Verschil hotel rates internet/opbali zelf/reisgids/etc

Subforum Hotels in Indonesië 
57 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Hotels in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jan23
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal, na heel wat tips te hebben gevonden op de site toch nog een vraag. 10 aug vertrekken wij voor 21 dagen Bali. We hebben alleen de eerste paar nachten geboekt, verder niet. Op internet zie ik vele malen hogere rates dan in de reisgidsen van touroperators. dat snap ik Emoticon: Wink maar ik vraag me af hoe het zit als ik daar op een zonnige middag aan de deur vraag of er een kamer vrij is...betaal ik dan het dure internet rate of kom ik in de buurt van de reisgidsen??

voorbeeld: hotel puri santrian Sanur staat op internet voor 100 dollar en in de gids voor 25 euro..

Groeten,

Jan

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Meestal vind je op internet veel lagere prijzen dan bij de touroperators.

In Bali moet je voor 50-60 euro zeker klaar zijn voor een 5* hotel, 40* voor een 4* hotel en 25-30 euro voor een 3* hotel.

Alles wat je daarboven betaalt is onnodig

Goede sites:
www.asiatravel.com
www.asianrooms.com

Gracias. Sama sama

Ibu Inge
Gebruiker
spacer line

Hallo Jan,

Als je van plan bent om een paar dagen in Puri Santrian Sanur te logeren dan raad ik je aan om dit via OAD in NL te boeken. OAD is het goedkoopst dan de andere reisbureau's. Ik weet dat de prijs van een bungalow als je dit ter plaatse boekt bij zowel Puri Santrian als Griya Santrian duurder is dan als je in NL boekt via OAD. Men heeft met OAD en waarschijnlijk ook met Neckermann een special overeenkomst gesloten over de prijs. Dat is mij door de sales manager van Griya Santrian verteld.
Inge

Jan23
Gebruiker
spacer line

Ik heb gelukkig via OAD geboekt wat dat betreft Emoticon: Smile alleen ben ik erg benieuwd of het voor alle hotels geldt...Ik wil namelijk niet nu al al onze hotels plannen!! Ga ook naar Lombok, maar weet niet waneer en wil nergens aan vast zitten..

bedankt alvast voor de reacties!

pieter&marjolein
Gebruiker
spacer line

Lokaal in checken is vaak ( zeker niet altijd ) goedkoper dan via internet en zelfs via oad. Zekerheid dan via Oad boeken

je loopt echter de kans dat het hotel vol is of hoge bezettingsgraad heeft waardoor ze trachten meer te vragen.

Echter een beetje avonturisme heeft zeker zijn charmes dus mijn motto is niet alles van te voren boeken kune je ook lekker een eigen schema draaien

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Via een Indonesisch reisbureau boeken onder de naam van een Indonesier/Indonesische is voor mij altijd het goedkoopst geweest. Locals krijgen hele voordelige tarieven aangeboden. Diegene met natuurlijk wel mee om in te checken. Voor een appel en een ei zit je in een 5 sterrenhotel en betaal je geen harga bule Emoticon: Smile

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

Ik persoonlijk blijf me altijd verbazen over OAD. Deze lui uit Overijssel moeten leuk kunnen glimlachen wanneer het tot onderhandelen komt. Het is echt waar, OAD is een van de goedkoopste.... misschien is het die NL mentaliteit.

Een walk-in rate is meestal de hoofdprijs betalen. Dit betekend dat je de 'published rate' betaalt. Published rates zijn andere rates die door tour-operators worden aangeboden.

Dan heb je nog de handling agents die op Bali zelf zitten, deze doen meestal een 'up-mark' van 5 dollar boven op een rate, dus dat is het ook niet echt.

Wat ik voor Nederlanders ook nog een reeele optie vind is om via Asialink te boeken. Dat doe ik tenminste altijd. Dit is de local handling agent die veel samenwerkt met OAD.

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Jan23
Gebruiker
spacer line

mmm ik wilde eigenlijk een beetje gaan voor het backpack avontuur, maar het lijkt erop dat dat dus duurder is...ik kan natuurlijk altijd wel een hotel via internet boeken op Bali zelf.. Ik had juist begrepen dat het avontuurlijke goedkoper zou zijn...

iemand nog tips??

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Ik doe wel een poging hoor.
Ga dan gewoon als backpacker en probeer een van de Panti-Asuhans te bezoeken.We hebben er een in Dalung en dat is gewoon onderweg.
Succes hoor en de gegevens staan gewoon op onze website.
Edoch voel je niet verplicht,maar ik weet anders nog wel twee andere.
Njang Murah dong.Ach gewoon helpen. Emoticon: Shut up!
Umberto

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

Inderdaad Jan...

Bij al deze beweringen zit er ook nog eens een verschil in wat je wil...

Ga je voor 5/4 sterren hotels dan krijg je te maken met de situaties die boven beschreven zijn.

MAAR, ga je voor moderate accommodations dan is natuurlijk een walk-in altijd goedkoper daar deze resorts geen connectie hebben met een tour-operator hebben en laat staan dat de mogelijkheid bestaat om op internet te boeken...

Sinds 2004/2005 zijn er een heleboel bedrijven die spelen met de internet rates. Zuji.com en fare.net zijn daar goede voorbeelden van. Tijdens mijn trip in China vorige maand heb ik veel gebruik gemaakt van zuji.com. Aanbiedingen en goedkope rates voor 3/4/5 sterren hotels staan hier online, tevens kan je direct boeken.

Wat jij bijvoorbeeld ook zou kunnen doen is een accommodatie voor 2 of 3 nachten vastleggen en vanuit daar gaat kijken wat goedkoper/beter is. Lokaal hoor je vaak waar je het best kan overnachten.... (dit geldt voor mid-range accommodaties) Ook kun je zelf dan onderhandelen over een prijs (doe dit niet bij luxe hotels!)

Dus ik zou zeggen kies toch voor dat backpack avontuur en zie waar je schip strandt... Veel plezier en succes

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

bouwkeet
Gebruiker
spacer line

Geen probleem dat Back Pack avontuur. Is Bali helemaal op in gesteld. De eerste 2-3 nachten boeken kan geen kwaad. Kun je meteen relaxen en de prijs kan ook nog eens voordeliger zijn. Hotels die al via touroperators zijn geboekt zijn altijd duurder, die hebben toch wel gasten. Maar als je dan na drie dagen een auto huurt kun je mooi zelf op zoek naar leuke homestays, hotels, villa's. Nette homestay kan al vanaf 3 euro, een simpel hotel 10 euro, hotelletje met zwembad 15 euro, en rond de 25 zit je in een sterren familie-hotel / bungalowtje.

Maar het hangt ook van jezelf af. Wij zaten in sanur voor 12 euro p/d, terwijl andere bezoekers 25 euro betaalden. was een goede homestay met zwembad, al was de badkamer van een gedateerd kleurtje. gewoon rugzak pakken dus en gaan. De ene keer betaal je een paar euro meer, de andere keer ben je (veel) goedkoper uit. Alleen al door de trips zelf te regelen bespaar je veel geld, dat is waar de touroperators het meeste rendement halen.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 01-07-2006 03:31 bouwkeet wrote:

Alleen al door de trips zelf te regelen bespaar je veel geld, dat is waar de touroperators het meeste rendement halen.

En de prijs van een kamer.
Hier betaal je p.p , als je alleen gaat is het met extra toeslag.
Daar is het p.k .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Jan23
Gebruiker
spacer line

Echt super bedankt voor alle tips! Ik(we) kijken er ontzettend naar uit! Ik heb al zoveel gelezen dat ik steeds meer een zwak voor indonesie ga krijgen.

Grappige is dat ik het enthousiasme van deze site soms een beetje vreemd vond maar ik snap nu des te meer waar het vandaan komt! Ik kom zeker vaker topic's indienen, en reageren!

Groeten!

Jan

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

= moderator edit: offtopic =

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

TinieVriens
Gebruiker
spacer line

Als je een goed en goedkoop hotel zoekt op Bali moet je op onderstaand adres gaan kijken. Het is een nieuw hotel met eigenaren die op diverse plaatsen in Indonesie hotels hebben. De mensen zijn heel vriendelijk en ze hebben een fantastische kok.
http://www.losarihotels.co.id/
Wij zijn zelf rond 21 juli ook weer even daar Emoticon: Worship en komen dan van Java, daarna gaan we door naar Sulawesi Emoticon: Yes!

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

HorasBatak
Gebruiker
User icon of HorasBatak
spacer line

On 20-06-2006 17:52 kiwimave wrote:
Meestal vind je op internet veel lagere prijzen dan bij de touroperators.

In Bali moet je voor 50-60 euro zeker klaar zijn voor een 5* hotel, 40* voor een 4* hotel en 25-30 euro voor een 3* hotel.

Alles wat je daarboven betaalt is onnodig

Goede sites:
www.asiatravel.com
www.asianrooms.com

www.asianrooms.com is een p0rn site. (wordt er in ieder geval naar doorgelinkt)

Kepala botak tapi dengan otak

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

kun je daar geen kamer boeken dan? Emoticon: Party!

En diegene die beweert dat je voor 50-60 euro zeker klaar is met een 5 sterren hotel boekt of bij OAD of diegene weet niet wat 5 sterren hotels zijn.

Probeer eens bij Ritz, Grand Hyatt, Westin, Conrad te boeken voor 50-60 euro per nacht, dat wordt vrij lastig, of het moet zijn dat je airline crew bent...

lotte
Gebruiker
spacer line

hallo jan

mijn ervaring is dat het goedkoper is om via internet te boeken, ik gebruik de volgende sites:

www.asiarooms.com
www.asiatravel.com
www.balibagus.com
www.balidiscovery.com
www.baliforfamilies.com
www.baligotours.com
www.balihotels.com
www.balinesia.com
www.bali-travelnet.com
www.budgetbali.com
www.directrooms.com
www.hotels68.com
www.indo.com
www.passionasia.com
www.visionbali.net

veel succes met het boeken

lotte

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,647,397 pageviews Een website van indahnesia.com