Redenen om "trots" te zijn op ons eigen kikkerlandje ;)

Subforum Andere praat 
58 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Beter niet, dat vraagt een sterk karakter Emoticon: Shiny natuurlijk niet met alle winden meewaaien, vooral de winden die je zelf laat Emoticon: Stupid

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

On 07-06-2006 18:51 londoh wrote:
Beter niet, dat vraagt een sterk karakter Emoticon: Shiny natuurlijk niet met alle winden meewaaien, vooral de winden die je zelf laat Emoticon: Stupid

Zo'n antwoord had ik wel verwacht.
Wanneer besluit je eens echt in Nederland te wonen, ipv van heen en weer te schipperen.? Emoticon: Laugh out loud

Sweet young thing

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Mijn prive leven gaat jou toch geen ene zak an. Wat Indoodjes zo graag beweren "het leven in 2 werelden" is voor mij dagelijkse praktijk.

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

On 07-06-2006 19:00 londoh wrote:
Mijn prive leven gaat jou toch geen ene zak an. Wat Indoodjes zo graag beweren "het leven in 2 werelden" is voor mij dagelijkse praktijk.

Prima toch? Mag ik ook doen wat ik wil?

Desnoods laat ik daarbij 100 winden., want dat is menselijk Maar dat doe ik niet in het openbaar waar anderen bij zijn.

Ik heb het ook niet over indoodjes.
Ik heb het over Wilders en racisten, die moslims en allochtonen uit nederland willen jagen of willen bekeren.
Ja, tot wat?

.

Sweet young thing

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 07-06-2006 18:43 maseddi wrote:
Je kunt als allochtoon dan 1 ding doen: Dat alles overnemen en navolgen, dan ben je ge-integreerd.
Of je daar tegen verzetten en je eigen cultuur (hoe achterlijk die ook gevonden wordt) in ere houden: dan heet je onaangepast.

Jarenlang afgegeven op de Indocultuur, komt ineens met het statement "eigen cultuur" lachen met die gasten, wat zal dat toch een draaikolk wezen in die bovenkamer. Het wordt tijd dat er een kabinet komt dat besluit al die In Doos bij de vullis neer te zetten. Alle pogingen om van hun medelanders te maken zijn jammerlijk mislukt. Je kan beter met Marocs of Turkies te maken hebben, dan weet je "dit is een allochtoon" die Indoos willen van alle wallen meevreten. Vanwege de "bizondere postie die zij al eeuwen innemen" trouw aan oranje, rood, wit en blauw, plus de smaak van water.

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

On 07-06-2006 19:37 londoh wrote:

...

Jarenlang afgegeven op de Indocultuur, komt ineens met het statement "eigen cultuur" lachen met die gasten, wat zal dat toch een draaikolk wezen in die bovenkamer.

Pak Londoh

Niet zo giftig

Ik heb het niet speciaal over indo's en hun cultuur. Ik heb het over allochtonen die hun cultuur in ere wilen houden (of die achterlijk, ouderwets genoemd wordt), liever dan het voorbeeld te volgen van racistische nederlanders die het met hun eigen normen en waarden ook niet zo nauw nemen, en die wat dat betreft ook de nodige opvoeding behoeven.

Dat indo's het misschien met me eens zijn, is mijn zorg niet.
Indo's zijn ook nederlanders (geworden), en wanneer ik op een bepaalde forum kom hebben ze het ook over hitams en moslims en buitenlanders, en vooral ook op marokkanen en Turken , die overigens hele goede collega's van mij zijn..

Wat mij betreft zijn die indo's ook ook racistisch en disciminerend bezig.
Van wie ze het overgenomen hebben. Van Mussert, van de Javanen, van de koloniale nederlanders, ik weet het niet.

Het is ook geen onbekend feit dat sinds de komst van mensen uit Indie, Nederland opeens wat rechtser is geworden (boer Koekoek) in de jaren zestig..

Ik heb het over het tolerante Nederland, dat overigens al twee decades niet eens tolerant blijkt te zijn.

Zal mij ergens een zorg wezen, maar ik heb er geen zin in om door racistische nederlanders als goed voorbeeld genoemd te worden van een geslaagde integratie. Gezien mijn voorliefde voor on-nederlandse (anglo-amerikaanse) culturele uitingen is daar geen sprake van.
En dat heeft nou niets met mijn afkomst te maken,dat ik me daar nu tegen verzet.

Sweet young thing

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Volgens mij val ik ook in de groep 'racistische Nederlanders' als ik dat onderzoekkie zo lees. Tja, zolang men je maar in een hokje kan stoppen, is het veilig weggeborgen in ieder geval.

arie_h
Gebruiker
spacer line

Je kan beter met Marocs of Turkies te maken hebben, dan weet je "dit is een allochtoon" die Indoos willen van alle wallen meevreten.

Komaan zeg. Even los van die Indo's - hoeveel Mocro's, Suri's, Anti's, Turken en weet ik wat allemaal zijn ondertussen niet dusdanig vernederlandst dat je ze qua accent, gedrag en zelfs uiterlijk zonder zorgvuldig stamboomonderzoek niet of nauwelijks bij de 'juiste' minderheid kan plaatsen?
En zelfs al zou je een flink deel nog makkelijk van een labeltje zwart/wit/bruin/moslim/etc. kunnen voorzien, wat maakt dan dat ze om die reden beter gezelschap zouden zijn dan pakweg Indo's? Jij zegt nu in feite dat je beter te maken kan hebben met mensen die hun ras/cultuur/godsdienst trouw zijn. Dat is nogal wat. Iets tegen gemengde huwelijken/relaties ook misschien? Of wordt alles ineens anders als meneer voor eigen gebruik een bruin ayampje scoort? Over van alle wallen meevreten gesproken.
Je letterlijke afdaling naar zeeniveau mist blijkbaar ook figuurlijk zijn uitwerking niet.

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Een gezonde dosis wantrouwen tegen buitenlanders is nooit verkeerd. Als ik Indonesier was en ik zag zo'n ouwe bule met bierbuik lopen zou ik ook mijn dochters binnenhouden. Je kan ook overdrijven, zoals de Indonesische regering doet: http://www.thejakartapost.com/(...)=20060607.B01&irec=2

Trouwens, ik denk dat NL heel buitenlandervriendelijk was, zeker toen de Indo's kwamen, en later de Chinezen, de Italianen en Grieken hier de vuile werkjes kwamen opknappen. Toen was er geen vuiltje aan de lucht, die groepen pasten zich ook niet aan aan de NL cultuur maar ze gedroegen zich tenminste. Tot op de dag van vandaag zijn de meeste Chinezen niet geassimuleerd, maar wat boeit mij dat nou, die gasten werken hard en ik haal iedere week een portie Fu Jung Hai voor 6 euro bij de Chinees om de hoek, voor die prijs zou een Hollander dat niet maken! Ze werken hard en dat is veel belangrijker dan het Wilhelmus kunnen zingen en boerenkool met worst eten.

Later zijn er echter bevolkingsgroepen bijgekomen die de Nederlander xenofoob hebben gemaakt. Die groepen hebben we in de jaren '60 als een paard van Troje ons land binnengehaald, niet wetend wat er ons te wachten stond. Europa was toen echt de Gekke Henkie van de wereld, zette de poorten wagenwijd open voor volkeren waarvan die nog in de middeleeuwen waren blijven hangen, de hele wereld lachte zich rot om ons naieve gedrag. En wat betreft Nederland: allemaal de schuld van de PvdA natuurlijk Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

On 07-06-2006 20:18 Jeroen wrote:
Volgens mij val ik ook in de groep racistische Nederlanders als ik dat onderzoekkie zo lees. Tja, zolang men je maar in een hokje kan stoppen, is het veilig weggeborgen in ieder geval.

Ik weet niet hoe betrouwbaar dat onderzoek is, maar een racist voelt zich superieur aan een ander ras en vindt dat je niet met dat bepaalde ras moet omgaan of mengen
Rasvermenging is uit den boze.
Alle rassen zijn gelijk, zeggen ze, wanneer ze maar in hun eigen land blijven

Vooroordelen heb je altijd, ook in Indonesie, vooral in Indonesie, maar een vooroordeel is nog geen racisme.

Ik heb het nog steeds over een land waarvan mensen zeggen dat ze intelligent, tolerant zijn en goed over bepaalde zaken hebben nagedacht.

Er waren eens tijden, en nu nog, dat het vooral westerlingen waren die zwierven over de hele aardkloot, en die zich elders vestigden
Maar nu oosterlingen- zuiderlingen hetzelfde doen, mag dat opeens weer niet.
Volksverhuizingen zijn er altijd geweest, door de eeuwen heen.

Racisme heeft geleid tot etnische zuiveringen (Entlosung), is wel gebleken. En dat heeft weinig met religie te maken,al wordt dat er wel bijgehaald..

Sweet young thing

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 07-06-2006 20:40 kiwimave wrote:

Een gezonde dosis wantrouwen tegen buitenlanders is nooit verkeerd.

Trouwens, ik denk dat NL heel buitenlandervriendelijk was, zeker toen de Indos kwamen,

en later de Chinezen, de Italianen en Grieken hier de vuile werkjes kwamen opknappen.
]

1. Vind ik ook .Maar ik zou de buitenlanders veranderen in vreemden , mensen die ik niet ken.

2.Dat is een mythe , zelf geproduceerde eigenbeeld.

De Nederlanders motten (willen) de halfbloedjes niet hebben .
Vanaf VOC tijd hebben ze diversde maatregelen genomen om de komst van de Indische Nederlanders tegen te gaan .
Zelfs tot de 20ste eeuw toen de Indische Nederlanders klem zaten in Indosenia.
(moet ik de bron , titel en blz vermelden ?)
3. dat is economische noodzaak , de Nederlanders hebben werkkrachten nodig .
Ze hebben alleen stom gehandeld om daarna de Gast Arbeiders toe te staan om hier te blijven , en hun gezinnen te laten overkomen.
De Switzers hebben ook zat gastarbeiders , maar ze zijn slimmer .
Gaan extra eisen stellen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

On 07-06-2006 20:40 kiwimave wrote:
tenminste. Tot op de dag van vandaag zijn de meeste Chinezen niet geassimuleerd, maar wat boeit mij dat nou, die gasten werken hard en ik haal iedere week een portie Fu Jung Hai voor 6 euro bij de Chinees om de hoek, voor die prijs zou een Hollander dat niet maken! Ze werken hard en dat is veel belangrijker dan het Wilhelmus kunnen zingen en boerenkool met worst eten.

"Buitenlanders" werken ook hard, maar in de lagere arbeidssectoren (bvb schoonmaak, inpakwerk).
Te vergelijken met indo's -- alweer pak Londoh -- die bvb in het leger niet verder kwamen dan de rang sergeant, of in de ambtenarij als commies.
Er zijn Marokkaanse,Turkse, winkels en cafetaria en restaurants, en ik weet niet van welke nationaliteit ook.
In Tilburg, heb je een straat met alleen maar Turkse winkels.

Er zijn meer turken te vinden in de politiek, dan bvb nederlandse indo's

Luiwamessen, als je ze zo wilt noemen heb je ook.

Ik zag laatst een tv-programma over nederlandse jongeren die helemaal niet wilden werken
En veel Nederlanders willen voor een minimumloon de deur ook niet uit, tenzij je hen dwingt.

Sweet young thing

maseddi
Gebruiker
User icon of maseddi
spacer line

On 07-06-2006 21:03 sidia wrote:

...
]

2.Dat is een mythe , zelf geproduceerde eigenbeeld.

De Nederlanders motten (willen) de halfbloedjes niet hebben .
Vanaf VOC tijd hebben ze diversde maatregelen genomen om de komst van de Indische Nederlanders tegen te gaan .
Zelfs tot de 20ste eeuw toen de Indische Nederlanders klem zaten in Indosenia.
(moet ik de bron , titel en blz vermelden ?)

Ja Om Sid, dat is ook waar.

Nu ik tot een ander geloof ben overgegaan, heb ik alweer met vooroordelen te maken.
Een persoon met een zwakker karakter zou morgen al radicaliseren Emoticon: Smile

Overigens: voor katholieken die moslim zijn geworden. Door het doopsel ben je nog steeds katholiek. En de genade van de H. Geest blijft nog altijd van kracht
Ik weet niet veel af van kerkrecht, maar dit weet ik nog. Emoticon: Shiny

Om terug te keren tot die indo's.
Het resultaat van het Nederlandser willen worden dan de Nederlander in Indie heeft menigeen inmiddels al gezien.
Een lik naar boven, een trap naar beneden zou Londoh zeggen.

De nederlanders waren slim: via de javaanse vorsten hielden ze het javaanse volk onder de duim Tegenwoordig zouden ze het doen via de politiek (Hirsi Ali) of via de goed ge-integreerde allochtone sociaal werker
.
Ik hou dan ook mijn hart vast wanneer al die allochtonen of allochtone "halfbloedjes "ook Nederlandser zouden worden dan de Nederlander.

Het enige bezwaar dat ik heb tegen buitenlanders is deze.
De muziek.
Ik hou niet van rap, hiphop of dat multiculti-rock gedoe, maar van amerikaanse rock en americana
Het zou bijzonder jammer zijn wanneer die muziek niet meer te horen is via de radio of niet te koop in de winkels Emoticon: Yes! Emoticon: Smile

Sweet young thing

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Mas schreef
Ik zag laatst een tv-programma over Nederlandse jongeren die helemaal niet wilden werken
En veel Nederlanders willen voor een minimumloon de deur ook niet uit, tenzij je hen dwingt.

Dat krijg je als je alle het andere niet oplost, en je laat het maar zitten.
Je kijk liever de ander kant op, en weet dat het verkeerd is, maar ja waarom zal je het oplossen.
Je hoop dat het van zelf oplost.
Dat waren de jaren 1990 2000, met Paars als regering.
Zal ik u eerlijk bekennen ik ben graag in de VUT gegaan omdat ik niet meer gesteund werd door die bazen van mij, die alleen zag dat je geld kon verdienen, op een gemakkelijke mannier.
Je werd, en word, niet serieus genomen door die geboefte die zich in de top hebben gewrongen.
Het waren geen verdiensten maar met vriendjes politiek aan hun positie gekomen.
Via vakbonden in de ondernemingsraad gekomen, een vergader cultuur van je welste.
Ook dat je zag dat je voor jongere klaar moest staan, en ze van geen kanten luisterde.
En als je er wat van zei, je mag niet kritisch zijn,dan kreeg je van hun ouders de natrap, want hun lieverdjes waren de allerliefste .
Als je een groep, of ze rood, geel, zwart, of wat dan ook, ze geen verplichtingen oplegt, en ze krijgen hun geld,zonder er iets voor hoef terug te doen, luilekkerlandje, waar vandaan hun geld komt weten ze niet maar zien hen in dure autoís rijden, heeft er niets mee te maken,zeggen de wetenschappers van het links allooi, je krijg toch jaloezie.
En dan denken zij, als dat zo gemakkelijk gaat, nou wat let mij dat na te apen.
Als de overheid geen verplichtingen oplegt, dan krijg je een weerwil van mensen die hun eigen plan al klaar hebben.
Dat was het tendens van jaren, en daar komt nu eindelijk verandering in.
Maar meestal is dat te laat, paard achter de wagen spannen.
Je was vroeger, nou nog niet zo lang geleden, trouw aan je baas.
Maar dat hebben ze afgelopen periode ook veranderd je bent een nummer, en je kon zo gemist worden.
Het was ook niet goed dat je vast geroest was aan je job, je moet flexibel zijn van hak op de tak.
En nu weer herontdekken ze de ouderen, die nog meer in hun mars hebben, plichtgevoel, wat er bij hoort, bij iedere job, dan die verwende apen.
Och laat het maar zitten ik kan nog veel meer hier vermelden wat er aan de hand is maar de ontkenning is niet van de lucht.
Je hoop maar dat je die pensioen die je betaalt hebt bij de ABP, je geld mag ontvangen, en dat kon nog wel eens van je afgenomen worden als je aan die klooijo van Woutertje Bos mag geloven.
En dat als voor beeld van die jongeren, die zien wat voor inzet je ook doet de politieke macht kan het makkelijk van je afpakken.
Wil je dan nog de jongeren motiveren serieus met hun werk om te gaan.
Forget het maar ze gaan niet meer voor de kat ze ,,,,,, werken.
En eigenlijk hebben ze gelijk hadden ze maar, het geld van die ouderen af moeten blijven. Emoticon: Shut up! Emoticon: Stupid Emoticon: Angry

Ik hou niet van rap, hiphop of dat multiculti-rock gedoe, maar van amerikaanse rock en americana

Zouden ze via de minerette moeten uit zenden, dan zouden ze In Indonesie vrolijker van kunnen worden Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

[quote] On 07-06-2006 20:40 kiwimave wrote:
Een gezonde dosis wantrouwen tegen buitenlanders is nooit verkeerd. Als ik Indonesier was en ik zag zon ouwe bule met bierbuik lopen zou ik ook mijn dochters binnenhouden. Je kan ook overdrijven, zoals de Indonesische regering doet: http://www.thejakartapost.com/

Dit sluit aan op de mening van Londoh, na het verdwijnen van Suharto hebben die bestuurders er inderdaad een rotzooi van gemaakt en je ziet Indonesia steeds verder afglijden.
De heren bestuurders weten dat verdomd goed, vandaar dat ze geen pottenkijkers dulden

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

Het wordt tijd dat er een kabinet komt dat besluit al die In Doos bij de vullis neer te zetten. Alle pogingen om van hun medelanders te maken zijn jammerlijk mislukt. Je kan beter met Marocs of Turkies te maken hebben, dan weet je "dit is een allochtoon" die Indoos willen van alle wallen meevreten.

Als oplettende lezer valt het me op dat die Londoh het vooral gemunt heeft op de Indische Nederlanders. Vind ik persoonlijk een vreemde zaak omdat deze bevolkingsgroep naar mijn weten nog nooit negatief in het nieuws is geweest.
Ze zijn geruisloos opgegaan in de Nederlandse samenleving. Ik zelf herken ze vaak alleen aan hun kleurtje.
Als je ziet dat Antillianen, Marokkanen en Turken wel de voorpagina van de krant halen als het gaat om negatief nieuws, dan snap ik niet waarom die Londoh vindt dat het kabinet die indo's bij het vuil moet zetten?
Nu weet ik wel dat die man veel onzin schrijft, waar hij ook nog eens zelf in gelooft, maar dit feit blijft voor mij toch een raadsel. Zal wel iets persoonlijks meegemaakt hebben met bepaalde mensen uit die bevolkingsgroep dat hem een trauma voor het leven heeft bezorgd. En voor het gemak gaat ie dan maar generaliseren. Vind het een beetje ziekelijk worden.
Doet me trouwens denken aan die Oostenrijker die tijdens zijn gesjeesde kunstenaars studie in Wenen nare ervaringen had met bepaalde Joden, de hele groep ervoor veroordeelde en eenmaal in Duitsland de baas geworden die hele bevolkingsgroep bij het vuilnis zette. Werd daar erg letterlijk genomen.
Moet er toch niet aan denken dat zo'n man kinderen moet gaan opvoeden? Emoticon: Stupid

Jantje
Gebruiker
spacer line

Mas Ed,

Jouw laatste 7, 8 posts zijn de beste propaganda die groep Wilders zich maar kan wensen. Ongenuanceerd het grootste deel van de Nederlandse bevolking uitmaken voor racist. Heeft mij ook over de streep getrokken en ik ga deze partij steunen.
www.geertwilders.nl Emoticon: Yes!

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Dat ik het zo gemunt zou hebben op Indische Nederlanders valt reuze mee. Kijkt U maar eens in het gastenboek van mijn Nieuw Guinea site, zou je bijna malu van worden. Ik wil echter niet ontkennen dat een deel van deze bevolkingsgroep bij mijn Siaga Nomor Satu teweeg brengt. Deze mensen zijn altijd het schoolvoorbeeld van assimilatie geweest, omdat Nederland bij hun komst nog niet zoveel asielzoekers had, alleen hunnie. Dat hebben de Nederlanders zo goed mogelijk proberen te doen. Begin 1970'er jaren is een gedeelte van deze groep een grote bek gaan opzetten, dit was naar aanleiding van de zgn Bijlmerexpresse die grote hoeveelheden Surinamers naar NL bracht. Door een iets andere opstelling, maar ook een veranderend tijdsbeeld kregen deze Suries van alles bij de regering voor elkaar. Dat zette kwaad bloed, er werden Indo's jaloers, nou is dat niet zo moeilijk, want kecemburuan is een van de belangrijkste karaktereigenschappen bij vele In Doos. Over Spanjaarden, Italianen, Marokanen etc. werd niet gesproken, maar wel over degenen die uit een andere kolonie kwamen. Die daar overigens gewoon recht op hadden, want Nederlands paspoort. Die Indoos hebben vaak gezegd "Wij waren toch Nederlanders" dit is echter je reinste leugen, ze waren gelijkgsteld aan Europeanen, dat is iets heel anders. Bij velen sloegen de stoppen door, er werd een krans in het water gegooid, gezeur over Japanse hoogwaardigheidsbekleders, kille ontvangst en zo. Voor dat laatste hebben ze geld gehad, ze hebben trouwens wel meer poen van de regering los gepraat. Nog onlangs is er een behoorlijk groot geldbedrag doorgejaagd omdat ze zo nodig een "cultuur" moesten hebben. Maar zo als ik al heb gezegd, dit is een klein gedeelte van de groep, die het natuurlijk voor de anderen verpest

Deewee
Gebruiker
spacer line

Waar is de aansluiting naar het nederlandschap van de indo door ontstaan?. Was dat niet door het verkrijgen van een paspoort maar door het doorgeven van nederlands bloed ?

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Het "doorgeven" van Nederlands bloed heeft weinig met het Nederlanderschap te maken, zou een bloedtransfusie al voldoen. Overigens, is Europees een betere benaming want er zaten in Indie veel mensen uit andere delen van Europa, vooral Duitsers en Belgen. Denk maar eens aan de militairen van de VOC en het KNIL. Kwam nog bij dat sommige dorstige Knil'ers er niet mee zaten een boomapie in de Kampung als zijnde hun kind te erkennen in ruil voor een fles jenever.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 08-06-2006 06:52 londoh wrote: [BR

Die Indoos hebben vaak gezegd "Wij waren toch Nederlanders" dit is echter je reinste leugen, ze waren gelijkgsteld aan Europeanen, dat is iets heel anders. rpest

Apa sudah di Tjek ???

Naar mijn bescheiden mening zijn de Indische Nederlanders WEL nederlanders.Vanaf wet 1892 is het duidelijk wie Nederlanders zijn en wie niet.
Dus als die mensen na klem gezeten te hebben naar hun moederland willen gaan , dan is het hun recht.

Gelijkgestelden zijn NIET Europeanen die gelijkgesteld (kan )worden , soms op eigen verzoek.
Dus een Indisch man/vrouw die volgens wet 1892 Al belanda zijn kan nooit een gelijkgestelden status krijgen.

Wel EX inheemsen zoals (vaak) Menadonezen en Ambonezen .
Sorry , dat ik antwoord geef voor mijn Indische vrienden is (ook) "bangsa".

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Deewee

De Nederlandschap werd verkregen door bloedlijn , en niet door geboortelandprincipe.
Dus een Nederlandse man kan zijn kinderen echten .Zo was het verhaal van froeher in Ned.Oost Indie.
Een andere mogelijkheid is door Naturalisatie , je krijgt een nieuwe paspoort(Nederlandse) .

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Meneer Sid, U gooit weer even het 1 en ander door elkaar, ik heb het over Indoos U over Indische Nederlanders, lijdt geen twijfel dat dit Nederlanders zijn. Als een Knilsoldaat Heinrich Patser akomstig uit Hessen bij Mbak Cantik uit Kertosono Oos Java op de kut gaat en daar komt een kindje uit voort, is dat Indokindje dan een Nederlander? Het lijkt trouwens wel of dit de TKK is, wat een stompzinnig gelul met mensen die het verdommen om te lezen. Is trouwens wel een aardig bewijs voor een eerdere bewering van mijn dat Uw volk erg goed in lullen is, maar lezen homaar Emoticon: Shiny

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Zoals bekend was de bezettingsgraad van de Duitsers in het beginjaren van de VOC heel erg groot .
Weet niet wat de status van Herr Pater wordt , was hij een Belanda geworden ?.
Hij was duidelijk in dienst bij een vreemde mogendheid en VOC dienaar.
Vaak blijven ze hangen in den Oosten , omdat ze senang hebben , of wegens familieomstandigheden.
Dat zal ook gebeuren met de andere Europeanen, de Fransen , de Zwitsers etc.

Ik denk dat er (bijna) geen verschil is tussen een Indo en Indische (n) .
Indische Nederlanders werden vaak ook Indo genoemd.
De Indonesiers noemen de Indische(n) ook Indo.

Jij als Indokenner moet het toch weten.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

U denkt, maar daar moet U wel de hersens voor gebruiken. Een Indische Nederlander kan net zo goed een totok wezen. Indo is een afkorting van Indo-Europeaan. M.a.w. het eerste woord geeft de v/m verblijfplaats aan, het tweede de afkomst.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,674,060 pageviews Een website van indahnesia.com