Ervaringen met Warung Steak in Jogja

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
82 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Vreten is vaak de helft van alle fun in Indonesie, hoewel je altijd moet uitkijken, ranzige dingen als koeienhuiden en geitenogen worden ook nog wel eens aangeboden. Maar over het algemeen kan je in de "upmarket" restaurants vaak enorm lekker (Aziatisch en Westers) eten voor een 10de van de prijs hier in Nederland.

Toen ik laatst ik Jogja was ging ik wel eens naar de Warung Steak "restaurants", waar, typisch Indonesisch, gewoon een paar houten palen in de grond gestampt waren, een zeil eroverheen gespannen was en klaar is Kees, je hebt een sfeervol restaurantje. De tafeltjes en stoeltjes zijn natuurlijk allemaal van plastic, en bij de plaatselijke Makro gekocht (die hebben ze sinds een jaar ook in Jogja, gelukkig doen ze daar niet zo moeilijk over pasjes als in Nederland) De clientele bestaat in het algemeen uit jong volk en studenten, aangenaam om daartussen te vertoeven natuurlijk. En de steaks zijn verassend lekker! Voor iets meer dan 1 euro heb je een stuk biefstuk of een stuk zalm met wat groente en aardappels erbij. Kortom, voor mensen in Jogja die toch Westers willen eten en een kleine beurs hebben is dit een goede keus! Prawirotaman is toch wel erg duur als je daar iedere dag gaat eten he Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

DeeCee
Gebruiker
User icon of DeeCee
spacer line

Wat ik toch echt wel mis is de typische warungs die je precies goed beschrijft. Heb nog nooit problemen gehad met m'n maag of wat dan ook. Emoticon: Smile

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Waroeng Steak? Die met die zwart/gele borden bedoel je toch he? Die is me aanbevolen heb ik geprobeerd. Inderdaad zijn de stoeltjes van plastic (of in mijn geval uit de jaren 70, wellicht uit een oude school afkomstig of zo). Beide keren dat ik er was was het stampdruk en wilde ik liever snel weg dan nog lang blijven. Da's ook wellicht de insteek trouwens.

Het eten is niet bijzonder, zelfde junkfood als MacD of KFC, alleen net een ander sausje eroverheen. De 'steak' is beslist geen steak, maar is wellicht wel echt vlees, dus voor die 1 of 2 euro mag je niet klagen wŠt je krijgt.

Andere tip: bij de Waroeng Steak in Gejayan (noorden van de stad) zit twee deuren verder 'Sepiring Berdua'.. hoewel je er gewoon ook je eigen bord kunt krijgen. Ook hier zijn de stoelen niet erg goed, maar het is er tenminste lekker rustig, en je kunt ook gewoon voor de deur parkeren. Dit is ook westers eten trouwens, de steak here is groter, lekkerder van smaak en ietsje duurder dan bij Waroeng Steak.

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Jeroen ben je wel eens bij Sage geweest? In de buurt van Atma Jaya. Ook goeie waar voor je geld

Gracias. Sama sama

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Sage zegt me niets, maar staat bij deze op mijn lijstje. Binnenkort maar eens proberen.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Wij eten wel eens vaker bij Waroeng Steak in Malang om eens afwisseling te hebben met 3 keer per dag rijst.
Over de prijs valt niets te zeggen, de bediening is vlot maar ik zou niet graag de keuken eens willen inspecteren.
Dan voel ik mij toch veiliger bij de kaki lima.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Ik eet nooit dit soort dingen in Indo, omdat het eten van vlees hiero een hoog risico inhoudt, als men eens wist hoe er in die keukens gerotzooid wordt. Ik ken een NL kok hier, die mij wel eens het e.e.a. heeft verteld over de trics in de dapur, wordt je meteen kotsmisselijk. Maar ja die Belanda's die drie dagen rijst hebben gegeten willen wel iets anders, begrijpelijk want rijst eten is iets dat je moet leren, heeft mij vijf jaar gekost. Vlees eet ik alleen bij adressen die ik door en door vertrouw, zeker niet in een warung steak, met die door-, en door-, en door gesudderde lappen van koeien die na slacht nauwelijks gecontroleerd worden. Een zieke koe die dood gaat is een groot verlies voor een boer. Kippen die dood gaan tijdens het transport worden ook gerecycled. Een ieder die iets van de Indonesische keuken afweet moet bekend zijn wat voor "wonderen" men kan verrichten met bijv. wat asem, maakt vis aan de datum (amis) weer eetbaar Emoticon: Laugh out loud

Gruces

RienRaket
Gebruiker
User icon of RienRaket
spacer line

KLinkt beetje hetzelfde als de Obonk! die je ook een paar in Yogya hebt... ook lekker eten daar als afwissiling op de rijst en mie..

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,949,026 pageviews Een website van indahnesia.com