Waarom is John Heitinga Indo ??

Subforum IndonesiŽ op z'n Nederlands 
98 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 16-06-2006 17:06 maurits wrote:
John Heitinga mag dan wel Indisch bloed hebben maar ik zag hem toch een keer dramatisch in de fout gaan tijdens een interview.

Interviewer: "Johnny, je hebt indonesisch bloed, ben je al vaak in Indonesie geweest?"
Johnny: "nee, ik wil het wel iedere keer doen, maar boek toch telkens een pakketreis naar Griekenland of zo"

WHAT THE F*CK IS WRONG WITH HIM?

Hij is inderdaad indo, maar wel zon nepperd zoals zovelen hier in NL...

Tja, dan had ie beter eerlijk kunnen zijn en wellicht zeggen dat het hem aan zijn kont roest, dat IndonesiŽ.. dan had er geen probleem geweest verder. Emoticon: Shiny

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 16-06-2006 17:06 maurits wrote:

Hij is inderdaad indo, maar wel zon nepperd zoals zovelen hier in NL...

Vraag me af waarom een Indo(indisch) perse iets moet hebben met Indosenia. ?
Is een Indo minder Indo omdat hij geen maleis en of de bahasa kent.
Of omdat hij geen nasi lust ?

En wie bepaald of een Indo "echt " of een "nepperd" is .

Volgens welk norm wordt het dan bepaald ???

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

On 17-06-2006 12:00 sidia wrote:

...

Wat mij betreft: een indo is gewoon een indo, of hij nou van japanse, nederlandse of italiaanse komaf is.

Tegen maurits kan ik zeggen: indo of indisch zijn in nederland is anders dan bvb in mijn tijd.
Toen waren verwijzingen en herinneringen naar je land van herkomst nog aan de orde van de dag.

Wij ariveerden nl als indische mensen pas in nederland, hetgeen in feite ons land niet was.

Tegenwoordig bij de derde generatie indos' (darah ketiga bvb, wat dat ook moge zijn), die in nederland zijn geboren, zou een terugkeer naar het verleden, naar ouwe waarden en normen (halus/kasar bvb) toch wel hetzelfde zijn als iemand die terug wil keren naar de tijd dat zijn vooruders nog boomapen (vgl Londoh) waren.

Je kunt eea vergelijken met moslims die willen terugkeren naar de waarden en normen in de tijd van Mohammed SAW>

Moeten wij dat nu wel willen?

Ook in Nederland gelden de Hollandse waarden en normen, en die normen zijn ook bepalend voor het indo/indisch zijn.
Want men heeft het toch over een mengcultuur?.

Waarom toen - in de tijd van je opa en oma - de indonessiche ontkennen, en tegenwoordig de Hollandse?
Vreemd niet waar?

Waarom -- indos -- dat voortdurend willen bewijzen dat je allochtoon bent?
Voor het willen ontvangen van subsidie?????

Wat is er mis met de hollandse cultuur waartoe jij aan de evolutie daarvan ook een steentje bijdraagt?

De ene indo doet er nu eenmaal meer het indonesische in, de ander het hollandse.

En wanneer ze elkaar daarmede niet kunnen begrijpen: Ook in Nederlands Indie was er onbegrip over en weer.

Het leven geschiedt in het nu - wat je er ook mee doet -- if not so, when?

Ed

Sweet young thing

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 17-06-2006 12:45 maseddi wrote: Tegenwoordig bij de derde generatie indos (darah ketiga bvb, wat dat ook moge zijn), die in nederland zijn geboren, zou een terugkeer naar het verleden, naar ouwe waarden en normen (halus/kasar bvb) toch wel hetzelfde zijn als iemand die terug wil keren naar de tijd dat zijn vooruders nog boomapen (vgl Londoh) waren.

Misschien kan er wel ergens een stuk bos afperken en dat ter beschikking stellen aan Indo's en er meteen een toeristische attractie van maken. Het Indisch Bos ipv van een huis want dat kunnen ze toch niet runnen. Ken je daar zondags naar toe met moeders de vrouw en de koters, tassen vol pinda's en bananen. Net zo iets als de Apenheul. Leuke Pasar makan dr bij, barretje enzo.

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

On 17-06-2006 12:00 sidia wrote:

...

Op het gevaar af dat 'anderen opdeze forum' mij beschuldigen een 'tweelingbroer' van 'Sid' te zijn, ben ik met hem eens ....... je hebt Indonesia-junkies, -freaks, -groupies, e.d. en je hebt ........ mensen die misschien voldoende vinden om alleen 'Indisch te eten'; dat moet hij toch zelf weten !!!
Jullie doen net of je allemaal hem persoonlijk kent (als hij dit alles leest wilt hij jullie misschien niet eens kennen Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! ) .........
Dit soort discussies heb je ůůk bij andere bevolkings groepen: Joden-IsraŽl,
Molukkers-Molukken, tweede/derde generatie Turken/Marokkanen, Nederlanders in AustraliŽ/Zuid-Afrika/Amerika/Canada ........ moet/dien je speciaal, al is het maar 1/ťťn keer af te reizen, naar je moeder-/vaderland ???

Trouwens wat mij verbaasd is dat Massedi vershil maakt tussen 'het Indisch zijn" en INdo Emoticon: Confused Emoticon: Confused ......... welke rassentheorieŽn zijn dat ???

'Ahu kura ahia, mansia nia'

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

On 17-06-2006 13:23 AnisJ wrote:

...

Trouwens wat mij verbaasd is dat Massedi vershil maakt tussen 'het Indisch zijn" en INdo ......... welke rassentheorieŽn zijn dat ???

...

Pak Anis Yth

Ik stam nog uit tempo doeloe, uit de tijd dat indo's nog indische nederlanders genoemd werden, en indisch daarvan de verkorte naamgeving was..
Voor mij is indisch synomiem aan indo

Tegenwoordig noemt men alles indisch wat uit NI komt (of wat daarmee een band heeft) , ook totoks en Zuid-Molukkers Emoticon: Bye bye

Indo-molukkers, indische.molukkers waarom niet?

Val mij daarop niet aan, ik heb het niet zelf zo verzonnen.
De blik op het verleden is anders geworden, en waarom niet.

Ed

Sweet young thing

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

On 17-06-2006 14:23 maseddi wrote:

...

Pak Anis Yth

Ik stam nog uit tempo doeloe, uit de tijd dat indos nog indische nederlanders genoemd werden, en indisch daarvan de verkorte naamgeving was..
Voor mij is indisch synomiem aan indo

Tegenwoordig noemt men alles indisch wat uit NI komt (of wat daarmee een band heeft) , ook totoks en Zuid-Molukkers Emoticon: Bye bye

Indo-molukkers, indische.molukkers waarom niet?

Val mij daarop niet aan, ik heb het niet zelf zo verzonnen.
De blik op het verleden is anders geworden, en waarom niet.

Ed.

Ed yth.,

"Ga nou niet over een 'Nederlandse interpretatie' zeike man .......... voor mij als Molukker niet hůůr !!!"
Wij Molukkers zeggen: 'Sekali di udara tetap di udara'/'Potong dikuku rasa di daging' ...... of wel ťťn keer Molukker altijd Molukker, half of hťťl of hoeveel kwart ...... Van Bronchorst of Danny Landsaat (?) ..... daarom zijn namen als Lichtenberg, DeQueljoe, Delima, DeJong e.d. ůůk Molukkers ........ maar ůůk Molukkers met Arabiese namen !!!
Wat ik nog wil opmerken t.a.v. George Orwells 'Animal farm'; een beter boek is Frantz Fanons 'Zwarte huid .... blanke masker(s)'.
De 'koloniale onderdaan' is zo door zijn 'koloniale heerser' geobsideerd .... bij aankomst in zijn 'koloniale vaderland' wil hij direkt met het eerste de beste 'blanke assepoester' model het bed induiken en zů blank mogelijke kinderen produceren ........ in de veronderstelling dat zij dan intelligenter/superieurder zijn dat zijn (donkere) 'eigen mensen'.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Hmm Molukkers met Arabische namen...die kunnen beter hun naam veranderen anders komen ze niet meer aan de bak bij de meeste werkgevers... Denk aan al die arme Maleiers die met de achternaam Bin.... of Binti..... heten. Geen enkel zichzelf respecterend bedrijf in de VS/Europa wil zo iemand nog contracteren. Naam veranderen is het devies.

Lekker off topic allemaal Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Niet alleen off-topic, maar ook nog eens smerig racistisch gelul, dit forum onwaardig Emoticon: Angry
Bin- bintie is geen naam maar betekent zoon van. Bin Laden is dus de Zoon van Laden.

Hier een naambordje op Ceram:

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Hmm dus de vader van Osama heette dus Laden? Klinkt meer Nederlands of Duits dan Arabisch Emoticon: Wink

Kom Lon we gaan weer voetballen kijken...De Ayatollah's staan weer te voetballen. En het is mooi weer buiten Emoticon: Yes!

Gracias. Sama sama

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 17-06-2006 15:55 londoh wrote:
Niet alleen off-topic, maar ook nog eens smerig racistisch gelul, dit forum onwaardig Emoticon: Angry

Over het voeren of niet voeren van achternaan/familinaam bij de Indoseniers.

Oesama bin Ladin betekent Oesama zoon van Ladin.
Iesama binti Ladin (de zuster) betekent Iesama dochter van Ladin.
Zelfde als Jan Pieterz. Coen , Jan Coen de zoon van Pieter.

Salam van
OmSid bin Sidia Sr.

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

On 17-06-2006 15:21 AnisJ wrote:

...

De koloniale onderdaan is zo door zijn koloniale heerser geobsideerd .... bij aankomst in zijn koloniale vaderland wil hij direkt met het eerste de beste blanke assepoester model het bed induiken en zů blank mogelijke kinderen produceren ........ in de veronderstelling dat zij dan intelligenter/superieurder zijn dat zijn (donkere) eigen mensen.

Pak Anis Yth

Zou het niet eerder anders om kunen zijn?
De zwarte assepoester wil door het in bed duiken met een blanke toean (ouwe spelling) mooie kindertjes krijgen en omhoogklimmen tot in de gelederen der blanken?
Ik weet niet of dit een typische vrouwelijke eigenschap is om haar gouden poort wijd te openen voor de blanke toean om omhoog te klimmen, maar bepaalde indische meisjes maakten daar ook gretig gebruik van

Van de andere kant, de bruine indo verkreeg door middel van een relatie met een blanke assepoester ook een hogere status.
Althans bij de eigen kaum.
Hetzelfde als de zwarte slaaf die met de blanke meesters in bed kroop of daarmee een relatie had.
In dit geval vielen de vrouw heel veel schande ten deel bij de eigen kaum.

Een interessante discussie is: een kruising tusen een indo is dat een molukker of een indo? of een indo-molukker.
Ik heb de benaming indo-molukker al regelmatig op internet gelezen.

Sweet young thing

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

On 17-06-2006 13:08 londoh wrote:

...

Misschien kan er wel ergens een stuk bos afperken en dat ter beschikking stellen aan Indos en er meteen een toeristische attractie van maken. Het Indisch Bos ipv van een huis want dat kunnen ze toch niet runnen. Ken je daar zondags naar toe met moeders de vrouw en de koters, tassen vol pindas en bananen. Net zo iets als de Apenheul. Leuke Pasar makan dr bij, barretje enzo.

Meneer de Uil uit het grote dierenbos

Hebben we net gelezen uit de fabeltjeskrant?

Ik meen toch een jaar of wat geleden in de krant gelezen te hebben om een bos af te palen om allochtonen senang te laten voelen, want in hun eigen natuurlijke omgeving.
Bananenboompjes, pindaplantjes.

Indo's zullen hiervoor niet porren zijn.
Evenmin met een park met prikkeldraad.

Neen het moet een soort nieuw-indie zijn, met koloniale indische huizen , een baboe een djongos, een tuintje met zwoegende indonesiers als Om Sid, een schouwburgje voor stamboel- en hawaiiaanse muziek/dansuitvoeringen en klassieke pianomuziek.

Das echt indisch, hoe je het ook wendt of keert.

Sweet young thing

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 17-06-2006 13:23 AnisJ wrote:

...

Op het gevaar af dat anderen opdeze forum mij beschuldigen een tweelingbroer van Sid te zijn, ben ik met hem eens
...

Ehh , Om Anis
Hoe moet ik dit opvatten ? Emoticon: Confused

Moet ik het opvatten als compliment Emoticon: Blush , of voor iets anders Emoticon: Nooo ?

Je zus nog aan toe , ik hoop maar dat ik geen minderwaardigheids komplexen gaat overhouden van mijn avonturen (omong kosong) in indahnesia. Emoticon: Yes!

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Elke keer als ons elftal tracht mee te zingen met ons volkslied moet ik even op mijn kop krabben.Wilhelmus van Nassaue..tot zover oke,maar dan ben ik van DUITSCHEN bloed????????????...de koning van HISPANJE????????????Hallooooo! Ikke hollander hoor!Niks geen duits bloed of spaans voor mijn part.Als dit zo zou zijn ben ik dus half duits/spanjool.Kom nou! Emoticon: Stupid

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 19-06-2006 08:03 Veer01 wrote:
Elke keer als ons elftal tracht mee te zingen met ons volkslied moet ik even op mijn kop krabben.Wilhelmus van Nassaue..tot zover oke,maar dan ben ik van DUITSCHEN bloed????????????...de koning van HISPANJE????????????Hallooooo! Ikke hollander hoor!Niks geen duits bloed of spaans voor mijn part.Als dit zo zou zijn ben ik dus half duits/spanjool.Kom nou! Emoticon: Stupid

Doe je geschiedenisboekje maar weer eens uit het stof halen dan Emoticon: Wink

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Hallooooo! Ikke hollander hoor!Niks geen duits bloed of spaans voor mijn part.

Het is toch prima ?
Zo hoort het ook , dat je trots ben met je afkomst.

Terug naar de Volkslied, ja het is gewoon zo.
En aangezien de Nederlanders ook afgezakte Batavieren zijn , hebben ze ook zeer waarschijnlijk Duitsche Bloed in de aderen.
(naast Viking , Spanjolen, Fransosen , Pools etc)

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Willem van Oranje wordt geb. 24-4-1533 te Dillenburg, als zoon van de Duitse Graaf Willem van Nassau en Juliana van Stoltenberg.
De titel Prins van Oranje erft hij van zijn kinderloos gestorven oom RenŤ van Ch‚lon.
Tot de beeldenstorm van 1566 is Willem van Oranje trouw aan de Spaanse Koning(Philips)
Het Wilhelmus gaat niet over Nederlanders maar over Willem van Oranje.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 19-06-2006 10:14 Malam wrote:

...

Het Wilhelmus gaat niet over Nederlanders maar over Willem van Oranje.

Wat zal alle "heitingas" en andere keturunan van medelanders uit alle exotische plaatsen van planeet aarde dan moeten gaan voelen als ze de oude versie van de Volkslied gaan lezen of moeten zingen ?
Ik dacht dat er ook iets over vrij van smet ??? werd opgenomen in de volkslied.
Ik kan me vergissen , want ik weet bar weinig van de nederlandse geschiedenis.
Zal pijnlijk zijn voor mijn zoon (Sidia. jr) als hij met volle borst mee moet gaan zingen , terwijl hij 50 % vreemde bloed heeft in zijn aderen.

Hoe dan ook is hij ook een onderdaan van Hare Majesteit , een van de erfgename van Willem . En Wilhelmus is nog steeds de officiele volkslied .
Nietwaar ?

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 19-06-2006 10:39 sidia wrote:
Zal pijnlijk zijn voor mijn zoon (Sidia. jr) als hij met volle borst mee moet gaan zingen , terwijl hij 50 % vreemde bloed heeft in zijn aderen.

Als dat zo pijnlijk is moeten jullie gewoon oprotten, wat een slap gelul zeg, ik ben minder Nederlander dan een andere nationaliteit, maar hier geboren dus 100 % Nederlander. Als je dat niet voelt gewoon terug naar je Negri pan erkomst en het Indonesia Raya bleren als er WK voetbal is, helaas doen ze nooit mee. Emoticon: Shiny en zijn ze voor Korea of Japan

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

Ik ben zowel kind van het volk (dietsch) en ik heb ook duits bloed in de aderen stromen.
Mijn hollandse voorouders hebben onder het spaans juk geleefd, evenals mijn indonesische (in indie)

Niks geen problemen dus met het wilhelmus
Dat ik het niet uit volle borst zing is een ander verhaal

Weer die indo praatjes die ooit eens in de wereld werden gestrooid maar niemand die er ooit eens diep over nadacht

Sweet young thing

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Woensdag even opletten of John het volkslied meezingt. Indien een echte Indo staat ie pal voor Oranje en Rood-witten-blauw. Ook meteen de nationaliteischeck uitvoeren op Van Bronkhorst, Landzaat, en Moulin-rouge, indien de laatste twee vanaf het begn aan meedoen. Emoticon: Yeah right!

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

On 19-06-2006 12:23 londoh wrote:
Woensdag even opletten of John het volkslied meezingt. Indien een echte Indo staat ie pal voor Oranje en Rood-witten-blauw. Ook meteen de nationaliteischeck uitvoeren op Van Bronkhorst, Landzaat, en Moulin-rouge, indien de laatste twee vanaf het begn aan meedoen. Emoticon: Yeah right!

Tita vindt het wilhelmus mooi

In indie zongen de indo's al het wilhelmus, en waarom nu opeens weer niet

Vreemd, strange, aneh

Sweet young thing

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Misschien zingen die In Doos liever het Horst Wessellied Emoticon: Shiny

Natuurlijk is het Wilhelmus mooi anders had het niet zolang populair gebleven en het staat natuurlijk ergens voor. Dus wie Neerlands bloed door d'adren vloeit Emoticon: Yeah right!

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

On 19-06-2006 12:32 londoh wrote:
Misschien zingen die In Doos liever het Horst Wessellied Emoticon: Shiny

Natuurlijk is het Wilhelmus mooi anders had het niet zolang populair gebleven en het staat natuurlijk ergens voor. Dus wie Neerlands bloed door dadren vloeit Emoticon: Yeah right!

tita is indonesisch

Ik heb duits bloed door de aderen stromen, weet je nog Emoticon: Smile ,
geboren te surabaya, een centrum van de indische nsb

Sweet young thing

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,799,858 pageviews Een website van indahnesia.com