Subforum Andere praat

forum.indonesiepagina.nl 
88 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Zou het leuk zijn om fotoís te maken als men door een plaats komt waarop meestal begin van ieder dorp een poort staat.
Men zou kunnen denken aan een speciale topic waar je die foto,s kan plaatsen.
Met naam vermelden waar die poort staat meestal staat er op Selamat Datang, met de naam van de dorp.
Het zou in competitie kunnen, waarop eens per jaar de mooiste foto gekozen kan worden.
Met een vast datum prikken wanneer men mee begint.
Kom op zij die dit een goed idee vinden reageer!
Het lijkt mij leuk om dit te organiseren zij die nog meer ideeŽn hebben laat je horen.
Met zijn goedkeuring is het mogelijk een ere plaats te krijgen op zijn site.
Met Jeroen nog niet overgehad maar zou zo denken een plaats met gratis een link naar je website. Als u die heeft, of een van je kennis kring die het leuk te vinden om bekendheid te verkrijgen.
Uiteraard met een website die geen racistische of politieke kleur hebben.
Liefst met IndonesiŽ als verbondenheid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

HUT Ke-61
17 - 8 - 1945 - 17 - 8 - 2006

Dirgahayu R.I. Emoticon: Shiny

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Bapak Londoh ik weet niet wat dat voor betekennis is ?.
U met zo'n ervaring van reizen, je kan het verschil maken.
Emoticon: Worship Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny
Voor de gekozen foto,s de meeste stemmen gelden Emoticon: Laugh out loud

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ik zal binnenkort wel eens kijken wat ik in mijn archieven heb zitten. Onder andere een paar van 17 augustus inderdaad, maar ook gewoon enkelen die ik mooi vond en onderweg tegenkwam.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 04-06-2006 18:14 zieleffe wrote:
Bapak Londoh ik weet niet wat dat voor betekennis is ?.

Als je nou even je bril in die koffer doet istie precies 30 kgs Emoticon: Laugh out loud

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ziel, 17 augustus is onafhankelijkheidsdag. Emoticon: Smile Ieder jaar wordt de poort opnieuw geschilderd om er weer een jaartje bij te tellen. (soms 'vergeten' ze er wel eens 1, ik weet er in Yogya nog ťťn waar 1998 op staat bijvoorbeeld, als ie nog staat nu natuurlijk.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

HUT = Hari Ulang Tahun

Dirgahayu RI = Lang zal de RI leven Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 04-06-2006 18:18 londoh wrote:

...

Als je nou even je bril in die koffer doet istie precies 30 kgs Emoticon: Laugh out loud

Oja HUT was mij eigenlijk wel bekend zag het over het hoofd sorry
Londoh Je kan een paard ook laten lachen, Ik hou hem liever op want anders zie ik niet wat je hier allemaal neer kalkt.
Goed iedee die 17 augustus is een belangrijker data die je kan gebruiken met de doelstelling de mooiste poort, niet die mooiste digitale technisch foto.
Hoe meer hoe liever ik hoop dat het slaagt.
Zij die positive mee wilt denken graag Emoticon: Worship Emoticon: Smile Emoticon: Shiny

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ziel,

Mag het trouwens ook een gewone poort zijn? Dus van een stad of zo? Want die kom ik ook regelmatig tegen. Ik herinner me die van Probolinggo nog, een gigantisch ding. Emoticon: Red face

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Ik sterf van de deuren en poortenfoto's, allemaal in Solo gemaakt. Heb 10-tallen oude deuren in Kauman de oude moslimwijk om de kraton gefotografeerd.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 04-06-2006 18:36 Jeroen wrote:
Ziel,

Mag het trouwens ook een gewone poort zijn? Dus van een stad of zo? Want die kom ik ook regelmatig tegen. Ik herinner me die van Probolinggo nog, een gigantisch ding. Emoticon: Red face

Ja er zijn poorten van kampongs die ook leuk zijn, maar als Londoh al zijn hele archief opend,dan kom je denk ik geheugen te kort, en wordt je site vol gepropt met wat eigenlijk de poorten van Desa's zou moeten zijn.
Kijk eerst maar eens aan hoe het verder verloop zich uitmaakt het verschil Desa's, Kampongs Emoticon: Shiny

kijk dit is niet de bedoeling want er staat niets wat je kan herkennen .
Het zou mooie zijn als men ook gelijk de namen van die Desa's erbij vermeld. Emoticon: Laugh out loud

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Ik prop niets Ziel, maar je bedoeling is niet duidelijk, en wordt je even aan een interogasi onderworpen Emoticon: I love it

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 04-06-2006 18:56 londoh wrote:
Ik prop niets Ziel, maar je bedoeling is niet duidelijk, en wordt je even aan een interogasi onderworpen Emoticon: I love it

Het was de bedoeling dat er een site gemaakt zou kunnen worden waarop alleen poorten van Desa's met er bij vermeld de naam van die plek
Ik hoop dat je mij niet verkeerd begrijpt jij propt niets in maar dan krijg je misschien te veel oninteressante fotoís die niet zo moet zijn als die fotoís wat ik heb laten zien dat zijn geen interessante poorten.
Het moet leuk blijven met de namen van de Desaís!! Emoticon: Talk to the hand

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Deze foto is gemaakt ergens in Lembang
Om het warm te houden denk aan die fotoís maken, over Poorten Selamat Datang die in het begin van de dorpen staan, of eind van een dorp,kan ook als je, je eigen omdraait als U een desa uit rijd kan je ook de foto maken voor het op deze site te plaatsen.
Voor hen die de mooiste foto maakt een bekendheid op deze Indahnesia site.
En of link onder voor waarde.
Dus mensen doet u best om het interessant te maken, en het is leuk voor iedereen die op internet met hun kennis over IndonesiŽ nog eens ziet.
Oh ja daar ben ik ook door gekomen, of ja dat komt mij bekend voor.
Dat maakt het zo aantrekkelijk om voor elkaar die reportage te verwezenlijken.
Dit is de site waar het kan, en zo komt er meer kennis los, over die plaatsen, je mag er ook een verhaal bij plaatsen, met wat er voor al bekend is in dat plaatsje waar je door kwam.
Misschien zoeken op de Google site om meer informatie te verwerven.
Deze foto gemaakt ergens in Lembang,die bekent staan met grote tuinkwekerijen met Bonsai bomen enz.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Ziel,

Je flikkert van alles door elkaar heen. Zoals alles in Indonesia is er onderscheid in belangrijkheid. je hebt poorten in desa, kota, kecematan, kabupaten en propinsi. Je moet een goed kijken in Banjar en Ngawi

Selamat datang en Selamat Jalan.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Londoh nu je het schrijft, is het wat ik denk, dat je duidelijk wilt maken, als je er uit desa,kota rijd, je Selamt Jalan ziet, en als je er binnen rijd Selamat Datang.
Leg eens uit over Banjar,Ngawi? Emoticon: Laugh out loud Zie je daar mooie poorten,en waar ligt het? Banjar ligt dat dicht bij Pandandaran
Het is voor mij niet zo duidelijk want ik beheer de taal niet zo goed als je het over plaatsen, of over woorden die iets betekenen? Emoticon: Worship
desa,kota,propinsi, is duidelijk.
Als je ietsi pietsi meer kan vermelden zou leuk zijn. Emoticon: Bye bye
Istriku zeg dat het met de volgorde heeft te maken je hebt ook nog RW RT .
Haar verhaal kon ik ook niet zo volgen het heeft met lagen te maken?
Gemeente = kabupaten kecematan is een wijk.?
Heb jij een duidelijker uitleg op deze lagen van Indonesie? terima kasih Emoticon: Worship

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Wouw Ziel dat wordt een heel lang verhaal, lijkt me meer iets voor Si Dia om dat effies uit te leggen,die weet alles toch beter. Ik wil eigenlijk het verhaal gaan schrijven dat al weken in me kop zit, ik zit daarvoor in de gevangenis te Solo mijmerend over mijn zonden. Het wordt dit keer een romatisch verhaal dat slecht afloopt, zoiets heb ik nog nooit geschreven. Banjar en Ngawi leggen op de jalan raya Selatan door Java en daar ga je resp van West naar Midden-Java en van Midden naar Oost Java. Beide vrij spectaculair maar waarschijnlijk heeft niemand op dit forum daar oog voor.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Rt= Rukun tetangga , RW=Rukun warga (staat buur en wijknivo).

En dan heb je ke-lurah-an met a/h hoofd een Lurah .(dorp)
Daarna Ke-camat-an met een Camat a/h hoofd.
(ik dacht dat froeher in de jaren 50 ook nog een tussenlaag zit , de Ka-wedana- an met een Wedana a/h hoofd .
Daarna de Ka-bupaten met een bupati als hoofd.

De structuur werd ge-erfd uit de Hindu/Madjapahit etc tijd.

Een Sultan , een Koning gaat zijn macht laten uitoefenen aan de adel.
Zijn vertegenwoordiger zijn dan de Bupati (districthoofd)= is vergelijkbaar met Ze hebben ook andere titels =Pangera=Prins , Raden etc etc)
Daarna heb je de Wedana ,de Camat en het laats de Lurah .
De Nederlanders hebben de staatsindeling overgenomen , het is praktisch en het werkt al eeuwenlang.
Alleen Daendels heeft de edelen toen hun macht overgenomen , ze werden als ambtenaren aangesteld . En hun privileges werden beknot.
Later werd het weer ingetrokken , men had de adel nodig..
Zelf Van Mook wil het weer invoeren.

Tegenwoordig , na 1950 kunnen gewone mensen ook districtbestuurders worden .In de Belanda tijd kunne alleen de "blauwbloedigen " de grote gebieden besturen , ze zijn ook bekend als de Inlandse Binnenlandse Bestuur.
Een Gemeente is gewoon een stad.
Voorbeeld : Bandung(een stad) was vroeger onderdeel van de Preanger residentie .Aan de hoofd van de residentie staat dan een Bupati .
Dit geld alleen maar op Java en Madura , de buitengewesten hebben een iets afwijkende systeem.
Maar het is normaal dat de Sultan/Koning zijn prinsen (favorieten) gaan benoemen om zijn koninkrijk te kunnen besturen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Van boven naar beneden :

Koning +parlement (Nederland)

G.G. Gouverneur General + departementen (Ned.Indie)

Gouverneurs

Europese B.B (bin.bestuur) + Inlands B.B.
(de "oudere broers" Emoticon: Wink + (de "jongere broers" Emoticon: Wink

De Inlandse BB , de hoogste is Bupati , daarna Wedana , ass. Wedana .
Hun namen en eventuele adelijke titels kan je zien in de Regerings Almanak (R.A) van Nederlands Indie.
Daar staan ook Nederlandse namen , hun functies , standplaats etc.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 07-06-2006 10:45 sidia wrote:
Rt= Rukun tetangga , RW=Rukun warga (staat buur en wijknivo).

Allicht leuk om te vermelden is dat het RW/RT systeem door Nippon is ingevoerd.

Jesses
Gebruiker
User icon of Jesses
spacer line

Grappig topic.

Rt's en Rw's zijn overigens slechts administratieve eenheden, als ik het wel heb. Vergelijkbaar met een postcode-gebied in Nederland. Je hebt wel een pak Rt en een pak Rw, maar zij hebben volgens mij geen politieke autoriteit.

Dan nog even een terminologische onduidelijkheid: wat is het verschil tussen een kelurahan, een dusun en een desa?

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Een RT is de kleinste eenheid, een straat of een aantal straten, aan het hoofd Pak RT, een vrijwilligersbaan, die sommigen heel wat geld oplevert. Hij zorgt voor de administratie van de "warga", regelt de ronda, sampah, medieert in geschillen, burenruzies, spreekt soms recht, moet er op letten dat Belanda's niet ongetrouwd leggen te wippen en zorgt ook voor allerlei papieren. KTP sementara, bewes van onvermogen voor de subsidie aan de armen, de verdeling van de raskin. Een aantal RT's vormen een RW met aan het hoofd een Pak RW.

Het RT/RW nummer (ze zijn allemaal genummerd RT06/RW01 bijv) wordt vaak in adressen vermeld, maar is niet hetzelfde als de kode pos.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Bedank voor die informatie.
Ik ben weer heel wat wijzer geworden. Emoticon: Worship

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Dit topic maar eens afstoffen:

Vandaag gemaakt, ik zag deze toevallig bij terugkomst van het boodschappen doen. Direct langs de westelijke rondweg van Yogyakarta. Mooi bijgewerkt voor Onafhankelijkheidsdag vorige maand.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

En hier is er nog ťťn. Deze is te vinden vlakbij het JEC te vinden, aan de westelijke rondweg van Yogyakarta, net ten zuiden van de Janti flyover.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,759,875 pageviews Een website van indahnesia.com