Visum zonder reisschema, terugticket jakarta, heen onbekend

Subforum Het visumgebeuren 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Rick V
Gebruiker
spacer line

hoi mensen,
Ik heb een probleempje, Ik wil op reis naar indonesie maar:
Mijn heen ticket is naar bangkok, van daaruit ga ik naar maleisie om vervolgens via het maleisische gedeelte van Borneo naar indonesie te gaan.
Ik eindig de reis op Java, mijn terugvlucht gaat vanaf jakarta naar amsterdam.

Ik heb dus geen reisschema wanneer ik indonesie binnenkom en hoe??
Dit ga ik ter plaatse regelen. Hoe kan ik dit oplossen? Ze willen geen visum geven zonder heen en terug ticket, dit reisschema kan ik dus ook niet afgeven.
Wie weet raad??? Alvast bedankt!!

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Je hebt toch een ticket JKT - AMS ??

Anders visum in S'pore halen, daar vragen ze niet om tickets, 1 - 3 dagen klaar, laat ze de tyfes toch krijgen in Den Haag Emoticon: Bye bye

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Bangkok is ook een optie omdat je daar toch al bent, een ticket JKT-AMS is voldoende om Indonesie binnen te komen, dat ze om een reisschema vragen heb ik nog nooit gehoord.
Als het visum in het paspoort staat heb je een bepaalde periode om binnen te komen in Indonesie, ik dacht 90 dagen, is dat niet zo zal heus wel iemand mij even corrigeren.
Een vriend van mij vraagt altijd zijn visa aan in Bangkok, is geen probleem.
Jan

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Typisch ziek gedrag van de Indo ambassade...Alsof wij rijke bule illegaal in Indonesie willen verblijven en willen genieten van haar sociale voorzieningen en supergoede gezondheidszorg.... Emoticon: Nooo

Rick koop gewoon op www.airasia.com een vliegticket, maakt niet uit van/naar welke plek in Indonesie. Een retourtje KL- Indonesie hoeft je niet meer dan 50 euro te kosten incl tax. Vervolgens neem je het uitgeprinte ticket mee naar de ambassade en ze geven je het visum.

Ander ideetje is natuurlijk "creatief met kunst", met Adobe Photoshop etc kan je ook wel wat data en bestemmingen veranderen op je boekingsbewijs.

Gracias. Sama sama

DeeCee
Gebruiker
User icon of DeeCee
spacer line

Rick koop gewoon op www.airasia.com een vliegticket, maakt niet uit van/naar welke plek in Indonesie. Een retourtje KL- Indonesie hoeft je niet meer dan 50 euro te kosten incl tax. Vervolgens neem je het uitgeprinte ticket mee naar de ambassade en ze geven je het visum.

Ga ik waarschijnlijk ook doen, teminste als ik voor de Socio Visa ga.

Ander ideetje is natuurlijk "creatief met kunst", met Adobe Photoshop etc kan je ook wel wat data en bestemmingen veranderen op je boekingsbewijs.

Hahahaha!!! Dit idee zat echt een tijd in mijn hoofd, maar vind het erg risky. Want ik weet niet hoe de procedure is bij de ambassade en immigratie of ze ook daadwerkelijk gaan checken dat je ook echt op die vlucht terug vlieg.

Oh ja, hoe zit het trouwens als je bijv. je papieren voor je visum regelt; en je moet invullen wat je "occupation" is, maar je bent tijdelijk ff werkeloos - wat moet je dan invullen??? Als ik niks invul ben ik bang dat ze me niet accepteren (checken of bedrijf wel bestaat en blah blah). Of gewoon wat uit je duim zuigen?

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 11-05-2006 20:37 DeeCee wrote:
Oh ja, hoe zit het trouwens als je bijv. je papieren voor je visum regelt; en je moet invullen wat je "occupation" is, maar je bent tijdelijk ff werkeloos - wat moet je dan invullen??? Als ik niks invul ben ik bang dat ze me niet accepteren (checken of bedrijf wel bestaat en blah blah). Of gewoon wat uit je duim zuigen?

Gewoon uit je duimzuigen dus... leugentje voor eigen bestwil... en zijn dit trouwens geen privacy aangelegenheden...

P.S. dat andere ideetje over het vervalsen van papieren zou ik zelf achterwege laten... dat soort risico's neem ik net weer even niet Emoticon: Nooo

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 11-05-2006 20:37 DeeCee wrote:

Hmmm wat betreft "occupation" zou ik uitkijken wat je invult, ze kunnen toch dingen gaan checken bij Indonesische bedrijven en als ze je pakken ben je nog niet jarig... ik had geloof ik al eens verteld over de Maleisische student die zijn visum 30 dagen ofzo te laat had verlengd en dus een boete van 20x30=600 dollar kreeg... Vergeet niet: de "visi en misi" van het departemen Imigrasi is: "als we geld uit de dompet van de rijke bule kunnen jatten doen we dat".

Wat betreft dat Adobe Photoshoppen, ik weet van meerdere personen dat ze dat gedaan hebben. Dat is natuurlijk voor het departement een stuk moeilijker te checken, je hebt namelijk te maken met buitenlandse vliegmaatschappijen die niet happig zijn op het afgeven van passagierslijsten, kijk maar naar de "rel" die vorig jaar ontstond toen de VS in een paranoide bui dat eisten van de Europese airlines... Als je zekerheid wilt koop je toch gewoon bij AirAsia een enkeltje KL-Pekanbaru ofzo voor 20 euro en je hebt het volkomen legaal gespeeld. Zie die 20 euro maar als ontwikkelingshulp voor Maleisie, hoef je dit jaar niets meer in de collectebus te gooien als ze nog langskomen

Trouwens DC als je werkeloos bent, mag ik vragen wat je dan gaat doen in RI? Of ga je gewoon lekker van het goede leven genieten? Emoticon: Wink Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

zo doe ik het al jaren, dat uit je duimzuigen
bij 'occupation' vul ik meestal 'accountant' in, klinkt respectabel
als ik op het moment van visumaanvraag nog geen ticket heb, dan neem ik bij mijn reisagent een 'optie' op een vlucht (gratis) en laat een mooie print-out daarvan maken, dat is al altijd aanvaard
dus volgens mij wordt dat allemaal niet gecheckt, dat zijn maar formaliteiten (zolang je maar al de vakjes op de visumaanvraag kunt invullen)
en anders kun je een spotgoedkope medan-penang vlucht boeken bij airasia en die dan weggooien (kost momenteel een belachelijke 49.000 rupiah + taksen)

DeeCee
Gebruiker
User icon of DeeCee
spacer line

On 11-05-2006 21:24 kiwimave wrote:

...

Hmmm wat betreft "occupation" zou ik uitkijken wat je invult, ze kunnen toch dingen gaan checken bij Indonesische bedrijven en als ze je pakken ben je nog niet jarig... ik had geloof ik al eens verteld over de Maleisische student die zijn visum 30 dagen ofzo te laat had verlengd en dus een boete van 20x30=600 dollar kreeg... Vergeet niet: de "visi en misi" van het departemen Imigrasi is: "als we geld uit de dompet van de rijke bule kunnen jatten doen we dat".

Ik dacht dat ze bedoelde met "occupation" in buitenland, niet in Indo zelf. Als het zo is dan spreek ik ff met een vriend van me af dat ik bij hem als Graphic Designer werkzaam ben, geef telefoonummer door en dan bellen ze maar naar hem in NL. Of het hun ook eigenlijk boeit is nog maar de vraag.

Trouwens DC als je werkeloos bent, mag ik vragen wat je dan gaat doen in RI? Of ga je gewoon lekker van het goede leven genieten? Emoticon: Wink Emoticon: Wink

Ben niet werkeloos op dit moment. Zit in Swiss en ben nanny t/m ong. 20 juni denk ik - maar heb het helemaal gehad met deze kut baan! Mijn moeder komt uit Bali en bezit een Indo paspoort. Mijn liefde van mijn leven woont in Bali en heeft KTP, mijn mam's familie woont allemaal in Bali, dus wat heb ik daar te zoeken? Emoticon: Puh! Het klinkt misschien heel erg idioot, maar wil daar een nieuw leven opbouwen. Heb nu alles gedaan om zoveel mogelijk geld bij elkaar te sprokkelen (ben naar Swiss gegaan alleen voor het geld Emoticon: Red face ) en heb het nu ong. wel bij elkaar om een stap neer te zetten in Indo. Ik ga me opgeven voor een Socio visum denk ik; dolgraag studeren op Bali voor design opleiding (en duurd 4 jaar) - moet dus kijken welke visum daarbij goed pas en ga dit in Singapore aanvragen. En/of ik probeer werk te zoeken daaro als Graphic Designer (ze hebben veel nodig heb ik gezien op Bali - en mijn kansen zijn groot, want de meeste bezitten geen comp of hebben die wel, maar hebben de juiste grafische programma's niet,,,dus VOORSPRONG! Emoticon: Shiny ). Ik weet dat je met een Socio Visum daar niet kan werken, maar probeer dus via een berdijf Work Visa te krijgen. Boeiend als ik daarvoor weer ff naar Singapore moet om weer een nieuwe visum aan te vragen - ik heb dan tenminste werk! En met een goede portfolio kom je er wel! Emoticon: Yes! Uiteindelijk zou ik graag een eigen kleding bedrijf daar op willen zetten. Goede contacten in Indo heb ik zeker en weet nu onderhand wel hoe al die Indo's in elkaar zitten Emoticon: Puh! (vooral na ervaring van afgelopen December/Januari en afgelopen Augustus/Juli). Oh jah en ondanks mijn Indo naam; no problemo langs de immigratie Emoticon: Shiny (alleen die slinke kut vragen die ze stellen en blijven lachen he,,, en helemaal zenuwachtig antwoord geven wahahhaa!). Nee maar uh, ik heb nu zoveel reiservaring dat ik echt weet hoe heel t immigratie zooitje in elkaar zit. Had geprobeerd om leven op te bouwen in Canada en wilde dit via een andere weg doen, maar was betrapt toen ik bij de immigratie zei dat ik wilde werken zonder werk permit. Jah, dan hang je lekker lol. Dus als iemand vraag: hoe ondersteun je in die 6 maanden tijd dan zeg ik: m'n mam is zo rijk, dat ze me iedere maand een lekker bedrag op mijn bankrekening stuurd Emoticon: Shiny

Oh ja nog 1 ding; mijn geld zit namelijk op een Swiss rekening, maar mijn mam zegt dat het beter is om naar mijn nicht haar bankrekening over te maken (zij is echt de enige die ik in de familie kan vertrouwen). Maar ik heb nu gehoord dat Indo banken niet bij de regering staat aangeschreven zeg maar, dus als een bank bankroet gaat, dan ben je lekker de pineut. Dus, hoe zit dat? En ik weet dat als je bijv. een bankrekening bij Citibank of Commonwealth bank wilt openen in Indo dat je dan een KITAS nodig hebt. Vrij logisch lijkt me. In Swiss vragen ze ook om je verblijfsvergunning.

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 11-05-2006 22:20 DeeCee wrote:

...

Oh ja nog 1 ding; mijn geld zit namelijk op een Swiss rekening, maar mijn mam zegt dat het beter is om naar mijn nicht haar bankrekening over te maken (zij is echt de enige die ik in de familie kan vertrouwen). Maar ik heb nu gehoord dat Indo banken niet bij de regering staat aangeschreven zeg maar, dus als een bank bankroet gaat, dan ben je lekker de pineut. Dus, hoe zit dat? En ik weet dat als je bijv. een bankrekening bij Citibank of Commonwealth bank wilt openen in Indo dat je dan een KITAS nodig hebt. Vrij logisch lijkt me. In Swiss vragen ze ook om je verblijfsvergunning.

Nou voor bankzaken moet je bij Londoh zijn, dat is de Jean Claude Trichet van Solo Emoticon: Wink Ik heb nooit een bankrekening in Indo geopend en zal dat ook nooit doen, behalve misschien bij buitenlandse banken als ABN Amro Indonesia of Commonwealth Australia/Indonesia. Ik heb trouwens nog wat (jaren geleden opgedane) contacten bij Univ. Udayana (maar dan m.n. bij de medische faculteit), ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik kan er eens naar gaan zoeken in mijn oude reisdossiers als je wilt.

Verder vind ik het interessant hoe jij als "resultaat" (als ik het zo mag zeggen) van een relatie (huwelijk?) van een Westerse man en Balinese vrouw toch weer je roots in Indonesie wil opzoeken. Ik denk dat velen hier op dit forum, die een gezinnetje aan het stichten zijn met een Indonesisch vrouw en mogelijk ook gemengde kinderen (willen) krijgen, veel van jouw ervaringen kunnen leren.

Gracias. Sama sama

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Het klinkt misschien heel erg idioot, maar wil daar een nieuw leven opbouwen.
Het klinkt voor mij zeer zeker als idioot, aan je verhaal te lezen ben je zo oud nog niet.
Heb je er al eens over nagedacht wat je denkt nodig te hebben om in Bali te kunnen wonen per jaar?
Je mag dan wel familie hebben op Bali maar neem van mij aan dat die niet op jou zitten te wachten als je niet voldoende geld hebt om van te leven.

Mijn liefde van mijn leven woont in Bali en heeft KTP
Als die liefde dan maar wederzijds is, vaak word die liefde minder in verhouding met het geld wat je te besteden hebt.

En/of ik probeer werk te zoeken daaro als Graphic Designer
Ze zitten echt op jouw te wachten in Bali, vermoedelijk word je gratis afgehaald van de luchthaven met een limousine en rechtstreeks naar het duurste hotel in Bali gebracht.
Ik denk dat je met dat beroep echt goed zit en je geen zorgen hoeft te maken voor de toekomst!!
Je denkt even een bedrijf te vinden die wel voor een Work Visa zorgen, met een beroep als Graphic Designer moet dat zeer zeker lukken.

ik heb nu zoveel reiservaring dat ik echt weet hoe heel t immigratie zooitje in elkaar zit.
Als je dat weet zal je ook weten dat er flink wat dollars nodig zijn om iets geregeld te krijgen.
Slaap lekker, ik was meteen klaar wakker toen ik je bericht las!!
Jan

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Nou nou Jan je bent weer lekker bezig midden in de nacht zo'n jong meisje af te kraken...

Wat betreft dat immigratie zooitje geef ik je wel gelijk..ik ben in mijn hele leven in iets van 50 landen ofzo geweest maar geen enkel land komt qua "visi en misi" in de buurt van het Indonesische immigration department. In sommige landen zijn het ronduit dieven, dat is niet echt iets speciaals, maar het departement in Indonesie is in zoverre uniek dat het de uitdrukking "dief van eigen portemonnee" uitgevonden lijkt te hebben.

Als je eens in een rekenprogramma zou kunnen zetten hoeveel miljarden euro's Indonesie alleen al de laatste jaren heeft verloren doordat het buitengewoon streng is in de afgifte van visa's aan westerlingen die graag met de dompet flapperen!! De combinatie moslimterreur+visumellende is Bali al bijna fataal geworden. En landen als Thailand profiteren daar alleen maar van..

Gracias. Sama sama

DeeCee
Gebruiker
User icon of DeeCee
spacer line

ABN Amro vraagt een minimum van 50jt. aan om een bankrekening te openen in Indo (heb t nagevraagd).

Uni Udayana heeft geen opleidingen die me echt interreseerd, behalve in de taal. Maar vond de opleiding prijzig en een beetje flanzig in elkaar opgestoken met culturele, religieuze activiteiten en daarbij leer je gelijk de taal - en daar betaal je ook voor al die extra dingen. Zelf weet ik al hoe het cultuur in elkaar zit, ben zelf namelijk Hindu en ga dus ook naar de tempel bij gelegenheden.

Dit is de school in DPS (heb zelf een topic geopend, maar beetje useless denk ik zo): http://www.isi-dps.ac.id/denah.html Het is een instituut die staat aangeschreven bij de regering. Ik weet niet of het makkelijk is om voor dit sort scholen een studenten visum ervoor aan te kunnen vragen.

Verder vind ik het interessant hoe jij als "resultaat" (als ik het zo mag zeggen) van een relatie (huwelijk?) van een Westerse man en Balinese vrouw toch weer je roots in Indonesie wil opzoeken. Ik denk dat velen hier op dit forum, die een gezinnetje aan het stichten zijn met een Indonesisch vrouw en mogelijk ook gemengde kinderen (willen) krijgen, veel van jouw ervaringen kunnen leren.

Mijn moeder is daar niet echt blijer van geworden toen ze hoorde dat ik een Balinese vriend heb en voornamelijk mijn hele familie! Mijn familie en mijn mam denken namelijk dat hij zwarte magie op mij heeft gebruikt, zodat ik verliefd op hem ben geraakt. En mijn moeder beweerde dat mijn eigen Nederlandse vader zwarte magie op haar heeft gebruikt om op hem te vallen. Oh potverdorie,,, Hoe kan ik nou bewijzen dat ik echt van hem hou???!!!! Emoticon: Sadley Mijn oom vind me maar 'zielig' dat ik zonder vader ben en dat ik nu met zo'n vriend zit 'opgescheept' - tis mijn keus! Als mijn familie mijn vriend blijft buggen gaan we heel snel trouwen zodat ze nix kunnen doen. Zoals begin dit jaar op de airport in DPS,,, kan dat moment noooit vergeten!!! ik weet zeker dat heel de immigratie en politie mij nog kent als ik terug ga,,, lol. Jup, moest gewoon politie inschakelen tegen mijn eigen oom, omdat hij tegen privacy regels in ging (foto's maken van mijn vriend zonder toestemming, en een soort van zinloos geweld - mijn vriend deed NIETS en hij maar pushen,,,). Mijn moeder gaf mijn oom de opdracht om mijn vriend de bak in te sluiten - want hij heeft politie vriendjes en blah blah en had daarmee gedreigd. Uiteindelijk toen ik terug kwam in NL vertelde ik mijn moeder dat t uit was, op advies van een immigratie medewerker op Bali (LOL) - dat bleek dus de enige weg te zijn, zodat ze mijn vriend met rust laten (en mij ook), maar uiteindelijk kwam mijn broer op het FOK! forum achter dat het nog aan is en heel het reutemeteut zat weer op dezlfde level. Ik wist zelf toen niet dat hij op hetzelfde forum zat. Wie weet zit ie ook hier,,, LOL maar dat boeit me niet. Ze doen maar. Niemand neemt mijn leven af en ook niet die van mijn vriend! We staan sterk in onze schoenen. Vrienden kun je kiezen, je familie niet.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Het is helemaal niet mijn bedoeling om dit meisje af te kraken, ik probeer haar alleen een beetje wakker te schudden.
Bali is voor veel mensen een paradijs maar er zijn ook al heel veel mensen teruggekeert naar het westen waarvoor het een grote nachtmerrie was, ik ben heel bang dat DeeCee straks ook bij die laatste groep hoort.
Jan

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Het student-visa om even een indruk te geven wat er voor nodig is, ik weet niet of dit nog actueel is.

Dus zonder medewerking van moeder zal het zeer zeker niet lukken.
Succes,
Jan

DeeCee
Gebruiker
User icon of DeeCee
spacer line

Het klinkt voor mij zeer zeker als idioot, aan je verhaal te lezen ben je zo oud nog niet.
Idd, ben maar 20
Heb je er al eens over nagedacht wat je denkt nodig te hebben om in Bali te kunnen wonen per jaar?
Zekers, en je geld blijft maar rollen aan al die papieren die je moet tekenen en betalen.
Je mag dan wel familie hebben op Bali maar neem van mij aan dat die niet op jou zitten te wachten als je niet voldoende geld hebt om van te leven.
Tuurlijk weet ik dat! Zo lomp ben ik nou ook niet! Ik weet zelf hoe keihard ze werken om aan hun eigen geld te kunnen komen. Behalve een paar van mijn ooms, als ze geld ruiken komen ze gelijk op je af, dus vandaar dat ik wat afstand van ze wil hebben.

Als die liefde dan maar wederzijds is, vaak word die liefde minder in verhouding met het geld wat je te besteden hebt.
Wij beiden doen er alles aan om ons leven op te bouwen. Ik begon echt vanuit niets en eindelijk heb ik weer iets om een volgende nieuwe stap te zetten. Om dit in een ander land dan Nederland te doen geeft je een kick, en voornamelijk als mensen gaan roepen (en van je familie), je kan het toch niet, je bent dom blah blah, je eindigd weer in dat gat waar je eerst zat,,, Geloof me, dit maakt me alleen maar sterker!

Ze zitten echt op jouw te wachten in Bali, vermoedelijk word je gratis afgehaald van de luchthaven met een limousine en rechtstreeks naar het duurste hotel in Bali gebracht.
Ik denk dat je met dat beroep echt goed zit en je geen zorgen hoeft te maken voor de toekomst!!
Je denkt even een bedrijf te vinden die wel voor een Work Visa zorgen, met een beroep als Graphic Designer moet dat zeer zeker lukken.

Luxe, met limo naar Ritz Hotel worden gebracht,,, ja, ja,, daar zit ik ECHT op te wachten Emoticon: En als Graphic Designer,,, vertel mij; wat is dan een goed beroep? Wat doe jij voor de kost? Ik doe graag iets waar ik happy in ben. Ik ben nu nanny en voel me vreselijk ongelukkig, verdien veel voor me baan, maar alsnog. Ik heb liever iets waar ik plezier in heb en waarbij ik minder verdien dan het omgekeerde. Nou miss is er geen bedrijf die me geen werk visum kan regelen - prima. Dan maar weer de schoolbanken in, krijg ik tenminste nog wat vergoed van de pensioenfonds van mijn pa zonder er iets voor te hoeven doen. Oh en de kosten van de opleiding is 600.000rp per 6 maanden (geen leugen).

Als je dat weet zal je ook weten dat er flink wat dollars nodig zijn om iets geregeld te krijgen.
Slaap lekker, ik was meteen klaar wakker toen ik je bericht las!!
Jan

Als jong zijnde betekend niet gauw dat iemand ook dom is. Ik weet precies de waarde van het geld en realiseer me heel goed hoeveel geld het gaat kosten om een nieuw leven te gaan beginen in een 'vreemd' land en vooral een land zoals Indo met zijn vele corruptie. Ik heb het allemaal meegemaakt en hoor verhalen van mijn moeder, dus ik ben erop voorbereid (al kan het zijn dat het uit een hoek komt - je weet het nooit).

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste DeeCee,
In onze buurt wonen verscheidene mannen die een goede functie hebben in een of ander hotel, de salarissen van die mannen is meer dan 1 miljoen per maand, dat zijn al goede salarissen.
Ik schrijf bewust mannen, vrouwen halen zo'n bedrag bij lange niet, van emancipatie hebben ze hier nog nooit gehoord.

Vermoedelijk heeft jouw geliefde het Hindoe-geloof, het zal zeer zeker niet op prijs worden gesteld als jullie gaan samenwonen zonder getrouwd te zijn of jullie moeten in een hotel gaan wonen, je geliefde zal zondermeer worden verstoten uit zijn familie als jullie dat doen.
Een bruiloft voor het Hindoe-geloof kost al gauw 25 miljoen en dan wordt er niet moeilijk gedaan over emancipatie, jij zal vermoedelijk alle kosten betalen.
Ben je eenmaal getrouwd ben je niet alleen met jouw man getrouwd maar met de hele familie die een heel stuk jullie leven bepalen, hoogstwaarschijnlijk word er snel nageslacht verwacht.
Bij de vele ceremonies zal van jou ook worden verwacht dat je een schaal met glimmend buitenlands fruit offert, als het even kan wat groter als van de eigen bevolking omdat je toch die dame uit het rijke westen bent
De indruk die ik heb van jou na jouw commentaar gelezen te hebben is dat je best een pittige dame bent en dat je dit niet zal accepteren.

Wat ik hier schrijf is echt niet bedoeld om het Hindoe-geloof aan te vallen, het Islamitisch geloof heeft ook zaken waar wij als westerling grote moeite mee hebben.
Ongehuwd samenwonen wordt door geen enkel geloof in Indonesie geaccepeteerd en voor de wet is het ook verboden.

Ben je eenmaal getrouwd kom je in aanmerking voor een Family-visum met een KITAS (tijdelijke verblijfsvergunning).
Dit visum kost ongeveer 4 miljoen per jaar en je hoeft niet meer het land uit,
verder kan je een bankrekening openen en ook een rijbewijs voor telkens een jaar krijgen voor heel Indonesie.
Met dit visum is werken absoluut verboden, daar word streng op gecontroleerd.

Om in Bali zuinig te kunnen wonen heb je per jaar minimaal 5000 Euro nodig, dat zal jou in het begin vast en zeker niet lukken.
Ik hoop dat je van deze info iets wijzer word.
Succes met de verdere voorbereidingen.
Jan

DeeCee
Gebruiker
User icon of DeeCee
spacer line

Jan,

Wat je me allemaal heb verteld, wist ik eigenlijk al allemaal. Mijn moeder en mijn vriend hebben dit verteld. Als we samen gaan wonen, en iemand komt hier achter, dan zal hij of zij ons verklikken en staat een hoge boete boven onze hoofd. En zelf heb ik al verteld dat ik Hindu ben, dus een echte probleem vind ik het niet. Wel weet ik dat een Hindu huwelijk erg veel gaat kosten, maar in Bali is er ook een andere manier van trouwen, hoeft niet persee een hele cermony te zijn. Mijn moeder heeft dit ook gedaan en mijn vriend en ik zijn dat van plan om het ook op deze manier te gaan doen (hij vertelde me dit eerst - ik was het ermee eens).

Kinderen willen we wel, maar daar wachten we nog mee. Gelukkig is de familie van mijn vriend wat van de moderne tijd van denken dan die van mijn moeder's kant. En om eerlijk te zijn: de familie van mijn moeder maakt het allemaal JUIST moelijker ipv m'n vriend! Heel dramatisch verhaal, als ik je ooit in Bali te zien krijg, zou ik die graag met je willen delen.

Een pittige dame ben ik zeker - heb zoveel meegemaakt in deze maatschappij, dat ik automatisch gewoon wat harder ben geworden. Laatst nog wilde ik dus een visum regelen via een agency in Denpasar, uiteindelijk koos ik ervoor om het toch maar in Singapore te gaan doen in mijn uppie of via agency. Ik had dus wat vraagjes via die agency in Denpasar via email en mijn vriend belde haar op (Yani is haar naam) en vervolgens vertelde ze mijn vriend dat ze niet op mijn emails replied, omdat er toch geen business in zit. Waarom zou ze mijn emails antwoorden als ze geen geld krijg, had ze gezegd en nog een hele zooi, maar dat wilde mijn vriend me niet vertellen, want hij weet hoe boos ik word en dat ik er wat tegen doe. Hij zei in ieder geval dat zij zijn gevoelens had gekwetst en vertelde dingen over mij die niet toepasselijk waren. Orang Jawa di Bali - zei ik tegen mijn vriend en hij antwoorde daar ja op. Dus dat maakt me minder boos, dan als het een Balinees was geweest LOL

Dus NIETS regelen via deze agency: http://www.bali-expat-business.com/ Zijn een stelletje klootzakken daar.

Een groot voordeel als ik naar Bali ga is dat mijn moeder daar een eigen huis heeft en daar mag ik in wonen van haar. MAAR, mijn oom, neef en nicht wonen er daar op dit moment. Ik heb nix tegenover mijn cousins, maar mijn oom is het probleem. Ik ben HEEL BANG dat HIJ MIJN LEVEN gaat bepalen, al ben ik zelf oud genoeg om dit zelf te doen. Dus nu weet ik niet precies waar ik moet verblijven als ik in Bali ben. Ik mag bij een vriendin misschien voor een tijdje blijven (zij is zelf Spaans - kan Bahasa Bali dan Indo), maar dat moet ik nog allemaal zien. Tijd tikt door, ik heb slechts 5,5 weken de tijd en heb mijn vlucht nog steeds niet geboekt totdat ik weet hoe het met t visum en school etc. gebeuren zit. De visum formulier die je me hebt opgestuurd, is dat niet via de NLse ambassade? Hoe zit het als ik via Singapore regel? Ik rkijg pas op een maandag te horen hoe de school in Denpasar in elkaar zit. Zal het een hoop schelen als je moeder een Indo paspoort bezit en je familie in Indo woont, dat de kansen op de visum vele malen hoger zit? Als je een socio visum via Swiss regelt, moet de sponsor laten zien dat hij 5000 euro op zijn rekening heeft. Moet dat ook als je deze visum in NL regelt? Ik maak mijn leven allemaal stukken moelijker, maar ben het nu onderhand wel gewend. Kom er iedere keer wel uit (soms gaat het mis, maar zo is het leven met diepe kuilen en pieken).

Ik wil gewoon niet meer terug naar Nederland! Sinds dat ik erg jong was wilde ik het land uit. En nu vooral, moet je kijken wat een puinhoop het is in Nederland. Ik was daar laatst en mijn vriendin vertelde dat ik in NL niets gemist heb, tijd staat gewoon stil. Ergens hier op het forum had iemand een topic geplaatst met daarin waarom zoveel NLers het land uit gingen en daarop gaf een 45 jarige vrouw een antwoord op waarbij ik precies hetzelfde denken aan had.
Ik ben ook erg bang voor dagelijkse routines. Toen ik naar school in NL ging en vervolgens iedere middag naar huis met de bus ging, zag ik die mensen die net van hun werk kwamen, helemaal uitgeput, vooruitstarend - of altijd hetzelfde praatje met "lekker weer he?" of weet ik veel wat en toen realiseerde ik bij mezelf: "NEE! Zo wil ik niet later eindigen!" En ben dus het land 'uitgevlucht'. Ik sta nog steeds bij de gemeente in NL ingeschreven, maar of dat nog zo langer moet,,, Ik wist nog dat iedereen zijn eigen leven daar lijde, niemand had tijd voor elkaar en als iemand tijd had, dan was het alsnog allemaal haastig - vond het maar niets!

Ik bel iedere week mijn moeder en dan moet ik steeds van haar aanhoren wat voor een klote leven zij lijdt in NL. Ik vertel haar steeds dat ze naar Bali moet gaan, dat ze daar een beter leven zal hebben, maar ze wilt niet vanwege mijn broer - hij studeerd nog, maar kan goed voor zichzelf zorgen. Maar ze wilt maar niet weg, vanwege hem en hij heeft nog 9 jaar te gaan (zit op MBO jaar 3, wilt daarna nog HBO doen en dan Uni,,, dan ben je al 9 jaar kwijt!). Ik ben gekapt toen ik op MBO jaar 2 zat, maar heb er wel een certificaat aan overgehouden. Zelf wilde ik in in Oz gaan studeren, heb het geld er wel voor de opleiding, maar wat ze vragen voor de levenskosten (om jezelf te onderhouden) is uitermate hoog dat ik dat niet heb. Daarnaast mag je wel 20 uur per week werken, dus dat is mooi meegenomen. Als het echt totaal niet gaat in Bali, dan besluit ik maar om naar Oz te gaan of voor 1 jaar een Working Holiday visum aan te gaan vragen. NLers komen makkelijk Oz binnen, zolang je aan de eisen voldoet.

Maar Jan, gelukkig heb ik voldoende geld op dit moment om mezelf te onderhouden in Bali en deze is goed voor een jaar. Ik heb zelf een besluit genomen dat als er binnen 6 maanden niets gebeurd in Bali (qua werk of school of wat dan ook), dan ga ik het land uit voordat het telaat is.

Ik weet niet of je deze website al kent: http://www.baliadvertiser.biz waarschijnlijk heb je er iedere 2 weken een nieuwsblad van. Gelukkig staan mijn vrienden in Bali achter me. Zij helpen me met het opbouwen van een nieuw bestaan - meesten zijn expatriats en weten dus hoe het allemaal is. Mijn oom werkt bij de regering - mijn moeder zegt dat hij zo een KITAS kan regelen als hij wilt. JA, als HIJ wilt, want een goede relatie heb ik niet met hem, dus ik verwacht niet al teveel van hem - al is het wel mooi meegenomen. Maar zoals ik al zei; ik verwacht niets, dus zoek ik een andere weg.

Het komt er gewoon op neer dat ik niet terug naar Nederland wil. Voor vakantie ok, maar er wonen,,,

Mijn vriendin uit Oz die met Indo is getrouwd adviseerde me om een Indo paspoort te nemen als ik toch niet naar Nederland terug keer. Maar ik weet niet,,, vind het nog allemaal risky. Btw, zij heeft 3 identities: 1. Aussie 2. Indo en 3. Brit!!! Wat eigenlijk verboden is, maar goed. En ik weet dat wij Nederlanders geen 2 identiteiten kunnen hebben. Het is of NL of ID. Vroeger kon het nog allemaal wel. Heellaas, het wordt allemaal moeilijker gemaakt.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 12-05-2006 10:09 DeeCee wrote:
Ik ben ook erg bang voor dagelijkse routines. Toen ik naar school in NL ging en vervolgens iedere middag naar huis met de bus ging, zag ik die mensen die net van hun werk kwamen, helemaal uitgeput, vooruitstarend - of altijd hetzelfde praatje met "lekker weer he?" of weet ik veel wat en toen realiseerde ik bij mezelf: "NEE! Zo wil ik niet later eindigen!" En ben dus het land uitgevlucht. Ik sta nog steeds bij de gemeente in NL ingeschreven, maar of dat nog zo langer moet,,, Ik wist nog dat iedereen zijn eigen leven daar lijde, niemand had tijd voor elkaar en als iemand tijd had, dan was het alsnog allemaal haastig - vond het maar niets!

Helaas voor jou, het dagelijkse gezeur in Indonesia is vele malen erger dan in NL, daaro kom je nog wellis iemand tegen waarmede je van gedachten kan wisselen waarbij de hersens gebruikt worden. De conversatie in Indo bestaat uit max. 10 zeer eenvoudige onderwerpen, ook het weer, waarvoor er maar 2 woorden zijn Panas - Dingin, dat was dan het weerpraatje. Uiteindelijk komen alle gespreken op hetzelfde neer: Uang. Ister nog geloof, maar dat gaan ik altijd uit de weg. Gelukkig ister weer iemand op het forum die Indonesia idealiseert, kenne al die anderen zich lekker an opgeilen, veel plezier dus.

Ik moet nog 20 dagen Emoticon: Shiny Daaaaaaaaaah

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

On 11-05-2006 21:17 Richy wrote:

...

P.S. dat andere ideetje over het vervalsen van papieren zou ik zelf achterwege laten... dat soort risicos neem ik net weer even niet Emoticon: Nooo

Hi Richy,

Vreemd is dat, mensen die waarschijnlijk heel keurig zijn permiteren zich t.a.v. van Indonesia gedrag dat bijna crimineel is. Net kolonialen t.o Inlanders, die zijn toch dom, en kunnen te grazen genomen worden, wat een vergissing. Ik heb wel eens eerder hier verklaard, pakken ze je, dan gaan ze de volle 12 ronden en zie je alle hoeken van de ring, blijft niets meer van je over Emoticon: Yes!

DeeCee
Gebruiker
User icon of DeeCee
spacer line

On 12-05-2006 10:24 londoh wrote:

...

Helaas voor jou, het dagelijkse gezeur in Indonesia is vele malen erger dan in NL, daaro kom je nog wellis iemand tegen waarmede je van gedachten kan wisselen waarbij de hersens gebruikt worden. De conversatie in Indo bestaat uit max. 10 zeer eenvoudige onderwerpen, ook het weer, waarvoor er maar 2 woorden zijn Panas - Dingin, dat was dan het weerpraatje. Uiteindelijk komen alle gespreken op hetzelfde neer: Uang. Ister nog geloof, maar dat gaan ik altijd uit de weg. Gelukkig ister weer iemand op het forum die Indonesia idealiseert, kenne al die anderen zich lekker an opgeilen, veel plezier dus.

Dat gezeur kennen we overal, hier ook in Swiss - maar ik bedoel dus die routines,,, Hier in Swiss zit ik ook helemaal vast en kan nergens heen - in het weekend is het ook maar de vraag,,, Mijn leven wordt gelijdt door die stomme host familie die nog eens uit Finland vandaan komen! En dat wijf kan ik gewoon totaal niet uitstaan! ALtijd heeft ze wat te klagen,,, zit heel de dag thuis, man op werk en gezeik en gezeik,,, Hou je bek toch eens denk ik bij mezelf! Maar goed, ik zeg tegen mezelf nog 5,5 weekjes en dan ben ik weg. Hou je vijand te vriend en dan komt alles goed. Emoticon: Shiny

In Indo is er altijd wat - ik ben zo'n persoon die gewend is dat er zomaar wat uit de hoek aankomt, dus variaties en die zijn er zat in Indo. Maakt niets uit of het op een negatieve of positieve manier is.

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 12-05-2006 10:24 londoh wrote:

...

Gelukkig ister weer iemand op het forum die Indonesia idealiseert, kenne al die anderen zich lekker an opgeilen, veel plezier dus.

Waarom idealiseren toeristen toch hun land van bestemming? Ik denk omdat ze daar naartoe op vakantie gaan. Het gras is altijd groener aan de andere kant van de heuvel nietwaar?. Als ik hier in mijn woonplaats Gouda een bus vol Japanners (of zijn het Chinezen?) zie leeglopen vraag ik mij altijd af wat ze bezielen om dit achterlijke gehucht te willen bezichtigen. Ja, de kaas is wereld beroemd, maar dat lusten de meeste Aziaten niet eens. Het stadhuis is zelfs in Japan nagebouwd. Ik denk als je ergens een langere periode woont Ė maakt niet uit waar dat is Ė dat je het bijzondere ervan niet meer waarneemt. Als het weer meestal koud en nat is dan ga je verlangen naar een plek waar het meestal warm en droog is. Andersom is dat dan ook het geval en daarom is alles relatief. Maar ik snap je heel goed hoor Lon. Ik ben zelf ook wel weer blij na een verblijf in de Archipel met de frisse lucht en aangeveegde straten als ik weer thuis kom. Maar na een aantal weken verlang ik alweer terug naar die zorgeloze tijd van mijn vakantie trip. Jij verlang naar je jonge klare en een met uitsterven bedreigde zoute vissoort. Ik geef je groot gelijk hoor en ik wens je een behouden vlucht over twintig dagen. Ik verlang op mijn beurt naar een romige durian en een verse ikan bakar. Ik moet nog twee maanden Emoticon: Shiny mazzel.

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

Hi Jan,

Eerlijk gezegd leg ik hiero af en toe dubbelt van het lachen als k die reacties hiero lees. Nou is het natuurlijk leuk om te dromen, het is nog leuker als je een deel van je dromen realiseert (hoofdprijs staatsloterij Emoticon: Yeah right! ) Ik vind van mezelf dat ik dat gedaan heb. Maar op een gegeven moment is een droom geen droom meer, maar de vervelende harde werkelijkheid. Verleden jaar kwam ik tot de conclusie dat het voor mij geen zin had om nog iets nieuws te gaan beginnen in Indonesia, ik heb mezelf tevreden gesteld met wat ik aan het doen ben. Na deze beslissing ben ik tot nieuwe inzichten gekomen en die wil ik gaan realiseren. Wat ik wil gaan doen is geen droom, maar heeft alles te maken met alle jaren die achter me liggen. Ik ben me het laatste jaar steeds rielekster gaan voelen, ben in een soort stemming dat het me allemaal weinig kan verrekken, zolang ik maar een beetje plezier heb. Met die gedachten ben ik dit jaar 2x naar de Molukken geweest en ga ik straks lekker naar NL. Dat houdt in dat ik hier niet meer lastig zal wezen en niet meer die altijd brandende peuk tegen die balonnen ga houden. Beng...beng...beng

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

De jongeren hebben de toekomst en lef.
Wij (oudere heren) zijn veel te voorzichtig.En vaak zeuren over regels en al die flauwekul.
De ISI opleiding is wel een nieuwe opgerichte instituut , zal wel " veeeel" buitenlandse studenten nodig hebben , maar of de diploma waarde heeft , dat moet nog blijken.Straks zie op hun lijst een studente uit negri Belanda.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
Gebruiker
User icon of londoh
spacer line

He Ome Sid wil je niet allerlei heren door mekaar gooien, vervang dat Wij (is trouwes in NL slechts aan Bea voorbehouden) door Ik enhou je verder rustig, denk aan je hart Emoticon: Yeah right!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,316,687 pageviews Een website van indahnesia.com