Wie reist deze maand of in juni richting Yogyakarta

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
85 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Mark1955
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Ik heb een kennis in Yogyakarta wonen en die stuur ik wel eens wat, onder andere geld en kleine spulletjes. Ik heb poststukken verstuurd met luchtpost e.d. en na ťťn maand is het nog steeds niet binnen. En... het is best wel duur hoor ?? Dit komt u allen wel bekend voor neem ik aan. Nu ben ik al 2 x meegeweest met een tour en logeerden veelal in de buurt van Malioborostreet waar ze ook woont. Hetgeen wat ik mee wil sturen zal hooguit Ī 1 kg en wat geld zijn. Nu is mijn vraag: Wie gaat er binnenkort met zo'n groepsreis mee of bezoekt yogya en wil dit voor mij meenemen. Ik zal haar dan bellen waar ze het kan ophalen.

Nu woon ik zelf in Sneek, en zoek dan ook mensen vanuit deze buurt die eventueel zo'n groepsreis meemaken. Serieuze reacties ontvang ik graag.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Mijn brieven naar Yogyakarta komen ook niet aan... Emoticon: Red face er zit gewoon iemand te wachten op post uit NL, maar de postbode schept het er mooi tussenuit denk ik.

Geld meesturen is per post niet slim, dan weet je 100% zeker dat je het kwijt bent. Je kan voor een paar euro geld overmaken naar een buitenlandse bankrekening.

Ik ga mogelijk pas eind dit jaar naar Jogja... dus meenemen gaat niet, bovendien woon ik in Eindhoven, ook niet echt in de buurt van Sneek. Emoticon: Puh!

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Wat de poststukken (pakjes) betreft, daar heb ik ook problemen mee.
Ik verzend naar Semarang ten noorden van Jogya.

Wanneer het na 10 dagen nog niet gearriveerd is. Vraag ik een klachtenformulier aan de de post. Nadat het is opgestuurd en bericht heb mogen ontvangen v/d post dat men het niet in NL heeft gevonden en dat men contact gaat opnemen met Indonesie.

Schijnt het wonder boven wonder opeens geleverd te worden binnen 1 a 2 weken. Het lijkt wel alsof buitenlandse post opzettelijk wordt vast gehouden.

Geld sturen per post is niet wijs. De douane heeft het recht om het pakje te openen en wanneer er geld in zit, zit het er bij aankomst niet meer in.

Helaas, ik ben in Maart al naar Jogya gegaan.

Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

mashil
Gebruiker
User icon of mashil
spacer line

Ik vertrek 15 agustus naar Yogya, en wil dus best wat spulletjes meenemen als het maar geen drugs is! Emoticon: Nooo
Misschien duurt dat nog wel te lang, maar mochten er mensen zijn die dan post, geld en niet al te zware cadeautjes daar naar toe willen hebben, ben ik wel bereid ze te bezorgen. ( maak ik meteen wat nieuwe vrienden voor dat jaar dat ik daar ben)

Ik hoor het wel.
Hilmar. (hilmar.giesenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hva.nl)

- Let us live simply so that others may simply live -

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,001,052 pageviews Een website van indahnesia.com