Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
79 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 15-05-2006 16:38 AnisJ wrote:
J/u kunt ůůk alles wat krom is recht praten , zeg Emoticon: Devil Emoticon: Devil Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
Als u verder doorredeneerd, dan heeft het ůůk geen zin in Mokum te wonen, waarom niet in Jakarta/kota ???

Er wordt helemaal niets recht gepraat menir Anis. Kromme praat vloeit in de regel uit Uw kibor, ik sla vaak Uw berichtjes over, denk dan maar : komt uit de angkasa. Een figuur die een belangrijke rol heeft gespeeld in de strijd tegen de Belanda's in 1945 - 1949 plus die het commando had over de troepen die IrBa gingen veroveren vanwege de Trikora, daarbij nog eens orde op zaken ging stellen nadat Soekarno er een vreselijk teringzooitje van had gemaakt door zijn geheul met de PKI kan je m.i. onmogelijk een landverrader noemen. Ik heb al geschreven (link hierboven), waarom ik Soeharto hoog acht. Ik heb hier al genoeg vuile mailtjes over gehad, zeker uit de Indische hoek, men kon hieruit constateren wat voor figuur ik werkelijk was. Eigenlijk hadden ze gelijk, want in mijn hart zou ik het liefst 25% indoos willen laten vergassen om door die selectie er een leuk volk van te maken. Emoticon: Shiny

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 16-05-2006 03:20 londoh wrote:

Eigenlijk hadden ze gelijk, want in mijn hart zou ik het liefst 25% indoos willen laten vergassen om door die selectie er een leuk volk van te maken.

Nur 25% mein FŁhrer? Warum nicht die totale endlŲssung ? Du befehlst, wir folgen!!! Es lebe unsere FŁhrer aus Solo, hoera, hoera, hoera. Emoticon: Yawn

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Ik heb een stukje daar over geschreven, het heet koloniaal erfgoed. Als je eens wist wat ik daar voor reacties op heb gehad. Meteen op een paar sites gebanned.Was een serieus stukje nav van wat ik op dat gebied in Indonesia heb gezien. Ik probeer daarmee aan te tonen dat er uit de gelden van "Het Gebaar" veel is weggehaald dmv pure oplichting. Blijkt wel weer wat er met het Indisch Huis is gebeurd.

Ayam sorry, ik weet dat vergassen een beetje een achterhaalde methode is, maar wat wel leuk is dat de lezers meteen Duits gaan spreken, vreemd automatisme. Ik stel daarom een gratis nasi goeng met een snelwerkend gif daarin verwerkt ipv Ajinomoto Emoticon: Shiny Wat mij betreft mag je ook wel aanschuiven sapulidi.....

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 17-05-2006 02:20 londoh wrote:

Ayam sorry, ik weet dat vergassen een beetje een achterhaalde methode is, maar wat wel leuk is dat de lezers meteen Duits gaan spreken, vreemd automatisme. Ik stel daarom een gratis nasi goeng met een snelwerkend gif daarin verwerkt ipv Ajinomoto Emoticon: Shiny Wat mij betreft mag je ook wel aanschuiven sapulidi.....

Ach Herr Londoh, zo vreemd is dat automatisme niet. Bij vergassen van tegenstanders moet ik meteen denken aan een Duits sprekend heerschap uit vroegere tijden. Gelukkig zijn uw methodes ten aanzien van andersdenkenden veel humaner geworden. Sla toch Uw aanbod om aan te schuiven af. Ik eet alleen met personen waartussen ik me op m'n gemak voel. Emoticon: Bye bye

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Ach Menir Sapulidi, wat jammer nou dat U zich niet op Uw gemak voelt met mijn persoon in de buurt. Maar geen zorreg, over ruim 2 weken ben ik ppleitte uit Indonesia en heb ik niets meer te melden over dit land. Misschien dat U dan iets kunt gaan vertellen, want meer dan het commentaar op anderen heb ik nog nooit van U gelezen. Het kan zijn dat ik me vergis,ik lees niet alles, bij sommige namen denk ik : Ach die sijkert Emoticon: Bye bye lewat aja

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 17-05-2006 03:21 londoh wrote:
Het kan zijn dat ik me vergis,ik lees niet alles, bij sommige namen denk ik : Ach die sijkert Emoticon: Bye bye lewat aja

Laat ik nou precies hetzelfde denken als ik jouw stukjes lees. Maar ik heb er wel veel scheldwoorden en schuttingtaal van geleerd meneer Londoh. In de praktijk voor mij echter niet bruikbaar, omdat ikzelf en mijn sociale omgeving zich bedienen van een andere woordkeus. Het kan verkeren nietwaar? Emoticon: Bye bye

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 17-05-2006 03:21 londoh wrote:
Maar geen zorreg, over ruim 2 weken ben ik ppleitte uit Indonesia en heb ik niets meer te melden over dit land.

Hirshi Ali weg en Londoh komt terug. Op deze manier schieten we er niet veel mee op. Komen eigenlijk een beetje van de regen in de drup. Emoticon: Nooo

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Tis nog maar zeer de vraag of die kamelekut echt weg gaat, ze schijnt nogal medelijden bij de 2e Kamer gewekt te hebben, slappe hap daaro. Ik heb historische rechten in NL want 100 % Aries en daaro geboren (In het WG om precies te zijn, het v/m Pesthuis van de Gem. XXX) Spreek ook vrij behoorlijk Nederlands, weliswaar met een Mokums accent en scherpe tong maar klinkt volgens mijn altijd nog meer autochtoon dan dan geblaat van die Hirsi. Eigenlijk zou ik wel blij zijn als ze is opgerot als ik daar aankom, lijkt me hoogst vervelend elke dag dat wijf op de TV.

Al met al blijft de vraag of die Sapulidi iets over Indonesia te melden heeft, of komt ie hiero slechts om een partijtje tegen anderen leggen te sijken om latente onlustgevoelens af te reageren. Een fietsendief kan ook hoog opgeven over zijn "sociale omgeving". Ik ga nauwelijks met mensen om, slechts hen die ik door en door ken, anderen vervullen mij met wantrouwen, zeker een vaag figuur die op een forum met als onderwerp Indonesia komt en zich alleen in negatieve zin over de andere gebruikers van het forum uitlaat. Emoticon: Bye bye

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 17-05-2006 05:53 londoh wrote:

Al met al blijft de vraag of die Sapulidi iets over Indonesia te melden heeft, of komt ie hiero slechts om een partijtje tegen anderen leggen te sijken om latente onlustgevoelens af te reageren. Een fietsendief kan ook hoog opgeven over zijn "sociale omgeving". Ik ga nauwelijks met mensen om, slechts hen die ik door en door ken, anderen vervullen mij met wantrouwen, zeker een vaag figuur die op een forum met als onderwerp Indonesia komt en zich alleen in negatieve zin over de andere gebruikers van het forum uitlaat. Emoticon: Bye bye

of die Sapulidi iets over Indonesia te melden heeft
ben er een paar keer op vakantie geweest en is me bijzonder goed bevallen. Maar de mening en lotgevallen van een doodgewone toerist zijn toch niet interessant genoeg voor dit forum. Wil je hier een beetje serieus genomen worden dan moet je toch een doorgewinterde reisbikkel zijn die bovendien ook nog eens in staat is om vooral met veel cynisme, spot en grof taalgebruik de negatieve kant van dit eilandenrijk te beschrijven. Heb ook nog eens de pech dat ik een gewone Nederlander ben die tot overmaat van ramp ook nog eens getrouwd is met een doodnormale Nederlandse vrouw. Allemaal minpunten dus.

..om een partijtje tegen anderen leggen te sijken...en zich alleen maar in negatieve zin over de andere gebruikers van het forum uitlaat
ach Londoh, dit valt toch reuze mee. Eigenlijk heb ik toch alleen maar gereageerd op Zieleffe en jou.Dus niet zo zielig doen he.Je moet maar zo denken; "hoge bomen vangen veel wind". Als je een uitgesproken mening hebt, heb je de kans dat je weerwoord krijgt. Is nu eenmaal gebruikelijk op een forum. Of preek je liever voor eigen kerk?

Een fietsendief kan ook hoog opgeven over zijn "sociale omgeving
Als je normale taal gebruikt dan geef je toch niet hoog op over je sociale omgeving. Je laat dan slechts blijken dat je weet hoe het hoort in de omgang met anderen. Niet iedereen hoeft toch vloekend, scheldend en tierend de wereld rond te gaan?
Emoticon: Bye bye

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Sipolidi schreef
Je laat dan slechts blijken dat je weet hoe het hoort in de omgang met anderen. Niet iedereen hoeft toch vloekend, scheldend en tierend de wereld rond te gaan?

Nou laten wij eens proberen een normale discussie te kunnen houden zonder op de man te spelen.
Dat doen alleen voetballers zal je straks van kunnen genieten met wereld voetbal voor de deur.
Zij die veel reizen spreken een taal die andere niet verstaan dus dat is die ultieme vrijheid die je gebruikt.
Want wie verre reizen maak zal meer met zijn verhaal kunnen omdat zij/hij meer in hun rugzak meedraagt dan anderen die niet verder gekomen zijn dan Spanje.
Het verschil zit hem in, dat je eerst moet lijden,(met een lange IJ) en als je op de plaats van bestemming bent moet je eerst acclimatiseren, wennen aan.
Ben je gewend dan ga je weer verder trekken "hoe", dat ligt aan het gebied waar je zit eerst met de plaatselijke bevolking die ook vooral als je het over IndonesiŽ hebt, aan jou moet wennen want veel van die reisbikkels zien ze niet meer.
Kinderen staren je aan of je zo van het witte doek, of tegenwoordig wel van uit de kastje TV bent uit gekropen.
Het gevoel dat, als je hier heel donker vrouw/man ziet, zie je ze hen ook na staren.
Je moet altijd onderhandelen om verder te komen en dat gaat soms niet naar je zin en dan vloekje effen, dat ze zien aan je mimiek van je gezicht dat je het meent.
En als je een stekje hebt gevonden waar je denkt dat je daar je eigen kan zetelen, dan is het nog maar de vraag of je kan toneel spelen want dat doen ze in het buitenland meer dan hier.
Als een Nederlander je niet moet dan negeer je hem/haar.
Dat zijn de Nederlanders hier goed in, net of je niet bestaat.
Kijk nu niet boos worden ik probeer de verschillen uit te drukken met dit geschrijf.
Dat is mijn opinie en andere zal je nog meer kunnen uitleggen.
Maar ik wil niet vervelend doen als je eenmaal buiten gegeten hebt, wil je nooit meer een Hollandse vrouw, OH sorry stampot. Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,736,689 pageviews Een website van indahnesia.com