Reis om vogelgriep en aardbeving annuleren?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
44 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

akkoord jeroen in eerste instantie is er de noodhulp, die is broodnodig
vooral als buitenlandse organisaties aanwezig zijn, kan er heel wat gedaan worden
het is nadien bij de zgn. wederopbouw dat er weer heel wat fondsen zullen 'verdwijnen', en dat op alle niveaus, beginnende bij de ministeries en de dpr en tot helemaal onderaan bij de desa

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 30-05-2006 07:27 londoh wrote:

...

Als er iemand weet dat dit forum over Indonesia gaat ben jij het wel, laat dan de rest van de wereld dr buiten ya, is "off-topic" Dit form gaat over Indonesia toh. Altijd maar naar verzachtende omstandigheden zoeken, uitvluchten bedenken om maar geen mening te hoeven hebben, het moet "mooi" blijven. Een plaat beton voor je kop ? pas maar op voor gempa bumi Emoticon: Shiny

Gempa Bumi in je kepala is dat je na Mabuk bent geweest, en je probeerd de draad weer op te pakken.
Je moet ergen over nadenken is dan ook probleematisch Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

misschien klinkt dit wat cynisch, maar vergeet ook niet dat voor vele buitenlandse hulporganisaties en ngo's zo'n grote natuurramp heel goede business is, de fondsenwerving schiet omhoog (vooral na goede exposure op CNN), zo kan het kader van die organisaties zichzelf riante salarissen blijven uitbetalen... en veel vergaderen in 5sterren hotels enz

kort na de tsunami was ik in kuala lumpur (visa-run), daar waren alle 5sterren hotels volboekt, er werd vergaderd en aan buffetten gegeten dat het een lust was, iedere hulporganisatie ter wereld was er aanwezig leek het!

onlangs was ik in cambodia (weeral een visa-run) en daar zijn meer ngo's per vierkante kilometer dan gelijk waar ter wereld...ze houden er vooral hele mooie kantoren, rijden met splinternieuwe landcruisers en salarissen tussen 5.000 en 10.000 dollar zijn heel gewoon!

ondanks dat alles moeten we toch geld blijven geven, want al komt daar maar een deel effectief van terecht, het is beter dan niets, daar ben ik van overtuigd, 1 gered kind maakt het reeds de moeite

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Nou dat is dan ook het grote dilemma, de hulp verlening is een goed bisnis geworden.
Men zegt dan gewoon wij zijn belangrijker dan hen want als wij niet er van nemen dan kunnen wij niet helpen.
Vergeet niet dat eigenlijk iedere organisatie een menger lopen van een paar ton.
Terwijl dit gerund had kunnen worden door een vrijwilliger die al een goede pensionering hebben, en dat werk voor de eer willen doen.
Het moet een ere baan worden.
Zolang dat ze dat niet willen inzien dan is de hulp verlening voor mij niets waard.
Ik verleen dan de hulp op mijn mannier, en je bent in die land,en dat doe je toch als je daar familie hebt, en ze wat toe stopt.
Ik denk dat Londoh al een betere bijdrage heeft geleverd dan hier de mensen als ze een eurotje geven is dat al zonde, van het geld.
Het is ook hier weer moeilijk die verandering die zo brood nodig is die aandacht te geven.
Want leren doet men toch niet men word en zijn gewoon kudde dieren. Emoticon: Eerie

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 29-05-2006 17:34 londoh wrote:

...

De Sundanezen voelen zich minder aan de rest wegens het gebrek aan een cultuur die zo rijk is als die van de rest van het eiland.

Ha Ha Ha (muchos LOL hiero).

De partime en fulltime "Indologen" hebben weer gesproken.
Gelukkig maar dat de echte koloniale Indologiestudie niet meer bestaat , anders wordt de media en fora's overbevolkt van de Indodeskundologen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 30-05-2006 09:35 sidia wrote: De partime en fulltime "Indologen" hebben weer gesproken.Gelukkig maar dat de echte koloniale Indologiestudie niet meer bestaat , anders wordt de media en foras overbevolkt van de Indodeskundologen.

Had misschien leuk geweest als U iets over de Sundaneze cultuur vertelde, U heeft bedenktijd, een week is goed. Natuurlijk heb ik iets verzwegen, het islam fanatisme, en natuurlijk de jacht op memek, al die oudere mannen die op zoek zijn naar een jonge vrouw liefst 14 en na die geprobeerd te hebben aan de kant schuiven, nergens zoveel janda Mudah als in Sunda, kawin - cerai-kawin-cerai, als je dat cultuur wilt noemen OK-lah, euy Emoticon: Shiny

NB Overigens wee ikwel een heel klein beetje waar ik over spreek, heb 7 jaar in het Sundaneze gewoond, in Tasikmalaria en Garut, ik ben gevlucht voor die idioten Emoticon: Bye bye

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ach menir , ik heb natuurlijk niet over anda .Heb over anderen.

Over beschaving en cultuur van de Sundanesen , Javanen , kan je mss mijn oude O.H. in andere topic nalezen.

Veel van de vorsten/koningen op Java , zelfs op Sumatra zijn vaak afkomstig uit de oudere Sundanese koninkrijken.Staat geschreven , het is geschiedenis.

Ter informaSi Raden Widjaja de oprichter van de de Madjapahit is een Sundanese Kroonprins.
De Koningin van de oprichter of de 1ste koning van Sriwidjaja is een Sundanese prinses .
Is na te lezen , zie google of mss staat het in 1 van de sites bij londoh.com.
Nadere komentaar lijk mij niet nodig , nietwaar ?

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

We hebben het over 2006 menir, wanneer leert U nou is lezen Emoticon: Confused Wat geweest is is geweest, wat is er aan Sundanese cultuur over, behalve Islam en Hoeren ?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Bapak Sidia je bent de beste burger van deze wereld lijkt mij.
Maar ja je kepala is ergens stil blijven staan?
Want het tijdperk van vroeger komt NOOIT meer terug.
Dat willen ze wel, maar daar wordt je niet goed van, alleen dan komt de mens toch in opstand.
(ze Moslims) anders weet ik niet wie dat willen.
Daarom is Indonesie ook zo ver vooruit met wat ze hebben.
Carrefour, Yockya, Hero, en noem ze maar op pracht en praal.
Maar een metro ondergrons in Jarkarta wat zo brood nodig was, en is, hebben ze niet!!!!
Och ja wat betekend dat ?
Heel veel mileu verontreiniging, zie hoe er een walm boven de grote steden hangen.
Maar ja daar geeft zo'n bevolking, toch niets om of je nou links of recht gaat ze blijven met hun brommotor en alles wat daar kan rijden rijd!! Emoticon: Devil Emoticon: So funny

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 30-05-2006 10:50 zieleffe wrote:
Maar een metro ondergrons in Jarkarta wat zo brood nodig was, en is, hebben ze niet!!!!
Och ja wat betekend dat ?

De reden is de bodemgesteldheid van Jakarta.
Dat heb ik gehoord van een vriend , hij zat toen in een groep die de bouw en exploitatie wil gaan verzorgen , nu hebben ze een "vervanger", de transway en eventueel de monorail(als het doorgaat).
Het is ook beter(economischer) in verband met de onderhoudskosten.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Menir Londoh , Cultuur is de verworvenheden van een volk .Taal , kunst , literatuur,bouwkunde etc etc.
Erfenis uit verleden , en wat er nu nog aanwezig is.
Dus als men wil praten over cultuur dan moet men ook praten over en wie de Sundanesen zijn .En als het kan ook met de "alle "Sundanesen .
Anders heb je alleen maar 1 soort mening als je alleen maar praat met buitenlandse indologen .
Om de kans van beonisasi te verkleinen .
Kennis van Land , volk en cultuur kan je niet begrijpen als als je niet echt geintegreerd ben met de te bestuderen volk.(evt. geassimileerd).
Het kan ook kloppen dat een deel van een bevolking(groep) een bepaalde gewoonte hebben zoals je voorbeeld van cerai , kawin, cerai , maar het gaat alleen op voor een kleine % en geldt niet voor de hele bevolkingsgroep.

Amsterdam is bekend als gaycity, stad met 6000 geregistreerde publieke vrouwen (excl, de part timers , bij elke wijk hebben ze warkop (coffeshop), bij de schoolpleinen werd gedeald, gehandeld in illegale articelen.
Kan men dan zeggen dat alle amsterdammers ook zo zijn , dealen, roven etc etc ??
Dit is een voorbeeld .Vind altijd leuk om vergelijkingen te maken tussen een blandanees en een indonees.

OmSid: Pakar Amatir Blandaloog.
(mag toch wel "claimen" , heb tenslotte > 35 jaar ervaring).

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Wat nou Menir SiDia, krijgt U de flu burung van de budaya Sunda en probeert U via een gempa bumi maar even de Belanda cultuur, nee daar trapt deze niet in, want vraag me nu al af waar Uw volgende reactie over zal gaan, het kruisen van kanariepietjes ?

Trim's

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 30-05-2006 08:50 belgianguy wrote:
misschien klinkt dit wat cynisch, maar vergeet ook niet dat voor vele buitenlandse hulporganisaties en ngos zon grote natuurramp heel goede business is, de fondsenwerving schiet omhoog (vooral na goede exposure op CNN), zo kan het kader van die organisaties zichzelf riante salarissen blijven uitbetalen... en veel vergaderen in 5sterren hotels enz

Jaja, ze zijn er al. Zag de eerste al vandaag in Bantul. Als een neo-koloniale heerser zijn (Indonesische) ondergeschikten gebiedend wat en hoe ze het moesten doen. Had ie nog een cowboy-hoed op ook. Reed in de duurst en beste auto.
Hooggeeerd publiek, kom het (hulpverlenings)circus zien met cowboys, clowns en andere schlemielen.
Ik heb me van schaamte verschanst in mijn auto om niet op 1 lijn te worden gezet met die andere bule. Discusting.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 30-05-2006 07:27 londoh wrote:

...

Als er iemand weet dat dit forum over Indonesia gaat ben jij het wel, laat dan de rest van de wereld dr buiten ya, is "off-topic" Dit form gaat over Indonesia toh. Altijd maar naar verzachtende omstandigheden zoeken, uitvluchten bedenken om maar geen mening te hoeven hebben, het moet "mooi" blijven. Een plaat beton voor je kop ? pas maar op voor gempa bumi Emoticon: Shiny

De dingen 'n beetje in perspectief zien kan geen kwaad. Net of het in de rest van de wereld beter gaat op alle fronten dan in IndonesiŽ. Dat lijkt me ook een beetje onzin.

marco1978
Gebruiker
User icon of marco1978
spacer line

wel jammer dat er zo van het topic afgeweken wordt, de vraag ging niet over de historie van indonesie, de cultuur, de hulpdiensten, welke taal je moet spreken om het land te begrijpen enz enz, maar over of ze wel of niet de reis moet annuleren vanwegen de vogelgriep en de aardbeving, ik zou zeggen, gewoon gaan, zoals al eerder gemeld, het land is te mooi om links te laten liggen, vogelgriep heb je ook in Turkije, aardbevingen zijn ook overal, maar de vriendelijkheid van het (meeste) indonesische volk vindt je alleen hier.

Ik wens je een fijne vakantie en geniet van dit mooie land............... Emoticon: Bye bye

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 30-05-2006 18:22 Jeroen wrote:

...

De dingen n beetje in perspectief zien kan geen kwaad. Net of het in de rest van de wereld beter gaat op alle fronten dan in IndonesiŽ. Dat lijkt me ook een beetje onzin.

Ayam sori Yerun, maar wat je met dat perspectief bedoeld begrijp ik werkelijk geen zak van.

Voor het tweede deel, ja je zegt ongeveer hetzelfde waar ik eerder over viel, we hoeven Indonesia toch niet met andere landen te gaan vergelijken om er achter te komen dat de situatie allerbelabberst is. Nou ben ik niet zo een werelddeskundige, want in Indonesia is men behoorlijk verstoken van internationaal nieuws, en het enige buitenland dat ik de laatste 10 jaar heb gezien zijn NL, Belgie, Malaysia en Singapore. Verder kijk ik gewoon hiero om me heen en zie aan veel zaken dat er weinig van deugt.Daar hoef ik alleen maar voor terug te grijpen op 1990 toen ik hier kwam. Er heerste een geweldig optimisme en werklust om er een mooi land van te maken. Nu lijkt men er alles aan te doen om een anarchistische vuilnishoop te creeeren, veel geouwehoer en geen enkele daadkracht. Ik wacht eigenlijk al sinds 1998 dat het hier beter wordt, maar die hoop had ik verleden jaar al opgegeven. Ik mag hier niet verzwijgen dat de leeftijd enigszins een rol speelt, op een gegeven moment heb je geen zin meer om iets nieuws te beginnen, zeker niet in een land dat in een voortdurende depressie verkeerd. Ik moet ook eten en mn rekeningen betalen, en dat gaat vaak gepaard met een hoop gerommel en gerotzooi in dit land. Het houdt de geest soepel en inventief, maar de energie zou ook in iets anders gestoken geworden kunnen worden dan in deze oplichtersbende.

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

Ach de konklusie was toch al immers :GAAN

De heertjes hier zijn nou aangetast door de flu berburung - of was het flu burung - griep zonder vleugeltjes en zijn en beetje high.
Een beetje ngoceh (ngobrollen) kan geen kwaad in deze.

Ome Lon denkt nu alleen maar aan moslims en lontť en Ome Sid aan gays en koffieshops.

Sweet young thing

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Mocht er geen gempa bumi komen, of een van die 20-jaar oude Adam Air toestellen die ik naar Batam neem neerdonderen dan gaan ik zeker, maar wel de "verkeerde" kant op. Emoticon: Yeah right! Ik neem een moeilijke weg dit keer. SOC - CGK-BTM met Adam Air, dan de Ferry naar het WTC te SIN, hainan Chicken Rice eten, taxi naar Changi, dan naar KL en dan naar AMS. Vrijdagochtend loop ik daar heerlijk door de regen, Zaterdag schijnt de zon, gaat altijd zo als ik in NL ben. Na een week: Nou voor mijn hoef t niet meer die hitte, mag best wel weer regenen Emoticon: Shiny

In jaren niet zo een zin gehad, volgende week op zoek naar een forum Mooi Belanda of zo

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

On 28-05-2006 11:22 Jeroen wrote:

Prambanan is ook weer terug bij af, daar liggen de stukken steen weer op de grond helaas. Het zag er zo mooi uit na de restauraties.

Heeft iemand hier foto's van? Ik ben erg benieuwd hoe het er nu uitziet. Ik was er afgelopen maart nog en vond het toen erg mooi.
Krijg jammergenoeg veel nieuws van vrienden over ingestortte huizen etc. Gelukkig alleen materiele schade, ze zijn een van de weinig gelukkige.

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

robert er staan wat fotos van prambanan op yahoo!news
daar staat een slideshow van 112 fotos op, waaronder ook enkele van prambanan (sby himself checkte er vandaag de schade)
http://news.yahoo.com/photos/s(...)NW9mBHNlYwMlJVRPUCUl

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Robert,

Ik heb een hele serie foto's van Prambanan binnengekregen. Die kan ik je desgewenst mailen, er staan er ook een paar in het fotoboek:

http://indahnesia.com/photoboo(...)_temples_damaged.php

connie
Gebruiker
spacer line

Pfffff, heb dit topic geopend met de vraag of annuleren van onze reis een optie zou zijn..........wat een heftige reacties en wat een hoop loze verhalen! Is dat altijd zo op dit forum?

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 31-05-2006 15:37 connie wrote:
Pfffff, heb dit topic geopend met de vraag of annuleren van onze reis een optie zou zijn..........wat een heftige reacties en wat een hoop loze verhalen! Is dat altijd zo op dit forum?

Ja je stelt je vraag ook op een forum waarvan de meeste deelnemers zich zeer betrokken voelen bij het wel en het wee van Indonesia, zeker in deze zware tijden voor dat land. Je had er iets van kunnen opsteken, maar nee hoor., ondankbaarheid is ons deel. Je had net zo goed een muntje op kunnen gooien. Ga nou maar lekker, zorg dat je goed verzekerd ben zal ik wel hopen dat die Bis Parawisata ergens tijdens een regenbui een ravijn in rijdt.

Selamat jalan Emoticon: Shiny

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

On 31-05-2006 16:18 londoh wrote:

...

Ja je stelt je vraag ook op een forum waarvan de meeste deelnemers zich zeer betrokken voelen bij het wel en het wee van Indonesia, zeker in deze zware tijden voor dat land. Je had er iets van kunnen opsteken, maar nee hoor., ondankbaarheid is ons deel. Je had net zo goed een muntje op kunnen gooien. Ga nou maar lekker, zorg dat je goed verzekerd ben zal ik wel hopen dat die Bis Parawisata ergens tijdens een regenbui een ravijn in rijdt.

Selamat jalan Emoticon: Shiny

Ondanks de vele zijpaden die betreden werden door de deelnemers vond ik dit een leerzame en leuke topic.

Andere keer met vragen over veiligheid, vogelgriep etc graag het reisburo raadplegen.
Daar werken de deskundige professionals , en die weten er veel en veel meer van.

Moge Allah U terzijde staan bij uw reis en de opblaasbare muzelmannen zich onthouden van enigerlei explosieve activiteiten.
Want die waren we nog vergeten, evenals de Merapi die op springen staat:

Amin

Sweet young thing

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Roosje schreef op de ander topic Vind het echt jammer dat ik gewoon iets vraag en daar zo'n *** reactie op krijg.

De rest bedankt voor de informatie
Het lijkt me leuk om het gewoon te vragen daar, dan heb je ook veel meer contact met de mensen.

Connie schreef Pfffff, heb dit topic geopend met de vraag of annuleren van onze reis een optie zou zijn..........wat een heftige reacties en wat een hoop loze verhalen! Is dat altijd zo op dit forum?

Ja dames je vraagd, het ook de bedoeling informatie over, en weer elkaar door te geven, en met elkaar te delen.
Oke er zijn mensen die hard liners zijn met een grote stuk ervaring die het je ook eerlijk vertelt zoals het beleefd wordt.
Je kan daarmee alleen je voordeel mee doen, en het in je achterhoofd plaatsen.
Het verbaast mij soms zo dat men op vakantie gaat, en lang leven de lol.
Maar als je in den vreemden bent dan kijk je hoe je het beste kan patrticiperen , op alles wat leeft daar.
Ik heb eens iemand in een zwembad zien duiken die niet dieper was dan 50cm, hij kwam er gelukkig nog goed van af maar zo iets is echt dom.
Eerst weten, en dan eten, is mijn slogan vooral in het buitenland!
Maar goed je gaat ergens heen wat je zelf leuk vind te doen en of te laten niets moet het is allemaal op vrijwillge basis.
Indonesie is een land waarin je heel mooie gebieden hebt buiten dat gebied wat nu door een aardbeving is getroffen, dat eigenlijk ook een mooi gebied is met sawa's maar nu even niet en wanneer je dat kan bezoeken is koffie dik kijken.
Ook alleen gaan raad ik iedergeval af minstens met z'n tweeťn gaan. is het veiligste mannier om te reizen in het buitenland.
Genoeg zo, laat je eigen niet ontmoedigen door de Heer Alias Londoh die je met de bus het ravein in laat rijden, als ik hem goed siteer,het kan je overal gebeuren, het is wel zo dat je voor de veiligheid beter achterin kan gaan zitten. ALs je het treft even goed informeren welk bus je pakt een toeristen bus Parawisata noemd men dat, Bus Kota is meestal een lijn bus naar wat er op de bovenkant staat daar kan het naar toe gaan?, maar alles hangt ook af hoe aventuurlijk je bent Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Shiny

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,597,869 pageviews Een website van indahnesia.com