verhuizen van Indonesie naar Jeddah Arabie

Subforum Andere praat 
74 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 19-06-2006 15:24 dutchguy1000 wrote:
vertel me eens meer over Taiwan Lon? ik vind dat toch wel razend interesant.... Ik mag van jeroen niet meer praten in het andere topic....

Ik heb je al een leuke link via je mailadres gestuurd Emoticon: Shiny

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 19-06-2006 15:23 londoh wrote:

...

want die Indonesiers zijn in het algemeen niet slim, zelfs dom te noemen. Plus natuurlijk veel illegale agenten.

Ook zijn er in het verleden veel Indonesiers achtergebleven die de Haj gingen maken.

De meesten die ik heb gesproken werkten daar als chauffeur.

Je bericht is weer een typisch staaltje van Indonesisch anti-asing.

Van een topic "verhuizen" en dan plotseling over de slimheid van de indosenier.
Dat is wel frappant seh .

Dat klopt ook dat er veel Indonesiers daar gaan wonen , maar wel legaal.
Er is zelfs een kampung jawa bekend daarO.

De vraag van DG heeft te maken met eventuele problemen , voor zijn nyonya en evt zijn nanny.
Om Kiw heeft ook zijn mening gegeven , ik zou tegen DG zeggen , ga maar alleen .Kan hij meer gaan sparen. Met gezin en personeel geeft dat extra kosten(hoeveel moet hij zijn nanny betalen ?) ,grotere huis huren etc en niet vergeten de vrijheidsbeperkingen.
En je gaat plotseling springen naar chauffeurs.??

Hoezo anti asing ?
Je gaat mij toch niet dingen in mijn sandal jepit schuiven. Emoticon: Blush

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Ik moet zeggen dat de uitspraak van Lon niet erg subtiel was.... ik denk dat het meer te maken had met onwetendheid dan met domheid waar hij het over had

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Sidia.... ik heb hier nu een goed contract en kan leven met mijn gezin, ik ga alleen als ik met mnijn gezinnetje daar heen kan.... ik zie het niet zitten om alleen te gaan....

trouwens, ik vraag me af of het werkelijk zo erg is daar ik nog geen directe info heb gekregen dat het echt zo erg is daar

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 19-06-2006 16:28 dutchguy1000 wrote:
Ik moet zeggen dat de uitspraak van Lon niet erg subtiel was.... ik denk dat het meer te maken had met onwetendheid dan met domheid waar hij het over had

Nee hoor ik bedoel echt domheid, de mensen laten zich met mooie verhaaltjes over geld en werk om de tuin leiden, betalen miljoenen Rp vooruit voor paspoort (desnoods "vals" Emoticon: Wink , opleiding, zitten in huizen opgesloten tot ze weg kunnen. Is echt heel erg wat er op dit gebied gebeurd. Javenen kan je alls wijsmaken als je het een beetje handig inkleedt. Je verneemt natuurlijk over de uitwassen, want er werken heel, heel veel Indonesiers in het buitenland, maar door gebrek aan opleiding vaak in allerlei lage baantjes.
Hoeveel dames donderen er niet naar beneden bij het ramen lappen buiten in een appartement (Singapoe, Malaysia) kijk dat noem ik dom, maar en soort domheid waar de mensen niets aan kunnen doen. De regering geeft vergunningen voor bemiddelingsburo's uit, nou iedereen weet wel hoe dat gaat in dat land.

Aan Sid, is werken als Chauffeur soms off-topic Emoticon: Laugh out loud het zijn toevallig die mensen waar ik veel van gehoord heb.

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Om ff terug te komen op de topic:

Kortom: niet doen. Als ik een gezinnetje had zou ik ook niet in Afghanistan gaan werken, ook al kreeg ik dan een paar duizend euro premie.

Ik begrijp het ook niet. Je woont toch in Indo omdat je het land en de cultuur plezierig vindt? Geen enkele bule woont daar omdat hij daar zoveel rijker kan worden dan in het moederland Nederland. En nu wil je opeens naar een land gaan dat ergens in de middeleeuwen is blijven steken?

Dan zou ik nog liever op een flatje in de Bijlmer gaan zitten, ik denk dat je daar nog gelukkiger wordt dan in SA.

Gracias. Sama sama

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ben eens , dat het vaak combinatie is van onwetendheid en domheid.
Ken ook verhaaltjes van kampongvrouwtjes die echt onvoorbereid naar buitenlang gingen , terwijl ze nog nooit naar jakarta zijn geweest.
Maar ze zijn toch weggegaan omdat ze een "betere" toekomst kunnen krijgen. voor hun gezin en kinderen .
En de risico's er bij nemen. Dat ze verleidt (of verkracht ) werden door de toean moeda of de toean besar (Heer des huizes) nemen ze mss ook voor lief.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.DG, is het niet iets er eens op vakantie te gaan? Dan kun je in ieder geval eens snuiven aan de uiterlijke kenmerken van 't land.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 19-06-2006 16:52 kiwimave wrote:
Om ff terug te komen op de topic:

Kortom: niet doen. Als ik een gezinnetje had zou ik ook niet in Afghanistan gaan werken, ook al kreeg ik dan een paar duizend euro premie.

Ik begrijp het ook niet. Je woont toch in Indo omdat je het land en de cultuur plezierig vindt? Geen enkele bule woont daar omdat hij daar zoveel rijker kan worden dan in het moederland Nederland. En nu wil je opeens naar een land gaan dat ergens in de middeleeuwen is blijven steken?

Dan zou ik nog liever op een flatje in de Bijlmer gaan zitten, ik denk dat je daar nog gelukkiger wordt dan in SA.

kimi.... i traveled all my life arround the world.... I'm not stuck in one country....

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

and I think that all countries have there charme..... thats why people live there.... i think its impossible to say that one country is bad or one is good....

If you say a country is bad, you pay no respect to the people that live there

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 19-06-2006 17:29 dutchguy1000 wrote: If you say a country is bad, you pay no respect to the people that live there

Lijkt wel wat op mijn leven, maar helaas ik heb de laatste jaren zoveel dingen in Indonesia gezien die mij tegen de borst stuiten, vooral het profiteren door een zeer kleine groep van de massa, op een zeer oneerlijke wijze. Dus zit ik nu heerlijk in een zonovergoten Amsterdam na te denken (achter een Jonge Wees) of het leven nog wel zin heeft daaro. Ik ben zeer geboeid door Indonesia, maar om altijd maar tussen die ellende te wonen is mij zeer tegen gaan staan.

Dit is gekomen door een bezoek aan de Molukken, toen ik zag dat men in staat is om delen van het land helemaal kapot te maken om maar aan de macht te blijven. En vlak daarna het indolente handelen toen het land weer door een ramp werd getroffen. Dit heeft mij ernstig geschokt.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Lon.... ik weet dat je een wijs mens bent..... maar je moet je goed bedenken dat ieder land zijn cultuur heeft dat gekoesterd word als je in die cultuur groot gebracht bent....

mischien een raar voorbeeld, maar ik denk wel eens dat aliens van bijvoorbeeld mars erg raar zouden staan te kijken als ze een hoop mensen op elkaar gepropt zouden zien in een of ander cafee..... ook nog is te bedenken dat ze plezier hebben in de hitte......

cultuur is voor mij een heilig ding.... religie, opvoeding..... het is mischien wel hersenspoeling?.....

Ik weet het niet...

1 ding weet ik wel..... mensen voelen zich thuis in een omgeving die in hun bloed lijn eeuwenlang is gevoed..... en dat is magish.....

en ik respecteer dat.....

als je wilt geef ik je een hoop voorbeelden van ervaringen die ik heb gehad over de wereld....

Ik heb nog nooit zo lang op een plaats gewoont als jij, maar ik heb een hele hoop ervaringen op korter termijn......

Ik weet het eigenlijk echt niet....

Maar het lijkt me er op dat de wereld het nu gewoon erg zwaar heeft met het verwerken van de cultuur versmelting door het makkelijk kunnen verplaatsen wat al die culturen voor duizenden jaren niet konden

het is nog al wat.....

opgebouwde culturen in duizende jaren, ineens in minder dan honderd jaar bereikbaar in minder dan een dag reizen???

vraagt om problemen

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Nog even hier: DG heeft een nieuw topic geopend:
Ok.... new tropic..... de kracht van een cultuur

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Toen ik van INDOSnesos terugging met het vliegtuig, was ik als laatste treuzelaar van mijn vliegtuig wat 'rondgaan hangen' op Ahbu Dahbi airport; uit het niets kom er een 'geketend groepje' mannen 'aanmarcheren', zij waren geketend aan handen en voeten .....
Ik dacht eerst dat het misdadigers waren ...... later bleek dat het 'contractarbeiders' waren, die terug naar huis moesten ...... 'men was bang voor 'vluchtpogingen' van hen en dat ze dan weer terugkeren naar hun werkgever'.

Ik hoop dat jij ůůk niet zo afgevoerd wordt ......... Emoticon: Clown Emoticon: Clown Emoticon: Wink Emoticon: Wink

Groeten uit NEDERland ......

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hoooooy DG

Heb je al een beslissing genomen?

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 26-06-2006 09:29 Malam wrote:
Hoooooy DG

Heb je al een beslissing genomen?

nee

TERDAD
Gebruiker
spacer line

Hallo "dutchguy1000"

Veel werk,goed betaald! Geen vrijheid!!
Zeker niet voor vrouwen!
Woning is meestal heel goed,maar met hoge muren er om heen!
Voor mij was het daar alleen maar veel geld verdienen en hard werken!
Arabieren vertrouwen jou niet en zijn zelf ook niet altijd zuiver!
De klok TIKT alleen maar ISLAM!
Voor het gezin is het niet goed!
+/- 7 jaar Saudi-Arabia - lang geleden voor mij - toch wel zonesteek opgelopen!
Alles is daar echt anders!
Succes!!

INDONESIA ABADI - TETAP MERDEKA

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Nou, het is zo goed als zeker dat ik begin volgende week een maandje in Jeddah KSA ga verblijven.

Ik ben benieuwd of het allemaal zo erg is als ik hoor.

Mijn vrouw gaat mee voor "umroh" ik ben ook zeer benieuwd wat zei zal gaan ervaren.

Ik heb al eens en tijdje in Jordanie geweest, dus enig vergelijk heb ik al.

ik laat het allemaal wel weten als ik daar ben...

Greetz

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 06-07-2006 15:55 dutchguy1000 wrote:

Mijn vrouw gaat mee voor "umroh" ik ben ook zeer benieuwd wat zei zal gaan ervaren.

Waarom ga je ook niet tegelijk gaan umroh-en.?
Wordt je een K.H. Dutchguy. (kleine haji)

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

werken werken werken en nog is werken, geen tijd dus

hank freid love
Gebruiker
spacer line

Sorry, I am not able to given answer. Because i did not know indahnesia language. Please use us English for other user.

fan of hank freid who posted his or her views

hank freid love
Gebruiker
spacer line

Sorry, i am not able to post. Because i did not know Indonesian language. So please use USA english for other users. Thanks in advance.

fan of hank freid who posted his or her views

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Topic gesloten

meneer zit te posten in een topic van 2 jaar oud.

It's only kinky the first time.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

91,437,228 pageviews Een website van indahnesia.com