ongelukken

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
56 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

gewoon effe wat anders....

Ik zag laatst in een nederlandse site een bijna voorpagina artikel over een omgevallen vrachtwagen, met foto, alles er op en eraan.

Nu hobbel ik elke dag zo'n 80 km over de tolweg Jakarta Cikampek, en ik zie dit echt minstens 1 keer per dag op die weg. vandaag twee keer, zo'n 500 meter van elkaar.....
Ik zit er wel eens over te denken om er een foto reportage van te maken.
Nu hoor ik dat de weg die ik elke dag rijd de weg is met de meeste ongelukken in heel indonesia.
Ik vraag me af of dat zo is.
Weet iemand hier daar meer van?

Jesses
Gebruiker
User icon of Jesses
spacer line

In maart zag ik op deze weg (of was het de tolweg naar Bogor?) een vrachtautootje niet op zn kant, maar op zn kop liggen. En wat nog wonderbaarlijker was: zijn neus lag in de rijrichting. Ik heb me lang afgevraagd hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Twas net alsof iemand een schildpad op zn rug had gelegd. Of dat een reus die stiekem in de berm op de loer lag hem een zetje in de flank heeft gegeven en 180 graden is omgerold.

Nu kom ik niet iedere dag over deze weg (ik ben ook niet iedere dag in Indonesie), dus misschien zijn dit voor anderen bekende taferelen Emoticon: Yawn

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Nou.... ik zie het elke dag, een keer zag het er echt spectaculair uit..... midden in de nacht zag ik een keer van verre een licht schijnsel.
Toen ik dichterbij kwam stond er aan de andere kant van de weg een vrachtwagen. (trekker) echt in lichter laaie.... ik hoop dat de gasten er nog uit hebben kunnen komen, en het is natuurlijk een tragedie maar zo'n cabine echt in valmmen in de nacht ziet er indrukwkkend uit.
Ik heb vaak gedacht dat de kans wel groot zou zijn dat ik het zelf een keer zou kunnen meemaken... maar gelukkig nog nooit.
Het dichts bij was toen ik 100 meter voor me ineens een hoop Rambutan door de lucht zag vliegen, en een hoop autos voor me ineens hard zag remmen.....

bleek later een pickup met Rambutan op zijn kop te liggen..
Ook weer de mensen ok gelukkig.

Ik vraag me af wat het toch zou kunnen veroorzaken, maar nu ik regelmatig van die doffe harde knallen op de weg hoor. en ik de banden van die trucks wel eens bekijk, denk ik dat de grootste oorzaak toch wel begrijp....

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

shit... geen reacties... jammer

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Of rem nya blong pak.
Kebanyakan muatan .( en te zwaar beladen).

Statistisch gezien kan het wel kloppen , Jakarta - Bandung is de drukste verkersader op Java (dus heel indonesia)
Vergelijkbaar met de A4 van Amsterdam mrichting den haag -rotterdam of A2 amsterdam- utrecht.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Ja, dat is waar, erg irritant vaak. vooral die kleine vrachtwagentjes die echt bijna stil staan als ze maar een hele flauwe helling op moeten. en dan vaak zonder licht, als er bijna geen verkeer is moet je heeel goed opletten dat je niet ineens tegen zo'n kruipende truck knalt
Ik vergelijk ze altijd met olifanten, die gaan ongeveer met dezelfde snelheid een heuvel op......

Wat hier ook erg merkwaardig is, is dat het om 2 uur snachts het drukste is van de hele dag, en alleen maar olifanten en olifanten.........
Dat is echt de ergste tijd om te rijden.

Moest ik wel effe aan wennen, daar het in Europa juist de beste tijd is....

zieleffe
Gebruiker
spacer line

ik had deze al eerder ergens in een topic laten zien dus wij hebben er zijdelings er al over gehad, hoe gevaarlijk Indonesie, in het verkeer kan zijn.
Het is met andere landen vergeleken statisties niet bekend?
Dat het voor mij nog al mee valt, gezien er op een vierkante meter zo veel verkeer op een kluitje zitten. Emoticon: Blush Emoticon: Puh!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Nou.... het was vandaag weer raak hoor.... drie vrachtauto's op zijn kant op de tol....

Ik kan me een land herrineren die wel aan indonesie kan tippen, en dat is Brazilie....

In de stad Manaus heb ik de zelfde tafrelen gezien.....

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

102,738,758 pageviews Een website van indahnesia.com