Java is opgeschrikt door een Aardbeving 6,2

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op het ogenblik kan je Liputan 6 beelden zien.
CNN heeft ook al beelden laten zien het ziet er nog al ernstig uit?
Het vliegveld van Yoyakarta is gedeeltelijk ingestort.
Allen die daar in de buurt zijn zouden die als het kan kunnen melden hoe het met hen is?
Londoh en anderen zitten daar in de buurt,Ben even benieuwd hoe het daar is.
Weet dat de telefoon daar is uit gevallen, maar wie kan daar over meer weten.
Ja zeker sterkte voor hen die daar zijn, !!!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Shit 1300 doden....en dat in die prachtige stad Jogja waar alle forumbezoekers wel eens geweest zijn...vreselijk Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley

Het vliegveld maakt me geen bal uit, maar wel al die vrienden die ik daar heb zitten. Ik heb juist geprobeerd te bellen, al het telefoonverkeer ligt plat, alleen naar een Mentari-nummer kom je nog erdoorheen.

Iedereen die in (de buurt van) Jogja woont: sterkte!

Gracias. Sama sama

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Mijn vrouw is afkomstig uit Yogya. Al haar familie woont daar. Telefonisch lijkt IndonesiŽ onbereikbaar.
We denken aan al de familie en vrienden, maar de vragen blijven voorlopig onbeantwoord. Emoticon: Confused
Hopelijk is yogya snel telefonisch bereikbaar Emoticon: Cry

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Ik kon zelfs ook Boro niet bereiken om te vragen hoe het in het weeshuis
Brayat Pinuji is.Zo denken we zeker aan hen die er familie heeft wonen.
Umberto Emoticon: Bye bye

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Epicentrum ligt net 5km uit de kust van Parangtritis...Bantul heeft de meeste klappen gekregen volgens het laatste nieuws. Geen tsunamigevaar, bovendien ligt Jogja op 110meter hoogte, dus daar hoeven we gelukkig nu niet bang voor te zijn. Emoticon: Nooo

Ziel je kaartje klopt niet helemaal, epicentrum is een stuk dichterbij!

Net op het 10u nieuws op CNN, beelden van ingestorte huizen en van het vliegveld, de hele terminal is ingestort! De chaos is compleet. Als je de beelden zelf wil zien moet je om 11u/12u naar CNN kijken! Alweer een ramp in Indonesie Emoticon: Nooo

Gracias. Sama sama

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

On 27-05-2006 09:16 zieleffe wrote:
Op het ogenblik kan je Liputan 6 beelden zien.
CNN heeft ook al beelden laten zien het ziet er nog al ernstig uit?
Het vliegveld van Yoyakarta is gedeeltelijk ingestort.
Allen die daar in de buurt zijn zouden die als het kan kunnen melden hoe het met hen is?
Londoh en anderen zitten daar in de buurt,Ben even benieuwd hoe het daar is.
Weet dat de telefoon daar is uit gevallen, maar wie kan daar over meer weten.
Ja zeker sterkte voor hen die daar zijn, !!!

Click to see original image

Ja, vanmorgen om 5 uur 'smorgens het bed uitgebeld

ik verwacht meer nieuws in deze thread, van forumbezoekers

http://www.liputan6.com/

http://home.wanadoo.nl/ed.vos/(...)peta_jawa_tengah.htm

Sweet young thing

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Wow, ik lees dit net, en flip de tv aan.... dit is erg....
Ik woon 35 km oost van Jakarta,

Ik heb er niks van gemerkt hier....

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

Helaas de berichten zijn verwarrend. De indonesische mensen in Tilburg die uit Yogya komen hebben al afgesproken om elkaar voortdurend te berichten, maar die schrijven hier dus niet.
Yogya is telefonisch wel bereikbaar.

Ik hoop dat forumbezoekers regelmatig in deze thread berichten over persoonlijk nieuws uit die streek - de officiele berichten kunnen we wel lezen en horen via de media.
Er zijn al vlgs het nieuws 1000 doden gevallen

http://www.asiafinest.com/foru(...).php?showtopic=76153

Sweet young thing

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Eindelijk familie kunnen bereiken, iedereen is ok. Veel schade in Jl. Prawirotaman.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Jantje
Gebruiker
spacer line

Ik merkte het vanmorgen rond 05:45. Ik dacht even dat mijn bedgenote zich omdraaien maar het was de aardbeving. Niet zo hevig hier (Semarang) maar toch goed waarneembaar.
De tv toont trieste beelden van vluchtende mensen, slachtoffers op straat voor de overvolle ziekenhuizen, de ingestorte gebouwen en de gescheurde landingsbaan op het vliegveld. Metro tv geeft de bekende rampbeelden zoals men die hier vertoont. 3 minuten "breaking news", 3,5 minuut reklame. Deze cijfers zijn exacter dan die van de slachtoffers.
Op de andere zenders kwissen en sinetron troef.
Op CNA is het beter te volgen. Volgens deskundigen kan deze quake de uitbarsting van Merapi bespoedigen.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Zuiden van de stad Jogja is er erg slecht aan toe. Bantul zwaarst getroffen. Ik heb weer contact met Noord-Jogja.

Jantje
Gebruiker
spacer line

Er zijn al vlgs het nieuws 1000 doden gevallen

Hi Ed,

Het zijn er inmiddels al 1700 als je de media moet geloven. Ik zou het maar met een korreltje zout nemen. Voer voor sensatiezoekers en kijkcijfers. Emoticon: Nooo

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Misschien intussen door alle spaningen, een discussie met mensen op gang brengen,die misschien weten, en deskundig zijn, of dat ook verband houd met die MARAPI.
Ik ben ondeskundig daarover maar als leek zou je zeggen dat die interuptie wel iets moet hebben met nu die beving?
Men heeft op Skay Redio altans kennis belde mij dat ze daar ook vermeld hadden dat er in Bandung ook wat aan de hand was maar wat,weet ik niet, hij belde mij er over?
Dus je kunt zien hoe snel het door de wereld heen gaat maar als je Familie daar hebt bel je, als je verbinding kan krijgen?
Wij hebben onze fam, ook al gebeld maar op die plekken in Bandung, en Chimahi waar zij wonen hebben geen last gehad, en niets van gemerkt.
Voor ons is het gelukkig duidelijk voor hen die niets hebben kunnen vernemen veel sterkte toe gewenst en hoop dat het goed afloopt.

sandra
Gebruiker
User icon of sandra
spacer line

Ik kreeg meteen kippenvel toen mijn vriend dit vertelde vanochtend. Hij woont immers bij Jakarta, maar het is toch schrikken. Het land is al zo arm....Veel sterkte voor iedereen.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Moet ook nog gaan bellen , heb vrienden en familie daar.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

tomysu
Gebruiker
spacer line

wij hebben kos2an in getroffen wijk kota gede wijzelf was gelukkig net naar andere huis maar onze kos2an zwaar beschadigd maar belangrijkste is dat niemand zelfs maar gewond is geraakt ........ heb even verbinding kunnen maken en vele slachtoffers daar hier in temanggung was de aardbeving goed te voelen enekle kenisen van mij hebben mensen, veelal studerende kinderen, in yogya verloren merapi neemt toe in aktiviteit hier al veel as en zal me niets verbazen als die nu heel snel uitbarsten gaat gevolgd door nog een gempa maar kan niets doen dan afwachten op wat komen gaat wil morgen wel naar ygy om slachtoffers proberen te helpen

marco1978
Gebruiker
User icon of marco1978
spacer line

gelukkig, met mijn hele famillie is alles goed, wonen op 15 min. rijden van vliegveld van yogja, valt nog mee, zeggen ze, maar richting kust is het erg, veel schade en gewonden en helaas ook doden, veel, nu maar hopen dat dit niet het laatste beetje wat nodig was om de merapi uit te laten barsten, was net weer wat rustiger.

sterkte en tot over 5 maanden

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Het zat er een beetje aan te komen he met die bulderende Merapi en de breuklijn onder Indonesie.Alles verschuift en het loopt natuurlijk van Atjeh richting Australie,dus er zullen wel meer bevingen volgen richting die lijn.Hopelijk worden de mensen nu een beetje ontzien,maar de natuur doet wat hij wil.Sterkte allen en zeker die mensen die er familie hebben zitten.Wij bellen ook dit weekend weer met Jakarta en als er wat te melden is doen we dit. Emoticon: Blush

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Ook rond 6 uur in de ochtend voelde ik voor zo'n 3 minuten lang mijn bed trillen. Met kleine tussen pauze. De trilling was alsof iemand zachtjes het bed schudde.

Nu.nl maakt melding van 5,9 op de richter schaal en hier lees ik 6,2.
Ben benieuwd wat het werkelijk is.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Hier hebben wij CNN er op staan die geven gedetailleerder berichten van overal rond om Yokya.
Net het vliegveld waar vele mensen nog willen vertrekken,laten zien
Dit is op het ogenblik in Holland de beste informatie kanaal

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Ik heb Londoh nog niet gezien hier...... ik hoop all ok, dat zou toch wel heeel erg zuur zijn zo net voor zijn vertrek uit Indonesia

Deewee
Gebruiker
spacer line

Mensen, de NOS spreekt al van meer dan 2500 doden, sterkte allemaal

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Heb geprobeerd LIPUTAN 6 op internet te openen maar dat lukt ook niet meer.
Kijk wel steeds naar CNN, erg hoor daar. Ben in December nog in Yogya geweest.
Hoeveel klappen krijgt de bevolking van Indonesie nog te verwerken.
Bomaanslagen, burgeroorlogen, Vulcaanerupties en nu weer die aardbeving.
Toeristenindustrie op zijn kont.
Zo gaat Indonesie naar de verdoemenis.
Vulcaanerupties en aardbevingen hebben we niet in de hand, oorlogen en bomaanslagen worden veroorzaakt door mensen.
Ik wens de mensen daar veel sterkte
Salam Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Het is natuurlijk een vreselijke bende, hulpverlening hebben ze geen rijst van gegeten. Overvolle ziekenhuizen met erg veel bloed, vrij gruwelijk om te zien door de sensationele manier van filmen. De schade aan de kust is ontzettend. Op dit tijdstip zijn er al 2500 doden, vooral Bantul en Kulon Progo zijn getroffen. Het vliegveld is niet bruikbaar en er is in Yogya geen electriciteit.

De President is aanwezig in Bantul misschien kan ie zn ondergeschikten tot wat meer aksi aansporen. Ook in Solo rijden de ambulances af en aan, ook was er hier en daar schade in deze stad.

arie_h
Gebruiker
spacer line

Blij te horen dat je nog zowel op de been als online bent, Lon. 't Beste daar. Voor iedereen trouwens.

Even wat anders. Beetje erg vroeg misschien, maar ik hoor net dat de EU $3,8mln beschikbaar stelt voor de slachtoffers. Maar zou het niet mťťr dan gepast zijn om nu vanuit NL wat mťťr betrokkenheid te tonen dan alleen via de EU? Lijkt mij een soort van logische morele verplichting.
Stuur die Afghanistan-bataljons anders richting Parangtritis of zo. Doen ze nog 's wat nuttigs. Ik noem maar wat. En laat ze hun pijl & boog dit keer thuislaten.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,700,043 pageviews Een website van indahnesia.com