Ode aan Indonesie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Dit wil ik hier gewoon graag schrijven door de vele ongenuanceerde uitspraken die ik hier toch vaak lees......

En naar aanleiding van een (offtopic) reactie die ik geschreven heb op het aarbeving onderwerp (ik weet helaas niet hoe ik daar een koppeling naar moet maken)

Dit gaat natuurlijk niet over heel indonesie daar ik maar een klein stuk gezien heb maar over wat ik hier voel, ervaar en hoor

Ik vind Indonesie net het wilde westen van het oosten.
Het prikkeld je zintuigen tenminste, je instinkten worden lekker op de proef gesteld.
Mensen hier leven met hun gevoel, instinkt.
Dit geeft abloluut ook problemen. Corruptie, egoisme, etc.
Maar wat ik voel is het wel puur menselijk, en ik hou daar wel van.
Ik woon hier nu zo'n 2,5 jaar en ik weet zeker dat ik hier nu al meer heb meegemaakt dan het grootste gedeelte van van de bevolking van nederland in zijn hele leven meemaakt.
Nederland met zijn zogenaamde vrijheid.... ja ja.... vrijheid om te zeggen wat je wilt of om een jointje te roken..... absoluut, maar dat noem ik geen vrijheid.
Het is voor mij een van de grootste gecontroleerde landen van de wereld.
Die vrijheid word gegeven om te verdoezelen hoe alles met regeltjes word gecontroleerd.
Als je een ruft laat staat er al een ambtenaar op de stoep.
Inderdaad, er gebeurd een hoop in dit land, het veranderd continue en op een manier die wij niet kunnen controleren of beinvloeden, en dat is effe wennen.

Voor mij is Indonesie een ongelofelijk interesant land waar je tenminste het gevoel hebt dat je leeft.
En niet word geleefd zoals in Holland.....

Ik heb me nog nooit zo vrij gevoeld als nu, en ik hoop dat nog lang zo te blijven voelen.......

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Bis , Bis , lagi , lagi .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

"Satu kali lagi ....... on e moro timpÍh times ...."
"Is die "Dutchguy" 'pamili' van 'Belgianguy' ....... of komt hij uit de 'achtertuin' van Yerunawonno ..... Emoticon: Clown Emoticon: Clown

'Ahu kura ahia, mansia nia'

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Deze dutchguy is absoluut geen family van wie dan ook (tenminste niet hier) , en hij is iemand die zijn eigen gevoel achterna gaat. en leeft zoals hem dat goed voelt...

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

nee hoor AnisJ wij zijn helemaal geen familie...
toch kan ik mij aansluiten met wat dutchguy schrijft
in indonesie voel je dat je leeft, het is heel intens
je bent hier ook op een heel andere manier 'vrij' dan in europa
ik kan hier ook heel erg inventief zakendoen, niemand legt mij regels op
toch is er vanalles heel erg rot hier dat mogen we ook niet ontkennen!
het is wel belangrijk voor me als het me hier allemaal teveel wordt, om eventjes het land uit te gaan en wat te reizen in de regio (of zelfs eventjes naar belgie terug), dan kom ik enkele weken later terug en ben ik er weer klaar voor
anders word je steeds maar cynischer
al met al hou ik hier toch al 16 jaar uit, en ik zou nergens anders willen wonen!

sandra
Gebruiker
User icon of sandra
spacer line

Hoi Dutchguy,

Ik ben het met je eens dat je in Indonesie onzettend veel meemaakt en ook veel leert over het leven. In Nl wordt/is alles al voor je geregeld en maakt men zich druk om kleine dingetjes en ook is het moeilijk om gewoon een praatje te maken met laat staan de buurman, terwijl in Indonesia dat heel gemakkelijk gaat (ook als je indo bent). Ik voel me er ook altijd erg fijn, iedere keer als ik er kom.

Waar woon je nu momenteel in Indonesia? Ik heb ook overwogen om in Indonesia te gaan wonen, maar ik zie toch dat er voor in de toekomst bepaalde zorgen zijn, zoals werken, kinderen laten opgroeien ed.
Je woont nu al 2,5 jaar daar, hoe kijk je aan tegen het natuurgeweld van afgelopen zaterdag? Ik maak me zorgen of ik nu wel of niet zal gaan binnenkort.

Groetjes, Sandra

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Sandra
Een sterke meid is voor haar toekomst voorbereid.
Of klonk het nog anders?
Okť ja het verschil is eigenlijk niet te maken, want als je met deze cultuur van ons het mee maakt,moet je veel meer meenemen dan de cultuur alleen.
Het weer heeft hier ook zijn invloeden.
Kijk maar hoe de mensen met het slechte weer, hier hun humeur hebben.
Och als ik op mijn mannier de gevoelens zou moeten beschrijven dan kom ik aan een A4 te kort.
Daarom begin ik er maar niet aan.
Allemaal hier op deze forum hebben hun gelijk ieder heeft het op zijn of haar mannier weer gegeven.
Als ik het verhaal van Londoh dat door vertelt aan mijn vrouw dan wordt ze boos en zegt je moet alles maar geloven.
Kijk daar zit psyche achter niemand vind het niet leuk, negatieve dingen te horen van zijn land waar je geboren bent daar licht het verschil.
Daarom is het wel eens goed dat je het van anderen hoort die niet die geboorte verbintenissen heeft. De TV heeft daarover wel eens een programma aan geweid, en correspondenten van kranten hun mening gevraagd over Nederland.
En daar kwamen ook wel negatieven dingen in voor, wat weet ik niet meer te herinneren.
Het is ook hoe je zoín vraag stelt?
Het is daarom zo duidelijk dat het multiculturele in Holland niet geslaagd is.
Sommige mensen die het weten konden, er niet door heen konden prikken tot naar Pim Firtyun, toen werden ze wel gehoord van dat het nooit slaagt die multicult.
Ja voor de buitenlanders is het geslaagd, ook voor die geitenkouse mensen ook.
Maar de mensen van de straat, kroegen en op werkplekken niet. Dat maakt het verschil met IndonesiŽ waar je geboren bent liggen je gevoelens en waar je leeft is het hoe je zelf bent met een positieve inslag, of je bent een aparte wereld burger. Emoticon: Yes! Emoticon: So funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 30-05-2006 21:20 zieleffe wrote:[/BJa voor de buitenlanders is het geslaagd, ook voor die geitenkouse mensen ook.
Maar de mensen van de straat, kroegen en op werkplekken niet.

Jezus-mina Zieleffe. Jouw aversie tegen buitenlanders begint zo'n beetje voor jou echt een obsessie te vormen.Daar gaat geen topic voorbij, of je hebt het er wel weer over. En dat geitenwollensokken geblaat begint een beetje afgezaagd te worden. Probeer eens een keer iets origineels man.

En als we moesten luisteren naar de mensen van de straat en de kroegen, dan liepen we hier dadelijk allemaal met een bruin uiniform achter ťťn of andere gek aan. En wat je met werkplekken bedoelt snap ik niet helemaal. Ik werk nml. ook en op mijn werk wordt toch wel genuanceerder gedacht en gepraat over de door jouw zo vervloekte multiculturele maatschappij. Emoticon: Stupid

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 30-05-2006 21:20 zieleffe wrote:
Als ik het verhaal van Londoh dat door vertelt aan mijn vrouw dan wordt ze boos en zegt je moet alles maar geloven.
Kijk daar zit psyche achter niemand vind het niet leuk, negatieve dingen te horen van zijn land waar je geboren bent daar licht het verschil.
Daarom is het wel eens goed dat je het van anderen hoort die niet die geboorte verbintenissen heeft. De TV heeft daarover wel eens een programma aan geweid, en correspondenten van kranten hun mening gevraagd over Nederland.

Hi Ziel,

Dat weet je toch van die Indonesiers, positief, niet kritisch zijn over hun land is er met de ASI ingegeoten en daarna op militaire wijze op de school ingestampt.Die niet kritische houding staat mij zeer tegen. Dat biarlah. Ze zouden een zoveel beter leven hebben als de schellen eens van de ogen vielen en niet altijd maar deden wat hun bevolen wordt. Die houding hebben ze ook last van als ze werken, altijd een minimale prestatie afleveren, nooit proberen wat ze werkelijk kunnen, wat hun mogelijkheden zijn als mens. Ze voelen zich het prettigst als dom kuddedier. Of zo een vrouwtje dat na 30 seconden wippen vraagt : Sudah mas ? Emoticon: Stupid

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 31-05-2006 02:55 londoh wrote:
Hi Ziel,
Dat weet je toch van die Indonesiers, positief, niet kritisch zijn over hun land is er met de ASI ingegeoten en daarna op militaire wijze op de school ingestampt.Die niet kritische houding staat mij zeer tegen. Dat biarlah. Ze zouden een zoveel beter leven hebben als de schellen eens van de ogen vielen en niet altijd maar deden wat hun bevolen wordt.

En hier in Nederland is het precies het tegenovergestelde. Hier wordt de burger geleerd om kritisch en mondig te zijn. Het begint al op de scholen. Het resultaat is vaak dat je van die brutale, onbeschofte kinkels krijgt die denken dat de wereld rondom hen draait. Ze nemen van niemand iets aan, hun eigen wil is wet. Het zoeken naar die vergulde middenweg is voor velen moeilijk.

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 30-05-2006 16:32 sidia wrote:
Bis , Bis , lagi , lagi .

...riep de vlieg in de Augiusstal... Emoticon: Nice

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Het valt me nog mee dat die Sidia en Anis niet in koor het "Indonesia Raya" aan gingen heffen, zoals ze vroeger op militaire wijze is ingestampt. We weten nu meteen dat die als informanten mbt Indonesia volkomen onbetrouwbaar zijn.
Waren ze toch al die 2 asielzoekers, die niet wisten hoe snel ze indertijd naar Nederland moesten komen. Emoticon: I love it

Indonees yaaaa Tanah Airmu Emoticon: Shiny

Jantje
Gebruiker
spacer line

Zieleffe schreef :Ja voor de buitenlanders is het geslaagd, ook voor die geitenkouse mensen ook.

Als er geen allochtonen waren, hoe moet dat dan met die "hulpverleners"? Emoticon: Confused Worden ze zelf hulpbehoevend.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 31-05-2006 03:17 sapolidi wrote: En hier in Nederland is het precies het tegenovergestelde. Hier wordt de burger geleerd om kritisch en mondig te zijn. Het begint al op de scholen. Het resultaat is vaak dat je van die brutale, onbeschofte kinkels krijgt die denken dat de wereld rondom hen draait. Ze nemen van niemand iets aan, hun eigen wil is wet. Het zoeken naar die vergulde middenweg is voor velen moeilijk.

ga toch lekker naar Indonesia, het paradijs. Afgeven op Nederland het ophemelen van Indonesia, dat is zo ongeveer het systeem hiero. Morgen komt er een plekkie vrij, vlak bij aardbevingsgebied met uitzicht op de Merapi. Hoewel mooi, zal ik het geen seconde missen. Lekker in de frisse regen door het vlakke polderland, waar de meesten van jullie dromend verblijven, ga toch asiel zoeken bij SBY.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Dit is wat ik een ander forum al een keer eerder feschreven heb:

Ik woon hier nu 2,5 jaar, in de buurt van jakarta, werk met alleen lokale mensen in een Kampung in de buurt van Cikampek..

Ik heb natuurlijk niet veel van indonesie gezien, want hoe groot is dat......
Maar toch zie ik wel al een langere tijd wat er hier allemaal gebeurd, zo wat de mensen op mijn werk allemaal vertellen, media...... etc.
Ik zie ook wel dat het niet allemaal rozegeur en mane schijn is, echt wel een grote chaos..... maar toch ben ik het er niet mee eens dat het hier allemaal het ergste is wat een land kan overkomen.
Zoals ik al eerder vertelde over brazilie etc.... is ook een grote puinhoop, maar daar bijvoorbeeld dansen de mensen op straat, heel vrije gevoelens van plezier maken, waar we in ons kut landje Holland een hele hoop van kunnen leren.
Zo ook hier, in de klote zooi zie ik toch een hoop zaken die ik echt ok vind...
Bijvoorbeeld, dat het tenminste mogelijk is voor de kleine man creatief te zijn met geld verdienen. kan gewoon een hengeltje uitgooien en zijn paar gevangen visjes op straat verkopen zonder dat de regering gelijk in zijn nek hangt om daar maar is effe een stokje voor te steken..... "vuile fraudeur" zou de nederlandse regering keihard roepen...

Nee, dat het hier een puinhoop is staat op vast, maar ik vind dat elk land zo zijn eigen puinhoop heeft.....

En vriend van mij in Holland is nooit echt lang op reis geweest tenminste niet anders dan legge bakken op een touristen strandje ergens in Mexico of zo.
Als ik in nederland ben hoor ik niks anders dan klagen van hem over de puinhoop in Nederland, met zijn regeltjes, bergen shit papier werk wat je moet doen om maar een handeltje op te zetten..... belasting natuurlijk... noem maar op.
Ik antwoord dan heel simple, "Als je echt zo'n genoeg hebt van die belasting, weet ik nog wel een paar landjes waar je heen kan gaan"
Het enige antwoord wat ik dan krijg is "jaa, maar daar zijn weer zoveel andere dingen kut"
I rest my case....

Greetz

Ik sta er echt te kijken van de reachties hier... het blijft alleen maar kijken naar wat er allemaal NIET goed is..... jonge jonge.... dat is toch wel zo gemakkelijk.

Denk toch eens goed na wat je zegt....

HET IS OVERAL KLOTE EN HET IS OVERAL GEWELDIG..........

Het gevoel dat je hebt kiest van welke kant je het wil zien.

sandra
Gebruiker
User icon of sandra
spacer line

Ja, ik vind het ligt ook aan ieder's eigen ervaringen hoor....

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Okay, we hebben al genoeg topics over hoe slecht het in IndonesiŽ is. Dit topic gaat daar NIET over. Hier gaan we dus positieve dingen aanhalen en bespreken. Die zijn er ook vast wel.

De andere gesprekjes kunnen dus in de andere topics, zodat dit topic daar verschoond van blijft. Vanaf nu zal ik deze berichten hier in ieder geval weghalen.

Klagen over de moderatie doen we trouwens ook niet hier, daar hebben we ook een ander topic voor, en ook dat zal hier weggehaald worden.

Zonder pardon inderdaad. Emoticon: Smile

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Kut is goed in Indonesia, daar komen heel veel jonges op af Emoticon: Yeah right!

Lekker weertje is het ook vaak Emoticon: Shiny

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Waar heb je het over lon??

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Ik probeer me positieve zaken mbt tot Indonesia voor de geest te halen. Is moeilijk want ik voel me hier altijd wel lekker, ik zal wel moeten Emoticon: Nice

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Salpodili schreef En als we moesten luisteren naar de mensen van de straat en de kroegen, dan liepen we hier dadelijk allemaal met een bruin uiniform achter ťťn of andere gek aan. En wat je met werkplekken bedoelt snap ik niet helemaal. Ik werk nml. ook en op mijn werk wordt toch wel genuanceerder gedacht en gepraat over de door jouw zo vervloekte multiculturele maatschappij.

Sorry Jeroen ik moest er over nadenken maar toch doe ik het even een reactie op salpolidi.
Antwoord : het zijn wel de kiezers die 2007 als niet eerder hier de dienst uit maken.
Dat ze achter iemand aanlopen is dan ook stom, in iedergeval die gene die achter Wouter BOS aan lopen, en uniformen hebben de meeste mensen een hekel aan vooral die gene met leren jackkies en van die gevleugelde adelaars op hun revers.
2: Op de werkplek worden discussies gehouden ja over alles wat leeft onder de mensen . Ook waar Allochtonen er bij zijn, zelfs die verklaren , die allang hier zijn dat het de afgelopen 20 jaar slechter is geworden door straat roof, en noem maar op. Goed je mag het niet stigmatiseren.
Maar als je de kleppen van je kop afzet dan zie je wat er allemaal gebeurd.
Maar ook als je nou eens die koptelefoon eens afzette dan hoor je zo nu af dan wat, en volgens je Avatar je haren knipt dan zie je er al een stuk beter er uit. Het wordt nooit wat met zulke mensen als je niets wilt zien dan zie je het ook niet.
Ik ben niet rechts ik ben niet links en ik ga ook niet altijd recht door.
Ik ga waar ik zelf heen wil Emoticon: Worship Emoticon: Cooool Emoticon: Yes!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

On 31-05-2006 16:57 zieleffe wrote:

...

Maar als je de kleppen van je kop afzet dan zie je wat er allemaal gebeurd.
Maar ook als je nou eens die koptelefoon eens afzette dan hoor je zo nu af dan wat, en volgens je Avatar je haren knipt dan zie je er al een stuk beter er uit. Het wordt nooit wat met zulke mensen als je niets wilt zien dan zie je het ook niet.
Ik ben niet rechts ik ben niet links en ik ga ook niet altijd recht door.
Ik ga waar ik zelf heen wil Emoticon: Worship Emoticon: Cooool Emoticon: Yes!

Zieleffe, zieleffe.
Sapolidi doet me denken aan Jerry Garcia van the Greatful Dead. Dat was een hele goeie gitarist.
Nooit mensen op hun uiterlijk beoordelen.
You can't judge a man by his avatar..zou ik zeggen op dit forum

Overigens, uw avatar doet menigeen vermoeden dat u nog niet toe bent aan de sekolah dasar Emoticon: Shiny

Sapolidi is uiteindelijk goed terechtgekomen, want hij werkt, dat schreef ie.

Zo dit was even een off topic reactie.

Sweet young thing

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 31-05-2006 06:52 londoh wrote:

...

ga toch lekker naar Indonesia, het paradijs. Afgeven op Nederland het ophemelen van Indonesia, dat is zo ongeveer het systeem hiero. Morgen komt er een plekkie vrij, vlak bij aardbevingsgebied met uitzicht op de Merapi. Hoewel mooi, zal ik het geen seconde missen. Lekker in de frisse regen door het vlakke polderland, waar de meesten van jullie dromend verblijven, ga toch asiel zoeken bij SBY.

Nou Lon wedden dat jij binnen een jaar weer in Indonesie zit, in ieder geval met je gedachten? Amsterdam is Amsterdam niet meer, en dat zeg ik als provinciaal uit de hei maar het is wel zo. Ik vind Amsterdam tegenwoordig meer een dierentuin geworden met al die apen, en niet van die lieve boomapen zoals in Java, nee, van dat soort dat het liefste met een welgemeend "ik eis respect en dat toon je niet als je me aankijkt, je weet tog" een mes in je rug steekt. Trouwens Amsterdammers.... Emoticon: Nooo menen dat Amsterdam het centrum van de wereld is terwijl een stad als Cirebon al meer inwoners telt.

Gracias. Sama sama

arie_h
Gebruiker
spacer line

Ziel:
Op de werkplek worden discussies gehouden ja over alles wat leeft onder de mensen . Ook waar Allochtonen er bij zijn, zelfs die verklaren , die allang hier zijn dat het de afgelopen 20 jaar slechter is geworden door straat roof, en noem maar op.

Kiwi:
Ik vind Amsterdam tegenwoordig meer een dierentuin geworden met al die apen, en niet van die lieve boomapen zoals in Java, nee, van dat soort dat het liefste met een welgemeend "ik eis respect en dat toon je niet als je me aankijkt, je weet tog" een mes in je rug steekt

Het getuigt allemaal wel weer van niveau, hŤ? Allochtonen hier, messentrekkers daar... Verdomd eng, benauwd, kleinburgerlijk, misselijkmakend meninkje houden deze twee 'heren' er op na...

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 31-05-2006 16:57 zieleffe wrote:

Zo die Zieleffe. De laatste persoon die tegen me zei dat ik m'n haren af moest knippen was de conrector van mijn middelbare school. Was toch al weer zo'n 40 aar geleden dacht ik. Ik meende dat zulke figuren inmiddels uitgestorven waren.Maar ze bestaan nog werkelijk.
Maar ik heb inmiddels begrepen dat jij meer een zwak hebt voor die kaalgeschoren jochies gehuld in Londsdale kleding met van die lekkere, stevige Doctor Martin boots aan. Het is wel schorem, maar ook heel vaderlands lievend. En dat is toch het allerbelangrijkst of niet? Emoticon: Bye bye

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,255,114 pageviews Een website van indahnesia.com