a
Gebruiker
spacer line

Op 16-02-2010 12:10 schreef Tuti & Jan:
Voor mensen die nabij de luchthaven willen overnachten in bv hotel Ellia
Jammer dat je de naam hotel gebruikt, gewoon een smerig geheel, Hotel Anugrah wat er langs ligt is iets minder smerig.
Hotel Anugrah kregen we vorig jaar aangeboden van Sriwijaya Air omdat we de vlucht naar Medan miste vanwege vertraging van Sriwijaya Air.

Salam,
Jan

Beste Jan,
Heb je misschien een telefonnummer van Anugrah en een prijs?

simpati
Gebruiker
spacer line

Succes,
Ik weet niet of de tarieven nog actueel zijn, email wordt niet beantwoord.
Hoort niet direct bij mijn toppers!
Het transport van de luchthaven naar het Hotel was lang wachten, van het Hotel naar de luchthaven OK.
Jan
Malang

kid_a
Gebruiker
spacer line

Hartelijk bedankt voor de info. Indien het niet tot je topper behoord, weet je dan nog een betere in de buurt? Is alleen maar voor de overnachting om de volgende ochtend door te vliegen. Ook Elia is een optie..
Vriendelijke groet,
Albert

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

FM7 is modern, schoon en niet goedkoop.
Hun eigen website wordt de laatste dagen kennelijk gehacked, maar Google even en je hebt goedkopere tarieven dan ik zelf kan aanbieden.

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

simpati
Gebruiker
spacer line

Kijk eens op http://www.aston-international(...)overview.php?id=MjY=
Heb ik zelf geboekt voor mijn volgende tussenstop in Jakarta.
Groetjes,
Jan
Malang

kid_a
Gebruiker
spacer line

Nogmaals bedankt voor de tip.
Ik heb toch voor Anugrah gekozen omdat ik laat aankom en weer vroeg vertrek. Gisteren had ik gemaild en vrijwel direct een antwoord.
Er is een gratis vliegveld transfer en de kamer erg goedkoop, maar 160.000. Indien ik langer was gebleven had ik meer willen betalen, nu lijkt me dit een betere optie.
Emoticon: Smile

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,701,504 pageviews Een website van indahnesia.com