veranderen van sponsor

Subforum Het visumgebeuren 
86 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sandra
Gebruiker
User icon of sandra
spacer line

Ik vraag me af of het mogelijk is om van sponsor te veranderen (in Indonesie) indien je je social budaya visum hebt. Kan dan nog iemand anders voor je garant staan in Indonesie, of mag/kan dat niet?

groetjes, san

DeeCee
Gebruiker
User icon of DeeCee
spacer line

Hi Sandra,

Dat vraag ik me dus ook af,, want nu zit ik heel erg te twijfelen wie ik me als sponsor zal nemen.

Ik heb met mijn oom geen goede relatie, vanwege dat hij mijn vriend niet mag en ik ben bang dat als hij mij zou sponsoren, dat hij controle over mij neemt of als ik iets niet doet zoals hij het zegt, mij gelijk gaat aangeven bij de immigratie zonder dat ik tegen de regels inga. Het is bij een vriendin van me gebeurt; tenminste,,, zij had als sponsor haar stief vader. Zij heeft zelf een Indo bf en haar moeder en stiefvader mogen hem niet. Vervolgens liep ze weg van huis en wilde hem en zij hun in de cel stoppen! En dan wordt zij natuurlijk het land uitgezet - zonder enige goede reden, want ze heeft niks verkeerds gedaan! Ben heel bang dat hetzelfde bij mij gaat overkomen. Ik heb er een hekel aan als iemand over mijn leven gaat overnemen - loopt te dreigen als ik t een of ander niet doet, dat er dan gevolgen zijn.

mashil
Gebruiker
User icon of mashil
spacer line

Ik weet het niet honderd procent zeker maar ik meen dat het wel kan (heb zelf ook geswitched 1 keer maar pas nadat ik het land eerst effe uitging) Je kan bij het immigratie kantoor een formulier ophalen die beddoeld is voor de sponsor en hierbij kan je aangeven dat je eerst al een andere had, maar nu bent veranderd om eenbepaalde reden.
Nogmaals, ik ben er niet meer zeker van, maar ik zou zeggen check het bij de immigrasi.
Neem een goed boek mee en wat te drinken, als het over komt dat je genoeg tijd hebt wordt je sneller geholpen meestal.
Succes.

- Let us live simply so that others may simply live -

sandra
Gebruiker
User icon of sandra
spacer line

Hoi DeeCee,

Ik zit in zo'n dergelijke situatie, ik heb een indo vriend en omdat wij nog niet getrouwd zijn, is het onmogelijk samen te zijn. In ieder geval, heel anders dan in NL. Ik ben bang dat als ik de volgende keer weer naar Indo gaat, ik aan hem vast zit en ik vind het heel erg als er bepaalde situaties ontstaan (gedwongen huwelijk) waar je dus helemaal alleen voor staat. En dan is je sponsor degene die voor jou garant staat. Dus als er iets gebeurt, dan is hij aansprakelijk.

Ik ben het er met je over eens dat ik ook niet wil als iemand ons leven zou overnemen en beslist wat je wel en niet mag doen. Daarom ook mij vraag of je van sponsor mag veranderen, mocht er iets gebeuren. Ik hoop dat je de juiste beslissing zou nemen en in ieder geval ook succces gewenst met je studie op Bali.

Bedankt voor de reacties en mocht er nog iemand zijn die verder nog een antwoord weet, alvast bedankt.

Groetjes, sandra

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Dames als je zelf aangeeft dat je je sponsor niet vertrouwd moet je een andere sponsor nemen. Krijg je wel veel vragen van de Kepala Kanim of betalen. De naam van de sponsor staat op het visum. Dus bezint eer U begint. Dat jullie dat antwoord niet zelf kunnen verzinnen, is toch niet logisch van sponsor veranderen, daarmee geef je zelf aan dat er iets niet te vertrouwen valt, en alarmeer je het Kanim daarmee. Het beste is iemand tot sponsor nemen die je daarvoor betaald.

DeeCee
Gebruiker
User icon of DeeCee
spacer line

Beste Lon,
mijn zins opbouw in NL klinkt niet helemaal geweldig, en nu ik zo terug lees, zullen de meeste mij verkeerd begrijpen.

Mijn oom is degene waar ik absoluut geen vertrouwen in heb. Mijn vriend vertrouw ik 100%. Tis geen eikel die heel de dag op het strand hang en naar chicks kijkt ofzo. Hij heeft een baan, werkt keihard voor z'n geld. Ik zou echt geen gast nemen die geen reet doet en alleen op mijn geld zit te wachten. Die kan echt poep van me krijgen Emoticon: Puh!

Ik word gedwongen door mijn moeder om mijn oom als sponsor te nemen. Ze zegt dat het zo beter is, want de immigratie ziet dan dat ik familie van hen ben. Maar alsnog, zij kunnen helemaal niets schelen wie je sponsor is. Ik ben gewoon bang als ik niet naar mijn oom luister, dat hij me dan gaat dreigen met bepaalde dingen; mijn familie doet er alles aan om me van mijn vriend te scheiden. Tis gewoon te triest wat ze ons aandoen. Mijn oom heeft mijn vriend een keer tegen de grond gebeukt op het vliegveld en wilde hem vervolgens in elkaar trappen ZONDER ENIGE REDEN! Hij had ook gedreigd om hem in de cel te stoppen als ik niet terug naar NL zou keren. Het ging namelijk zo: mijn vriend en 2 andere vrienden van me brachten me naar het vliegveld. Mijn oom zou ook komen, maar die kwam veelste laat, dus wij vertrokken al. Mijn vriend had hem netjes gebeld en vertelde hem dat we al vertrokken waren, anders zou ik mijn vliegtuig missen. Vervolgens schold mijn oom hem uit en dreigde hem met allerlei dingen; mijn vriend bleef beleefd aan de telefoon, maar ik zag zijn tranen in zijn ogen. Ik vond het vreselijk om hem zo aan te zien en begon zelf te huilen. Mijn vriendin vertelde me om sterk te blijven,,, Ik kan alles nog zo goed herinneren als dat het gister was. Hij had mijn vriend voor 100en anderen op het vliegveld in schaamte gebracht. En ik, ik heb misschien mezelf in schaamte gebracht,,, vanwege kwaadheid begon ik te huilen en te schreeuwen door heel het vliegveld heen. Niet schelden hoor, ik bleef netjes - maar ik wenste zo erg dat ik Indo kon spreken,, mijn vriendin moest alles voor me vertalen. Mijn oom zei dat ik een schaamte voor de familie was en dat ik de familie kapot maak als ik met hem een relatie heb. Er is absoluut niets verkeerds dat mijn vriend heeft gedaan. Misschien heeft hij 1 of 2x geen "Om swastijastu" (hoe je t ook schrijf) gezegd tegen m'n familie toen hij binnen bij ons in huis kwam. "Hallo" is genoeg vind ik. Hij hoeft echt niet mijn families kont te kussen, dat heb ik hem verteld - "Laat je niet gek maken door mijn familie!". Mijn moeder,,, die kan ik soms echt een klap geven. Maar ik ga niet zo low als mijn oom of de rest van mijn familie. Wij houden ons koel. Ik zou zeggen als ik weer in Bali ben: Let the games begin! Ik ben niet bang voor mijn familie die ons probeert af te scheiden!

Btw. Sandra, je kunt je vriend als sponsor nemen en dan vervolgens ergens anders verblijven (ieder zijn eigen woning). Dat is wat ik doe, niemand die je dan kan zeggen dat jullie vervolgens moeten trouwen.

sandra
Gebruiker
User icon of sandra
spacer line

Hoi DeeCee,

Wat naar wat je hebt meegemaakt! :-( Wellicht zou jouw familie nu wel moeten weten dat jullie graag bij elkaar willen blijven, toch. Immers, de invloed van de familie heeft daar een grotere impact volgens mij, wat betreft vriendjes enz.
Inderdaad ben ik van plan om zelfstandig een huis te huren als ik weer naar Indo gaat, want dat is toch het beste ter voorkoming van problemen.

Wees in ieder geval wel voorzichtig en neem de weg met de meeste weerstand.

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Hmmm.... je zou bijna een autobiografie kunnen uitgeven DC Emoticon: Wink

Trouwens...Wat is dat toch dat bijna alle bule/indonesische-paartjes hun dochter Dewi noemen??

Gracias. Sama sama

Agung
Gebruiker
User icon of Agung
spacer line

On 21-05-2006 18:45 kiwimave wrote:
Trouwens...Wat is dat toch dat bijna alle bule/indonesische-paartjes hun dochter Dewi noemen??
Dewi is een mooie Balinese naam en alles van Bali vinden bule prachtig.... Emoticon: Smile

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Dewi,

De vraag ging over het veranderen van sponsor, maar uit je verhaal blijkt dat er geen keuze is. Voor het verlengen van een visum zijn 2 zaken belangrijk a) de relatie met de pejabat imigrasi b) de sponsor. Als a goed is, is b niet belangrijk, als a een klootzak is wordt b erg belangrijk. Ik heb voor a een "vriend", in Indonesia maak je vrienden door betaling, zeker in de rijen van de ambtenarij. b is een jongedame die ik sponsor, ik betaal haar studie en "mag" zij voor mij de imigrasi formulieren ondertekenen. Dat hele sponsorschap stelt in feite niets voor, vele echtgenotes sponsoren hun man, maar hebben niet eens een nagel om aan dr achterste te krabben. Wat je moeder zegt over "zien ze dat je familie bent" geldt natuurlijk als de pejabat imigrasi iemand van het resort waarin het kanim ligt is. Er werken op dat soort kantoren ook veel mensen vanuit een andere regio, zeker in de hogere eselon, dus die vlieger van je moeder gaat niet op. Ik zou wel goed uitkijken om zo iemand die je noemt als sponsor te nemen. Het is beter een sponsor te nemen die weinig van de gang van zaken afweet, blijf je ook vrij van chantage. Bedenk dat als je moeilijkheden met het Kanim krijgt je geen kant heen kunt.Het gebeurd vaak in relaties die een beetje slecht lopen dat men zich kinderachtig gaat gedragen een van dat soort gedragingen is "dan sponsor ik je niet meer" Bedenk jezelf altijd dat er in Indonesia geen sprake is voor rechten voor een buitenlander, hoogstens gunsten.

Gruces

PS Kpd Agung: Dewi komt uit het klassiek maleis en betekent Godin

sandra
Gebruiker
User icon of sandra
spacer line

Londoh wrote: Ik heb voor a een "vriend", in Indonesia maak je vrienden door betaling, zeker in de rijen van de ambtenarij.

Word je dan niet in de maling genomen en betaal je gewoon een ontzettend hoog bedrag dan de Indonesiers?
Bij het imigrasi kantor in west java heb ik gezien dat veel mensen extra geld betalen, zodat hun map bovenop komt te liggen ipv. onderop.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Sandra,

Een van de eerste vereisten is dat je je aanpast aan de zeden en gewoonten van het land. Een van die gewoontes in dit land is dat ambtenaren harder lopen als je iets schuift. Doe je dit niet dan gaan ze "zoeken" kan je ineens voor een verlenging 3 - 4 keer op kantoor komen en uren wachten. Voor wat meer geld krijg je een voorkeursbehandeling. Ik heb geen slechte ervaringen met ambtenaren, wel met tussenpersonen. De ambtenaar heeft meestal zn eigen tussenpersoon, daar moet je achter zien te komen wie dat is. Er zijn in Indonesia goede en slechte imigrasi kantoren, je kan net ergens zitten waar men erg moeilijk doet, bij andere kantoren loopt e.e.a. als vanzelf. Ik neem ook altijd een kadootje mee uit NL voor de ambtenaar Emoticon: Shiny De smerigst ruikende parfum, stinkt als WC reiniger van t Kruidvat Emoticon: Shiny

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Dewi is een indonesische naam , waarschijnlijk afkomstig uit sanskriet.
Meestal wordt het gebruik bij mooie en bevallige meisjes(vroouwen ) , het betekent ook godin.(mannelijke kant is Dewa)
Meestal zijn de draagster van de naam dewi vaak mooie vrouwen(meisjes) , want in indonesia is het de gewoonte dat iemand in staat of gerechtigd moet zijn om de naam te kunnen dragen.
Dus een lelijke vrouw zal nooit de naam dewi dragen, zoals een kleine / iele man nooit de naam Bima of Gatot(kaca) kan dragen .
Precies als je in europa een kleine magere dwerg de naam Hercules niet kan geven.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

DeeCee
Gebruiker
User icon of DeeCee
spacer line

Nou Lon, wat betreft mijn oom,,, hij kan het vergeten. Mijn vriend kent mensen die bij de immigratie werken en heeft er goede relaties mee en ook bij de agency heb ik slechts 250thou betaald ipv 750. Emoticon: Shiny

Maar als hij loopt te dreigen met niet mijn sponsor meer zijn, want,,,, etc. etc. - dan is het gewoon over en klaar uit. Ben daar sterk in, maar ik zie dit echt niet gebeuren bij hem dat hij loopt te dreigen met dat gene. Enige vind hij niet zo leuk dat ik rook en moet dus stoppen, want hij's bang dat ik een kettingroker wordt zoals hem (15 sigaretten per dag,,, Emoticon: Nooo ), van mijn part mag hij ook wat minder roken hoor. Heb het hem verteld en we beginnen zodra ik in Bali ben Emoticon: Very funny

Mijn naam? Ugh nah,,, er zijn nog 2 andere die deze naam in de familie dragen. Zo standaard,,, bah! Emoticon:

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

DeeCee,

Wat jij nodig hebt is een Agent welke alles voor je regelt.
Mijn vrouw heeft voor mij een Agent gevonden. Als je in de regio van Semarang woont heb je er wat aan anders niet.

Verder ben ik alleen en naar de politie geweest voor handtekeningen en vingerafdrukken en naar immigratie kantoor voor handtekening en vingerafdrukken. Ik heb met al die mensen geen woord geproken. Daar heeft de agent voor gezorgd. Ook in het politiebureau niet, geen woord.

Ook ik hield mij dom. Zodra ze weten dat je de taal spreekt gaan ze vragen stellen. Mijn advies zoek een goede Agent. Laat je gezicht daar niet zien om het te regelen. Anders ben je de klos ($$$$$$$$).

Ook met een verkeers overtreding op de snelweg. Vlak bij een politie post over een dubbele doorgetrokken lijn.
Stoppen.....!
OK, geen probleem. Ik ga alleen uit de auto en laat mijn vrouw achter.
Gevraagd werd of ik indonesiech spreek? Nee natuurlijk niet. Hij bekijkt mijn rijbewijs, weet er blijkbaar geen snars van. Opent niet eens internationaal rijbewijs.
Hij probeert uit te leggen dat wat ik deed was fout. Ik hield me van de domme. Wat was het fout, in Engels. Beetje vreemd gezicht erbij trekken. Nog een opmerking van mij Sorry Ya. Toen kreeg ik mijn papieren weer terug. En stond totaal 5 minuten later zonder $$$ of Rp's te hebben betaald weer buiten.
Geluk gehad? Wie weet.

Houd je zeer dom, anders ben je echt dom bezig.
En ook hier zijn veel indiane verhalen als antwoordt.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Het gevolg van jezelf van den domme houden is dat je er binnen een half jaar niets meer van begrijpt en zelf Den Domme bent geworden. Vingerafdrukken ?
Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Moet je een goeie agent voor hebben

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 27-05-2006 14:35 londoh wrote:
Het gevolg van jezelf van den domme houden is dat je er binnen een half jaar niets meer van begrijpt en zelf Den Domme bent geworden. Vingerafdrukken ?
Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Moet je een goeie agent voor hebben

Blijkbaar snap jij er niets vanhetgeen ik hier neerzet. Blijkbaar snap jij alleen Indiane verhalen. Macho talk. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!
Blij dat ik eindelijk weer eens Solo kan bezoeken, zonder ....................

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

He "Den Domme" het gaat om het veranderen van sponsor niet over kolonialen die het in Indonesia "gemaakt" hebben. Iedereen op dit forum weet inmiddels wel hoe slim jij bent en hoe jij over die boomapen denkt. Ingewikkelde excusese omdat je geen bahsasa Indonesia spreekt zijn te doorzichtig. Emoticon: Shiny

DeeCee
Gebruiker
User icon of DeeCee
spacer line

Hahaha,,, Albert,, I kreeg dus net van mijn vriend te horen dat ik voor niet 250thou heb betaald aan de agency. Het was alleen voor INFO!!! Niet dat zij de telex of cable visa regelen. Ik ben nu zo pissed dat ik mijn vriend maar heb gezegd dat hij het maar lekker gaat betalen alleen maar voor kut info,,, GRRRR!!! Ik zoek gewoon een agency die alles voor me regeld, zodat ik niet door al die shit hoef! Emoticon: Angry Emoticon: Angry

sandra
Gebruiker
User icon of sandra
spacer line

Trouwens Albert, toen je werd aangehouden vanwege een verkeersovertreding, was jouw sponsor dan niet verantwoordelijk voor dit gebeuren? Back to the topic, weet je of je kan veranderen van sponsor in Indo?

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Nog niet voldnde info ? Je vrag is ook een beetje krakkemikkig. Op welk moment ?

sandra
Gebruiker
User icon of sandra
spacer line

gewoonweg indien je in problemen komt met je sponsor en hij alles besluit voor je, oftewel, je kunt geen kant op alleen. Ik weet ervaring dat de politie je niet echt helpt.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Daarom moet je gewoon een sponsor nemen die wat afstand heeft. Ik ben zelf van sponsor veranderd afgelopen jaar, heeft wat kleine problemen opgeleverd, maar ik had daar zeer gegronde redenen voor. Wil ik hier niet allemaal uit de doeken gaan doen. Krijgt het meteen een etiket van Indianenverhaal van de echte deskundige. Emoticon: Shiny

Overigens is het enige dat de sponsor moet doen : tekenen en een fotokopie van zijn/haar ktp ter beschikking stellen. Maar ik kan er goed inkomen dat Javaantjes daar "belangrijk" over gaan doen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,365,382 pageviews Een website van indahnesia.com