Jaartje in Yogya

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
522 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
mashil
Gebruiker
User icon of mashil
spacer line

Hallo
15 agustus vertrek ik voor 12 maanden naar Yogyakarta om daar stage te lopen.
Ik ga werken in een instelling waar jongeren zijn met een lichamelijke handicap.
Maar voor die 12 maanden ben ik op zoek naar een woonruimte in Yogya. Is er iemand die mij hier mee op weg kan helpen?
Ik ben bekend met het feit dat er genoeg rumah kos is in Yogya, maar ik zou graag nog iets meer horen.
Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten,

Mas Hilmar.

- Let us live simply so that others may simply live -

Tijl.
Gebruiker
spacer line

Mas Hilmar.

Als je geen kost adres weet dan kan je het beste eerst in een goedkoop hotelletje gaan zitten en van daaruit wat zoeken (je hebt toch alle tijd). Het barst er van de kost adressen dus dat moet wel lukken, zelfs ook voor internationale studenten. Als je op je eerste werkdag vraagt naar rumah kos dan wordt dat per direct voor je geregeld). Rumah kos is wel veel goedkoper dan een hotel maar een doorsnee kamer voor 5 euro per nacht is nog steeds niet veel (vindt ik).
Veel plezier en doe ze groeten,
Tijl. Emoticon: Yes!

Tijl.
Gebruiker
spacer line

Mas Hilmar,

Waarschijnlijk krijg je geen reply's omdat iedereen (incl. ik) jaloers is omdat jij een jaar (gewoon een heel jaar) naar IndonesiŽ gaat.
Lees je wel eerst even alle elendige visum verhalen door op deze site voordat je daar aan een vriend(in) begint ?!

Succes,
Tijl.

mashil
Gebruiker
User icon of mashil
spacer line

Hallo Tijl,
Bedankt voor je reactie, eindelijk. Ik vroeg me al af waar de replies toch bleven aangezien wel al enige mensen de oproep gelezen hadden, zou het dan echt jaloezie zijn?... Emoticon: Puh!
Op de engelse versie noemde iemand een boarding house voor buitenlanders om in te wonen, weet jij daar soms meer van?
Groetjes van Mas Hilmar, die inderdaad beseft dat het geweldig is dat hij een jaar lang in IndonesiŽ gaat werken.

Tijl.
Gebruiker
spacer line

Mas Hill,

Ik moest 6 geleden ooit eens iemand ophalen die in een boarding house zat in Yogya; dus ik weet van het bestaan maar meer weet ik ook niet. Het was overigens wel in een beter en rustiger deel van Yogya. Als je echt verlegen zit en je wil daar graag een contact persoon, iemand die Yogya en surrouding goed kent, en die je dus ook met gemak naar zoiets kan brengen als een board house, dan kan ik je eventueel wel een e-mail adres geven van iemand die ik goed ken uit die stad.
Groeten,
Tijl.

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Ik weet niet of je "in" Yogya perse wil gaan verblijven.
Ik heb een goed adres die hťťl eenvoudig is.
Mail mij op mijn privť.

Umberto.

NB je moet zelf corresponderen of bellen. Ik behandel je aanvraag wel vertrouwelijk.. Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up!

mashil
Gebruiker
User icon of mashil
spacer line

Beste Umberto,
Bedankt voor je reactie, ikheb geprobeerd te mailen naar het mail adres dat staat achter jouw naam bij deze site, maar steeds kreeg ikem weer terug. Weet jij hoe dat komt?
Vriendelijke groet,
Hilmar.

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Kijk nu komt het hagen763Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.planet.nl of sidhi.astu.1Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.planet.nl. Maar www.sidhiastu.nl
kun je even kennismaken met ons/mij. Nogmaals ik kan je helpen,
maar discreet!!! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up!

Habib
Gebruiker
spacer line

Hi Emoticon: Bye bye

Sepp Buys
Gebruiker
User icon of Sepp Buys
spacer line

Hilmar,

Jogjakarta is een grote stad naast de normale inkos kamers zijn er doordat de stad een zeer grote universiteit kent vele kamers te huur. Ten zuiden van het kraton zitten de meeste toeristen waardoor de prijzen relatief hoger liggen echter moet dat geen probleem zijn de kosten voor inkos (van het nederlandse in de kost) over het algemeen niet hoog. Morgen maandag ga ik zelf weer naar Jogja op zoek naar een inkos maar dan in de desa's in de omgeving van Jogja meer op de boertoer zal ik maar zeggen. Ik zal je op de hoogte houden van prijzen ed.

Sepp

mashil
Gebruiker
User icon of mashil
spacer line

On 13-06-2004 16:46 Sepp Buys wrote:
Hilmar,

Jogjakarta is een grote stad naast de normale inkos kamers zijn er doordat de stad een zeer grote universiteit kent vele kamers te huur. Ten zuiden van het kraton zitten de meeste toeristen waardoor de prijzen relatief hoger liggen echter moet dat geen probleem zijn de kosten voor inkos (van het nederlandse in de kost) over het algemeen niet hoog. Morgen maandag ga ik zelf weer naar Jogja op zoek naar een inkos maar dan in de desas in de omgeving van Jogja meer op de boertoer zal ik maar zeggen. Ik zal je op de hoogte houden van prijzen ed.

Sepp

Sepp, Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Ondanks dat mijn stage 13 kilometer van Yogya vandaan is hoop ik toch wel redelijk dichtbij de stad te kunnen wonen omdat ik daar toch vaak naar toe wil gaan in mijn vrije dagen. Alvast bedankt voor de moeite.

Hilmar.

Sepp Buys
Gebruiker
User icon of Sepp Buys
spacer line

Hillmar,

Een kos kamertje zonder telefoon listrik en eten komt op 100.000 per maand, in een dorp als ze er al kos kamers hebben. In Klaten kom je op 250.000 rupiah per maand, maar zit je in een provincie stad. 3 kwartier van Jogja. Een hotelkamer Quality hotel dat zijn naam niet eer aan doet ik zit er nog momenteel kost hetzelfde 225.000 per nacht, dit is al een afgedongen prijs, boleh menawar, silakan. Dong

Naast het kraton, taman sari het waterpaleis, het Alun alun selatan en helaas Malioboro is er vrij weinig te doen in Jogja zelf. Cafe's als Hugo's bij het Sheriton is aardig, Pappilon is house, goed, ten zuiden van Jogja aan de Jl. Parangtritis is het toeristen kwartier met Via Via een "hot" backpackers eetcafe, valt tegen, Made's warung is open tot 12 uur voor pils ik vind de pasars zelf leuk lekker en mooi. Buiten Jogja. Parangtritis zelf met strand, grot van Nji Roro Kidul, de schrikgodin van de Zuidzee, Boro en Prambanan en Solo op 40 kilometer, Mendut en ach de kleinere dorpen hebben hun sjarmes

Sepp

bunga belanda
Gebruiker
spacer line

Hilmar,

Wanneer je je misschien ook wat meer wilt verdiepen in de taal tijdens je verblijf daar ( hoewel ik er van uitga dat je inmiddels de taal behoorlijk spreekt) Emoticon: Wink kun je ook contact opnemen met Puri in Yogya, daar heb ik ook een cursus gevolgd...zij kunnen een cursus "op maat" verstrekken...en kunnen ook accomodatie voor je regelen, heb ik toen ook gedaan, bij een "homestay" zoals dat heet.

Maar ja, ik lees je berichtje nu pas en je gaat dus volgend weekend al weg, dus misschien heb je inmiddels al wat geregeld....

Een hele goede tijd daar toegewenst, Hilmar.....salam manis van een "oude bekende" uit Leiden.... Emoticon: Bye bye

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,761,822 pageviews Een website van indahnesia.com