Visumplicht voor Indonesie versoepeld 8-04-06

Subforum Het visumgebeuren 
80 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
goyang2
Gebruiker
User icon of goyang2
spacer line

Visumplicht voor IndonesiŽ versoepeld 8-04-06

• Visumplicht voor IndonesiŽ versoepeld
  • Visuminformatie IndonesiŽ

= moderator edit: ik heb je gekopieerde nieuwsbericht vervangen door twee links =

• Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

sidia
    Gebruiker
    User icon of sidia
    spacer line

On 08-04-2006 08:35 goyang2 wrote:
    Balkenende bedankte de Indonesische president voor de toezegging en noemde het een "bewijs van de uitstekende relatie" tussen beide landen. IndonesiŽ en Nederland zijn "echte vrienden", aldus de premier.

Echte vrienden ????? . Zeker weten.
    Heb ik ook altijd beweerd Emoticon: Yes!

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

goyang2
    Gebruiker
    User icon of goyang2
    spacer line

Het is zoals te lezen valt het gevoelige Drooglever rapport geweest wat de reden was voor de Nederlandse 'straf'. Zou het alleen dat zijn of zit er meer achter...

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

Jeroen
    Beheerder
    User icon of Jeroen
    spacer line

Versoepeling per binnenkort Emoticon: Confused Zeer bijzonder, als de ambassade en het luchthavenpersoneel het ook maar weet dan Emoticon: So funny

celeton
    Gebruiker
    User icon of celeton
    spacer line

Emoticon: Bye bye jjjjaaaaaaaaaaaaa je hoort het wel op de news zenders
    dus bij aankomst betalen in roepies????????? het zal toch niet!!!!!!!!1 Emoticon: Stupid
    en dan maar weer in de rij gaan staan doodmoe van die lange reis Emoticon: Frustrated
    hij is toch nog niet zo keras die balkebende val me een beetje tegen
    ok genoeg groeten allemaal ik zie jullie wel in die andere rij staan
    p.s. wel zonde want ik heb net een visa voor een jaar gehaald om van die ellende af tezijn ,,,,,, hoewel
    groet ton

Fotograaf
    Gebruiker
    spacer line

Per direct? dat zal wel niet...

Gisteren is mn paspoort de deur uitgegaan richting Den Haag! Emoticon: Laugh out loud
    Nou ja, kan ik straks in Manado gewoon doorlopen. Emoticon: Bye bye

kiwimave
    Gebruiker
    User icon of kiwimave
    spacer line

Ik lees:

" Twee jaar geleden verscheen een rapport van professor Pieter Drooglever over Papoea. Daarin werd gesteld dat Papoea op oneigenlijke gronden bij IndonesiŽ is gekomen. Dit lag politiek zo gevoel, dat het land besloot Nederland te 'straffen' met de visumplicht."

EINDELIJK nu is de aap uit de mouw gekomen voor dit twee jaar durende getreiter....

Enfin, nu heeft iedereen tenminste weer te keuze, of een hele productiedag verspillen om je visum in Den Haag op te halen, of 30min extra in de rij te moeten staan op Soekarno Hatta Airport (andere entry port vliegvelden hoef je meestal niet eens in de rij te gaan staan)

Gracias. Sama sama

Jantje
    Gebruiker
    spacer line

On 08-04-2006 10:33 Fotograaf wrote:
    Per direct? dat zal wel niet...

Emoticon: Bye bye

Niet per direkt maar binnen enkele weken.

zieleffe
    Gebruiker
    User icon of zieleffe
    spacer line

Ho ho niet zo snel van stapel lopen het is nog niet zo ver, en beloofde president Susilo Bambang Yudhoyono ook dat hij dan de douane autoriteit beter te bemannen, en niet te corruptere.
    Het zijn nog maar furore die nog eens bekeken moet worden in de praktijk.
    Belangrijk is daarmee samengaand dat daardoor de economie er op vooruit gaat, dat is aller belangrijkste! Door toerisme komt er wat geld in het laadje en dat meer rechtstreeks aan de bevolking zou moeten gaan! Emoticon: Sadley

Het verhaal verplaats naar Bezoek Minister-president Balkenende

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Albert
    Gebruiker
    User icon of Albert
    spacer line

Net zoals een niet aanvals verdrag met Duitsland begin WWII. Had hij lekker de tijd om eerst rustig zijn oostkant aan te pakken. Nederland gelijk met het papiertje zwaaien. We hebben een verdrag.

Ook nu weer met indonesie over alles wat gerelgd zal worden. Hoe lang duurt het voordat het werkelijk wordt gerealiseerd. Eerst zien dan geloven. Hoe lang zit SBY nog op zijn troon?

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

zieleffe
    Gebruiker
    User icon of zieleffe
    spacer line

Albert Schreef

Net zoals een niet aanvals verdrag met Duitsland begin WWII. Had hij lekker de tijd om eerst rustig zijn oostkant aan te pakken. Nederland gelijk met het papiertje zwaaien. We hebben een verdrag.

Waarom die tijd er bij halen?
    Dat is geen vergelijk!
    Wanneer houden de mensen daarmee over op.
    Als je iets moet doen om herhalingen te voor komen dan moet men op scholen de geschiedenis terug brengen.
    Emoticon: Confused
    Er is genoeg geleden zet je energie in voor die arme landen, als Afrika die leeg loopt, en geen goede dokter meer te vinden is dat is de huidige tijd wat heel veel belangrijker is dan 65 jaar geleden opratelen.
    Zoals nu IndonesiŽ waar veel arme mensen bij de verkeer lichten staan te aalmoezen.
    Zet daar je energie in en help waar je helpen kan.
    Wij zitten ook met familie in IndonesiŽ die het slechter hebben dan wij, dus de inzet is om hen verder te helpen dat in ieder geval de kinderen naar een goede school kan gaan.
    Dat maakt het verschil dan al die ouwe koeien uit die sloot te trekken!!!!! Emoticon:

Albert
    Gebruiker
    User icon of Albert
    spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.zieleffe

Ik wil daarmee alleen zeggen dat Nederland te snel tevreden is. En nog steeds.
    Ook met ontwikelingshulp. Waarvan een 6-12 maanden geleden een artikel stond dat veel ontwikkelingshulp van Nederland aan de corruptie strijkstok blijft hangen. Ieder burger die regelmatig (1x/jaar) naar Indonesie gaat. weet hoe het hier aan toe gaat. maar Den Haag niet. Ze zijn te snel tevredn. Ja 100% van uw centjes zal alleen vopordat doel worden gebruikt Doch in dat doel zit ook de corruptie.

Over sterke leider gesproken? Hoe zit met met een sterke minister, welke erop toeziet (ter plekke) dat alles daar werkelijk goed besteed wordt .
    En dat zijn geen oude koeien. Ook al is het niet vandaag gebeurd.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Anbrie
    Gebruiker
    spacer line

Of het nu deze week nog gebeurd of binnenkort (hopelijk snel!) ik vind het wel fijn...........eindelijk weer last minute op reis kunnen Emoticon: Yes!

Mijn ervaring: als het de binnenkort van Indonesie is........duurt het nog wel ff, ze zijn meestal niet zo snel.

zieleffe
    Gebruiker
    User icon of zieleffe
    spacer line

Albert

Over sterke leider gesproken? Hoe zit met met een sterke minister, welke erop toeziet (ter plekke) dat alles daar werkelijk goed besteed wordt .
    En dat zijn geen oude koeien. Ook al is het niet vandaag gebeurd

Oke dat is dan ook duidelijk, het is dan niet de bedoeling, dat het toen wat er gebeurde ook zo,n vergelijk kon zijn.
    Het moet geleerd worden op scholen dat die tijd zo smerig was en slecht voor de mensheid.
    Er zijn nou eenmaal natuur wetten, en die gaan zo als ze gaan.
    Over ontwikelingshulp daar zijn ze te scheutig mee, en als het hielp voor de mensen zelf kon je daarover te vreden zijn, ondanks dat van die gelden weer terug vloeid naar die landen die er oorlogs materiaal van koopt.
    Zie die fregatten van scheepss bouwer De Schelde.
    Daar is dan ook wel iets om er over te hebben want dat geld is van ons, en komt van onze belasting gelden.
    Dat is het probleem niet alleen, het is dat Nationale gevoelens van Landen die daarmee zich afzonderen willen van de wereld.
    En dat is heel sterk in Indonesie aanwezig.
    Je kan dan ook moeilijk zaken doen met hen, zodat het een betere inkomen kunnen verwerven.
    Oh ze hadden dat land zo groot, en economis sterk kunnen maken maar ze verkwanselen alles door corruptie. Emoticon: Frustrated

Martin-Solo.
    Gebruiker
    User icon of Martin-Solo.
    spacer line

of 30min extra in de rij te moeten staan op Soekarno Hatta Airport

Zelfs de trekpleister van Indonesia Bali....sta je nog niet zolang in de rij ! en met het visum al in je pasport duurt het ook een eeuwigheid.

Live life to the max.......

londoh
    Gebruiker
    User icon of londoh
    spacer line

Gezellig, weer dat gelul over die visa. Ik heb er al 10-tallen opgehaald en nooit moeilijkheden gehad, af en toe wat lang wachten, daar is maar 1 woord voor : SABAR, en daar ontbreekt het die Nederlandse zenuwelijers nog wel es aan.

Gruces

Richy
    Gebruiker
    User icon of Richy
    spacer line

On 09-04-2006 03:06 londoh wrote:
    Ik heb er al 10-tallen opgehaald en nooit moeilijkheden gehad, af en toe wat lang wachten,

Typisch Nederlands toch... beginnen te piepen voordat men wat doet. Emoticon: Smile

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

zieleffe
    Gebruiker
    User icon of zieleffe
    spacer line

Het was vroeger niet zo erg, als je moest wachten in de rij.
    Maar het was dat er twee loketen open waren, een voor Indische mensen en een voor toerist zal ik ze dan maar noemen.
    Vorig jaar meegemaakt dat het controleren van de visums ook tijd in gaat zitten..
    Gelukkig deden ze nu wel meer loketten open zodat het nog snel ging.
    Niets mis mee als het die stempel die ze nu moeten neer laten op je paspoort, samen met het voor ingevulde formulier, maar snel kunnen afhandelen voor dat de koffers er zijn.
    Richy,Londoh, lekker zeuren toch over iets wat toch ondergaan moet worden. Emoticon: Clown

Jeroen
    Beheerder
    User icon of Jeroen
    spacer line

Ik sta in Jakarta over het algemeen vťťl korter in de rij (als er al een rij is) dan in Amsterdam, waar die mensen om 9 uur eens een keer beginnen met het controleren van paspoorten.

zieleffe
    Gebruiker
    User icon of zieleffe
    spacer line

On 09-04-2006 14:44 Jeroen wrote:
    Ik sta in Jakarta over het algemeen vťťl korter in de rij (als er al een rij is) dan in Amsterdam, waar die mensen om 9 uur eens een keer beginnen met het controleren van paspoorten.

O ja daar ben ik het mee eens, daar zouden wel betere faciliteiten voor kunnen bedacht worden waar door het sneller zou moeten gaan
    Er zijn door die strenger controle afgelopen jaren veel moeilijkheden voor de passagiers geweest.
    Maar die douane amb. keken te veel vooral naar mensen met een donkere huid type dan kon je donder op zeggen dat het langere wacht tijden werden.

goyang2
    Gebruiker
    User icon of goyang2
    spacer line

On 09-04-2006 15:14 zieleffe wrote:

daar zouden wel betere faciliteiten voor kunnen bedacht worden waar door het sneller zou moeten gaan
    .

Beetje hulp dari Belanda en de Schiphol Group
    Bron: RNW

Schiphol Group gaat kennis aan IndonesiŽ verkopen

JAKARTA - De Nederlandse Schiphol Group heeft tijdens het bezoek van de Nederlandse minister president, Jan Peter Balkenende, een deal gesloten met de autoriteiten van IndonesiŽ. De Nederlandse luchthavenmanagers gaan luchthavens in IndonesiŽ ontwikkelen naar Nederlands model. Dit meldt luchtvaartredacteur Arnold Burlage zondagochtend ( 9 april) in De Telegraaf. Op de luchthaven van Jakarta, Soekarno-Hatta, wort op korte termijn de grenscontrole ingevoerd met behulp van irisherkenning

Jeroen
    Beheerder
    User icon of Jeroen
    spacer line

haha, dan moeten we vanaf binnenkort dus ook dŠŠr een uur wachten Emoticon: Laugh out loud

kiwimave
    Gebruiker
    User icon of kiwimave
    spacer line

On 08-04-2006 09:03 goyang2 wrote:
    Het is zoals te lezen valt het gevoelige Drooglever rapport geweest wat de reden was voor de Nederlandse straf. Zou het alleen dat zijn of zit er meer achter...

Drooglever of Droogstoppel??

Multatuli herleeft...

Gracias. Sama sama

kiwimave
    Gebruiker
    User icon of kiwimave
    spacer line

On 09-04-2006 14:44 Jeroen wrote:

Ik erger me vooral aan die gasten van de marechaussee die daar de bagage staan de controleren: Laatst stond ik ook in de rij bij de bagagecontrole tussen allemaal van dat Torremolinos campingvolk met allemaal bagage met 2 mooie groene strepen op de luggage tag (=EU vlucht), en ik viel natuurlijk wel op met mijn dubbele rooie streep (=buiten EU). Komt er zo'n Surinaamse agent in zijn apenpakkie op mij af "Meneer mag ik vragen waar u vandaan komt"? Tja en toen ik Kuala Lumpur zei mocht ik natuurlijk onder hilariteit van al dat campingvolk mijn hele koffer omkeren. Losers.

Het beste kan je gewoon zo'n oude luggage tag van een binneneuropese vlucht bewaren en die gewoon aan je koffer hangen als je langs die pooiers moet lopen...word je tenminste niet gecontroleerd.

Gracias. Sama sama

goyang2
    Gebruiker
    User icon of goyang2
    spacer line

On 09-04-2006 16:34 kiwimave wrote:

Ik erger me vooral aan die gasten van de marechaussee die daar de bagage staan de controleren: Laatst stond ik ook in de rij bij de bagagecontrole tussen allemaal van dat Torremolinos campingvolk met allemaal bagage met 2 mooie groene strepen op de luggage tag (=EU vlucht), en ik viel natuurlijk wel op met mijn dubbele rooie streep (=buiten EU).

Ik kwam vorig jaar dec met veel staartwind op Schiphol aan met de KL 810 uit Kuala Lumpur, het was 03:50 s'ochtends en we waren vet-vroeg, zitten er maar 2 marechausee luitjes daar de paspoorten te checken, daarna de baggage check waar niemand stond, je kon gewoon doorlopen.

Nooit geweten dat er groene en rooie strepen op de luggage tag komen...destijds had ik ze niet gezien.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,701,835 pageviews Een website van indahnesia.com