Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
74 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Devil Zij die het weten mogen het zeggen.
Wij weten wel dat daar het voetbal ook wel leeft maar niet zo als in de westerse wereld.
Die gekte hier heeft voor mij iets waar ik mij niet aan kan binden.
Dat gedoe met verklede parijen, het lijken wel kleuters, die nog niet volwassen willen worden.
Kennen ze de chauvinistische bul uithangen, ik vind meer hun nationale gevoelens daar mee gaan promogaranderend, te laten zien hoe geweldig ze wel niet zijn in hun sport?
Maar het is alleen maar de commercie die er vruchten van probeert te plukken.
Die volks verheerlijking de straten die versierd zijn, en wat ze allemaal maar bedenken van die festijnen oranjeachtige tint te geven, is niet aan mijn besteed.
Maar goed ik zit dus het merendeel in IndonesiŽ, en hebt er dus geen last van in die zin dat gelukkig hier waar ik woon die gekte er niet aan mee doet.
Is er zo iets te bedenken in IndonesiŽ?
Zijn daar wel sporten waarin het nationale gevoel speelt?
U ziet vragen dat ik nog niet ontdekt hebt in IndonesiŽ.
Heb ik dan iets gemist? Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Nou.... voor zover ik weet is voetbal hier (in iedergeval in west java) het populairst.
Niks anders dan voetbal op TV, het meest populairst is Engels voetbal, en daar word hier door heel veel mensen mee gegokt met erg grote bedragen (voor de maatstaven hier).

Mischien zie je het niet aan de buitenkant van de mensen, zoals verkleed partijen en zo....

Ik heb het gevoel dat hier zwaarder gegokt word op voetbal dan Nederland.

Als ik hier vertel dat ik nederland kom is het eerste antwoord 9 van de 10 keer : marco van Basten......

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja ja oke maar dan heb je het over kijken naar Engels voetbal.
Maar wat voor sport kan je aan hen relateren aan hun nationale gevoeligheden.
Waar ze mee kunnen dwepen, zoals ze dat hier kunnen? Emoticon: Worship

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

In Sleman (bij Yogya) zit de voetbalclub Slemania. Die hebben een behoorlijke grote en actieve achterban, zou zo een politieke partij kunnen zijn met hun kleurtjes. In Malang is er bijvoorbeeld Arema, ook geen clubje met kleine aanhang.

Buiten Indonesisch voetbal ook buitenlands voetbal natuurlijk.

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

On 02-06-2006 10:52 zieleffe wrote:
Emoticon: Devil Zij die het weten mogen het zeggen.
Wij weten wel dat daar het voetbal ook wel leeft maar niet zo als in de westerse wereld.
Die gekte hier heeft voor mij iets waar ik mij niet aan kan binden.
Dat gedoe met verklede parijen, het lijken wel kleuters, die nog niet volwassen willen worden.
Kennen ze de chauvinistische bul uithangen, ik vind meer hun nationale gevoelens daar mee gaan promogaranderend, te laten zien hoe geweldig ze wel niet zijn in hun sport?
Maar het is alleen maar de commercie die er vruchten van probeert te plukken.
Die volks verheerlijking de straten die versierd zijn, en wat ze allemaal maar bedenken van die festijnen oranjeachtige tint te geven, is niet aan mijn besteed.
Maar goed ik zit dus het merendeel in IndonesiŽ, en hebt er dus geen last van in die zin dat gelukkig hier waar ik woon die gekte er niet aan mee doet.
Is er zo iets te bedenken in IndonesiŽ?
Zijn daar wel sporten waarin het nationale gevoel speelt?
U ziet vragen dat ik nog niet ontdekt hebt in IndonesiŽ.
Heb ik dan iets gemist? Emoticon: Smile

De meest favoriete sporten zijn gokken (want snel rijk willen worden zonder hard te hoeven werken) en opdrukoefeningen in bed Zieleffe

Sweet young thing

Jesses
Gebruiker
User icon of Jesses
spacer line

Voetbal mag dan populair zijn in Indonesie, het is nou niet bepaald een sport waar Indonesie in uitblinkt, geloof ik*. Als we het hebben over sport en nationale trots, dan denk ik dat badminton van grotere betekenis is. Of loop ik achter?

* Ik geef zelf geen zak om voetbal

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

On 02-06-2006 12:27 Jesses wrote:
Voetbal mag dan populair zijn in Indonesie, het is nou niet bepaald een sport waar Indonesie in uitblinkt, geloof ik*. Als we het hebben over sport en nationale trots, dan denk ik dat badminton van grotere betekenis is. Of loop ik achter?

* Ik geef zelf geen zak om voetbal

Wanneer die Surinaams- Indonesische er niet was had Nederland geen zilveren medaille kunnen winnen tijdens de Olympische spelen.

Indonesiers houden overigens van t.v kijken en dus ook naar voetbal,
Maar zelf kunnen ze er niets van.
Teamsport is niet aan hen besteed.

Sweet young thing

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik weet dat er een Bandung een stadion is waar gevoetbalt wordt.
En daar is het wel druk wanneer er kompotitie gevoetbalt wordt.
Er is ooit vorig jaar toen ik daar was op TV geweest, Indische voetbal.
Maar zouden ze buiten om voetbal geen ateletiek kunnen?
Het is daar totaal geen favorite sport waar ze trots op kunnen zijn.
Dat is eigenlijk wel jammer want ze zouden het best kunnen.
SPeer werpen, stoten Hardlopen sprinten noem het maar op.
Oja ik heb wel eens een groepje wielrenners gezien die met kunst en vlieg werk tussen het verkeer slingerde, was komische gezicht.
Nou dat was het dan want er zal niet meer aan toe te voegen zijn.
Bedankt voor de inbreng. Emoticon: Worship Emoticon: Laugh out loud

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 02-06-2006 12:27 Jesses wrote:
Als we het hebben over sport en nationale trots, dan denk ik dat badminton van grotere betekenis is. Of loop ik achter?

Ze scoren inderdaad internationaal hoog met badminton. Voetbal is weer veel geschreeuw en weinig wol

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Degenen die hoog scoren bij Bad-ton zijn meesteal keturunan. De eersten die ooit voor Indonesia een gouden medalje op Olympische Spelen wonnen waren allebei Chinees Susi Susanti en een man die later haar echtgenoot geworden is. Indonesisch voetbal is altijd knokken, verleden week sloeg een speler zijn trainer KO omdat ie vervangen werd, hij was wel Argentijn. Als er een rode kaart getrokken word dan moet de scheids maken dat ie wegkomt. Het is diep treurig gesteld met sport in Indo. Er zijn wat vrouwelijke gewichthefsters uit Lampung die het goed doen. Af en toe een incidenteel succes op het gebied van Kanoen of Atletiek, maar voor een natie van 240 miljoen inwoners is het huilen met de topie op. Omong kosongen, bikin anak, dat zijn de sporten daar Emoticon: Shiny

Gruces

Anastasia
Gebruiker
User icon of Anastasia
spacer line

Emoticon: Nooo Lieve mensen,

Het is altijd makkelijk om te zeggen zoals gewoon! Er zijn veel mensen die kan goed presteren in het sporten natuurlijk, maar de probleem is heel complex hier Indonesia. Er zijn niet genoeg sponsor voor, de atleeten krijgen niet genoeg verdien voor hun familie enz. De keturunan meestal heeft gooie sponsor. Zoals gewoon hier in Indonesia, wie kan meer betalen, mogen ze ook verder gaan, of bent je echt goed voor iets zodat ze sponsoren krijgen.

Het is zo gebeurt, omdat de volk al te veel is zodat de sponsor bedrijven mogen ook goed kiezen van hun eigen favoriten toch. Maar echt hoor, we doen niet allen bikin anak als onze sporten. Emoticon: Nooo

Anastasia Emoticon: Smile

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Pangil beca is ook zo een sport, dari pada pakai kaki sndiri. Lui, lui ,lui..dat is de oorzaak dat Indonesia nergens is op sportgebied. Heeft niets met sponsors te maken.

Inderdaad heb je die "chineze" tennister, vroeger nog Yayuk Busuki,die goed meekwam en Chrisjon, een bokser die wereldkampioen is, eerlijk is eerlijk Emoticon: Shiny

De ellende in Indonesia is dat mensen meteen van alles gaan ontkennen en goed praten, Ome Sid is daar een mooi voorbeeld van.

Anastasia
Gebruiker
User icon of Anastasia
spacer line

"De ellende in Indonesia is dat mensen meteen van alles gaan ontkennen en goed praten"

Emoticon: Devil he he he... inderdaad.... dat mensen lerden toch iets van zijn ......... eerlijk is eerlijk. Emoticon: Shiny

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Helaas blijft het daar altijd bij, ik herinner me dat die Chrisjon (lijkt veel op Krismon Emoticon: Shiny )niet zo lang geleden die wereldtitel met succes had verdedigd meteen met SBY en Jusuf Kalla op de foto Emoticon: Laugh out loud

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 04-06-2006 10:14 londoh wrote:

De ellende in Indonesia is dat mensen meteen van alles gaan ontkennen en goed praten, Ome Sid is daar een mooi voorbeeld van.

Wie is die Ome Sid nou weer. ???

OmSid (ikke dus) gaat wel af en toe comentaar geven , en soms vinden sommige personen ook niet leuk als ze "betrapt" werden op een misinformasi (informasi tidak lenkap atau tidak betul) zoals ene OmLon dat onlangs in een andere topic heb geconstateerd.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Sport is het onderwerp Ome Sid Emoticon: Shiny Maak eens een lijst van al die Indonesische kampioenen. Ik bedoel natuurlijk niet van Martabak Kampiun Emoticon: Shiny

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

volgens mij die twee ome lon en ome sid

teman teman maar lachen achter de schermen

Pardi
Gebruiker
spacer line

Als je je afvraagd of er een nationale volkssport is op wereld schaal, moet ik je helaas teleurstellen die is mij niet bekend. Wel stel ik vast dat er wel degelijk een volkssport is - niet internationaal - en dat is handbal. op Java, Kalimantang en Sumatra heb ik dat veelvuldig zien beoefenen. In elke stad, dorp of kleine gemeenschap. Op java wordt daar dan ook op de uitslag gegokt. Bij mij op Sumatra heb ik dat nog niet waar genomen, ik sluit het echter niet uit. Gokken is immers ook een "sport" voor de orang indonesia, helaas moet hij daarbij gebruikmaken (nou ja) van de hersenen. Dat beschouwd hij dan ook als zijnde werk, jammer alleen dat Ibu dan de tering naar de nering moet zetten. Of in gewoon Nederlands de kinderen de hond in de pot regelmatig ondervinden.

Voorbeeld.
De zwager van een kennis van mij op Java is aan de goksport ten gronden gegaan, dat heeft uiteraard niet gelegen aan de verslaving van hem o nee daar had hij geen last van. Zo als je weet - naar ik aanneem - staat erkenen van zijn verslaving door pa, gelijk aan gezichtverlies. Het resultaat is wel, dat het behouden van zijn gezicht, zijn vrouw en kinderen in diepe armoe/allende heeft gestort. Alles maar ook alles is hij kwijt inclusief land en werk. Bapak blijft er bij, dat de rekenmethode die hij gekocht had niet deugde.

De moraal
Elke sport kent winnaars en verliezers.

Ik doe maar gewoon dan doe ik al gek genoeg.

Pardi

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Schaken zijn ze ook wel erg goed in, eerlijk is eerlijk, dat wordt ook erg gestimuleerd, er zijn diverse jeugdige talenten.

Pardi
Gebruiker
spacer line

Ja Londoh was ik effe vergeten.

Mijn kameraad kan geen bord voorbij lopen in Jakarta of hij gaat de uitdaging aan.

Ben je al op ons heiligegrond aangekomen je weet wel MOKUM.

Groet Pardi.

sandra
Gebruiker
User icon of sandra
spacer line

Volgens mij is de fav sport: voetbal en tafeltennis. Dat is wat ik de meeste mensen daar heb zien doen. In badminton en zwemmen zijn ze ook goed.

Volkssport? Pencak Silat! Emoticon: Smile

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 04-06-2006 19:07 sandra wrote: [. In badminton en zwemmen zijn ze ook goed.

Zwemmen, zou je denken met overal zee, de Javanen zijn als de dood voor water, behalve als dat in een bak mandi zit Emoticon: Shiny

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Cinta Sandra even uitleggen wat Pencak Silat is
Sorry ik weet het ook niet? Misschien die denksport Dammen en Schaken
PAk Londoh dat schaken kunnen ze goed, hebben ze toch nog iest goeds, dat ze nog kunnen, de denksport zie je wel vaak in de toko,s met die Gordijnen verkoop, hebben meer tijd te verdoen? Emoticon: Talk to the hand

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Maar wat dachten jullie van de hengelsport? Emoticon: Cry
We reden langs de kust van Dalung naar Negara en we zagen daar ook hengelaars. Emoticon: Shut up! Lekker toch vis goreng?
Umberto

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Emoticon: Very funny Hengelen ja.. ze noemen het hier ook 'hengelsport', maar of het daaronder valt?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,255,471 pageviews Een website van indahnesia.com