mobiel bellen vanuit Indonesie naar Nederland

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
88 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Paul Persijn
Gebruiker
spacer line

Ha allemaal,
ik ga as zondag voor 2 maanden naar Sulawesi en Lombok. Ik ga eerst een maand alleen en daarna komen mijn vrouw en kinderen. Ik heb net een nieuwe mobiel gekocht met provider t-mobile. Hoe kan ik het best bellen vanuit Indonesie naar Nederland. Ze vertellen me dat dat 4 euro per minuut is en dat vind ik wel erg duur. Welke nummers moet ik intoetsen en hoe kunnen zijn mij bereiken. Je snapt het wel, ik ben een echte leek.

Vriendelijke dank,

Paul Persijn

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Je bent gek als je met een vaste telefoon vanuit Indo naar NL belt, dan betaal je inderdaad het absurde bedrag van 1 euro/minuut.

Zoals Om Lon hier al eens eerder op deze site schreef kan je met XL voor 2500 rp, oftewel 22 cent/minuut, "Crystal Clear" bellen vanaf je mobiele telefoon naar ieder telefoonnummer in Nederland. Vanuit Nederland naar een Indonesisch mobiel nummer moet niet meer kosten dan 13 cpm (www.televergelijk.nl)

Dus zodra je in Indonesie bent een simkaart kopen van XL a 1,50 euro (en koop gelijk een Simpati-kaart voor het geval dat je geen ontvangst hebt in de rurale gebieden van Sulawesi) en je bent binnen.

Gracias. Sama sama

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Nooit met Nederlandse provider telefoneren in IndonesiŽ
Men kan zo zoals Kiwimave zo'n simcart daar kopen bij ieder Yocya Hero en Carrefour grote supermarkten en of mol gebouwen waar vele tokos samen hun galarijen hebben.
Maar zorg wel dat de toestel is vrij gemaakt met de GSM Unloc .
Ik heb daar geen verstand van maar als je dat daar laat doen kan het je wel eens meer kosten dan een 10 eurotje dus als je het daar laat doen niet meer betalen hoef niet. Emoticon: Yes!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

mleeuwen
Gebruiker
User icon of mleeuwen
spacer line

Zie Zieleffe,
ik heb ook mijn (in september) simcart opgewaardeert. En het helpt goed
M. van Leeuwen

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 22-05-2006 20:04 zieleffe wrote:
Nooit met Nederlandse provider telefoneren in IndonesiŽ

Inderdaad het eerste wat je moet doen als je aankomt op Sukarno-Hatta is je Nederlandse simkaartje zo diep mogelijk in de koffer wegstoppen en NOOIT gebruiken tijdens je verblijf in Indonesie, niet om te bellen, niet om gebeld te worden en niet om te smssen. Anders ben je echt een dief van je eigen dompet.

Gracias. Sama sama

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 22-05-2006 18:13 kiwimave wrote:Zoals Om Lon hier al eens eerder op deze site schreef kan je met XL voor 2500 rp, oftewel 22 cent/minuut, "Crystal Clear" bellen vanaf je mobiele telefoon naar ieder telefoonnummer in Nederland. Vanuit Nederland naar een Indonesisch mobiel nummer moet niet meer kosten dan 13 cpm (www.televergelijk.nl)

Dus zodra je in Indonesie bent een simkaart kopen van XL a 1,50 euro (en koop gelijk een Simpati-kaart voor het geval dat je geen ontvangst hebt in de rurale gebieden van Sulawesi) en je bent binnen.

Hi Doc,

Crystal clear is niet uit mijn kibor gekomen,maar de geluidskwaliteit is goed, er is echter wel een grote vertraging, dat went snel. De mobiele markt in Indonesia kent steeds meer conurenntie en dat is goed voor de prijzen. Sommigen bieden al een uur gratis lullen per week naar abonnees met dezelfde SIM (Esia), pro XL naar Pro XL is in het weekeinde spotgoedkoop, maar kent storingen. Ook biedt ProXL gratis mobiel email aan. In de Molukken kon ik Pro XL niet gebruiken, daarom is een NL simcard wel handig, voor noodgevallen.

Unlocken kost in Indo 50.000, maar mobieltjes zijn goedkoper dan in NL (BTW is hier 10%) Nog beter is een 2e hands uit NL mee te nemen en aan het einde van de rit te verpunteren, want sekon levert hier goede prijzen op. Ik neem altijd een paar gelockte mee om weg te geven na unlock hiero.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Denk er wel aan dat wanneer je in indo een mobieltje koopt, deze GEEN nederlandse dict. heeft, erg lastig als je wilt smsen in het nederlands....
Daar baal ik nu nog steeds van

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 23-05-2006 11:09 dutchguy1000 wrote:
Denk er wel aan dat wanneer je in indo een mobieltje koopt, deze GEEN nederlandse dict. heeft, erg lastig als je wilt smsen in het nederlands....
Daar baal ik nu nog steeds van

Ik heb jaren geleden eens een ongelockte mobiele telefoon van Motorola gekocht, gewoon de allersimpelste en kan daar gewoon mee bellen en smsen naar Nederland in het nederlands. De instellingen kan je in het Bahasa doen of in het engels en ik gebruik een simkaart van Simpati. Je moet wel aangeven dat je een simkaart wil hebben voor het buitenland want er zijn ook regiokaarten. SMSen is hartstikke goedkoop, ik dacht 650.IRP per bericht naar het buitenland, dat is voor een bepaald aantal tekens. Wil je een lange sms sturen, dat kan maar dan gaat er meer van je beltegoed af en komen de smsjes in bijv. 3,4 of 5 smsjes aan in Nederland en dan betaal je bijv. 3x650 rp. Bij gebruik in Indonesie naar een ind. nr. is het nog goedkoper, ik dacht iets van 300 rp. per bericht.
Van uit Nederland zijn er verschillende mogelijkheden om goedkoop naar een indonesische mobiele tel. te bellen en er gaat dan niets van je indonesische beltegoed af.
Nooit een ned. simkaart gebruiken, hartstikke duur en degene die belt kost het geld en de ontvanger dus ook. Ook je voicemail afsluiten dus!!!!

Overal zijn daar simkaarten goedkoop te verkrijgen en via simpati heb ik altijd verbinding gehad zowel vanaf Java als van Bali, behalve als je in de bergen zit dan kan de ontvangst wegvalllen.

Er zijn daar nog meer providers die goedkopere kaarten hebben maar van horen zeggen heb ik dat de ontvangst daar niet altijd goed van is.

Ik sms meestal naar nederland en voor een langer verhaal ga ik internetten.
Van uit ned.land smsen ze mij wanneer er een e-mail bericht voor mij is. Ik hoef dan ook alleen maar te internetten als het nodig is of om mijn post te openen als iemand mij wat te vertellen heeft.
Zoek als het even kan wel een broadband internet want anders is de verbinding langzaam.
Op Bali rond poppies lane zijn er internetcafe's met broadband en het kost zo tussen de 200 en 300 rp. per minuut dus voor 1 euro omgerekend kan je heel wat e-mailen i.p.v. bellen.

Ik heb echter wel vaker gehoord dat mensen met een Ind. mob.tel. niet in het nederlands kunnen smsen dus let even op als je daar een koopt. Ook kan je uit nederland gewoon een ongelockte tel. meenemen, ned. simkaart eruit en ind. erin goedkoper kan niet.
succes ermee.
Yoke
Emoticon: Shiny

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

celeton
Gebruiker
User icon of celeton
spacer line

Ja,ja je kan ook flexi nemen dat is heel goedkoop,alleen moet je wel een nieuwe hp kopen!!! maar als daar langere tijd verblijf gaat het wel en je heb nog een resrve ook, je weet wel accu leeg!!! ect.
Dus als je veel moet bellen.... , dat is dan wel lokaal zoals op bali en het is wel toestel gebonden want men gebruik een CDMA netwerk, bellen gaat wel maar smsen is niet betrouwbaar
je ziet ook veel jongeren met 2 hps lopen het is wel een gedoe hoor, maar ja elke roepie is er een voor hun
wel heb ik gehoord dat je het bv niet in jkt of andere stad kan gebruiken weet iemand daarvan af?
groet ton

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Waarom mijn bericht over mobiel bellen hier 3x staat begrijp ik niet, zal wel iets fout gedaan hebben.
1 x lezen is dus genoeg.
Sorry ben een beetje blond.
Yoke Emoticon: Blush
OPMERKING BEHEERDER

En ze zijn opgeruimd.

Geplaatst door Jeroen @ 24-05-2006 11:22

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 23-05-2006 14:00 4yoke4 wrote:

...

Ik heb jaren geleden eens een ongelockte mobiele telefoon van Motorola gekocht, gewoon de allersimpelste en kan daar gewoon mee bellen en smsen naar Nederland in het nederlands. De instellingen kan je in het Bahasa doen of in het engels en ik gebruik een simkaart van Simpati.
Emoticon: Shiny

kon je daarmee in het nederlands, engels en Bahasa "smart" smsen?
Dan moet er een nederlands, engels en Bahasa woordenboek in zitten...

Die telefoon wil ik wel, welk type was dat?

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

dutchguy1000,

Dat is een Motorola C200 maar ik denk niet dat die nog te koop zijn, ik denk dat ik hem al 5 jaar heb. Gekocht in Surabaya in een van de malls.
Ik heb alleen in het nederlands en in het bahasa ind. sms verstuurd.
En in Nederlands zijn ze ook te koop geweest want ik heb hier een oplader voor de auto gekocht.
succes Yoke

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik begrijp iets niet, ik denk dat ik iets hebt gemist,ja als je even weg bent, een dag, dan kom je weer achter de fijten aan te hollen.
SMS altijd in het Nederlands op de GSM< van daaro, en die kwamen, niet allemaal, maar de meeste wel, kwamen aan in Holland! in het bahasa Belanda!
Voor alle providers die Vodofoon en tele2 als je met wie je als provider in Indonesie hebt komen wel of niet over en weet niet of je dan ook betaal dat is die misterie van dat SMS en ?? Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 24-05-2006 15:33 4yoke4 wrote:

Ik heb alleen in het nederlands en in het bahasa ind. sms verstuurd.

Sorry dat ik het vraag, je weet wat ik met "smart" sms bedoel?

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

dit is wat ik vind van dat model....:

Messages. Here you can create and read SMS-messages. The phone has 20 preset templates and 5 user templates. The phone supports EMS, so SMS Chat is also available. You can send one of 25 preset animated icons. By the way, the device supports long SMS-messages up to 765 symbols (English only).

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

On 22-05-2006 17:38 Paul Persijn wrote:
Ha allemaal,
ik ga as zondag voor 2 maanden naar Sulawesi en Lombok. Ik ga eerst een maand alleen en daarna komen mijn vrouw en kinderen. Ik heb net een nieuwe mobiel gekocht met provider t-mobile. Hoe kan ik het best bellen vanuit Indonesie naar Nederland. Ze vertellen me dat dat 4 euro per minuut is en dat vind ik wel erg duur. Welke nummers moet ik intoetsen en hoe kunnen zijn mij bereiken. Je snapt het wel, ik ben een echte leek.

Vriendelijke dank,
Paul Persijn

Dag Paul,

Je hebt pas een nieuw mobieltje...dus niet Sim-lock vrij ( na waarschijnlijkheid) een optie is een telefoon kopen in indonesie ! je koopt er de nieuwste modellen voor niet teveel..en zijn allemaal sim-lock vrij, ff sim-kaartje kopen...wel simpati pakken dan heb je op zeker een goede verbinding en sms berichten komen zeker aan als je deze naar een t-mobiel nummer stuurt Emoticon: Wink

Live life to the max.......

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 24-05-2006 11:52 dutchguy1000 wrote:

...

kon je daarmee in het nederlands, engels en Bahasa "smart" smsen?
Dan moet er een nederlands, engels en Bahasa woordenboek in zitten...

Die telefoon wil ik wel, welk type was dat?

nee dutchguy, ik heb "smart "even over het hoofd gezien.
alle letters moet je apart intikken en zoals ik zei het is al een gedateerd toestel maar je kan er goed mee bellen en gebeld worden uit nederland en extra lange smsen zenden, die dan wel duurder kosten natuurlijk.
Ik heb voor het gebruik in Indonesie genoeg aan een toestelletje zonder toeters en bellen.
Maar dat de ontvangst en het verzenden en bellen goed gaat ligt natuurlijk aan de simkaart van Simpati.
Groet Yoke

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Groet Yoke

Even Off-topic maar leuk om ook eens een vrouw hier te traceren Emoticon: Worship
(ff kijken of een new-topic werkt ?)

Live life to the max.......

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Maar dan de telefoonkaarten bewaren voor mij
Yoke
Umberto

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 24-05-2006 19:51 Martin-Solo. wrote:

...

Even Off-topic maar leuk om ook eens een vrouw hier te traceren Emoticon: Worship
(ff kijken of een new-topic werkt ?)

af en toe kom ik hier eens om het hoekje kijken en deze keer met het nieuws over het VOA en wat informatie over bellen.

En nu weer on topic anders krijgen we moppers van Yun.

Doei Yoke Emoticon: Bye bye

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 24-05-2006 21:59 hagen763 wrote:
Maar dan de telefoonkaarten bewaren voor mij
Yoke
Umberto

Ik heb alleen maar simkaartjes en die heb ik weggegooid na terugkomst in nederland omdat ik ze toch niet meer kan waarderen bij de volgende trip naar Indonesie.
salam yoke Emoticon: I love it

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

On 24-05-2006 19:45 4yoke4 wrote:

...

nee dutchguy, ik heb "smart "even over het hoofd gezien.

goh wat jammer, ik dacht al effe een oplossing gevonden te hebben met jou telefoon.
Ik woon in Indonesie, maar sms nog erg veel met mijn family en vrienden in Nederland
Nu doe ik dat in het engels want dat gewoon toetsen drukken geeft me een lamme duim.

Wel jammer soms omdat ik toch vind dat in het engels wat onpersoonlijker is.....

Iemand hier trouwens een oplossing voor dat?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,934,970 pageviews Een website van indahnesia.com